Gaslignende duft, men det er ikke gas, hvad ellers?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Gaslignende duft, men det er ikke gas, hvad ellers?

Indlægaf Dublin-mudslide » 12. maj 2018, 14:59

Vi er ved at renovere en 70´er parcelvilla. I vinters kom der nye vinduer i over hele huset - det er en blanding af alu (ude) og træ (inde) og det er rigtig fint. Men siden de vinduer er kommet i har jeg undret mig over en bestemt slags lugt, som kommer og går. Det lugter som gas - men det er ikke nær så intens. Ofte er den der i forskellige rum uafhængigt af hinanden (vores køkken/alrum er det eneste sted der ikke rigtig er ramt af lugten) og går væk efter et stykke tid. Jeg plejer at lufte ud med det samme - og lige pt er alt åbent, men jeg kan godt fornemme lugten alligevel ind i mellem.
I starten troede jeg det var byggematerialer, men dem er der ikke nær så mange af mere - det er ikke dem. Så var jeg overbevist om at det var vores naturgas, men lugten var ikke i bryggerset i de dage - og vores alarm er ikke gået i gang. Vi har for nyligt også fået det tjekket og alt ser fint ud.

Jeg er ved at blive idiot af at tænke på det. Der kan godt gå dage i mellem lugten kommer frem, men jeg tænker jo på hvordan jeg kan finde en forklaring,da jeg ikke er interesset i at det går ud over vores helbred - jeg aner jo ikke, hvad vi i virkeligheden indånder. Men mistanken går hele tiden tilbage på de nye vinduer. Er begyndt at spekulere i teorier om det kan være solen, der varmer på vinduet og de så kan indeholde noget, der afgiver lugten eller det skum, der er anvendt til dem. Jeg aner det ikke.. Og hvad værre er - jeg aner ikke hvem man kan spørge?

Er der nogle, der kan have en idé om hvad det kan være?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Gaslignende duft, men det er ikke gas, hvad ellers?

Indlægaf Juki » 12. maj 2018, 23:49

En form for skadedyr måske? :gruble:

Jeg ved dog ikke lige hvilken form for dyr der skulle udsende den type lugt. Det lyder heller ikke som et dødt dyr når lugten flytter sig.

Jeg kom bare til at tænke på da jeg for et par år siden havde en mus i køkkenet. Den lugtede godt nok ikke af gas, men den havde en speciel lugt og den var ret tydelig at lugte når den "var hjemme"/inde og jeg havde en før-lugt at sammenligne med.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Gaslignende duft, men det er ikke gas, hvad ellers?

Indlægaf Juki » 12. maj 2018, 23:58

0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Gaslignende duft, men det er ikke gas, hvad ellers?

Indlægaf Dublin-mudslide » 13. maj 2018, 19:59



Jeg må ind og læse lidt mere om det. Umiddelbart er de eneste dyr vi er stødt på udover edderkopper er myrer. Og de er nu væk.

Min seneste mistanke er det skum, der lige nu fæstner vinduerne. Som om solen gør den afgiver en lugt. Så bliver det spændende om det blot er i starten eller om det kommer til at tage evigheder at få væk... Jeg håber på det første...
0

Tilbage til "Bolig"