Indretningsprogram af hus, ikke møbler.

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Indretningsprogram af hus, ikke møbler.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. mar 2018, 16:52

Vi skal bygge sommerhus om og det bliver nok anderledes eng planlagt. Dels for at spare penge dels for overhovedet at få det gjort. Planen var egentligt at lave det hele på een gang, men jeg tror så bare at det ender med aldrig at blive gjort og hvis vi kan gøre det på en anden måde så det gøres i etaper er der større mulighed for at det rent faktisk bliver gjort.

Jeg har siddert og tegnet i hånden men laver det om 117 gange og det er noget rod at lave igen og igen. Findes der en app eller program eller noget som gør det nemt.

Er der udover det, nogle herinde som er gode til at indrette hus, igen- layout af hus, ikke møbler osv, som hsr lyst komme med et bud? Det er altid godt end andres input :)
0
Mahdor
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. okt 2015, 16:27
Kort karma: 1
Likede indlæg: 4

Re: Indretningsprogram af hus, ikke møbler.

Indlægaf Mahdor » 3. mar 2018, 17:50

Floorplanner kunne være en mulighed, det er dog nok mest mht grundplanen.
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Indretningsprogram af hus, ikke møbler.

Indlægaf Ficus » 3. mar 2018, 19:10

Det her måske?
https://www.livehome3d.com/mac/live-home-3d


Hvad er jeres krav og ønsker til sommerhuset?
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Indretningsprogram af hus, ikke møbler.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. mar 2018, 19:26

Ficus skrev:Det her måske?
https://www.livehome3d.com/mac/live-home-3d


Hvad er jeres krav og ønsker til sommerhuset?



Tak. Det vil jeg se på

Det er 90 m2 som skal bygges om/forbedres. Spørgsmålet er hvordan og hvorledes det gøres mest effektivt ift at vi ikke behøver lave 90m2 på een gang, men at det kan gøres over flere etaper.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4887
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6477

Re: Indretningsprogram af hus, ikke møbler.

Indlægaf Stars » 3. mar 2018, 19:36

Rent praktisk ville jeg spørge Artem?
Tegnemæssigt, prøv i Fillies husbygge-tråd.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Indretningsprogram af hus, ikke møbler.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. mar 2018, 19:43

Stars skrev:Rent praktisk ville jeg spørge Artem?
Tegnemæssigt, prøv i Fillies husbygge-tråd.

Praktisk? Hvad tænker du? Vi bygger selv, eller vi er nok så meget sagt, min mand gør det og jeg dirigerer ;)
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4887
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6477

Re: Indretningsprogram af hus, ikke møbler.

Indlægaf Stars » 3. mar 2018, 20:40

FormerlyKnownAs skrev:
Stars skrev:Rent praktisk ville jeg spørge Artem?
Tegnemæssigt, prøv i Fillies husbygge-tråd.

Praktisk? Hvad tænker du? Vi bygger selv, eller vi er nok så meget sagt, min mand gør det og jeg dirigerer ;)

Hvordan man smartest deler om/tilbygningen op i etapper.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Indretningsprogram af hus, ikke møbler.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. mar 2018, 20:42

Stars skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Stars skrev:Rent praktisk ville jeg spørge Artem?
Tegnemæssigt, prøv i Fillies husbygge-tråd.

Praktisk? Hvad tænker du? Vi bygger selv, eller vi er nok så meget sagt, min mand gør det og jeg dirigerer ;)

Hvordan man smartest deler om/tilbygningen op i etapper.


Arh på den måde. Det har min mand styr på. Lige nu er det mig der prøver st se hvodan vi kan indrette det på en mere effektiv måde i både tid og kroner
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Indretningsprogram af hus, ikke møbler.

Indlægaf missme » 3. mar 2018, 21:03

FormerlyKnownAs skrev:
Stars skrev:Rent praktisk ville jeg spørge Artem?
Tegnemæssigt, prøv i Fillies husbygge-tråd.

Praktisk? Hvad tænker du? Vi bygger selv, eller vi er nok så meget sagt, min mand gør det og jeg dirigerer ;)

Hæhæ, sådan er ansvarsfordelingen også herhjemme. Efter et par huse med den fordeling indså jeg, at jeg lige så godt kunne gå planken ud og begynde på uddannelsen til bygningsingeniør :D Måske du ender der ;)

Til problemet: Jeg kender ingen smarte programmer, har altid bare gjort det i hånden. Nu bruger jeg jo et program på studiet, men det er dyrt og besværligt når man ikke kender det.

Lige et fif, hvis i skal leje sommerhuset ud. Da vi skulle købe sommerhus og bagefter totalrenovere det snakkede vi en del med udlejningsfirmaet. De gav os mange gode råd, om fx materialevalg, valg af møbler og behov for fx vaskemaskine/to badeværelser/gode senge og lign, så det blev et godt udlejningshus.
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Indretningsprogram af hus, ikke møbler.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. mar 2018, 21:06

Haha, der ligger min interesse slet ikke :lol: desuden er min mand ingeniør og det er vist rigeligt med en i familen.

Det skal ikke lejes ud, slet ikke. Vi hr boet her fast i 2 år nu og Vi flytter til udlandet til sommer i 4 år og er hjemme 2 måneder om sommeren og 1 måned til jul.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Indretningsprogram af hus, ikke møbler.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 4. mar 2018, 08:22

Jeg havde styr på det :D Sendte min mand tegningerne i går og han har set på det i dag og han var helt enig i min tanker om det og selve indretningen. Vi går på kompromis flere steder, men alternativet er at det aldrig bliver gjort. Men jeg tror at det bliver rigtig godt uanset. Vi har været meget bundet af at vi har en udestue, men den er så elendig i størrelse. Men både vi og andre ser sig blinde på det faktum at der er en udestue og en masse lys osv. Men den er ubrugelig som udestue som den er nu. Så den bliver delsvist sløjfet. ahhh....lettelse.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Indretningsprogram af hus, ikke møbler.

Indlægaf Filipai » 4. mar 2018, 15:24

Som Ficus anbefaler, så bruger jeg Livehome3d. Det kan du evt se i min tråd, Det er ret nemt lige at rokere lidt i, og ændre tykkelse på vægge, og bredde osv :)
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Indretningsprogram af hus, ikke møbler.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 4. mar 2018, 15:30

Filipai skrev:Som Ficus anbefaler, så bruger jeg Livehome3d. Det kan du evt se i min tråd, Det er ret nemt lige at rokere lidt i, og ændre tykkelse på vægge, og bredde osv :)


Vi skal ikke rigitg bygge nye vægge . Det er døre der skal tages ud og sættes i et andet sted og en enkelt halv væg væk osv. Så det er mere eller mindre eksisterende vægge der fjernes eller udbygges. Det er blevet ret simpelt egenligt hvilket også var planen. Men det er rart at have det skitseret op i faktisk mål. Så jeg kigger lige på den du bruger også.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Indretningsprogram af hus, ikke møbler.

Indlægaf Filipai » 4. mar 2018, 15:33

FormerlyKnownAs skrev:
Filipai skrev:Som Ficus anbefaler, så bruger jeg Livehome3d. Det kan du evt se i min tråd, Det er ret nemt lige at rokere lidt i, og ændre tykkelse på vægge, og bredde osv :)


Vi skal ikke rigitg bygge nye vægge . Det er døre der skal tages ud og sættes i et andet sted og en enkelt halv væg væk osv. Så det er mere eller mindre eksisterende vægge der fjernes eller udbygges. Det er blevet ret simpelt egenligt hvilket også var planen. Men det er rart at have det skitseret op i faktisk mål. Så jeg kigger lige på den du bruger også.


Ja, ellers smid op her, så kan jeg fint skitsere det op i korrekte mål og alt det hvis det er :) Har forstuvet et håndled, og keeeeder mig herhjemme :D
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Indretningsprogram af hus, ikke møbler.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 4. mar 2018, 15:53

Filipai skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Filipai skrev:Som Ficus anbefaler, så bruger jeg Livehome3d. Det kan du evt se i min tråd, Det er ret nemt lige at rokere lidt i, og ændre tykkelse på vægge, og bredde osv :)


Vi skal ikke rigitg bygge nye vægge . Det er døre der skal tages ud og sættes i et andet sted og en enkelt halv væg væk osv. Så det er mere eller mindre eksisterende vægge der fjernes eller udbygges. Det er blevet ret simpelt egenligt hvilket også var planen. Men det er rart at have det skitseret op i faktisk mål. Så jeg kigger lige på den du bruger også.


Ja, ellers smid op her, så kan jeg fint skitsere det op i korrekte mål og alt det hvis det er :) Har forstuvet et håndled, og keeeeder mig herhjemme :D


Altså smid hvad op? Jeg hsr bare lavet en simpel håndtegnet med mål :genert:
0

Tilbage til "Bolig"