Hvor stor er jeres bolig?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10417

Re: Hvor stor er jeres bolig?

Indlægaf lillebjoern » 19. mar 2018, 13:01

58km2 fordelt på to værelser, badeværelse, gang og køkken. Vi bor to voksne. Jeg kunne sagtens bruge et rum mere og generelt mere plads. Jeg har heldigvis ikke et københavnertoilet, selvom jeg bor på Nørrebro, og køkkenet er også fin størrelse. Vi vil begge to gerne finde et hus på et tidspunkt.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvor stor er jeres bolig?

Indlægaf DenBruneMunk » 19. mar 2018, 13:30

NejJegErIkkeAsiat skrev:(og så kan det hele for resten ganges med 2, da der er uudnyttet 1. sal)

Og det betyder vel også varmeudgiften kan ganges med 2 :) Det lyder ikke så billigt eller også .....
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvor stor er jeres bolig?

Indlægaf ina » 19. mar 2018, 13:31

Vi har vel 120-130 kvm på stueetagen og to meget små værelser med skråvægge ovenpå (som det eneste ovenpå). Fire værelser i alt (inkl. de to ovenpå), stort køkkenalrum og kæmpe stue. Planløsningen er elendig, men vi bor til leje, så kan ikke ændre det. Vi sover på det ene værelse ovenpå med vores yngste datter, de to store sover på det andet. Så har vi et kontor nedenunder og et legeværelse. Vi har spiseplads i stuen og opbevaring (skabe) på den overskydende plads i køkkenet. Derudover har vi et værksted og en dejlig stor have med en kæmpe terrasse.

Vi elsker beliggenheden. Vi bor et godt stykke fra vejen med skoven i baghaven, 300 meter til nærmeste nabo. Vi vil rigtig gerne eje stedet, bygge til, rive alle vægge ned indvendigt og lave en ny planløsning. Men det er ikke sikkert det kommer til at ske, da huset er en del af en landejendom.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvor stor er jeres bolig?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 19. mar 2018, 14:18

DenBruneMunk skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:(og så kan det hele for resten ganges med 2, da der er uudnyttet 1. sal)

Og det betyder vel også varmeudgiften kan ganges med 2 :) Det lyder ikke så billigt eller også .....


Det tror jeg ikke. Overetagen er selvfølgelig ikke opvarmet når det ikke er udnyttet. Men ja, et større hus betyder større varmeudgift. Men
I det hele taget er udgifterne større. El, varme, forsikringer m.m.
Huset koster så til gengæld kun det halve af hvad det vil koste med en beliggenhed tættere på en større by.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Hvor stor er jeres bolig?

Indlægaf Zonta » 19. mar 2018, 16:07

215 kvm fordelt på to etager. Det er et hus vi ejer. Vi bor min mand og jeg, en hund, en kat og så er der en baby på vej. Vi regner med et barn mere om 3-4 år og så virker pladsen ikke helt så absurd mere :lol:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Hvor stor er jeres bolig?

Indlægaf twinkle » 19. mar 2018, 18:21

Vi ejer et lille hus på 120 m2 på en 1008 m2 grund. Der er to børneværelser, køkken, lille bryggers/entre, kontor, badeværelse, soveværelse og vinkelstue, hvor der kan sættes en væg op og laves et ekstra værelse.
Planen er, at vi om 9-10 år laver en tilbygning.
Vi er to voksne og et spædbarn.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvor stor er jeres bolig?

Indlægaf Shmartiesh » 19. mar 2018, 19:27

Vi bor i et dobbelthus på 90 m2. 3 værelser og køkken-alrum. Lille bryggers til opbevaring og én fordeler gang. Pladsen er virkelig godt udnyttet og vi har en overdækket terrasse med adgang fra stuen. Jeg kunne godt tænke mig noget større men har accepteret det ikke kommer til at ske lige nu. Min mand synes her er alt for lidt plads efter vi har fået barn og mener ikke vi kan få nr. 2 i samme hus. :rulle:
Jeg synes egentlig at vores værelser og badeværelse, og egentlig også bryggers har en fin str. Men stue og køkken savner jeg plads i. Jeg har en stor familie og her er ret presset med plads når vi har gæster og køkkenet er lidt sammenpresset. Netop for at udnytte pladsen. Jeg savner en stor stue til sammenkomster så der er plads og rum til at hygge sig.
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Hvor stor er jeres bolig?

Indlægaf superboa » 19. mar 2018, 21:51

Vi bor 2 voksne og en kat i en 3-værelses lejlighed på 85 kvm inkl. en stor lukket altan. Vi elsker at bo her, rummene er fine og især altanen er helt fantastisk. På et tidspunkt kunne vi godt tænke os et lille rækkehus med plads til walk-in-closet, bryggers og en lillebitte have :D
0
Money_man
Indlæg: 289
Tilmeldt: 5. maj 2016, 06:52
Kort karma: 14
Geografisk sted: Spentrup
Likede indlæg: 605

Re: Hvor stor er jeres bolig?

Indlægaf Money_man » 20. mar 2018, 06:37

200m2 et planshus. Plus 30m2 værksted. Grunden er på 900m2
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Hvor stor er jeres bolig?

Indlægaf Fuck.exe » 20. mar 2018, 07:18

Vi er 2 voksne og 2 børn på hhv. 2 og 5 år.
Vi bor i en 70´er-villa på 134m2 fordelt på stue, køkken, bryggers, fordelingsgang, 3 soveværelser, 1 kontor og 2 badeværelser. Derudover har vi en 25m2 udestue som vi bruger rigtig meget, samt en lille garage og et lille værksted. Huset er indrettet godt, så alle rum har en fornuftig størrelse. Grunden er 800m2.
Huset opfylder fint de behov vi har lige nu, og planen er at blive boende her indtil ungerne bliver teenagere. Til den tid vil jeg gerne bo i noget større og nyere, meget gerne lidt længere uden for byen så jeg kan få skov og vand tættere på.
0
Gulvaber er også mennesker.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvor stor er jeres bolig?

Indlægaf 1234 » 20. mar 2018, 09:02

Fuck.exe skrev:Vi er 2 voksne og 2 børn på hhv. 2 og 5 år.
Vi bor i en 70´er-villa på 134m2 fordelt på stue, køkken, bryggers, fordelingsgang, 3 soveværelser, 1 kontor og 2 badeværelser. Derudover har vi en 25m2 udestue som vi bruger rigtig meget, samt en lille garage og et lille værksted. Huset er indrettet godt, så alle rum har en fornuftig størrelse. Grunden er 800m2.
Huset opfylder fint de behov vi har lige nu, og planen er at blive boende her indtil ungerne bliver teenagere. Til den tid vil jeg gerne bo i noget større og nyere, meget gerne lidt længere uden for byen så jeg kan få skov og vand tættere på.

Sjovt det er det helt modsatte af hvad jeg tænker, når jeg får teenager skal vi bare have en fed lejlighed midt i centrum :lol: For så de ikke brug for sandkasse og gyngestativ mere.
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Hvor stor er jeres bolig?

Indlægaf Fuck.exe » 20. mar 2018, 09:36

1234 skrev:
Fuck.exe skrev:Vi er 2 voksne og 2 børn på hhv. 2 og 5 år.
Vi bor i en 70´er-villa på 134m2 fordelt på stue, køkken, bryggers, fordelingsgang, 3 soveværelser, 1 kontor og 2 badeværelser. Derudover har vi en 25m2 udestue som vi bruger rigtig meget, samt en lille garage og et lille værksted. Huset er indrettet godt, så alle rum har en fornuftig størrelse. Grunden er 800m2.
Huset opfylder fint de behov vi har lige nu, og planen er at blive boende her indtil ungerne bliver teenagere. Til den tid vil jeg gerne bo i noget større og nyere, meget gerne lidt længere uden for byen så jeg kan få skov og vand tættere på.

Sjovt det er det helt modsatte af hvad jeg tænker, når jeg får teenager skal vi bare have en fed lejlighed midt i centrum :lol: For så de ikke brug for sandkasse og gyngestativ mere.

Tanken er at de skal have en seperat teenageafdeling hvor de kan larme og lugte i fred, og jeg vil så fylde resten af det store hus op med lækre møbler og rod - når jeg da ikke vil sidde på min terrasse med udkig til skov og vand, og nyde et godt glas rødvin :lun:
Når jeg bliver gammel skrider jeg til Spanien. Hvor stor min bolig skal være dernede, har jeg ikke taget stilling til endnu. Kommer an på om min mand vil med :lol:
3
Gulvaber er også mennesker.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Hvor stor er jeres bolig?

Indlægaf 1234 » 20. mar 2018, 17:10

Fuck.exe skrev:Tanken er at de skal have en seperat teenageafdeling hvor de kan larme og lugte i fred, og jeg vil så fylde resten af det store hus op med lækre møbler og rod - når jeg da ikke vil sidde på min terrasse med udkig til skov og vand, og nyde et godt glas rødvin :lun:
Når jeg bliver gammel skrider jeg til Spanien. Hvor stor min bolig skal være dernede, har jeg ikke taget stilling til endnu. Kommer an på om min mand vil med :lol:

Som teenagere var min største drøm at kunne gå og cykle til alting :lol:
Så det vil jeg gerne give mine egne børn mulighed for.
Så betyder alt det der plads ikke så meget.
Jeg er alligevel for nærig til at købe lækre møbler ;)
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvor stor er jeres bolig?

Indlægaf hotlips » 20. mar 2018, 17:33

Vi har 68 kvm og de er indrettet så dumt at selv de gamle lejligheder inde i byen der bruger 35 kvm på gang er bedre.

Vi har godt nok ikke en specielt stor gang men vi har et stort køkken, stort badeværelse og et børneværelse der er mindre end dem begge to og ligger det dummeste sted i huset.

Men vi er nu glade for vores lille rækkehus og indtil videre har han alligevel ikke rigtig gidet bruge sit værelse og fordi det er så lille har han altid haft frit slag til at legetøjsbombe stuen, det passer ham vist meget godt han vil jo gerne være sammen med mig.
0
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Hvor stor er jeres bolig?

Indlægaf Fuck.exe » 20. mar 2018, 17:34

1234 skrev:
Fuck.exe skrev:Tanken er at de skal have en seperat teenageafdeling hvor de kan larme og lugte i fred, og jeg vil så fylde resten af det store hus op med lækre møbler og rod - når jeg da ikke vil sidde på min terrasse med udkig til skov og vand, og nyde et godt glas rødvin :lun:
Når jeg bliver gammel skrider jeg til Spanien. Hvor stor min bolig skal være dernede, har jeg ikke taget stilling til endnu. Kommer an på om min mand vil med :lol:

Som teenagere var min største drøm at kunne gå og cykle til alting :lol:
Så det vil jeg gerne give mine egne børn mulighed for.
Så betyder alt det der plads ikke så meget.
Jeg er alligevel for nærig til at købe lækre møbler ;)

Det var også min store drøm, da jeg var teen. Jeg er vokset op ude på det mørkeste bøh-land hvor bussen (ja, i ental!) kørte 2 gange om søndagen, og nærmeste pizzaria lå over 20 km væk :tie:
Her i Århus-området er der dog rig mulighed for at bo tæt på bylivet, samtidig med at der er skov og vand i nærheden. Århus har derudover også et glimrende offentlig trafiknet. Helt perfekt til 2 teenagere der skal til fodbold og forfest :D

What can I say? I love Århus :love:
0
Gulvaber er også mennesker.

Tilbage til "Bolig"