Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Krølle » 25. sep 2018, 16:42

PaleSeptember skrev:
Krølle skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg har kun hørt godt om Dyson V8, og jeg ønsker mig selv sådan en. Vi har en almindelig Dyson Animal Pro nu, og den er fantastisk. Den anden skulle bare være til supplement.


...men hvis du skulle nøjes med en, ville du såvælge Animal Pro over V8?


Nu har jeg fået en V10 siden ovenstående indlæg. Og jeg ville helt klart vælge den over en med ledning.


Tak fordi du huskede min støvsugertråd :lun:

Jeg har dog siden besluttet, at det ville være utaknemmeligt overfor min 12 år gamle, trofaste Nilfisk at sende den på pension. Den har trods alt fulgt mig gennem tykt og tyndt og 6 boliger - den fungerer upåklageligt og fortjener chancen for at fejre sølvbryllup, så vi tager 12,5 år mere :-D :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8524
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15155

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Zonta » 5. dec 2018, 08:02

Tillader mig lige at stjæle Krølles tråd og spørge - de der Dyson støvsugere.... Hvis man støvsuger noget fugtigt op i dem - bliver de så ikke mega ulækre i beholderen eller kan de vaskes? Altså jeg kan tit komme til at køre over lidt vand, som hunden har spildt efter han har drukket eller sådan noget. Snart begynder baby at tabe madrester som også kan være lidt klistrede. :gruble:
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11498
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf PaleSeptember » 5. dec 2018, 10:08

Zonta skrev:Tillader mig lige at stjæle Krølles tråd og spørge - de der Dyson støvsugere.... Hvis man støvsuger noget fugtigt op i dem - bliver de så ikke mega ulækre i beholderen eller kan de vaskes? Altså jeg kan tit komme til at køre over lidt vand, som hunden har spildt efter han har drukket eller sådan noget. Snart begynder baby at tabe madrester som også kan være lidt klistrede. :gruble:


Altså det skal man jo generelt passe på med med alle støvsugere. Jeg er da også kommet til at køre over noget vand ved kattenes vandskålen, og det er der ikke sket noget ved, men det har jo også været små mængder. Er det større mængder tørrer jeg det op inden støvsugning.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5013

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf HerErJeg » 7. dec 2018, 06:36

Jeg har lige købt en Elextrolux EUF8Green. Den var rimelig billig til 1.499 hos Skousen. Jeg kan så ikke undgå at se Power tager 1.000 kr. mere for en anden variant af Electrolux, så det kan betale at se sig for.
Det er imponerende med sugestyrke vs. strømforbrug. Vores gamle Nilfisk Power æder 2000W, den nye kan klare sig med 600W og gøre det bedre.

En anden ting jeg tænker på.... støvbeholderen, bliver den sandblæst og uigennemsigtig med tiden, når der suges sand og fra hundepoter og sko med op?
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Tibbler » 27. jan 2019, 11:52

Trappestige skrev:Jeg hiver lige tråden op igen. V7’eren kan man få på tilbud til 1900 lige nu mange steder. V10’eren koster 3000 kr. mere på tilbud. Jeg ville egentlig have købt en i efteråret, men har ventet på at V10 ville falde mere i pris. Det sker ligesom bare ikke. :lol: Kan det betale sig at give de 3000 kr. mere mon? Er der nogle af jer der har prøvet begge modeller og kan fortælle om der er en nævneværdig forskel?


Jeg sidder lige med samme overvejelser. Håber der er nogen, der kan byde ind med erfaringer.

Fandt lige denne:

https://moderncastle.com/vacuum-cleaner ... v7-vs-v10/
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. jan 2019, 12:49

Zonta skrev:Tillader mig lige at stjæle Krølles tråd og spørge - de der Dyson støvsugere.... Hvis man støvsuger noget fugtigt op i dem - bliver de så ikke mega ulækre i beholderen eller kan de vaskes? Altså jeg kan tit komme til at køre over lidt vand, som hunden har spildt efter han har drukket eller sådan noget. Snart begynder baby at tabe madrester som også kan være lidt klistrede. :gruble:


Jeg har haft dyson i en 8-10 år nu, og alle i familien er vist kommet til at støvsuge over f.x. spildt vand fra hund, eller har fået ramt vandskål med støvsugeren, eller støsvuget noget op der er fugtigt.
Jeg har aldrig oplevet beholderen blive ulækker af det, men har jeg været bevidst om at jeg har støvsuget over vand, så har jeg tømt beholderen med det samme.

Mit ene kid støvsugede engang vand op af hundens skål, og det overlevede den også :lol: Den fik lov til at stå til tørre en uges tid, så kørte den igen...
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Bolig"