Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 11. maj 2018, 08:08

RavenClaw skrev:Jeg ville nok holde vinduespartiet i kridhvid, for at lyset bliver ledt ind i værelset :)

Men måske en sådan grøn?


Den er sindssygt smuk og jeg har haft en farveprøve hjemme til stuen, men den stjæler desværre for meget opmærksomhed i mine små rum. Den ville suge kraften ud af mine møbler og tæpper, desværre.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 11. maj 2018, 08:14

Jeg har overvejet en nuance fra er af disse farvekort, men jeg går ligesom i stå i det: er den for blå, for turkis, skal den være mere gråtonet, mere blågrå, bliver den så for lyseblå og pastelnuttet...? Jeg ender med tabe orienteringen, det er sindssygt irriterende!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
And we both know: I will be delicious
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf JoyNips » 11. maj 2018, 08:23

LaScrooge skrev:Jeg har overvejet en nuance fra er af disse farvekort, men jeg går ligesom i stå i det: er den for blå, for turkis, skal den være mere gråtonet, mere blågrå, bliver den så for lyseblå og pastelnuttet...? Jeg ender med tabe orienteringen, det er sindssygt irriterende!


Køb en prøve og mal lidt med den så du kan se den på et større areal. Det kan jo bare males over igen.

Vi tænker iøvrigt selv i farver til vores nye hus: en terracotta eller der hen ad væg i køkkenet (vi hr ikke fundet den rigtige nuance endnu, og vi overvejer derudover at bruge jotuns kalkmaling), måske en blågrøn væg i stuen (er lidt vild med jotun lady prismegrønn) og blå væg (måske Jotun lady second blue) i soveværelset. Og så har jeg helt vildt meget lyst til at skeje lidt ud i gæsteværelse/kontor og male det lyserødt eller sådan noget.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Myresluger » 11. maj 2018, 08:24

LaScrooge skrev:Jeg har overvejet en nuance fra er af disse farvekort, men jeg går ligesom i stå i det: er den for blå, for turkis, skal den være mere gråtonet, mere blågrå, bliver den så for lyseblå og pastelnuttet...? Jeg ender med tabe orienteringen, det er sindssygt irriterende!

Jeg havde en farve som den midterste på farvekortet til venstre på min indre skærm. Det tror jeg ville være pænt. De rosa forslag du har vist er også rigtig fine
1
MOGA
Indlæg: 4024
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7348

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf MOGA » 11. maj 2018, 08:57

Jeg er med på gammelrosa, for mig er det ca. denne farve:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Krølle » 11. maj 2018, 15:42

Første og tredje farve i Maaniis indlæg har jeg kig på kombineret med helt mørk grå/matsort.

Det vil fremhæve planter og den rosa vil tilføre noget feminint til et soveværelse, der ellers bliver præget SF enkle og rå materialer såsom metal og træ.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf FruKuk » 11. maj 2018, 15:42

Jeg får lyst til at male alle vores hvide vægge i fine farver :love: Er der nogle, der vil overtale Hr Kuk aka Hr konservativ???
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf FruKuk » 11. maj 2018, 15:43

Jeg synes, at alle de farver, der er vist (har ikke kigget på dem, der kun er link til), er SUPER fine
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Krølle » 11. maj 2018, 15:56

Lidt inspiration fra min billedsamling :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Fræksak
Indlæg: 2482
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 468
Likede indlæg: 4195

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Fræksak » 11. maj 2018, 16:02

Jeg står selv lige nu og har cirka 80 farveprøver oppe på noget, jeg gerne vil have skal være en støvet rosa, mere ovre i det grå end i det cremede/pudderfarvede, man ellers ser meget lige nu (gerne i kombi med en dyb, mørk blå). Det er skidesvært at finde den rigtige!!

Nå, men ift dit værelse vil jeg foreslå en lys blågrå, som jeg har brugt i mange år, og som er super smuk, hvis jeg selv skal sige det. Den er ikke for babyblå, ikke for grå og skifter så smukt farve alt efter hvilket lys, der falder. Den ville jeg tro var god i et soveværelse. Dog synes jeg, at kølige farver gør sig bedst i rum, der ikke får alt for meget lys, så jeg er nysgerrig efter at vide, mod hvilket verdenshjørne dit rum vender?

Farvekoden er S 3005 R80B, men lige nu kan jeg selvfølgelig ikke lige finde et billede, der viser, hvor flot den er.

Edit: har taget billeder fra forskellige vinkler, men jeg synes måske ikke helt, de yder farven retfærdighed. I forhold til det monochrome har jeg aldrig forsøgt mig med det, men jeg elsker også kontrasten mellem denne blågrå og så det hvide, blanke træværk, må jeg sige. Men det klart, at det giver et helt andet udtryk. Den er i øvrigt vildt flot sammen med planter (fik selvfølgelig ikke lige taget billede fra vores øverste repos, hvor vi har et lille grønt træ til at stå op ad den blågrå væg).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 12. maj 2018, 03:48

Krølle skrev:Første og tredje farve i Maaniis indlæg har jeg kig på kombineret med helt mørk grå/matsort.

Det vil fremhæve planter og den rosa vil tilføre noget feminint til et soveværelse, der ellers bliver præget SF enkle og rå materialer såsom metal og træ.
Maanii skrev:
795AD0D1-2853-465D-A7A7-45B06B4047DD.png


4E0217AE-1312-44A7-B7F3-5344256F4388.png


7CE4AD4D-27D5-473F-A2C6-0BB2F7BA1B6A.png


C7C7E6E4-7346-41CB-A587-6987D334D774.png


Jeg er vild med de 3 første, den sidste bliver for mørk. Men hvordan finder man farvekoden til dem, ved I det?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 12. maj 2018, 03:52

Fræksak skrev:Jeg står selv lige nu og har cirka 80 farveprøver oppe på noget, jeg gerne vil have skal være en støvet rosa, mere ovre i det grå end i det cremede/pudderfarvede, man ellers ser meget lige nu (gerne i kombi med en dyb, mørk blå). Det er skidesvært at finde den rigtige!!

Nå, men ift dit værelse vil jeg foreslå en lys blågrå, som jeg har brugt i mange år, og som er super smuk, hvis jeg selv skal sige det. Den er ikke for babyblå, ikke for grå og skifter så smukt farve alt efter hvilket lys, der falder. Den ville jeg tro var god i et soveværelse. Dog synes jeg, at kølige farver gør sig bedst i rum, der ikke får alt for meget lys, så jeg er nysgerrig efter at vide, mod hvilket verdenshjørne dit rum vender?

Farvekoden er S 3005 R80B, men lige nu kan jeg selvfølgelig ikke lige finde et billede, der viser, hvor flot den er.

Edit: har taget billeder fra forskellige vinkler, men jeg synes måske ikke helt, de yder farven retfærdighed. I forhold til det monochrome har jeg aldrig forsøgt mig med det, men jeg elsker også kontrasten mellem denne blågrå og så det hvide, blanke træværk, må jeg sige. Men det klart, at det giver et helt andet udtryk. Den er i øvrigt vildt flot sammen med planter (fik selvfølgelig ikke lige taget billede fra vores øverste repos, hvor vi har et lille grønt træ til at stå op ad den blågrå væg).


Den er super smuk! Det er vigtigt at farven får træværk og planter til at gløde og det gør den. Men jeg tror den er lidt for lyseblå :gruble:
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 12. maj 2018, 03:55

Krølle skrev:Lidt inspiration fra min billedsamling :lun:


Den sidste :love: Men den er også bare HELT ovre i Miami-gradient :-D Ved du hvordan farvekoden findes?

Den mørke gråblå er fantastisk, dog for mørk til min bette lejlighed.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 12. maj 2018, 03:57

FruKuk skrev:Jeg får lyst til at male alle vores hvide vægge i fine farver :love: Er der nogle, der vil overtale Hr Kuk aka Hr konservativ???


Drik ham fuld og saml et debat-team til at gøre det mens han sover den ud. Jeg tror der ville være STOR forståelse for både bedrag og projekt herinde :-D
5
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Krølle » 12. maj 2018, 05:15

LaScrooge skrev:
FruKuk skrev:Jeg får lyst til at male alle vores hvide vægge i fine farver :love: Er der nogle, der vil overtale Hr Kuk aka Hr konservativ???


Drik ham fuld og saml et debat-team til at gøre det mens han sover den ud. Jeg tror der ville være STOR forståelse for både bedrag og projekt herinde :-D


....og støtte til både maling og alkohol til det ædle formål :-D
0

Tilbage til "Bolig"