Boligklassiker til omkring 1000 kr??

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Boligklassiker til omkring 1000 kr??

Indlægaf Fræksak » 18. mar 2018, 10:11

Filipai skrev:
Purple Haze skrev:Eller måske en skål eller vase fra Holmegaard. Tænker det nok passer godt til hendes stil hvis hun er til Lyngbyvaser.

https://www.holmegaard.dk/shop/produkte ... blaa-31-cm

Er selv ret pjattet med denne: https://www.holmegaard.dk/shop/produkte ... ia-h-26-cm


Det sjovt du lige nævner dem. Min søster havde fødselsdag igår, og ønskede sig utroligt meget Holmegaard. Hun kan ikke udstå Lyngby vasen.

Jeg har selv flere Lyngby vaser, og det du linker til ville aldrig få plads i mit hjem :D


Haha, den teori passer også her. Elsker Lyngby og er - sagt på en pæn måde - ikke til de dér Cocoon-vaser.
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Boligklassiker til omkring 1000 kr??

Indlægaf Elfenben » 18. mar 2018, 12:00

Hvad med gode, klassiske salt og peberkværne? Feks fra Peugeot? Eller en virkelig lækker køkkenkniv? Jeg ville hellere give noget med en funktion, fremfor pyntegenstand :)
5
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Boligklassiker til omkring 1000 kr??

Indlægaf TomKah » 18. mar 2018, 21:49

Jeg er ikke vildt meget til sådan nogle pynteting - men jeg synes Piet Hein stagerne er fine, jeg har set at de er kommet i sort. (Jupiter, Mars og Saturn)

Ellers kunne du jo give hende en Stelton thermokande med sukkerskål/flødekande eller salt og peberkværn (designed af AJ)

Moderne klassikere kunne være Muuto Dots eller Hay Dot cushions.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Boligklassiker til omkring 1000 kr??

Indlægaf Juki » 19. mar 2018, 03:31

Jeg vil helt sikkert også kigge på noget mere funktionelt, fremfor noget nips/pynt der lige er moderne nu(no offence :genert: ) Men det kommer an på hvilken type hun er og hvad hendes stil er.

Personligt ville jeg hade at få noget fra Royal Copenhagen eller en Lyngby vase. Ikke fordi det ikke er pænt, det er bare lidt kedeligt og blevet lidt for upersonligt/oplagt. Jeg er dog generelt heller ikke til nips, så det er ikke fordi jeg har noget imod de to ting(og meget af det andet der er nævnt her i tråden) En vase synes jeg faktisk er en god idé(medmindre man ikke kan lide blomster eller har allergi) eller en god køkkenkniv, som der også er foreslået. Evt. kunne du få graveret et eller andet i kniven eller hvad du finder på til en gave.

Hvis hun fx går op i vin eller drinks kunne et bud også være nogle glas fra en glaspuster. Eller en vase, kande eller stager til lys. Det behøver ikke kun være sådan noget grimt, farvet glaskunst man forbinder med 90'erne :D

Hvis det skal være noget mindre seriøst så er Züny dyrene også meget søde. De fås i forskellige udgaver og størrelser. De er ret tunge så de kan bruges som bogstøtte, dørstopper eller bare pynt.

Billede

Billede

Billede
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Boligklassiker til omkring 1000 kr??

Indlægaf fisken80 » 20. mar 2018, 19:47

Juki skrev:Jeg vil helt sikkert også kigge på noget mere funktionelt, fremfor noget nips/pynt der lige er moderne nu(no offence :genert: ) Men det kommer an på hvilken type hun er og hvad hendes stil er.

Personligt ville jeg hade at få noget fra Royal Copenhagen eller en Lyngby vase. Ikke fordi det ikke er pænt, det er bare lidt kedeligt og blevet lidt for upersonligt/oplagt. Jeg er dog generelt heller ikke til nips, så det er ikke fordi jeg har noget imod de to ting(og meget af det andet der er nævnt her i tråden) En vase synes jeg faktisk er en god idé(medmindre man ikke kan lide blomster eller har allergi) eller en god køkkenkniv, som der også er foreslået. Evt. kunne du få graveret et eller andet i kniven eller hvad du finder på til en gave.

Hvis hun fx går op i vin eller drinks kunne et bud også være nogle glas fra en glaspuster. Eller en vase, kande eller stager til lys. Det behøver ikke kun være sådan noget grimt, farvet glaskunst man forbinder med 90'erne :D

Hvis det skal være noget mindre seriøst så er Züny dyrene også meget søde. De fås i forskellige udgaver og størrelser. De er ret tunge så de kan bruges som bogstøtte, dørstopper eller bare pynt.

Billede

Billede

Billede


Nej hvor er de dyr søde. Dem ville jeg selv elske at få en af
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Boligklassiker til omkring 1000 kr??

Indlægaf RavenClaw » 20. mar 2018, 20:18

Juki skrev:Jeg vil helt sikkert også kigge på noget mere funktionelt, fremfor noget nips/pynt der lige er moderne nu(no offence :genert: ) Men det kommer an på hvilken type hun er og hvad hendes stil er.

Personligt ville jeg hade at få noget fra Royal Copenhagen eller en Lyngby vase. Ikke fordi det ikke er pænt, det er bare lidt kedeligt og blevet lidt for upersonligt/oplagt. Jeg er dog generelt heller ikke til nips, så det er ikke fordi jeg har noget imod de to ting(og meget af det andet der er nævnt her i tråden) En vase synes jeg faktisk er en god idé(medmindre man ikke kan lide blomster eller har allergi) eller en god køkkenkniv, som der også er foreslået. Evt. kunne du få graveret et eller andet i kniven eller hvad du finder på til en gave.

Hvis hun fx går op i vin eller drinks kunne et bud også være nogle glas fra en glaspuster. Eller en vase, kande eller stager til lys. Det behøver ikke kun være sådan noget grimt, farvet glaskunst man forbinder med 90'erne :D

Hvis det skal være noget mindre seriøst så er Züny dyrene også meget søde. De fås i forskellige udgaver og størrelser. De er ret tunge så de kan bruges som bogstøtte, dørstopper eller bare pynt.

Billede

Billede

Billede


Jeg ville elske at eje flodhesten :love:

Eller elgen :lol:
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Boligklassiker til omkring 1000 kr??

Indlægaf RavenClaw » 20. mar 2018, 20:22

Den er faktisk ret kær :lun:

Billede
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
marcias
Indlæg: 65
Tilmeldt: 10. feb 2016, 08:23
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Re: Boligklassiker til omkring 1000 kr??

Indlægaf marcias » 21. mar 2018, 21:53

Gode bud! Vil ikke ligefrem mene at Royal Copenhagen og Lyngby vaser er klassiske - tror de er så hypede og mainstream, at der snart kommer en modreaktion. Lidt som med Kähler vaserne.

Flowerpot lampen har hun allerede, den var ellers et godt bud. En Steltonkande ville passe perfekt, men har læst at de holder super dårligt på varmen? Har også en Stringhylde i tankerne...

Dyrene skal jeg lige vænne mig til, og selvom jeg elsker gode køkkenknive synes jeg det er lidt... makabert/upersonligt til en bedste veninde (det er nok bare er mig)
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Boligklassiker til omkring 1000 kr??

Indlægaf lillebjoern » 21. mar 2018, 22:31

Hvad med noget Georg Jensen? Måske fødselsdagsflaget eller nogle flotte skåle derfra? De har en outlet på Frederiksberg. Eller infinitylysestagen (mener jeg den hedder)? Jeg synes selv den er så smuk, og jeg kender mange, der elsker den.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Boligklassiker til omkring 1000 kr??

Indlægaf Juki » 22. mar 2018, 00:33

marcias skrev:Gode bud! Vil ikke ligefrem mene at Royal Copenhagen og Lyngby vaser er klassiske - tror de er så hypede og mainstream, at der snart kommer en modreaktion. Lidt som med Kähler vaserne.

Flowerpot lampen har hun allerede, den var ellers et godt bud. En Steltonkande ville passe perfekt, men har læst at de holder super dårligt på varmen? Har også en Stringhylde i tankerne...

Dyrene skal jeg lige vænne mig til, og selvom jeg elsker gode køkkenknive synes jeg det er lidt... makabert/upersonligt til en bedste veninde (det er nok bare er mig)

Men hvad er hun for en type eller hvad kan hun godt lide? Og hvor gammel er hun? Jeg synes der er forskel på om hun er 18 år og lige flyttet hjemmefra eller om hun er 35 år. Når man er 18 år er det de færreste der tænker langsigtet i forhold til boligartikler. Der er det vist mest at det skal være smart her og nu og der skal indrettes med hvad der er klassisk og fremme i tiden. Er man ældre, mere etableret og har en mere klar stil er det nok også lettere at finde langtidsholdbare ting(og ikke mindst sætte pris på det fordi man som ældre ofte prioriterer anderledes og ikke gider leve med sløve knive osv.)

Er hun fx til unik kunst eller mere "anonyme"/allemandseje-ting? Har hun nogle interesser/hobbyer? Bor hun farverigt eller mere afdæmpet? Er hun til nips eller ting med en funktion?

Afhængig af hendes smag osv. ville jeg kigge efter noget kunsthåndværk af en art, tror jeg. Eller måske en sjov gadget-tingest med :gruble:

På den her side fx https://troybutik.dk/ er der lidt af hvert af flotte ting til boligen i både træ, keramik og en masse andet. Flotte, klassiske ting der ikke er masseproducerede. Jeg ved ikke om der er noget der der falder mere i hendes smag?

Edit: Der er bl.a et mærke der hedder Won Wood. De har mange fine ting i træ, men de er vist gået konkurs så det er nok vigtigt lige at være opmærksom på da der vist er en masse ballade omkring manglende varer osv. p.t.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Bolig"