Gammel pumpebrønd, kommunen vil ikke hjælpe

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Gammel pumpebrønd, kommunen vil ikke hjælpe

Indlægaf kidkomb » 16. maj 2018, 14:02

Der står en pumpe fra en engang fungerende brøndboring på vores grund.
Da vi købte huset i september sidste år fik vi at vide at det er lovpligtigt at blænde sådan en boring.
Vi har derfor, uden held, forsøgt at kontakte kommunen for at få at vide hvordan vi skal gøre.
Nu har vi endelig fået fat i byggeteknisk afdeling, som er helt afvisende overfor at vide noget som helst om sådan noget.
Det må vi selv finde ud af.

Så, eh, nogen herinde der har en ide om hvem vi skal spørge?

Det gør mig sygt irriteret at kommunen ikke ved noget som helst (og bare undlader at svare på mails bare fordi de ikke kender svaret. Så skriv sgu da det altså).
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Gammel pumpebrønd, kommunen vil ikke hjælpe

Indlægaf IrmaPigen » 16. maj 2018, 14:03

Så vent da til I modtager et påbud.
Senest rettet af IrmaPigen 17. maj 2018, 05:27, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Gammel pumpebrønd, kommunen vil ikke hjælpe

Indlægaf kidkomb » 16. maj 2018, 14:19

IrmaPigen skrev:Så vent da til I modtager et pålæg.

Vi har snakket om at placere en kommende swimmingpool på omtrent det sted, så det ville være fint nok at efterkomme lovgivningen og få det gjort faktisk.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Gammel pumpebrønd, kommunen vil ikke hjælpe

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 16. maj 2018, 14:22

Hvad med at kontakte et kloakfirma? De har måske erfaringer.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Gammel pumpebrønd, kommunen vil ikke hjælpe

Indlægaf kidkomb » 16. maj 2018, 14:27

NejJegErIkkeAsiat skrev:Hvad med at kontakte et kloakfirma? De har måske erfaringer.

God ide! Jeg vil se om jeg kan finde et lokalt firma at skrive til.
Jeg var kun selv kommet op med anlægsgartner og de to jeg har spurgt var sådan "eh, nej, det øh, det ved vi ikke noget om" :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5656

Re: Gammel pumpebrønd, kommunen vil ikke hjælpe

Indlægaf landsbytossen » 16. maj 2018, 14:31

1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Gammel pumpebrønd, kommunen vil ikke hjælpe

Indlægaf Artem » 16. maj 2018, 14:43

Har i ikke et lokalt forsyningsselskab der står for vand og kloak? For det må jo have været deres brønd i sin tid.
Ja eller den er nok nedlagt inden det blev deres brønd, men ville være deres brønd i dag hvis den var i funktion.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
bralle
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. okt 2015, 08:33
Kort karma: 5
Likede indlæg: 76

Re: Gammel pumpebrønd, kommunen vil ikke hjælpe

Indlægaf bralle » 16. maj 2018, 14:46

Hvad med at høre vandværket/forsyningsselskabet? De må da have noget viden.
Og hvis det bare handler om at blænde selve røret kan en vvs’er vel gøre det på fem minutter.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Gammel pumpebrønd, kommunen vil ikke hjælpe

Indlægaf kidkomb » 16. maj 2018, 14:47

landsbytossen skrev:Kan du bruge dette ?
http://www.wss.struer.dk/documents/Doku ... ringer.pdf

Ja! Hvor er du god, tak :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Gammel pumpebrønd, kommunen vil ikke hjælpe

Indlægaf kidkomb » 16. maj 2018, 14:48

Artem skrev:Har i ikke et lokalt forsyningsselskab der står for vand og kloak? For det må jo have været deres brønd i sin tid.
Ja eller den er nok nedlagt inden det blev deres brønd, men ville være deres brønd i dag hvis den var i funktion.

Ja, vi kan vel spørge Fors egentlig! :banan: Det prøver vi lige :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Gammel pumpebrønd, kommunen vil ikke hjælpe

Indlægaf Artem » 16. maj 2018, 20:58

kidkomb skrev:
Artem skrev:Har i ikke et lokalt forsyningsselskab der står for vand og kloak? For det må jo have været deres brønd i sin tid.
Ja eller den er nok nedlagt inden det blev deres brønd, men ville være deres brønd i dag hvis den var i funktion.

Ja, vi kan vel spørge Fors egentlig! :banan: Det prøver vi lige :D

Ja det er jo dem som står for det i dag.
I forbindelse med kommunalreformen i 2007 blev vand og kloak skilt ud fra kommunerne og lavet til selvstændige kommunalt ejede forsyningsselskaber. Hvor de folk der arbejde med det også flyttede med over i det nye selskab.

Men den boring i har er jo sikkert fra et gammelt privat vandværk? som kommunerne stadig har kontrollen med. Men i stedet for byg er det miljø afdelingen du skal have fat i.
Så det undrer mig en del at byg ikke har kunne henvise til den rigtige person, da det er kommunerne som står for at give tilladelse til vandindvinding.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Gammel pumpebrønd, kommunen vil ikke hjælpe

Indlægaf kidkomb » 16. maj 2018, 21:03

Artem skrev:
kidkomb skrev:
Artem skrev:Har i ikke et lokalt forsyningsselskab der står for vand og kloak? For det må jo have været deres brønd i sin tid.
Ja eller den er nok nedlagt inden det blev deres brønd, men ville være deres brønd i dag hvis den var i funktion.

Ja, vi kan vel spørge Fors egentlig! :banan: Det prøver vi lige :D

Ja det er jo dem som står for det i dag.
I forbindelse med kommunalreformen i 2007 blev vand og kloak skilt ud fra kommunerne og lavet til selvstændige kommunalt ejede forsyningsselskaber. Hvor de folk der arbejde med det også flyttede med over i det nye selskab.

Men den boring i har er jo sikkert fra et gammelt privat vandværk? som kommunerne stadig har kontrollen med. Men i stedet for byg er det miljø afdelingen du skal have fat i.
Så det undrer mig en del at byg ikke har kunne henvise til den rigtige person, da det er kommunerne som står for at give tilladelse til vandindvinding.

Vores kommune har i det hele taget vist sig at være usandsynligt tunge at danse med på mange områder, så vi er desværre ikke engang super overraskede.
Lige nu kan vi ikke få svar på om vi er helårsbolig eller flexbolig i systemet, for Fors vil ikke give os "flexbolig-rabat" på skraldeafhentning, fordi de siger vi står som helårs i systemet og kommunen nægter at give os el-tilskud, fordi vi står som flexbolig i systemet :stoned:
Men det kan være vi skal forsøge at ringe til miljø-afdelingen. Jeg må lige spørge min kæreste om det er en af de afdelinger han allerede har haft fat i.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8698
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7172

Re: Gammel pumpebrønd, kommunen vil ikke hjælpe

Indlægaf Artem » 16. maj 2018, 21:28

kidkomb skrev:Vores kommune har i det hele taget vist sig at være usandsynligt tunge at danse med på mange områder, så vi er desværre ikke engang super overraskede.
Lige nu kan vi ikke få svar på om vi er helårsbolig eller flexbolig i systemet, for Fors vil ikke give os "flexbolig-rabat" på skraldeafhentning, fordi de siger vi står som helårs i systemet og kommunen nægter at give os el-tilskud, fordi vi står som flexbolig i systemet :stoned:
Men det kan være vi skal forsøge at ringe til miljø-afdelingen. Jeg må lige spørge min kæreste om det er en af de afdelinger han allerede har haft fat i.

Det lyder til at din kommune mere har brug for det kursus i øget erhvervsservice som vi kørte sidste år. Som vi generelt synes var lidt noget pjat, da vi mente at vi allerede havde fokus på det og lagde i den pæne ende med sagsbehandlingstider osv. Men som udkants kommune mente ledelsen at der skulle være endnu mere fokus på det, for netop at stå bedre og tiltrække nye arbejdspladser til kommunen. I den forbindelse var det ikke kun erhvervslivet men også borgerne som skulle have en bedre service, og hvor der ikke er nogen forkert indgang til kommunen, hvor vi altid skulle sørge for at folk fik en god betjening, og endte ved rette vedkommende.

Dog er de næsten ved at gå for langt med at man generelt ikke må sige nej. For det kan jo være nødvendigt nogle gange. Men hvis det så er nødvendigt skal vi give folk et alternativ. Hvis det de gerne vil ikke kan lade sig gøre i forhold til lovgivningen.

Når ja og som kommunal bygherre var det helt spild af tid for mig med det kursus, da jeg ikke skal servicere nogle og ikke er myndighed. Men hvor håndværkerne modsat skal servicere mig.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5392
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: Gammel pumpebrønd, kommunen vil ikke hjælpe

Indlægaf RavenClaw » 22. maj 2018, 14:46

Vi har en gammel brønd stående midt i gårdspladsen. Den er blevet blændet for mange år siden, før vi købte gården for 23 år siden. Men man valgte dengang at lade brøndringen stå, og fra den sidste forsegling og op til overfladen er der fyldt normalt muldjord i. Vi har så plantet et æbletræ i brøndringen for at bevare historien, der hører til gården, men uden at den blot stod og fyldte.

Se lige bort fra, at vi trænger til at luge :genert:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Bolig"