Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Aquadorable » 12. maj 2018, 06:21

LaScrooge skrev:
Aquadorable skrev:I forhold til den rosa farve kunne du overveje Kabe-spartelmasse i stedet for maling for at gøre det mere råt :)


Det bliver lidt dyrt hvis farven ikke er rigtig, desværre. Jeg købte 3 spande Pale Beach, som er virkeligt smuk, men bare slet ikke vil fungere med resten af mine ønsker, fandt jeg desværre ud af for sent. 2400 kr, av. Har solgt én spand.


Ja, det er virkelig dyrt! Så man skal være sikker :)
0
K - 12.06.18 :love:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Aquadorable » 12. maj 2018, 06:22

Fræksak skrev:
Aquadorable skrev:I forhold til den rosa farve kunne du overveje Kabe-spartelmasse i stedet for maling for at gøre det mere råt :)


Ved du, om man kan indfarve det i alle farver? Umiddelbart kan jeg kun finde "færdige" farver, der kan købes.

Og sorry Scrooge hvis jeg hijacker tråden! Men måske er det relevant for dig også?


Jeg tror kun, man kan få det i de farver de har. Synes dog de havde rigtig mange, da vi var ude for at finde farven til børneværelset :)
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 12. maj 2018, 06:23

Krølle skrev:Samme farve på større overflade og i (markant) mindre/anderledes lys. Jeg kan godt lide variationerne - var den Miami Vice døgnet rundt, ville det måske være lige lovlig voldsomt :-D


Den gror mere og mere, men jeg tænker, at den bliver for pussenusset med hvid højglans på træværket og at jeg derfor skal knække træ- og metalmalingen lidt over i en grå, for at give lidt medspil. :gruble:
0
And we both know: I will be delicious
Fræksak
Indlæg: 2482
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 468
Likede indlæg: 4195

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Fræksak » 12. maj 2018, 06:26

LaScrooge skrev:
Krølle skrev:Samme farve på større overflade og i (markant) mindre/anderledes lys. Jeg kan godt lide variationerne - var den Miami Vice døgnet rundt, ville det måske være lige lovlig voldsomt :-D


Den gror mere og mere, men jeg tænker, at den bliver for pussenusset med hvid højglans på træværket og at jeg derfor skal knække træ- og metalmalingen lidt over i en grå, for at give lidt medspil. :gruble:


Det tror jeg, at du har helt ret i. Jeg synes, at dén farve lissom skal styles rigtigt? Den minder rigtig meget om en terracotta (tror jeg, vi kaldte det dengang :-D), som jeg malede min første lejlighed i i slut-halvfemserne. Jeg havde masser af træværk i hvid højglans, og jeg tror, at det vil give det helt forkerte udtryk i dag. Meget tuttenuttet.

Alternativt skal du gå all in med monochrome, som du talte om.
Senest rettet af Fræksak 12. maj 2018, 06:29, rettet i alt 1 gang.
0
Fræksak
Indlæg: 2482
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 468
Likede indlæg: 4195

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Fræksak » 12. maj 2018, 06:28

Aquadorable skrev:
Fræksak skrev:
Aquadorable skrev:I forhold til den rosa farve kunne du overveje Kabe-spartelmasse i stedet for maling for at gøre det mere råt :)


Ved du, om man kan indfarve det i alle farver? Umiddelbart kan jeg kun finde "færdige" farver, der kan købes.

Og sorry Scrooge hvis jeg hijacker tråden! Men måske er det relevant for dig også?


Jeg tror kun, man kan få det i de farver de har. Synes dog de havde rigtig mange, da vi var ude for at finde farven til børneværelset :)


Ja, der er flere flotte!
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 12. maj 2018, 06:32

Fræksak skrev:
Aquadorable skrev:I forhold til den rosa farve kunne du overveje Kabe-spartelmasse i stedet for maling for at gøre det mere råt :)


Ved du, om man kan indfarve det i alle farver? Umiddelbart kan jeg kun finde "færdige" farver, der kan købes.

Og sorry Scrooge hvis jeg hijacker tråden! Men måske er det relevant for dig også?


Der er flere produkter på markedet efterhånden, prøv fx at tjekke Dyrups Facil. Min veninde har en væg i Cucumber, som jeg spartlede op. Det er nemt at arbejde i (når man har håndelaget) og det er blevet super smukt.

Derudover producerer Färg også noget, det har jeg dog ikke erfaring med.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 12. maj 2018, 06:34

Fræksak skrev:
LaScrooge skrev:
Krølle skrev:Samme farve på større overflade og i (markant) mindre/anderledes lys. Jeg kan godt lide variationerne - var den Miami Vice døgnet rundt, ville det måske være lige lovlig voldsomt :-D


Den gror mere og mere, men jeg tænker, at den bliver for pussenusset med hvid højglans på træværket og at jeg derfor skal knække træ- og metalmalingen lidt over i en grå, for at give lidt medspil. :gruble:


Det tror jeg, at du har helt ret i. Jeg synes, at dén farve lissom skal styles rigtigt? Den minder rigtig meget om en terracotta (tror jeg, vi kaldte det dengang :-D), som jeg malede min første lejlighed i i slut-halvfemserne. Jeg havde masser af træværk i hvid højglans, og jeg tror, at det vil give det helt forkerte udtryk i dag. Meget tuttenuttet.

Alternativt skal du gå all in med monochrome, som du talte om.


Det er jeg også ret tændt på, men jeg tror det bliver meget vildt med den farve. Jeg fandt en billede af en stue hvor det var gjort i gråblå og det fungerede fantastisk, men det er også en roligere farve.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 12. maj 2018, 06:37

Det er super smukt, jo :lun:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5644
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf FruKuk » 12. maj 2018, 07:42

Krølle skrev:
LaScrooge skrev:
FruKuk skrev:Jeg får lyst til at male alle vores hvide vægge i fine farver :love: Er der nogle, der vil overtale Hr Kuk aka Hr konservativ???


Drik ham fuld og saml et debat-team til at gøre det mens han sover den ud. Jeg tror der ville være STOR forståelse for både bedrag og projekt herinde :-D


....og støtte til både maling og alkohol til det ædle formål :-D


Uh I har jo fat i noget :-D Han er afsted med jobbet i uge 21 - jeg maler da bare, mens han er væk :devil:
4
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20379
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43770

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf paint » 12. maj 2018, 07:53

LaScrooge skrev:Det er super smukt, jo :lun:


Men den farve, kan forvandle en stor stue til et kammer. Jeg tror det kræver virkelig store værelser (og sikkert flere af dem i forlængelse) at bruge sådan en farve på dén måde. :)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 12. maj 2018, 08:25

paint skrev:
LaScrooge skrev:Det er super smukt, jo :lun:


Men den farve, kan forvandle en stor stue til et kammer. Jeg tror det kræver virkelig store værelser (og sikkert flere af dem i forlængelse) at bruge sådan en farve på dén måde. :)


Uden tvivl. Jeg skal ikke have meget mørke farver i min lejlighed. Men billedet var lige så meget for at illustrere hvor lækkert det kan se ud, når vægge, karme og døre har samme farve.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Krølle » 12. maj 2018, 08:57

Jeg ville ikke turde at gå all in på Firenze, hvis det ikke skullemidsvared af mørk seng, råt metalskab og grønne planter. Såville det blive for tuttenuttet.

Måske har størrelsen på rummet også noget at sige - mit kommende soveværelse er godt 16 m2 med lyse trægulve og et stort dørparti ud til altanen, hvor der bliver grønt og vildt.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Krølle » 12. maj 2018, 09:00

Ved nærmere eftertanke tror jeg, at jeg kan lide netop Firenze, fordi den har en orange fremfor griseagtig pink undertone, og den desuden nærmest ser lidt neonagtig ud.

Min mor valgte for mange år siden en rosa, som hun troede var a la det. Da den kom op viste den sig at være lyng-møder-gris :tie:

Det morer jeg mig mange år senere stadig over. De fik det nemlig aldrig lavet om :-D
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20379
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43770

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf paint » 12. maj 2018, 09:10

Apropos: her er årets farve 2018

"Efter et års research af trends, forbrugeradfærd og anden viden kan Nordsjös eksperter nu afsløre at det er farven Heart Wood, som bliver Årets Farve 2018."

Billede

Jeg kan bedre lide årets farve 2016 ;) (men jeg er heller ikke nogen ørn til farver)

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Fræksak
Indlæg: 2482
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 468
Likede indlæg: 4195

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Fræksak » 12. maj 2018, 09:28

Jeg kan nu gode lide den dér støvede rosa. Synes den er lidt mere klassisk og ikke så mode/tendens-præget, som den mere varme orange-agtige (som også er super fed, men som jeg tror vi alle er pænt trætte af om et par år. Men altså, det er jo bare maling. Det kan man jo netop ændre i takt med, at tiderne skifter).
0

Tilbage til "Bolig"