Projekt hus fra scratch

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Nuttede-Nuser » 30. nov 2015, 15:46

Åhh et lækkert hus i har fået jer. Glæder mig til at følge med her. Ikke mindst fordi vi selv lige har købt et hus fra 1920, som vi overtager pr 1/1-2016 :klap: Vores er godt nok en nedlagt ejendom på landet, uden flotte stuklofter, men med masser af sjæl, plads og en fantastisk udsigt. Stort tillykke med jeres køb.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 30. nov 2015, 17:42

Nuttede-Nuser skrev:Åhh et lækkert hus i har fået jer. Glæder mig til at følge med her. Ikke mindst fordi vi selv lige har købt et hus fra 1920, som vi overtager pr 1/1-2016 :klap: Vores er godt nok en nedlagt ejendom på landet, uden flotte stuklofter, men med masser af sjæl, plads og en fantastisk udsigt. Stort tillykke med jeres køb.


Tillykke! Skal vi ikke følge med (og blande os :D) herinde? Jeg er en sucker for bolig-projekt-tråde :genert:

Denne tråd kommer jo realistisk først rigtigt i gang, når vi overtager, men indtil da er den perfekt til at samle inspiration. Jeg har lige købt de første møbler til huset: to skønne teak-kommoder i mellemstørrelse til soveværelset i stedet for skabsplads. De er så fine!
1
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Lækre Arne » 30. nov 2015, 20:19

Krølle kender du Sundbyvester Varehus?
Ind imellem er der altså et guldkorn eller to til en virkelig overkommelig pris.
Sender du ikke lige et grønt så jeg kan høre hvor i endte henne i verden? Er nysgerrig på om vi bliver næsten-naboer, som med det andet hus I havde kig på :love:
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 30. nov 2015, 21:21

SantasFreakHelper skrev:Krølle kender du Sundbyvester Varehus?
Ind imellem er der altså et guldkorn eller to til en virkelig overkommelig pris.
Sender du ikke lige et grønt så jeg kan høre hvor i endte henne i verden? Er nysgerrig på om vi bliver næsten-naboer, som med det andet hus I havde kig på :love:


Jeg kender det ikke, men det skal klart tjekkes ud. Det lyder lovende! EDIT: Åååååh, hvor er det fint. :dåne: Er det nu, jeg skal sige, at jeg overvejer at bruge ekstra værelse + bad til noget lignende? Havde ingen ide om, at andre ville være crazy nok til at finde turister på besøg derhjemme charmerende :lol:

Vi bliver absolut næsten-naboer. Vi har kun kigget indenfor en cirkel med en meget (meget!) lille radius :genert:
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 30. nov 2015, 21:48

Nå ja, de her skal hentes hjem onsdag. Perfekte til kedeligt basistøj og har plads til lampe og et par sjove dimser ovenpå - de fylder ganske lidt, og skufferne gør det nemt og overskueligt.
image.jpg

De små borde er bare nuttede og skal nok inde et fint sted at bo, når vi kommer på plads :genert: Nye katte lærer forhåbentlig hurtigt ikke at hoppe op - de tre ben gør dem lettere ustabile, hvis vægten bliver lagt det forkerte sted, så der blivertale om kontant afregning, hvis de forsøger :cool:
image.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Lækre Arne » 1. dec 2015, 08:01

Krølle skrev:
SantasFreakHelper skrev:Krølle kender du Sundbyvester Varehus?
Ind imellem er der altså et guldkorn eller to til en virkelig overkommelig pris.
Sender du ikke lige et grønt så jeg kan høre hvor i endte henne i verden? Er nysgerrig på om vi bliver næsten-naboer, som med det andet hus I havde kig på :love:


Jeg kender det ikke, men det skal klart tjekkes ud. Det lyder lovende! EDIT: Åååååh, hvor er det fint. :dåne: Er det nu, jeg skal sige, at jeg overvejer at bruge ekstra værelse + bad til noget lignende? Havde ingen ide om, at andre ville være crazy nok til at finde turister på besøg derhjemme charmerende :lol:

Vi bliver absolut næsten-naboer. Vi har kun kigget indenfor en cirkel med en meget (meget!) lille radius :genert:


Jeg tænkte nok det ville være noget for dig :lol:, det er ekstremt charmerende.
Ønsker mig også selv at gøre noget lignende, hvis jeg en dag får nok ledig plads i mit lille hus.

Fedt fedt fedt, synes nok jeg kunne huske huset. Bliver sjovt at se hvornår vi spotter første gang. Skal nok lade være med at stalke dig (alt ;)) for meget...
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Hunkat » 1. dec 2015, 08:20

Hvor er det fint :love:

Overvejer I at skære beplantningen på bagsiden af huset lidt ned? Jeg synes det er synd at det tager lyset fra vinduerne og terrassen når nu haven er skærmet af i forvejen.

Uh det kribler i fingrene for at få frie hænder i sådan et smukt hus, det kan jeg godt forstå du glæder dig til.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Fræksak » 1. dec 2015, 16:16

Hunkat skrev:Hvor er det fint :love:

Overvejer I at skære beplantningen på bagsiden af huset lidt ned? Jeg synes det er synd at det tager lyset fra vinduerne og terrassen når nu haven er skærmet af i forvejen.

Uh det kribler i fingrene for at få frie hænder i sådan et smukt hus, det kan jeg godt forstå du glæder dig til.


Det skulle jeg også til at spørge om :-D Jeg synes måske beplantningen skygger lige vel meget.
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 1. dec 2015, 17:41

Der er allerede skåret lidt ift billederne - æbletræet i græsset ca 1,5 m fra huset er skåret godt ned, så det er til at nå æblerne, og blommetræet mellem de to vinduer yderst til højre skal rettes lidt op og evt bindes, så det holder sig ml vinduerne i stedet for at skygge.

Krattet foran terrassen kommer nok til at blive skåret hårdt tilbage for at fritlægge de fine buer, terrassen står på. Måske noget krydderurtebed og lavendel skal have lov til at brede sig der i stedet for det nuværende tætte krat?
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 2. dec 2015, 17:49

Jeg har hentet flyttekasser i dag. Shit, det kommer tæt på nu! :panik: :panik: :genert:
6
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 2. dec 2015, 23:41

Århmenprø'li'ogseher! :dåne:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Frkm
Indlæg: 146
Tilmeldt: 20. sep 2015, 21:37
Kort karma: 7
Likede indlæg: 124

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Frkm » 8. dec 2015, 12:06

Hold nu op et hus :love: :love: Tillykke! HarI fået solgt lejligheden? Misundelig.dk
0
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Fillie » 8. dec 2015, 14:11

Frkm skrev:Hold nu op et hus :love: :love: Tillykke! HarI fået solgt lejligheden? Misundelig.dk


Det er i hvert fald sten sikkert, at stukken ville få et kærligt hjem her; den er bare SÅ smuk, og jeg kan næsten ikke forstå, at Krølle og Krøllemand kan leve uden - men også kun næsten, for det nye hus er helt vidunderligt. Og så er der jo rigtig god plads til gadgets. :slem:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 8. dec 2015, 23:28

Nøgler i morgen - uuuuh! :banan:
6
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf Krølle » 8. dec 2015, 23:32

Er for øvrigt faldet pladask for denne Finn Juhl-agtige sofa fra Slagelse Møbelværk. HR set den flere gange, men nu er der endelig udsigt til at få plads til en - med andre ord; jagten er gået ind! :D

Både på sofa og møbelpolstringskursis. Ellers bliver det aaaalt for dyrt :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Bolig"