Fuldt stel

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Fuldt stel

Indlægaf Ficus » 12. maj 2018, 18:51

Artem skrev:Jeg ser et fuldt stel som til 12 personer med alle typer tallerkener og kopper. Men ikke nødvendigvis alle fade osv.

Er selv så heldig at jeg nok en dag arver et fuldt mågestel :slem:

Nej seriøst er ikke noget jeg rigtig går op i og hvis nogle af mine søstre vil have det har de førsteret. Men de har jo selv haft samlet på andre stel, og mågestellet er jo ikke specielt populært mere. Hvorfor det jo nok ender ved mig.

Mågestellet er faktisk rimelig populært pt. Specielt hvis det er med guldkant.

Der findes endda en bruger(e) der hedder noget ala Vild Med Maagestel på insta og facebook og der bliver arrangeret bytte-/salgsevents kun med det stel osv.


Gammelt kongeligt, især de “grimme” udsmykninger, som fx måger eller de grimmeste af fisk og skaldyr er også populære. Er ligefør jeg vil sige at desto klammere et dyremotiv, desto mere populært...
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Fuldt stel

Indlægaf LadyFox » 12. maj 2018, 18:52

Artem skrev:Jeg ser et fuldt stel som til 12 personer med alle typer tallerkener og kopper. Men ikke nødvendigvis alle fade osv.

Er selv så heldig at jeg nok en dag arver et fuldt mågestel :slem:

Nej seriøst er ikke noget jeg rigtig går op i og hvis nogle af mine søstre vil have det har de førsteret. Men de har jo selv haft samlet på andre stel, og mågestellet er jo ikke specielt populært mere. Hvorfor det jo nok ender ved mig.


Jeg har aldrig set et mågestel, så jeg måtte lige Google det.. Og hold nu op det er grimt :lol:
0
...
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Fuldt stel

Indlægaf Artem » 12. maj 2018, 19:21

Ficus skrev:Mågestellet er faktisk rimelig populært pt. Specielt hvis det er med guldkant.

Der findes endda en bruger(e) der hedder noget ala Vild Med Maagestel på insta og facebook og der bliver arrangeret bytte-/salgsevents kun med det stel osv.


Gammelt kongeligt, især de “grimme” udsmykninger, som fx måger eller de grimmeste af fisk og skaldyr er også populære. Er ligefør jeg vil sige at desto klammere et dyremotiv, desto mere populært...

Det er nu ikke med guldkant, men ellers i meget pæn stand og med flere fade osv.
Men der går nu nok også en del år før mine forældre stiller trakskoene, og det evt bliver aktuelt.

Jeg var dog godt klar over at det nærmest er blevet kitch. :slem:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Fuldt stel

Indlægaf avdotja » 13. maj 2018, 13:40

Lathyrus skrev:Jeg har et Pillivuyt stel med frokost-, middags- og dybe tallerkener til 16 pers. Dertil et passende udvalg af skåle, fade og sovsekande i samme serie.

Har også komplet bestik til 16, husker dog ikke hvilket mærke/serie det er, for det havde min mand allerede samlet inden vi flyttede sammen.

Og rød, hvid og champagne glas til 16 pers.

Jeg synes det er fedt at tage det pæne stel og fine glas frem når der kommer gæster :)

Har du været glad for det og holder det sig ellers pænt? Overvejer lidt det blåt Bretagne stel derfra, men orker ikke hvis der kommer bestikmærker på dyrekøbte tallerkner :genert:
0
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Fuldt stel

Indlægaf avdotja » 13. maj 2018, 17:54

Lathyrus skrev:
avdotja skrev:
Lathyrus skrev:Jeg har et Pillivuyt stel med frokost-, middags- og dybe tallerkener til 16 pers. Dertil et passende udvalg af skåle, fade og sovsekande i samme serie.

Har også komplet bestik til 16, husker dog ikke hvilket mærke/serie det er, for det havde min mand allerede samlet inden vi flyttede sammen.

Og rød, hvid og champagne glas til 16 pers.

Jeg synes det er fedt at tage det pæne stel og fine glas frem når der kommer gæster :)

Har du været glad for det og holder det sig ellers pænt? Overvejer lidt det blåt Bretagne stel derfra, men orker ikke hvis der kommer bestikmærker på dyrekøbte tallerkner :genert:


Mit er det firkantede som ikke fåes mere. Vi fik det i bryllupsgave i 2011 og det holder sig rigtig pænt synes.
Jeg har lidt fortrudt at vi valgte det firkantede - det er ikk så klassisk. Men det holder og kan maskinopvaskes :gogo:

Jeg kan godt lide den firkantede form som udgangspunkt :D Men jeg har ikke opvaskemaskine og der er simpelthen ikke noget der er mere træls at vaske op i hånden end firkantede tallerkner, så det skal jeg aldrig have igen :lol:
0

Tilbage til "Bolig"