Kattesikkert hegn?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Kattesikkert hegn?

Indlægaf Pandesteg » 16. maj 2018, 08:41

LaMariposa skrev:
Pandesteg skrev:Her er nogle foreslag, som måske er værd at prøve - aner ikke om de virker, men det er bare ud fra hvad mine egne katte ikke kan lide, men om det skader/ødelægger planterne tør jeg ikke sige :genert:

Læg citrusfrugter rundt om i bedene (altså når I bruger lime/citron i madlavningen/drikke, så bare ud med den brugte frugt i bedet). Mine katte kan ikke komme langt nok væk fra mig, når jeg har citrussaft på hænderne :)

Eller prøv at lægge nogle lunser sølvpapir som du har krammet en anelse rundt om planterne så katten ikke har "frit spil" oppe i bedet. Både lyden af sølvpapir og fornemmelsen af at træde på det forestiller jeg må være ubehagelig for en kat.

At det så ikke er de kønneste ting at have liggende oppe i bedet er en anden sag.


Det er fine forslag, men jeg gider simpelthen ikke rende rundt og forny citrusfrugter hele tiden :genert: Undskyld... Mutter skrap her er stadig sur over, at hun nu skal til at skifte al jorden i to højbede for at kunne så ærter og gulerødder :genert:

Løsningen med hegn over bedet tror jeg vil fungere meget bedre. Det er let at flytte, når man skal luge og kræver ikke så meget vedligehold :)


Du behøver da ikke undskylde, det var skam bare foreslag som du kan prøve eller lade være. Selvfølgelig er hegn mere effektiv, det siger sig selv. Det andet kunne man måske prøves indtil du får hegnet hjem eller lade være :)
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Kattesikkert hegn?

Indlægaf vibbsen » 16. maj 2018, 10:49

LaMariposa skrev:
mulledit skrev:Drys cayennepeber. Det har vist sig ret effektivt. Vi har både problemer med katte, mår og ræven - til trods for at vi bor i centrum, må når alle skal have høns og kat så kommer det hele åbenbart *SUK*

Efter regn skal der lige drysses lidt mere.


Jeg har prøvet med hjortetaksalt efter at en kat havde diarré i min lyngplante. Det virkede også kortvarigt. Men er ikke særlig god til at vedligeholde det, når det regner.b

Selv katteejerne på vores vej synes, at der er for mange katte.


Da vores katte var udekatte brugte jeg en stump plantepind dyppet i hjorttaksolie i mine potter som de elskede at ligge i. Og i naboens rosenbed som de synes godt om at bruge som toilet.

Det virkede. Og det skal ikke fornyes særlig tit. Heller ikke selvom det regner.

Hjortetaksolie lugter på samme måde som vådt fyldt askebæger :nerve:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Kattesikkert hegn?

Indlægaf mulledit » 17. maj 2018, 07:39

vibbsen skrev:
LaMariposa skrev:
mulledit skrev:Drys cayennepeber. Det har vist sig ret effektivt. Vi har både problemer med katte, mår og ræven - til trods for at vi bor i centrum, må når alle skal have høns og kat så kommer det hele åbenbart *SUK*

Efter regn skal der lige drysses lidt mere.


Jeg har prøvet med hjortetaksalt efter at en kat havde diarré i min lyngplante. Det virkede også kortvarigt. Men er ikke særlig god til at vedligeholde det, når det regner.b

Selv katteejerne på vores vej synes, at der er for mange katte.


Da vores katte var udekatte brugte jeg en stump plantepind dyppet i hjorttaksolie i mine potter som de elskede at ligge i. Og i naboens rosenbed som de synes godt om at bruge som toilet.

Det virkede. Og det skal ikke fornyes særlig tit. Heller ikke selvom det regner.

Hjortetaksolie lugter på samme måde som vådt fyldt askebæger :nerve:


Hjorttaksolie kan vi andre bare lugte :puke: og det gider jeg ikke. Jeg synes så heller ikke effekten var lige så god som det jeg har oplevet med cayennepeber. Måske kattene i kvarteret (og mårene) er immune :lol:
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Kattesikkert hegn?

Indlægaf mulledit » 17. maj 2018, 09:54

Jeg drysser to gange over sommeren og det er nok :)
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion

Tilbage til "Bolig"