Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16010
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1396
Likede indlæg: 29804

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf TinaW » 5. mar 2018, 17:52

For os er beliggenhed i nærheden af vand/strand, helst så det kan ses fra huset/grunden.
Og ingen umiddelbare naboer.
Genboens hus ligger længere oppe af vejen, skråt bag os. Så vi kan ikke lige se ind i deres have og omvendt.
Og så er der sådan set ikke flere huse på vejen.
Dog er der et hus længere nede, på den næste vej. Men det bruges som fritidshus, så de er der kun 2-3 mdr. om året.
Vi har ingen offentligt transportmidler i nærheden, så bil er et must og der er ca. lige langt til de to supermarkeder vi har på øen. Nemlig 8-10 km.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Rapfisk » 8. mar 2018, 20:58

For mig er en god beliggenhed i gåafstand fra metroen i et område med gode indkøbsmuligheder, caféer og byliv. Min kæreste synes, jeg er vanskelig. :genert:
1
Livslinjen: 70 201 201
london
Indlæg: 245
Tilmeldt: 23. nov 2016, 11:41
Kort karma: 15
Likede indlæg: 484

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf london » 13. mar 2018, 18:46

Jeg købte min lejlighed, fordi jeg følte mig hjemme i den efter at have gået rundt i den i 40 minutter. Den har et dejligt køkken og to store stuer, hvor der er god plads til at hygge om mine gæster.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf 1234 » 9. apr 2018, 15:55

Er der nogle som har valgt lejlighed fremfor hus som har børn?
Vi skal ikke købe i morgen, men er bare begyndt at spare op.
Men jeg kigger en gang i mellem og jeg synes bare man kan få noget der er meget federe både i forhold til plads, beliggenhed og pris, hvis man tager en lejlighed fremfor et hus. Alle mennesker siger bare det et helved at bo i lejlighed med børn eller min familie gør :lol:
Men er det reelt så meget federe med hus, hvis beliggenhedden er så meget dårligere?
Hvad er jeres erfaringer?
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5776

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Tux » 9. apr 2018, 16:14

1234 skrev:Er der nogle som har valgt lejlighed fremfor hus som har børn?
Vi skal ikke købe i morgen, men er bare begyndt at spare op.
Men jeg kigger en gang i mellem og jeg synes bare man kan få noget der er meget federe både i forhold til plads, beliggenhed og pris, hvis man tager en lejlighed fremfor et hus. Alle mennesker siger bare det et helved at bo i lejlighed med børn eller min familie gør :lol:
Men er det reelt så meget federe med hus, hvis beliggenhedden er så meget dårligere?
Hvad er jeres erfaringer?

Ingen trapper og adgang til have..
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf 1234 » 9. apr 2018, 16:44

Tux skrev:
1234 skrev:Er der nogle som har valgt lejlighed fremfor hus som har børn?
Vi skal ikke købe i morgen, men er bare begyndt at spare op.
Men jeg kigger en gang i mellem og jeg synes bare man kan få noget der er meget federe både i forhold til plads, beliggenhed og pris, hvis man tager en lejlighed fremfor et hus. Alle mennesker siger bare det et helved at bo i lejlighed med børn eller min familie gør :lol:
Men er det reelt så meget federe med hus, hvis beliggenhedden er så meget dårligere?
Hvad er jeres erfaringer?

Ingen trapper og adgang til have..

Jeg ved godt det er de to klassisk argumenter jeg forstår bare ikke helt de kan veje så tungt for så mange. Især når man ser hvor lidt folk tit bruger deres have.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3037
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 181
Likede indlæg: 5776

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Tux » 9. apr 2018, 16:49

1234 skrev:
Tux skrev:
1234 skrev:Er der nogle som har valgt lejlighed fremfor hus som har børn?
Vi skal ikke købe i morgen, men er bare begyndt at spare op.
Men jeg kigger en gang i mellem og jeg synes bare man kan få noget der er meget federe både i forhold til plads, beliggenhed og pris, hvis man tager en lejlighed fremfor et hus. Alle mennesker siger bare det et helved at bo i lejlighed med børn eller min familie gør :lol:
Men er det reelt så meget federe med hus, hvis beliggenhedden er så meget dårligere?
Hvad er jeres erfaringer?

Ingen trapper og adgang til have..

Jeg ved godt det er de to klassisk argumenter jeg forstår bare ikke helt de kan veje så tungt for så mange. Især når man ser hvor lidt folk tit bruger deres have.

Ikke at skulle slæbe autostole, børn og habengut op og ned til tredje er et tungtvejende argument. Vi bruger meget tid i vores have med ungerne..
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf 1234 » 9. apr 2018, 17:17

Tux skrev:
1234 skrev:
Tux skrev:
1234 skrev:Er der nogle som har valgt lejlighed fremfor hus som har børn?
Vi skal ikke købe i morgen, men er bare begyndt at spare op.
Men jeg kigger en gang i mellem og jeg synes bare man kan få noget der er meget federe både i forhold til plads, beliggenhed og pris, hvis man tager en lejlighed fremfor et hus. Alle mennesker siger bare det et helved at bo i lejlighed med børn eller min familie gør :lol:
Men er det reelt så meget federe med hus, hvis beliggenhedden er så meget dårligere?
Hvad er jeres erfaringer?

Ingen trapper og adgang til have..

Jeg ved godt det er de to klassisk argumenter jeg forstår bare ikke helt de kan veje så tungt for så mange. Især når man ser hvor lidt folk tit bruger deres have.

Ikke at skulle slæbe autostole, børn og habengut op og ned til tredje er et tungtvejende argument. Vi bruger meget tid i vores have med ungerne..

Jo men jeg synes stadig at gåafstand er bedre end at man skal tænde bilen for at komme frem. Og nu findes der jo tre lejligheder under 3.sal.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Filipai » 9. apr 2018, 17:21

1234 skrev:
Tux skrev:
1234 skrev:
Tux skrev:
1234 skrev:Er der nogle som har valgt lejlighed fremfor hus som har børn?
Vi skal ikke købe i morgen, men er bare begyndt at spare op.
Men jeg kigger en gang i mellem og jeg synes bare man kan få noget der er meget federe både i forhold til plads, beliggenhed og pris, hvis man tager en lejlighed fremfor et hus. Alle mennesker siger bare det et helved at bo i lejlighed med børn eller min familie gør :lol:
Men er det reelt så meget federe med hus, hvis beliggenhedden er så meget dårligere?
Hvad er jeres erfaringer?

Ingen trapper og adgang til have..

Jeg ved godt det er de to klassisk argumenter jeg forstår bare ikke helt de kan veje så tungt for så mange. Især når man ser hvor lidt folk tit bruger deres have.

Ikke at skulle slæbe autostole, børn og habengut op og ned til tredje er et tungtvejende argument. Vi bruger meget tid i vores have med ungerne..

Jo men jeg synes stadig at gåafstand er bedre end at man skal tænde bilen for at komme frem. Og nu findes der jo tre lejligheder under 3.sal.


Vi er netop flyttet fra lejlighed til rækkehus med have. Alle dage hvor der ikke har været regn har jeg været ude i haven. Nogengange et par timer, andre gange bare i et kvarters tid for lige at blive luftet. Jeg synes seriøst det er fedt. Mit brug af bil har i øvrigt ikke ændret sig. Eller kun til det bedre, fordi jeg er flyttet tæt på familien. Men nu er vi heller ikke flyttet langt ud på landet, bare til vestegnen :)
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf 1234 » 9. apr 2018, 18:09

Filipai skrev:Vi er netop flyttet fra lejlighed til rækkehus med have. Alle dage hvor der ikke har været regn har jeg været ude i haven. Nogengange et par timer, andre gange bare i et kvarters tid for lige at blive luftet. Jeg synes seriøst det er fedt. Mit brug af bil har i øvrigt ikke ændret sig. Eller kun til det bedre, fordi jeg er flyttet tæt på familien. Men nu er vi heller ikke flyttet langt ud på landet, bare til vestegnen :)

Jeg er selv lige flyttet den modsatte vej fra rækkehus til lejlighed. Og jeg synes bare ikke alle de ulemper folk nævner ved lejlighed rigtig er noget i forhold til fordelen. Ej hvor jeg elsker at være kommet helt ind i centrum!
Jeg har heller aldrig været så meget ude som dig ved vores rækkehuse langt fra. Er langt mere ude nu hvor jeg går tur i byen.
Senest rettet af 1234 9. apr 2018, 20:16, rettet i alt 1 gang.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Ficus » 9. apr 2018, 18:22

Jeg tror jeg er lige meget ude her i huset, som ved lejligheden. I lejligheden var det bare mere et “krav” at man gik tur når man var ude, for vi brugte ikke rigtig gården. Her går vi i haven eller tur og så også til byen.

Vi har kortere til et supermarked her, end hvor vi boede i byen. Også kortere til en station, ikke til bus, men de busser vi bruger for det meste, kører så alligvel fra stationen stationen.

For os har flytning fra lejlighed til hus ikke betydet at vi skal bruge bilen mere. Det handler vel i høj grad om hvor lejligheden eller huset ligger.


Ift børn og lejlighed, så ville jeg ikke gide slæbe lort op og ned til mere end 1. sal, hvis det ikke var en elevator. Specielt når barnet begynder at veje lidt, så er der bare langt op og så har man lige en indkøbspose, en pusletaske og alt muligt andet. Jeg er endda rimelig god til ikke at have en million ting med, min pusletaske er fx en Fjällräven i mindste børnestørrelse, hvor langt de fleste har en stor skuldertaske.
0
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf JoyNips » 9. apr 2018, 18:57

Idag slæbte jeg 10,2 kg tumling på hoften og en indkøbspose i den anden hånd op til 4. sal. Mens jeg var iklædt en vatteret jakke, fordi det alligevel var for koldt at cykle på arbejde i morges i noget tyndere. Kææææft, jeg svedte og gispede efter luft.
Jeg er SÅ klar til at flytte i hus!

Derudover er der logistikken. Der er godt nok andre børn at lege med i gården, men hvor jeg er opvokset i et parcelhuskvarter hvor vi kunne rende ind og ud hos hinanden fra vi var ret små og lege uden opsyn, så kræver leg her bare at der er i hvert fald én forælder der også er i gården. Tunge døre og nøgleansvar duer bare ikke til de der små størrelser. Så skal man sidde der og glo. Fedt nok den éne dag om året solen skinner, knap så fedt resten af året hvor man så kan sidde og fryse røven af. Og det er tid, man kunne have brugt på andet hvis ungerne i stedet legede i haven og man bare lige skulle kaste et blik ud af vinduet i ny og næ.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf lulu-p » 9. apr 2018, 19:25

1234 skrev:Er der nogle som har valgt lejlighed fremfor hus som har børn?
Vi skal ikke købe i morgen, men er bare begyndt at spare op.
Men jeg kigger en gang i mellem og jeg synes bare man kan få noget der er meget federe både i forhold til plads, beliggenhed og pris, hvis man tager en lejlighed fremfor et hus. Alle mennesker siger bare det et helved at bo i lejlighed med børn eller min familie gør :lol:
Men er det reelt så meget federe med hus, hvis beliggenhedden er så meget dårligere?
Hvad er jeres erfaringer?


Vi har fravalgt hus.

Vi bor i nybyggeri med elevator og parkeringskælder, så vi slæber os ikke halvt fordærvede.
Vi valgte lejlighed pga beliggenhed tæt på by, vand, skov, indkøb og børnenes skoler. Der er gode arealer lige udenfor døren, og her er en del børn som løber og leger med hinanden. Det betyder selvfølgelig også noget at vi kunne købe en lejlighed i en god størrelse.
Jeg savner på ingen måde en have. Jeg har en dejlig altan, og hvis jeg gider bevæge mig 25 meter væk fra hoveddøren har jeg natur i mængder.

Jeg er selv vokset op i en villa. Der var ingen børn at lege med i nærheden. Totalt guldbryllupskvarter.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6677

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf 1234 » 9. apr 2018, 20:20

[/youtube]
JoyNips skrev:Idag slæbte jeg 10,2 kg tumling på hoften og en indkøbspose i den anden hånd op til 4. sal. Mens jeg var iklædt en vatteret jakke, fordi det alligevel var for koldt at cykle på arbejde i morges i noget tyndere. Kææææft, jeg svedte og gispede efter luft.
Jeg er SÅ klar til at flytte i hus!

Derudover er der logistikken. Der er godt nok andre børn at lege med i gården, men hvor jeg er opvokset i et parcelhuskvarter hvor vi kunne rende ind og ud hos hinanden fra vi var ret små og lege uden opsyn, så kræver leg her bare at der er i hvert fald én forælder der også er i gården. Tunge døre og nøgleansvar duer bare ikke til de der små størrelser. Så skal man sidde der og glo. Fedt nok den éne dag om året solen skinner, knap så fedt resten af året hvor man så kan sidde og fryse røven af. Og det er tid, man kunne have brugt på andet hvis ungerne i stedet legede i haven og man bare lige skulle kaste et blik ud af vinduet i ny og næ.

Jeg kender så bare ingen der rent faktisk løber rundt og leger mellem parcelhusene i dag. Mit indtryk er lidt at børnene kun leger sammen ved legeaftaler. Men tror også det svinger utrolig meget fra kvarter til kvarter. Her i lejlighedskomplekset render der børn rundt og leger fra omkring 5 årsalderen selv eller også har de en ældre søskende med det kan jeg selvfølgelig ikke se.

Jeg er i hvert fald begyndt at overveje andet end det klassiske parcelhus, men heldigvis kan vi bo her til vi skal have barn nummer 2 og så forelsket som jeg er lige nu kunne det godt blive svært at få mig herfra igen.
1
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40529

Re: Hvorfor købte i netop jeres bolig?

Indlægaf Akehurst2 » 9. apr 2018, 20:28

Jeg bor i rækkehus, og her leger børnene på gaden. Ved de mindste er forældrene jo så selvfølgelig nødt til at være der, men de lidt større er der uden de voksne, eller de voksne er i deres egne haver og kan holde høje over hækken, og der bliver i hvert fald spillet bold og tegnet med kridt og leget som jeg husker det fra min barndom.
0

Tilbage til "Bolig"