Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf LaMariposa » 22. feb 2018, 13:42

1234 skrev:
Artem skrev:Da jeg skulle købe hus for 6 år siden, havde jeg tidligere haft købt et hus fra 1936 i 1½ plan som jeg totalt gennemrenoverede, hvor det kun var ydervægge og spær der blev genbrugt. Et virkelig stort projekt, og dumt at jeg ikke væltede hele huset, for det kunne jo aldrig isoleres op til samme stand som et nyt.
Efter det hus boede jeg i en nybygget lejlighed i 5 år og der kriblede det godt nok meget i mine finger til sidst med at få et hus igen som jeg kunne lave noget ved, men som ikke var et helt så stort projekt som sidst.
Jeg ledte derfor mest efter 60'er og 70'er huse i en god stand udvendigt, men med gammel køkken, bad osv. Ja og i den rigtige del af byen for mig.

De huse jeg så mest på var 60'er huse med fuld kælder. Som skyldes at jeg ikke synes 1½ plan fungerede så godt. Hvorfor jeg gerne ville have et hus i en plan, plus kælder hvor man nærmest får de kælder m2 gratis med.
Endte med at finde 2 huse jeg var rigtig interesseret i endda fra den samme mægler. Hvor jeg faktisk ikke havde besluttet mig til hvilken jeg helst ville have da jeg ringede til mægler. Tænkte mest at jeg tog det hus jeg kunne få til den bedste pris. Så havde besluttet mig til hvad jeg ville byde for begge huse.
Men mægler ville kun have mig til at byde på et hus af gangen. Så skulle tage en hurtig beslutning der.

De 2 huse jeg valgte i mellem var begge fra 60'erne.
Hus 1 omkring 130 m2 med fuld kælder. Delvis renoveret, lille garage, stor grund, med mulighed for at bygge en stor garage, og med en smule udsigt ud over byen.
Hus 2 138 m2 fuld kælder, 30 m2 udestue, 30 m2 garage ud over garagen i kælder. Stod original fra 1964 Lille grund, og rimelig god fjordudsigt.
Endte med at byde på hus 2 først. Som nok mest handlede om at det var et dødsbo der stod tomt og som jeg hurtigt kunne overtage. Fik det til den pris jeg bød som nok skyldes at mægleren vidste at jeg ellers ville byde på det andet hus.
Har bestemt ikke fortrudt mit valg. Er helt klart det rigtige hus jeg valgte.


Jeg har virkelig også en svaghed for hus med kælder og så det vildt, hvor lidt det påvirker prisen.
Det skøre er jeg vil gerne have et lille hus, men samtidig har jeg lidt en ting for huse med 3 plan :lol:

LaMariposa skrev:Vi havde forelsket på i området og gik bare og ventede på, at der kom noget til salg. Så da der kom et hus til salg og det oven i købet var rigtig fint og lækkert, så slog vi til. Der gik to dage fra vi så det, til vi skrev under :D Vi havde kigget længe og var godt og grundigt trætte af at bo i lejlighed, så vi var klar og havde brugt lang tid på at spore os ind på området.

Vi valgte beliggenhed over plads, fordi vi ikke havde lyst til at skulle pendle flere timer om dagen, og det har vi ikke fortrudt. De tidligere ejere havde holdt huset virkelig godt, så vi skulle stort set kun male for at kunne flytte ind. Derudover var det vigtigt, at vi kunne få en lille have, og at vi ikke skulle sidde alt for stramt i det økonomisk.

Var det ikke svært kun at holde sig til et område?
Jeg tror hurtigt jeg ville begynde at smugkigge, hvad der var andre steder, især hvis der ikke rigtig dukkede noget op.

Men er helt enig i prioritering af beliggenhed.
Efter at have nedprioriteret det i mine lejeboligere tidligere, men nu bo i en med perfekt beliggenhed.
Det er altså lækkert meget mere end den ekstra plads.


Jo, men min kæreste har en engels tålmodighed og holdt øje hver eneste dag. Og selvfølgelig kiggede vi også andre steder, men der var bare ingen steder, hvor det føltes lige så rigtigt som der, hvor vi så endte med at købe hus. Vi satte en boligagent op på Boliga, så vi fik mails, når der kom noget nyt til salg i "vores" område.
0
:lun: Be brave
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf 1234 » 22. feb 2018, 15:08

LaMariposa skrev:
Jo, men min kæreste har en engels tålmodighed og holdt øje hver eneste dag. Og selvfølgelig kiggede vi også andre steder, men der var bare ingen steder, hvor det føltes lige så rigtigt som der, hvor vi så endte med at købe hus. Vi satte en boligagent op på Boliga, så vi fik mails, når der kom noget nyt til salg i "vores" område.


Jeg tror heller ikke jeg kunne lade være at tjekke hver dag hvis jeg var på boligjagt :lol:
Og jeg ved det går stærkt her i byen. Nogle bekendts hus var oppe fredag og de havde købt det mandag, så man skal være klar til at slå til.
Deres er så også en ret god deal.
0
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf lulu-p » 22. feb 2018, 21:50

Beliggenhed, pris, størrelse og stand.

Vi boede til leje i nogle år og fik pludselig mulighed for at købe vores bolig. Vi var ikke meget i tvivl..boligen var jo prøvet af..og jeg tror aldrig vi flytter. Vi er rykket direkte ind i pensionsboligen.

Vi bor i meget central nybygget 5v, med god plads til børn og os selv. Og så har vi udsigt til vand :love:
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf kidkomb » 22. feb 2018, 22:01

Der er ingen naboer. Nærmeste nabo er en hestefold.
Man kan ikke høre landevejen, så der er bomstille.
Acceptabel kørselsafstand til by og under 3 km til togstation.
I en stand der er nogenlunde.
Haven er sydvendt og der er plads til en stor græsplæne og en swimmingpool.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Artem » 22. feb 2018, 22:13

LaMariposa skrev:
1234 skrev:
De huse jeg så mest på var 60'er huse med fuld kælder. Som skyldes at jeg ikke synes 1½ plan fungerede så godt. Hvorfor jeg gerne ville have et hus i en plan, plus kælder hvor man nærmest får de kælder m2 gratis med.
Endte med at finde 2 huse jeg var rigtig interesseret i endda fra den samme mægler. Hvor jeg faktisk ikke havde besluttet mig til hvilken jeg helst ville have da jeg ringede til mægler. Tænkte mest at jeg tog det hus jeg kunne få til den bedste pris. Så havde besluttet mig til hvad jeg ville byde for begge huse.
Men mægler ville kun have mig til at byde på et hus af gangen. Så skulle tage en hurtig beslutning der.

De 2 huse jeg valgte i mellem var begge fra 60'erne.
Hus 1 omkring 130 m2 med fuld kælder. Delvis renoveret, lille garage, stor grund, med mulighed for at bygge en stor garage, og med en smule udsigt ud over byen.
Hus 2 138 m2 fuld kælder, 30 m2 udestue, 30 m2 garage ud over garagen i kælder. Stod original fra 1964 Lille grund, og rimelig god fjordudsigt.
Endte med at byde på hus 2 først. Som nok mest handlede om at det var et dødsbo der stod tomt og som jeg hurtigt kunne overtage. Fik det til den pris jeg bød som nok skyldes at mægleren vidste at jeg ellers ville byde på det andet hus.
Har bestemt ikke fortrudt mit valg. Er helt klart det rigtige hus jeg valgte.


Jeg har virkelig også en svaghed for hus med kælder og så det vildt, hvor lidt det påvirker prisen.
Det skøre er jeg vil gerne have et lille hus, men samtidig har jeg lidt en ting for huse med 3 plan :lol:

Ja hvem vil ikke have flere gratis m2.
Blev også positiv overrasket over en ting jeg ikke havde tænkt på, men for en handyman som mig er det genialt at have værksted og garage i kælderen. For selv om jeg ikke direkte har varme på, er der aldrig koldt, både på grund af lidt spildvarme oppe fra, men primært på grund af varmen fra jorden rundt om. Som også er en fordel om sommeren hvor det aldrig bliver for varmt til at arbejde der nede.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Tricolette » 23. feb 2018, 07:40

Beliggenheden var en stor del. Og så kunne vi se muligheder i, hvordan huset kunne blive.
Og da vi kunne få det 685 tkr under første udbudte pris, slog vi til.
Det første vi gjorde, da vi overtog, var at rive ALT ned indvendigt, og bygge nyt op fra bunden af. Så har fået et helt nyt hus indenfor.
Nu bor jeg her så alene.

Jeg har kun naboer på 3 sider. Baghaven, som vender mod vest, grænser op til skoven med kig til skovsø (dog tydeligst om vinteren)
Jeg har 550 meter til arbejde, 650 til købmanden, 400 til skolen og 500 til stationen med tog mod Aalborg og Aarhus.

Og så lige et par billeder af baghaven fra december.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf KitKat » 23. feb 2018, 08:27

For os (min eksmand og jeg) var det kærlighed ved første blik :)

Vi snakkede lidt løst om muligheden for at flytte nærmere Vesterhavet. Så kiggede vi huse for at få en idé om prisniveau og muligheder. Et af de første huse vi så på nettet var det jeg bor i nu. Vi kiggede på mange, mange annoncer men sammenlignede alle med dette, så vi blev enige om at bestille en fremvisning. Mest for at få det ud af systemet så vi kunne fortsætte boligjagten fra et mere neutralt niveau :lol:

Der skete bare dét, at huset føltes som hjem fra første sekund, så vi var slet ikke ude og se andre huse.

Et par år senere blev vi skilt og jeg købte min eksmand ud. Til april har jeg boet her 10 år, og jeg elsker det stadigvæk, det er bare mit hjem :lun:

Det er et gammelt, nedlagt landbrug, med alt for meget jord og alt for mange renoveringsprojekter. Jeg har hverken grønne fingre eller håndværkerevner, og heller ikke råd til at betale mig fra det. Men jeg fikser hvad der skal fikses efter det forhåndenværende søms princip og jeg elsker mit liv her.
(Heldigvis er husets grundform i orden, hun er en solid gammel dame, og hun passer godt på min søn og mig)
3
Hewlett
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4341

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Hewlett » 23. feb 2018, 12:20

Jeg stod midt i et brud med en kæreste gennem 7 år. Vi boede på Frederiksberg i hans lejlighed og med to hunde.

Efter ca. 3 mdr. i Valby på et lejet værelse, faldt jeg over min nuværende lejlighed på dba.

Lille, hyggelig andelsbolig, egen have, sund forening, vanvittig billig og med husdyrstilladelse (til 2 hunde, vel at mærke) i København, 5 minutter fra en metro st.

Jeg ville have været decideret dum, hvis jeg ikke var sprunget på.

Her bor jeg selvsagt stadig og jeg elsker mit lille hjem :love2:
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf DenBruneMunk » 23. feb 2018, 12:38

Jeg købte mit hus, fordi jeg trængte til mig-tid. Med familie på lolland og en del træthed af byen og social-fobi efter et langt liv i københavn, så var der kun en vej ud af det. Har aldrig fortrudt det, lolland-falster er et billigt alternativ, dog langt til byerne hvis man er den type, og modsat perfekt hvis man er til det modsatte, og det kan give plads i økonomien hvis broerne bag sig alligevel er brændte og væk. Der er natur, stille, fuld fokus på ens eget jeg, stress faktor lille og pladsen til masser af udfoldelse, desværre kun også mere vedligehold, rengøring og problemet med hvor skal man opholde sig i huset :)
1
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4843
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6406

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Stars » 23. feb 2018, 13:02

avdotja skrev:
vibbsen skrev:Huset vil idag gå på markedet til godt og vel 1.700.000 mio over hvad vi gav i sin tid...Måske lidt mere....

Jo jo, men selv på Frederiksberg kommer man vel et stykke med 1.700.000 mio :afro:


For 1.725.000 kr. kan du i dag få 34 m2 på Frederiksberg :wacko:
Et hurtigt kig siger m2-priser på 30.000-70.000 med flest omkring de 50.000
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5775

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Tux » 23. feb 2018, 13:06

Stars skrev:
avdotja skrev:
vibbsen skrev:Huset vil idag gå på markedet til godt og vel 1.700.000 mio over hvad vi gav i sin tid...Måske lidt mere....

Jo jo, men selv på Frederiksberg kommer man vel et stykke med 1.700.000 mio :afro:


For 1.725.000 kr. kan du i dag få 34 m2 på Frederiksberg :wacko:
Et hurtigt kig siger m2-priser på 30.000-70.000 med flest omkring de 50.000

Hvis du ganger op med en million skulle man nok kunne få noget godt ;)
0
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Akehurst2 » 23. feb 2018, 13:11

Tux skrev:
Stars skrev:
avdotja skrev:
vibbsen skrev:Huset vil idag gå på markedet til godt og vel 1.700.000 mio over hvad vi gav i sin tid...Måske lidt mere....

Jo jo, men selv på Frederiksberg kommer man vel et stykke med 1.700.000 mio :afro:


For 1.725.000 kr. kan du i dag få 34 m2 på Frederiksberg :wacko:
Et hurtigt kig siger m2-priser på 30.000-70.000 med flest omkring de 50.000

Hvis du ganger op med en million skulle man nok kunne få noget godt ;)


Jeg tror muligvis, der er nogen, der ikke har læst så grundigt :-D
3
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8874
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25434

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. feb 2018, 16:24

Jeg købte huset med min eks for 3,5 år siden, og købte ham så ud for 6 mdr siden.
Vi ledte efter en klassisk villa, indflytningsklar og med plads til en stor familie med store armbevægelser :)
Vi kiggede langs hele Køge bugt mere eller mindre, dog begrænset af økonomien.

Det var mig der insisterede på at vi kiggede i byen jeg er vokset op i - og at vi fik kigget på netop det hus vi endte med at købe.
Jeg var lun på det allerede bare ud fra annoncen på nettet, planløsning, og størrelse, og det der allerede var gjort ved huset.
Og jeg var slet slet ikke i tvivl om det da jeg så det!
Huset er 222 kvm, indeholder 6 værelser - heraf 2 rigtig store, 4 alm. standard værelse størrelse (9 kvm ish)
En stor stue kombineret med køkken/alrum i stue etagen, og på 1.salen en stor stue med loft til kip, brændeovn, terasse.

Huset havde været til salg i længere tid da vi købte, så vi fik presset prisen fra oprindelig udbudspris på 1.650.000 til 1.425.000 - incl nye velux vinduer. Det var en tømrer der havde haft det et par år, og han havde gjort en del. Det originale køkken er sprøjtelakkeret hvidt og sat op på en mere moderne måde, og med ny bordplade, alle værelser har fået nye lyse klikgulve, samt stuen i stueetagen, en del vinduer var skiftet, og alle rum i stueetagen malet hvide.

Så det var faktisk lige til at flytte ind i, super fedt!
Vi har sidenhen fået skiftet nogle ruder til mere energivenlige, fået skiftet 2 hoveddøre, fået hulmurs isoleret, skiftet velux vinduerne, gavlvinduer, og beklædning pillet af gavlen - efterisoleret og ny beklædning sat på.
Nu mangler jeg en enkelt hoveddør mere, et par vinduer, terassedøre, og noget væg skal repareres.
Jeg ønsker mig et nyt køkken, er halvvejs i mål med det ene badeværelse, og det andet er funktionelt og meget retro :D kommer tid kommer råd.


Huset er så stort at jeg efter jeg blev alene med drengene har plads til at leje sture + værelse ud, og dermed får et pænt tilskud til mine egne boligudgifter. Og vi synes alle det er hyggeligt og rart at der er en ekstra voksen plus hund i huset.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Fræksak
Indlæg: 2482
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 468
Likede indlæg: 4195

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Fræksak » 23. feb 2018, 19:37

Vi havde kigget på hus længe og faktisk forsøgt at købe tre andre huse før dette, men hver gang skete der noget - vi blev overbudt, sælger fortrød, der var budrunde, osv osv osv. Det var dødhårdt og nervepirrende.

Da en mægler viste os dette hus på en runde, var jeg egentlig ikke interesseret. Det var for dyrt til vores budget og med køkken og badeværelser fra 70'erne og fremstod generelt tungt og kedeligt. Bevares, jeg kunne godt se muligheder i det, men jeg gik ikke engang i gang med at overveje det, når det var så dyrt og så ikke engang var lige til at flytte ind i.

Nogle uger senere ringede mægler og sagde, at sælger var blevet træt af at holde åbent hus og gerne ville slå 500.000 af bare sådan (huset havde kun været til salg i en måned, men de gad tydeligvis bare ikke bøvle med det), og da min mand tilfældigvis lige havde fået nyt job med tilsvarende lønstigning, blev det pludselig interessant alligevel.

Grundtingene var på plads: beliggenhed (300 meter til stranden, 350 meter til ungernes skole og 800 meter til metroen), masser af lys, rigeligt med plads og gode rum. Så vi slog til og er i dag super glade for at bo her! Jeg er allermest glad for lysindfaldet og for de tre stuer ensuite, vi har. Det giver bare en god fornemmelse at kunne kigge igennem rummene og ud på det grønne gennem vinduerne. Og så kunne det bare ikke ligge bedre! Køkkenet lavede vi om sidste år, så nu mangler vi bare at fikse de to karryfarvede/avocadogrønne/brune badeværelser, og på sigt kunne det være fedt med en renovering af kælderen, men jeg ved ærligt talt ikke, om det nogensinde bliver noget vi gider give os i kast med.
0
Katten
Indlæg: 270
Tilmeldt: 12. sep 2015, 13:15
Kort karma: 31
Likede indlæg: 651

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig

Indlægaf Katten » 27. feb 2018, 18:52

Beliggenheden på Frb C tæt på mine forældre, stedforældre, bedsteforældre og i det hele taget det område, hvor jeg selv har været rigtig glad for at vokse op.

God rumdeling for en børnefamilie, fordi den har et femte (ret så lille) værelse, som er et fint børneværelse og derfor giver mulighed for, at børnene kunne få deres eget værelse HVIS vi vil og kan få flere børn. De andre vi så på i samme prisklasse var primært fire værelses med stuer ensuite.

Herskabslejlighed med stuk (som jeg elsker)

Veldrevet ejerforening med mega søde og aktive naboer.

Der skulle ikke laves nyt bad og køkken (been there-det magtede vi ikke med mini baby)

Stor, altan med eftermiddags/aftensol og lille, men grøn gård.

På 1. sal i stedet for 4., som vi kom fra.

cykelskur og plads til barnevogn i opgangen.
0

Tilbage til "Bolig"