Zombie flytter til Vesterbro

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Zombie flytter til Vesterbro

Indlægaf Zombie » 11. maj 2018, 19:56

Ja, det er ikke 100% fastlagt endnu, da der endnu mangler underskrifter på de sidste papirer. Men banken har sagt ja og Seraphina (debattøren som er sælger) sender dokumenter til boligadministrator nu her (så vi netop kan få underskrevet)... så fra 1. september ejer jeg hendes lejlighed sammen med min kæreste. :ivrig:

Så endnu en debatlejlighed sendes videre i debatsystemet. :lol:

Den er 52 m2 2-værelses andelslejlighed med altan og et bad, som ikke er et kosteskab. :lol:
Der er en fin grøn gård og den ligger rigtig lækkert placeret (I får dog ikke flere detaljer :fløjt: ).

I den forbindelse laver jeg denne boligtråd, for dels at dele tanker og glæder, men dels også for at få lidt sparring angående renovering m.m. Det er en fin lejlighed og meget velholdt, men der er nogle småting, der skal laves:

- Rensning af stuk i stuen
- Maling af stue, soveværelse, entré og køkken, samt evt. badeværelse (væggene)
- Maling af skabe i køkkenet
- Slibning af træværk på altan og træbehandling
- Vedligehold/pleje af linoleumgulv

Jeg skal have lavet en cirka prisoversigt over dette samt lidt inventar, da vi gerne vil have det lagt oven i boliglånet hos banken. Det bliver lidt at sjusse sig frem, men økonomien er fin, så bliver det lidt mere, så går det nok.

Udover de nævnte ting som skal laves, skal vi også indkøbe lidt altan-habengut, nyt spisebord og -stole og eventuelt sengeborde (jeg overvejer dog et simpelt hovedgærde med hylder i fra IKEA, da jeg ikke ved om vi får plads til rigtige borde ved siden af sengen).
Vi er så heldige, at Seraphina efterlader sit skab med spejl og skydelåger uden merpris, så det slipper vi for at bruge penge på. :)

Derudover undersøger vi, om der kan sættes et mindre klapbord fast til en dør ud til køkkentrappen, så man har lidt mere plads til at lave mad. Der er nemlig ikke meget bordplads i køkkenet - og der er ikke plads til et permanent bord. Jeg tænker, at så længe det ikke skal bære noget, men blot bruges til fx. at hakke grøntsager, så kan det gå. :) Det må vi lige undersøge.

Min Mor hjælper med opmåling, IKEA-runs og pasning af hund, mens min Svigerfar gerne vil hjælpe med fx. køkkenet. Jeg tror, det bliver godt!!


Og så lige: Yay! :banan:
27
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Zombie flytter til Vesterbro

Indlægaf didas » 11. maj 2018, 20:24

Tillykke med lejligheden :banan: Ikea har i hvert fald engang haft et klap-ud bord, der var specifikt beregnet til at skrue på væggen eller dør. Det var i træ og ret holdbart. Man kan jo altid spørge, om de stadig fører det.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Zombie flytter til Vesterbro

Indlægaf Annione » 11. maj 2018, 21:19

Tillykke igen! :pompom: Glæder mig til at se billeder.

Jeg kommer og hjælper med at male.


Jeg kender en god bolig advokat btw :-D
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Zombie flytter til Vesterbro

Indlægaf Juki » 11. maj 2018, 21:33

Tillykke! :banan:

Vil du dele billeder af lejligheden eller bliver det også for privat?
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Seraphina
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. jan 2016, 19:50
Kort karma: 44
Likede indlæg: 568

Re: Zombie flytter til Vesterbro

Indlægaf Seraphina » 11. maj 2018, 21:36

Også yay fra min side :D For det er MIG som sælger :lol: Glæder mig til at følge lidt med i at ‘min’ lejlighed bliver renoveret, nusset om og passet på - det fortjener den, for det er en dejlig lejlighed og min datters første hjem.
Og så er jeg glad for, at det er jer, som får den! Kan mærke at I kommer til at passe på den på den helt rigtige måde.
Det lyder i øvrigt som nogle gode renoveringsideer :gogo: Ville have gjort det samme, hvis vi var blevet boende.
6
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Zombie flytter til Vesterbro

Indlægaf Zombie » 11. maj 2018, 21:49

Jeg kan ikke dele billeder lige nu, da det er af Seraphinas hjem. :lol:
Men når vi flytter ind, deler jeg gerne. :)

Jeg har per nuværende ikke brug for en boligadvokat, men tak for tanken Annione. :D Det er en god forening og fin lejlighed, og Krølle har været så sød at tjekke igennem også, udover banken x 2 (min og min kærestes). Det hele er så godt. :D

Det er en meget fin og velholdt lejlighed, så vi må se, hvor meget der reelt bliver behov for at lave. Jeg regner fx ikke med, at der er tapet som skal pilles af inden maling. Det fik jeg fornøjelsen af at være med til hos Annione, og selvom det gik fint, så var det et kæmpe arbejde, også bagefter. :tie: Stor respekt for Annione, men jeg tror ikke, jeg magter det. :lol:

Her til aften blev både kæresten og jeg opslugt af at kigge på køkkengreb. Der er længe til 1. september, men det er totalt ventetiden værd. :D
3
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Zombie flytter til Vesterbro

Indlægaf Krølle » 11. maj 2018, 22:54

Hurra!

Med 1/9 som overtagelsesdag, har jeg måske/måske-ikke mod på at hjælpe med stuk. Om ikke andet er du fortsat velkommen til at følge min afrensning, så I har en ide om processens omfang, inden I begynder.
2
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20816

Re: Zombie flytter til Vesterbro

Indlægaf Zombie » 11. maj 2018, 23:25

Krølle skrev:Hurra!

Med 1/9 som overtagelsesdag, har jeg måske/måske-ikke mod på at hjælpe med stuk. Om ikke andet er du fortsat velkommen til at følge min afrensning, så I har en ide om processens omfang, inden I begynder.


Ja!! Vil gerne følge. Vi sad lige og diskuterede det. Jeg mente en weekend med stuk alene i stuen. Aner ikke om det er realistisk.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Zombie flytter til Vesterbro

Indlægaf LaScrooge » 12. maj 2018, 04:00

Tillykke! Det lyder som et godt køb! 2018 er året hvor debattører køber lejligheder og flytter sammen eller for sig selv!
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Zombie flytter til Vesterbro

Indlægaf Krølle » 12. maj 2018, 05:12

Zombie skrev:
Krølle skrev:Hurra!

Med 1/9 som overtagelsesdag, har jeg måske/måske-ikke mod på at hjælpe med stuk. Om ikke andet er du fortsat velkommen til at følge min afrensning, så I har en ide om processens omfang, inden I begynder.


Ja!! Vil gerne følge. Vi sad lige og diskuterede det. Jeg mente en weekend med stuk alene i stuen. Aner ikke om det er realistisk.


Jeg brugte en lille uge på et soveværelse, men det var første forsøg, og jeg var næsten alene om det.

Det afhænger så ekstremt meget af den enkelte stuks mønster og tidligere behandling + egen erfaring/metode, så der er vist ikke rigtig andet at gøre end at kaste sig ud i det og håbe :kryds:
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Zombie flytter til Vesterbro

Indlægaf Annione » 12. maj 2018, 08:08

LaScrooge skrev:Tillykke! Det lyder som et godt køb! 2018 er året hvor debattører køber lejligheder og flytter sammen eller for sig selv!


Ja, det må man sige :-D Det er en lille smule scary faktisk.

Zombie - et tip. Få lavet et el-tjek. Siger det bare.
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3977
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5196

Re: Zombie flytter til Vesterbro

Indlægaf girl_beat » 12. maj 2018, 08:11

Tillykke for pokker! Og velkommen i storbyen :blomst:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Zombie flytter til Vesterbro

Indlægaf Annione » 12. maj 2018, 08:40

Dikus skrev:
Annione skrev:
LaScrooge skrev:Tillykke! Det lyder som et godt køb! 2018 er året hvor debattører køber lejligheder og flytter sammen eller for sig selv!


Ja, det må man sige :-D Det er en lille smule scary faktisk.

Zombie - et tip. Få lavet et el-tjek. Siger det bare.


Hvordan er det gået?


Med min? Har fået lavet det værste - må vente med resten. Har ikke råd lige nu :(
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Zombie flytter til Vesterbro

Indlægaf Krølle » 12. maj 2018, 09:08

Ha! Vi burde lave EN stor fælles tråd. Vi roder alligevel rundt i hinandens på kryds og tværs, så jeg aldrig ved, hvor jeg er henne :-D
5
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Zombie flytter til Vesterbro

Indlægaf Purple Haze » 12. maj 2018, 10:23

Tillykke Zombie :klap:
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Bolig"