Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf 1234 » 18. feb 2018, 18:57

TinaW skrev:Jeg er opvokset i en forstad til København, i et villakvarter :D Jeg elskede det. Vi boede for enden af en lukket vej og der var masser af andre børn, at lege med. Herude hvor vi bor er der ikke andre børn, så barnet skal køres til alt. Men nu bor vi så på en lille ø, så der er ikke så langt fra den ene ende til den anden. Jeg havde aldrig troet jeg ville holde så meget af, at bo så langt fra alt jeg er vokset op med. Naturen og dyrelivet herude er fantastisk.


Jeg er opvokset på Lars tyndskidsmark, så kender alle ulemperne, især som den yngst, hvor forældrene er blevet træt af at køre.
Jeg kan heller ikke helt forklare rationet hvad det er med villakvartere udover at jeg synes de virker så lukket inde bag hækkene.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Æble » 18. feb 2018, 19:07

Vi har købt hus to gange, senest for et år siden.

Vi så på mange huse, vi prioriterede at blive i samme område, større hus med 4 soveværelser plus kælder og at standen skulle være god.

De fleste huse vi så på gik fremvisning og snak bagefter med at snakke om fejl. Fx hvorfor mon de havde valgt tre forskellige slags gulv, hvor var det grimt med det loft, hvor besværligt at komme ud i haven, hvor var det tæt på naboen osv.

Da vi så vores nuværende hus forelskede vi os på fem minutter. Min mand tænkte på at her i køkkenet kunne børnene sidde og spise morgenmad mens han smører madpakker og jeg tænke at lige der i karnappen skulle juletræet stå. Der er 4 forskellige slags gulve i vores hus og det ligger lidt længere væk fra børnenes skole og togstation end vi havde tænkt. Men vi gik med mavefornemmelsen og at huset fik os til at drømme i stedet for at finde fejl. Her et år efter er vi stadig så glade og føler os heldige at vi bor i sådan et dejligt hus.
6
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf vibbsen » 18. feb 2018, 19:48

Vi har boet i vores hus i 6 år lige om lidt. Inden da havde vi handlet ejendomme en del gange, og var således rimelig rutinerede. Vi har prøvet at handle ejendom på toppen. Og på bunden. Vi har prøvet at være i bud runder. Vi har prøvet at købe bolig hvor man enten skrev under på prisen eller ikke fik boligen. Og vi har prøvet at købe et hus som vi ikke engang selv havde set. Det var der nemlig ikke tid til....Men vi havde også prøvet at sidde som sælger og svede over at der ikke kom nogen bud på det forbandede hus. At køberen løb ind i problemer med at få sit eget solgt. Og i købere som var iskolde og skambød. Velvidende at det var købers marked....Kort sagt : Vi havde været det hele igennem.
Derudover så havde vi i lang tid (4+ år) fulgt med i ejendomsmarkedet eftersom vi finder det interessant. Også selvom vi ikke stod og skulle købe. Inden vi købte lige præcis dette hus så havde vi været ude og se jeg-ikke-hvor-mange huse og lejligheder. Hver eneste søndag i rigtig rigtig rigtig lang tid brugte vi på at tage rundt til åbent hus. Uden dog at finde det sted som føltes "rigtigt" kombineret med den rigtige pris. Det nytter ikke noget at købe noget til den rigtige pris, hvis det ikke føles som det rigtige sted. Omvendt så nytter det heller ikke at købe noget som føles helt rigtig hvis det er helt skævt prissat...
Vi havde således en god fornemmelse af af markedet og et realistisk syn på hvad vores budget rakte til. Vi boede til leje i hovedstadsområdet, og havde sådan set ikke travlt. Jeg var gravid, men vi boede i en lejlighed med pladsen til familieforøgelse og et sted hvor vi sagtens kunne se os selv. Faktisk kiggede vi også på ejerboliger i samme område...Dog uden rigtig at finde noget som passede os i det budget som vi havde at gøre godt med.

At det lige blev det her hus var faktisk lidt af en tilfældighed. Vi havde 1 time mellem 2 åbent-hus på vores liste, og hr.vibbsen synes at vi skulle tage ud og kigge på det her hus. Jeg var faktisk ret modvillig. Det var i den absolutte top af vores budget. Og jeg kunne ikke lide gulvene i gangen og i den ene stue. Og køkkenet var grimt. Men jeg endte med at give mig. Med en sur mine og en virkelig negativ attitude...

Der var kun et par mere udover os. Og de smuttede hurtigt. Og vi faldt i snak med mægleren. Jeg var kommet med nogen ikke særligt flatterende udtalelser om føromtalte gulve. Om køkkenet og om gulvet i kælderen. Kælderen som de var ved a sætte istand efter en vandskade i sommeren'11. I ved den hvor ALLE havde vand i kælderen.
Hr.vibbsen er rimelig kold i sin jydske bonderøv. Så efter lidt indledende småsnak spurgte han meget direkte mægleren hvor fleksible sælger var villig til at være på prisen. Og mægleren fuckede op på en måde som jeg aldrig har hørt om før. Han fortalte os direkte at sælger var ved at blive skilt. At de var desperate. For ingen af dem kunne komme videre før huset var solgt. Og at man jo som køber f.eks. kunne starte med at byde hvad der svarede til 450.000 under udbudsprisen. En pris som allerede var blevet sænket med 500.000

Vi var erfarne nok til at spotte at her var tale om en virkelig god handel. Vi er ikke dummere end at vi godt kunne se at sælger var på røven. Og vi er ikke finere end at vi ikke har problemer med at drage fordel af andres ulykke. Og 5 uger senere fik vi huset til en pris som lå 325.000 under hvad den var da vi var ude og se huset. Og 825.000 under første udbudspris....Huset vil idag gå på markedet til godt og vel 1.700.000 mio over hvad vi gav i sin tid...Måske lidt mere....

Vores hus er ikke købt fordi det var et godt tilbud. Vores hus er købt fordi det var et rart hus (Køkkenet er skiftet, gulvene i gang og stue har jeg lært at leve med), fordi vi kunne se os selv her. Men også lidt fordi at når man har været ude og se rigtig mange huse. Så er det meget nemmere at se når man "møder" det rigtige. Faktisk talte vi om det her den anden dag. Hvor hr.vibbsen sagde at da vi gik ned af havegangen, så vidste han godt at han var på røven. Og at nu handlede det bare om at få dem så langt ned i pris som muligt. For jeg havde bestemt at det skulle være dette hus. Det kunne han se på mig......Jeg husker det ikke helt sådan. Faktisk så var meldingen fra den sure gravide dame mere end en gang "Så sig til dem at vi er ude" når mægler og/eller sælger begyndte at øffe over prisen...For mig var det her hus ikke drømmehuset som sådan. Jeg synes det var et fantastisk hus. Og jeg elsker at bo her. Men jeg ved også at jeg var blevet nøjagtig ligeså glad for at bo et andet sted.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf 1234 » 18. feb 2018, 19:59

vibbsen skrev:Vi har boet i vores hus i 6 år lige om lidt. Inden da havde vi handlet ejendomme en del gange, og var således rimelig rutinerede. Vi har prøvet at handle ejendom på toppen. Og på bunden. Vi har prøvet at være i bud runder. Vi har prøvet at købe bolig hvor man enten skrev under på prisen eller ikke fik boligen. Og vi har prøvet at købe et hus som vi ikke engang selv havde set. Det var der nemlig ikke tid til....Men vi havde også prøvet at sidde som sælger og svede over at der ikke kom nogen bud på det forbandede hus. At køberen løb ind i problemer med at få sit eget solgt. Og i købere som var iskolde og skambød. Velvidende at det var købers marked....Kort sagt : Vi havde været det hele igennem.
Derudover så havde vi i lang tid (4+ år) fulgt med i ejendomsmarkedet eftersom vi finder det interessant. Også selvom vi ikke stod og skulle købe. Inden vi købte lige præcis dette hus så havde vi været ude og se jeg-ikke-hvor-mange huse og lejligheder. Hver eneste søndag i rigtig rigtig rigtig lang tid brugte vi på at tage rundt til åbent hus. Uden dog at finde det sted som føltes "rigtigt" kombineret med den rigtige pris. Det nytter ikke noget at købe noget til den rigtige pris, hvis det ikke føles som det rigtige sted. Omvendt så nytter det heller ikke at købe noget som føles helt rigtig hvis det er helt skævt prissat...
Vi havde således en god fornemmelse af af markedet og et realistisk syn på hvad vores budget rakte til. Vi boede til leje i hovedstadsområdet, og havde sådan set ikke travlt. Jeg var gravid, men vi boede i en lejlighed med pladsen til familieforøgelse og et sted hvor vi sagtens kunne se os selv. Faktisk kiggede vi også på ejerboliger i samme område...Dog uden rigtig at finde noget som passede os i det budget som vi havde at gøre godt med.

At det lige blev det her hus var faktisk lidt af en tilfældighed. Vi havde 1 time mellem 2 åbent-hus på vores liste, og hr.vibbsen synes at vi skulle tage ud og kigge på det her hus. Jeg var faktisk ret modvillig. Det var i den absolutte top af vores budget. Og jeg kunne ikke lide gulvene i gangen og i den ene stue. Og køkkenet var grimt. Men jeg endte med at give mig. Med en sur mine og en virkelig negativ attitude...

Der var kun et par mere udover os. Og de smuttede hurtigt. Og vi faldt i snak med mægleren. Jeg var kommet med nogen ikke særligt flatterende udtalelser om føromtalte gulve. Om køkkenet og om gulvet i kælderen. Kælderen som de var ved a sætte istand efter en vandskade i sommeren'11. I ved den hvor ALLE havde vand i kælderen.
Hr.vibbsen er rimelig kold i sin jydske bonderøv. Så efter lidt indledende småsnak spurgte han meget direkte mægleren hvor fleksible sælger var villig til at være på prisen. Og mægleren fuckede op på en måde som jeg aldrig har hørt om før. Han fortalte os direkte at sælger var ved at blive skilt. At de var desperate. For ingen af dem kunne komme videre før huset var solgt. Og at man jo som køber f.eks. kunne starte med at byde hvad der svarede til 450.000 under udbudsprisen. En pris som allerede var blevet sænket med 500.000

Vi var erfarne nok til at spotte at her var tale om en virkelig god handel. Vi er ikke dummere end at vi godt kunne se at sælger var på røven. Og vi er ikke finere end at vi ikke har problemer med at drage fordel af andres ulykke. Og 5 uger senere fik vi huset til en pris som lå 325.000 under hvad den var da vi var ude og se huset. Og 825.000 under første udbudspris....Huset vil idag gå på markedet til godt og vel 1.700.000 mio over hvad vi gav i sin tid...Måske lidt mere....

Vores hus er ikke købt fordi det var et godt tilbud. Vores hus er købt fordi det var et rart hus (Køkkenet er skiftet, gulvene i gang og stue har jeg lært at leve med), fordi vi kunne se os selv her. Men også lidt fordi at når man har været ude og se rigtig mange huse. Så er det meget nemmere at se når man "møder" det rigtige. Faktisk talte vi om det her den anden dag. Hvor hr.vibbsen sagde at da vi gik ned af havegangen, så vidste han godt at han var på røven. Og at nu handlede det bare om at få dem så langt ned i pris som muligt. For jeg havde bestemt at det skulle være dette hus. Det kunne han se på mig......Jeg husker det ikke helt sådan. Faktisk så var meldingen fra den sure gravide dame mere end en gang "Så sig til dem at vi er ude" når mægler og/eller sælger begyndte at øffe over prisen...For mig var det her hus ikke drømmehuset som sådan. Jeg synes det var et fantastisk hus. Og jeg elsker at bo her. Men jeg ved også at jeg var blevet nøjagtig ligeså glad for at bo et andet sted.


I lyder til at have været lidt af hvert igennem også noget det jeg personligt frygter :lol:

Det er rart at høre at folk har haft den der fornemmelse af det var det rigtig.
For det håber jeg lidt kommer til at redde os.
Kunne forestille mig vi kunne blive frygtelig ubeslutsomme.
Var vi i hvert fald med bil i meget lang tid.
Senest rettet af 1234 18. feb 2018, 20:00, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23097

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Mani » 18. feb 2018, 19:59

vibbsen skrev:Huset vil idag gå på markedet til godt og vel 1.700.000 mio over hvad vi gav i sin tid...Måske lidt mere....

Det må satme være et rart hus når I bliver boende... :-D
6
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23097

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Mani » 18. feb 2018, 20:02

Vi ville gerne have et stort hus, som kunne tilpasses efterhånden som familiens behov skiftede. Og til en pris hvor en af os kan gå ledig. Gerne nær hav & natur - men også så børnene selv kunne komme i skole/til sport.

Vi har boet her i en mindre provinsby i 12 år nu. Har bygget om efterhånden som det passede. Teenagerne har sin egen afdeling nu med bad & indgang - og kan starte på gymnasie her efter sommeferien.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3978
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5196

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf girl_beat » 18. feb 2018, 20:37

Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed...

Vi var på udkig efter en stor lejlighed og forelskede os totalt i området, og så var det bare om at vente til det rigtige kom på markedet. Vi købte boligen, fordi den levede op til alle vores drømme :love:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf vibbsen » 18. feb 2018, 20:38

Mani skrev:
vibbsen skrev:Huset vil idag gå på markedet til godt og vel 1.700.000 mio over hvad vi gav i sin tid...Måske lidt mere....

Det må satme være et rart hus når I bliver boende... :-D


Problemet er at skal vi flytte, så vil vi gerne til Frederiksberg i lejlighed....Og det er åbenbart FORBANDET rart at bo i ejerlejlighed på Frederiksberg i øjeblikket....

En af vores nye genboer betalte i august 3,8 mio for en Villa på 88m + beboelig (men ikke godkendt)kælder. Hvor der INGEN soveværelser var i overetagen........De gik så i gang med at flå alting ud og gøre huset til en familievilla med mere end 1 soveværelse som lå i kælderen.....Det har bestemt ikke være biligt....Vi har 164 m2 med 4 gode værelser og toilet/bad OG 80 m2 kælder som indeholder både toilet og bad...Prøv og gæt om vi føler os godt tilpas....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf avdotja » 18. feb 2018, 20:47

vibbsen skrev:
Mani skrev:
vibbsen skrev:Huset vil idag gå på markedet til godt og vel 1.700.000 mio over hvad vi gav i sin tid...Måske lidt mere....

Det må satme være et rart hus når I bliver boende... :-D


Problemet er at skal vi flytte, så vil vi gerne til Frederiksberg i lejlighed....Og det er åbenbart FORBANDET rart at bo i ejerlejlighed på Frederiksberg i øjeblikket....

En af vores nye genboer betalte i august 3,8 mio for en Villa på 88m + beboelig (men ikke godkendt)kælder. Hvor der INGEN soveværelser var i overetagen........De gik så i gang med at flå alting ud og gøre huset til en familievilla med mere end 1 soveværelse som lå i kælderen.....Det har bestemt ikke være biligt....Vi har 164 m2 med 4 gode værelser og toilet/bad OG 80 m2 kælder som indeholder både toilet og bad...Prøv og gæt om vi føler os godt tilpas....

Jo jo, men selv på Frederiksberg kommer man vel et stykke med 1.700.000 mio :afro:
7
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Artem » 18. feb 2018, 20:50

Da jeg skulle købe hus for 6 år siden, havde jeg tidligere haft købt et hus fra 1936 i 1½ plan som jeg totalt gennemrenoverede, hvor det kun var ydervægge og spær der blev genbrugt. Et virkelig stort projekt, og dumt at jeg ikke væltede hele huset, for det kunne jo aldrig isoleres op til samme stand som et nyt.
Efter det hus boede jeg i en nybygget lejlighed i 5 år og der kriblede det godt nok meget i mine finger til sidst med at få et hus igen som jeg kunne lave noget ved, men som ikke var et helt så stort projekt som sidst.
Jeg ledte derfor mest efter 60'er og 70'er huse i en god stand udvendigt, men med gammel køkken, bad osv. Ja og i den rigtige del af byen for mig.

De huse jeg så mest på var 60'er huse med fuld kælder. Som skyldes at jeg ikke synes 1½ plan fungerede så godt. Hvorfor jeg gerne ville have et hus i en plan, plus kælder hvor man nærmest får de kælder m2 gratis med.
Endte med at finde 2 huse jeg var rigtig interesseret i endda fra den samme mægler. Hvor jeg faktisk ikke havde besluttet mig til hvilken jeg helst ville have da jeg ringede til mægler. Tænkte mest at jeg tog det hus jeg kunne få til den bedste pris. Så havde besluttet mig til hvad jeg ville byde for begge huse.
Men mægler ville kun have mig til at byde på et hus af gangen. Så skulle tage en hurtig beslutning der.

De 2 huse jeg valgte i mellem var begge fra 60'erne.
Hus 1 omkring 130 m2 med fuld kælder. Delvis renoveret, lille garage, stor grund, med mulighed for at bygge en stor garage, og med en smule udsigt ud over byen.
Hus 2 138 m2 fuld kælder, 30 m2 udestue, 30 m2 garage ud over garagen i kælder. Stod original fra 1964 Lille grund, og rimelig god fjordudsigt.
Endte med at byde på hus 2 først. Som nok mest handlede om at det var et dødsbo der stod tomt og som jeg hurtigt kunne overtage. Fik det til den pris jeg bød som nok skyldes at mægleren vidste at jeg ellers ville byde på det andet hus.
Har bestemt ikke fortrudt mit valg. Er helt klart det rigtige hus jeg valgte.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf vibbsen » 18. feb 2018, 22:35

avdotja skrev:
vibbsen skrev:
Mani skrev:
vibbsen skrev:Huset vil idag gå på markedet til godt og vel 1.700.000 mio over hvad vi gav i sin tid...Måske lidt mere....

Det må satme være et rart hus når I bliver boende... :-D


Problemet er at skal vi flytte, så vil vi gerne til Frederiksberg i lejlighed....Og det er åbenbart FORBANDET rart at bo i ejerlejlighed på Frederiksberg i øjeblikket....

En af vores nye genboer betalte i august 3,8 mio for en Villa på 88m + beboelig (men ikke godkendt)kælder. Hvor der INGEN soveværelser var i overetagen........De gik så i gang med at flå alting ud og gøre huset til en familievilla med mere end 1 soveværelse som lå i kælderen.....Det har bestemt ikke være biligt....Vi har 164 m2 med 4 gode værelser og toilet/bad OG 80 m2 kælder som indeholder både toilet og bad...Prøv og gæt om vi føler os godt tilpas....

Jo jo, men selv på Frederiksberg kommer man vel et stykke med 1.700.000 mio :afro:


Joooo..men vi er måske ikke lige så klar til at gå ned på m2...og det vil vi være nødt til...det er trods alt en luksus at have 164 m2 at bo på. Og 80 m2 st rode på :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf LaMariposa » 19. feb 2018, 05:14

Vi havde forelsket på i området og gik bare og ventede på, at der kom noget til salg. Så da der kom et hus til salg og det oven i købet var rigtig fint og lækkert, så slog vi til. Der gik to dage fra vi så det, til vi skrev under :D Vi havde kigget længe og var godt og grundigt trætte af at bo i lejlighed, så vi var klar og havde brugt lang tid på at spore os ind på området.

Vi valgte beliggenhed over plads, fordi vi ikke havde lyst til at skulle pendle flere timer om dagen, og det har vi ikke fortrudt. De tidligere ejere havde holdt huset virkelig godt, så vi skulle stort set kun male for at kunne flytte ind. Derudover var det vigtigt, at vi kunne få en lille have, og at vi ikke skulle sidde alt for stramt i det økonomisk.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 19. feb 2018, 15:04

Vi har lige købt hus for nogle måneder siden.
Vi valgte at købe hus pga. mulighederne. Vi boede i en 2-værelses på Amager, hvor beliggenheden var årsagen til at vi i sin tid købte. Vi ville bo centralt i byen.
Men efter nogle år var det ikke længere så attraktivt for os, sammenlignet med at bo et sted hvor man havde masser af plads og masser af muligheder for både indendørs- og udendørs projekter.
At vi købte da vi gjorde havde nok mest at gøre med at jeg blev inspireret af nogle andres boligkøb og derefter fik overtalt min kone til at hoppe med på idéen...det var nu ikke så svært :D
Men at vores lejlighed var steget med ca. 80% i værdi havde måske også lidt betydning, da beslutningen skulle tages. Vi kunne få så meget mere for så meget mindre.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf 1234 » 22. feb 2018, 13:11

Artem skrev:Da jeg skulle købe hus for 6 år siden, havde jeg tidligere haft købt et hus fra 1936 i 1½ plan som jeg totalt gennemrenoverede, hvor det kun var ydervægge og spær der blev genbrugt. Et virkelig stort projekt, og dumt at jeg ikke væltede hele huset, for det kunne jo aldrig isoleres op til samme stand som et nyt.
Efter det hus boede jeg i en nybygget lejlighed i 5 år og der kriblede det godt nok meget i mine finger til sidst med at få et hus igen som jeg kunne lave noget ved, men som ikke var et helt så stort projekt som sidst.
Jeg ledte derfor mest efter 60'er og 70'er huse i en god stand udvendigt, men med gammel køkken, bad osv. Ja og i den rigtige del af byen for mig.

De huse jeg så mest på var 60'er huse med fuld kælder. Som skyldes at jeg ikke synes 1½ plan fungerede så godt. Hvorfor jeg gerne ville have et hus i en plan, plus kælder hvor man nærmest får de kælder m2 gratis med.
Endte med at finde 2 huse jeg var rigtig interesseret i endda fra den samme mægler. Hvor jeg faktisk ikke havde besluttet mig til hvilken jeg helst ville have da jeg ringede til mægler. Tænkte mest at jeg tog det hus jeg kunne få til den bedste pris. Så havde besluttet mig til hvad jeg ville byde for begge huse.
Men mægler ville kun have mig til at byde på et hus af gangen. Så skulle tage en hurtig beslutning der.

De 2 huse jeg valgte i mellem var begge fra 60'erne.
Hus 1 omkring 130 m2 med fuld kælder. Delvis renoveret, lille garage, stor grund, med mulighed for at bygge en stor garage, og med en smule udsigt ud over byen.
Hus 2 138 m2 fuld kælder, 30 m2 udestue, 30 m2 garage ud over garagen i kælder. Stod original fra 1964 Lille grund, og rimelig god fjordudsigt.
Endte med at byde på hus 2 først. Som nok mest handlede om at det var et dødsbo der stod tomt og som jeg hurtigt kunne overtage. Fik det til den pris jeg bød som nok skyldes at mægleren vidste at jeg ellers ville byde på det andet hus.
Har bestemt ikke fortrudt mit valg. Er helt klart det rigtige hus jeg valgte.


Jeg har virkelig også en svaghed for hus med kælder og så det vildt, hvor lidt det påvirker prisen.
Det skøre er jeg vil gerne have et lille hus, men samtidig har jeg lidt en ting for huse med 3 plan :lol:

LaMariposa skrev:Vi havde forelsket på i området og gik bare og ventede på, at der kom noget til salg. Så da der kom et hus til salg og det oven i købet var rigtig fint og lækkert, så slog vi til. Der gik to dage fra vi så det, til vi skrev under :D Vi havde kigget længe og var godt og grundigt trætte af at bo i lejlighed, så vi var klar og havde brugt lang tid på at spore os ind på området.

Vi valgte beliggenhed over plads, fordi vi ikke havde lyst til at skulle pendle flere timer om dagen, og det har vi ikke fortrudt. De tidligere ejere havde holdt huset virkelig godt, så vi skulle stort set kun male for at kunne flytte ind. Derudover var det vigtigt, at vi kunne få en lille have, og at vi ikke skulle sidde alt for stramt i det økonomisk.

Var det ikke svært kun at holde sig til et område?
Jeg tror hurtigt jeg ville begynde at smugkigge, hvad der var andre steder, især hvis der ikke rigtig dukkede noget op.

Men er helt enig i prioritering af beliggenhed.
Efter at have nedprioriteret det i mine lejeboligere tidligere, men nu bo i en med perfekt beliggenhed.
Det er altså lækkert meget mere end den ekstra plads.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf LaMariposa » 22. feb 2018, 13:41

1234 skrev:
De huse jeg så mest på var 60'er huse med fuld kælder. Som skyldes at jeg ikke synes 1½ plan fungerede så godt. Hvorfor jeg gerne ville have et hus i en plan, plus kælder hvor man nærmest får de kælder m2 gratis med.
Endte med at finde 2 huse jeg var rigtig interesseret i endda fra den samme mægler. Hvor jeg faktisk ikke havde besluttet mig til hvilken jeg helst ville have da jeg ringede til mægler. Tænkte mest at jeg tog det hus jeg kunne få til den bedste pris. Så havde besluttet mig til hvad jeg ville byde for begge huse.
Men mægler ville kun have mig til at byde på et hus af gangen. Så skulle tage en hurtig beslutning der.

De 2 huse jeg valgte i mellem var begge fra 60'erne.
Hus 1 omkring 130 m2 med fuld kælder. Delvis renoveret, lille garage, stor grund, med mulighed for at bygge en stor garage, og med en smule udsigt ud over byen.
Hus 2 138 m2 fuld kælder, 30 m2 udestue, 30 m2 garage ud over garagen i kælder. Stod original fra 1964 Lille grund, og rimelig god fjordudsigt.
Endte med at byde på hus 2 først. Som nok mest handlede om at det var et dødsbo der stod tomt og som jeg hurtigt kunne overtage. Fik det til den pris jeg bød som nok skyldes at mægleren vidste at jeg ellers ville byde på det andet hus.
Har bestemt ikke fortrudt mit valg. Er helt klart det rigtige hus jeg valgte.


Jeg har virkelig også en svaghed for hus med kælder og så det vildt, hvor lidt det påvirker prisen.
Det skøre er jeg vil gerne have et lille hus, men samtidig har jeg lidt en ting for huse med 3 plan :lol:

LaMariposa skrev:Vi havde forelsket på i området og gik bare og ventede på, at der kom noget til salg. Så da der kom et hus til salg og det oven i købet var rigtig fint og lækkert, så slog vi til. Der gik to dage fra vi så det, til vi skrev under :D Vi havde kigget længe og var godt og grundigt trætte af at bo i lejlighed, så vi var klar og havde brugt lang tid på at spore os ind på området.

Vi valgte beliggenhed over plads, fordi vi ikke havde lyst til at skulle pendle flere timer om dagen, og det har vi ikke fortrudt. De tidligere ejere havde holdt huset virkelig godt, så vi skulle stort set kun male for at kunne flytte ind. Derudover var det vigtigt, at vi kunne få en lille have, og at vi ikke skulle sidde alt for stramt i det økonomisk.

Var det ikke svært kun at holde sig til et område?
Jeg tror hurtigt jeg ville begynde at smugkigge, hvad der var andre steder, især hvis der ikke rigtig dukkede noget op.

Men er helt enig i prioritering af beliggenhed.
Efter at have nedprioriteret det i mine lejeboligere tidligere, men nu bo i en med perfekt beliggenhed.
Det er altså lækkert meget mere end den ekstra plads.[/quote]

Jo, men min kæreste har en engels tålmodighed og holdt øje hver eneste dag. Og selvfølgelig kiggede vi også andre steder, men der var bare ingen steder, hvor det føltes lige så rigtigt som der, hvor vi så endte med at købe hus. Vi satte en boligagent op på Boliga, så vi fik mails, når der kom noget nyt til salg i "vores" område.
0
:lun: Be brave

Tilbage til "Bolig"