Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Krølle » 16. maj 2018, 21:18

Jeg har kig på en Dyson V8 pga den praktiske størrelsenog muligheden for at tage den med ned i bilen fra tredje sal, når bagagerummet trænger til rengøring.

Har I erfaringer med den eller andre lignende?

Jeg ELSKER gode støvsugere, og jeg betaler gerne for det, men hvis det er overkill at købe topmodellen, gider jeg ikke spilde penge på det. Jeg synes dog, det ville være umanerligt irriterende at blive afbrudt af et fladt batteri, så allerede der er der et godt argument for den dyre model :genert:
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Lurende Peber » 17. maj 2018, 04:05

Jeps. Den er fin og effektiv. Dog lidt højlydt. Men som ungt menneske har du sikkert musik i ørerne alligevel :)
Jeg synes så, at den nogen gange løber tør for strøm hurtigt. Hvis ikke den bliver sat i opladeren efter brug :gruble:
Den lader så rimeligt hurtigt, hvis der kun skal suges noget småtteri op.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Sustentaculum » 17. maj 2018, 04:28

Jeg har en Electrolux Ultrapower, og er så glad for den! Det eneste minus er at jeg mangler "tag mundstykket af, og støvsuge sofaen/spindelvæv i loftet/De små kroge" funktionen, men til det har jeg købt en håndstøvsuger ved siden af.

Jeg ville tilgengæl anbefale ikke at gå på kompromis pga prisen. Sugeevne, batteri ect. Har det med at være markant dårligere på de billige modeller. Jeg er fint tilfreds med min, men jf støvsuger også hver dag, og har kun 60 kvm.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24984
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Wizzze » 17. maj 2018, 04:42

Min støvskyder :love:
Hvad vores robotstøvsuger ikke tager i hverdagen, kan jeg rende rundt og "skyde" i weekenden med min Star Wars Space gun, I love it!
og det tilfredsstiller både 12-årige Wizzze og 3X-årige Wizzzes kæreste (og det er ellers ikke let ;) )
1
Do as I say! :whip:
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33855

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf JoyNips » 17. maj 2018, 05:21

Jeg har en dyson etellerandet animalpro og jeg elsker den. Man skal dog være obs på, at bøtten er ret lille, så i vores lejlighed på 74 m2 med kat skal den tømmes 2-3 gange undervejs.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Sof » 17. maj 2018, 10:40

Vi har en Electrolux ErgoRapido, kan ikke lige se modelnummeret. Ville gerne have haft en Dyson, men faldt over denne på tilbud i efteråret.
Den har en håndstøvsuger man kan klikke af, sådan lidt 2 i 1 agtigt.

Vi bruger den dagligt omkring spisebordet, hvor vores barn smider lidt med tingene og så sådan lidt her og der andre steder. Til det er den fin nok, hvis det var som primær, ville jeg nok have en med mere power, som er mit indtryk at fx dem fra Dyson har. Synes ikke det er så generende at skulle tømme skuffen lidt ofte.
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Tata » 17. maj 2018, 11:19

Vi har Dyson Animal Pro'en, den er fin til hvad jeg vil kalde "let støvsugning" på en opladning, og det er den fin til, ville ikke undvære den, så man er fri for at hive en stor støvsuger frem hele tiden. Skal der støvsuges grundigt, så er det ikke nok, så vi har også en stor Dyson (allergy 2 mener jeg den hedder).
0
Timian :lun:
ajnaM
Indlæg: 9908
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27007

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf ajnaM » 18. maj 2018, 20:07

Vi har haft tre ledningsfri - en Dyson, en Electrolux og et amerikansk mærke, jeg ikke kan huske - og ingen af dem var kraftige nok til, at jeg ikke blev irriteret over dem. Vi sendte dem alle forholdsvis hurtigt videre i systemet.

Men okay, jeg er sådan en, der er helt oppe at køre over den industristøvsuger, vi har fået til sommerhuset. :love: Once you go Festool, you never go back. Okay, den er grim og uhandy, men sugeevnen! :ivrig:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20377
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43767

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf paint » 18. maj 2018, 20:21

Bosch, skulle være den bedste (i test)

https://test-støvsuger.dk/ledningsfri-stoevsuger-test/
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2832
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5510

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Luffegås » 18. maj 2018, 20:31

Jeg har en billig og rød Nilfisk fra føtex, og sikke noget lort... Så tror de skal købes så dyre som muligt!
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9485
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 990
Likede indlæg: 26526

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Santa » 19. maj 2018, 06:20

Jeg har en electrolux, som vi er meget glade for! Den suger meget kraftigt, men kan heldigvis indstilles til fem forskellige niveauer (ellers kunne jeg sq nok ikke få den af gulvet igen!!).
Den er handy, praktisk og nem at tømme.
Når jeg skal købe en mere inden så længe til sommerhuset, så vil jeg klart lede efter samme model (men gerne på tilbud, den var dyr) eller en lillebror af modellen.

Min mor har en Dyson, og udover at den kan kan skilles ad i flere dele, og dermed opbevares i et mindre skab, så slår min den på alle parametre. Til gengæld var Dysonen endnu dyrere....
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Krølle » 19. maj 2018, 06:27

Santa skrev:Jeg har en electrolux, som vi er meget glade for! Den suger meget kraftigt, men kan heldigvis indstilles til fem forskellige niveauer (ellers kunne jeg sq nok ikke få den af gulvet igen!!).
Den er handy, praktisk og nem at tømme.
Når jeg skal købe en mere inden så længe til sommerhuset, så vil jeg klart lede efter samme model (men gerne på tilbud, den var dyr) eller en lillebror af modellen.

Min mor har en Dyson, og udover at den kan kan skilles ad i flere dele, og dermed opbevares i et mindre skab, så slår min den på alle parametre. Til gengæld var Dysonen endnu dyrere....


Kan du lokkes til at afsløre modelnavnene på din og din mors? Dysons nyeste modeller V7 og navnlig V8 skulle være ret vilde ift sugekraft, så hvis det er sådan en, din mor har, må jeg klart undersøge din Electrolux :-D
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9485
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 990
Likede indlæg: 26526

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Santa » 19. maj 2018, 06:30

Krølle skrev:
Santa skrev:Jeg har en electrolux, som vi er meget glade for! Den suger meget kraftigt, men kan heldigvis indstilles til fem forskellige niveauer (ellers kunne jeg sq nok ikke få den af gulvet igen!!).
Den er handy, praktisk og nem at tømme.
Når jeg skal købe en mere inden så længe til sommerhuset, så vil jeg klart lede efter samme model (men gerne på tilbud, den var dyr) eller en lillebror af modellen.

Min mor har en Dyson, og udover at den kan kan skilles ad i flere dele, og dermed opbevares i et mindre skab, så slår min den på alle parametre. Til gengæld var Dysonen endnu dyrere....


Kan du lokkes til at afsløre modelnavnene på din og din mors? Dysons nyeste modeller V7 og navnlig V8 skulle være ret vilde ift sugekraft, så hvis det er sådan en, din mor har, må jeg klart undersøge din Electrolux :-D

Min mors er vist snart 8-9 år gammel, og hun bor på Fyn, så den kan jeg ikke lige fixe.
Men jeg går lige ud og ser på min egen.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9485
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 990
Likede indlæg: 26526

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Santa » 19. maj 2018, 06:34

Santa skrev:
Krølle skrev:
Santa skrev:Jeg har en electrolux, som vi er meget glade for! Den suger meget kraftigt, men kan heldigvis indstilles til fem forskellige niveauer (ellers kunne jeg sq nok ikke få den af gulvet igen!!).
Den er handy, praktisk og nem at tømme.
Når jeg skal købe en mere inden så længe til sommerhuset, så vil jeg klart lede efter samme model (men gerne på tilbud, den var dyr) eller en lillebror af modellen.

Min mor har en Dyson, og udover at den kan kan skilles ad i flere dele, og dermed opbevares i et mindre skab, så slår min den på alle parametre. Til gengæld var Dysonen endnu dyrere....


Kan du lokkes til at afsløre modelnavnene på din og din mors? Dysons nyeste modeller V7 og navnlig V8 skulle være ret vilde ift sugekraft, så hvis det er sådan en, din mor har, må jeg klart undersøge din Electrolux :-D

Min mors er vist snart 8-9 år gammel, og hun bor på Fyn, så den kan jeg ikke lige fixe.
Men jeg går lige ud og ser på min egen.


Den hedder Electrolux UltraCaptic ZUCANIMAL, og vi har haft den i et par år nu, så måske er den blevet billigere i mellemtiden.
Mener at den var i top tre i Tænks støvsugertest for poseløse.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Krølle » 19. maj 2018, 06:34

Santa skrev:
Krølle skrev:
Santa skrev:Jeg har en electrolux, som vi er meget glade for! Den suger meget kraftigt, men kan heldigvis indstilles til fem forskellige niveauer (ellers kunne jeg sq nok ikke få den af gulvet igen!!).
Den er handy, praktisk og nem at tømme.
Når jeg skal købe en mere inden så længe til sommerhuset, så vil jeg klart lede efter samme model (men gerne på tilbud, den var dyr) eller en lillebror af modellen.

Min mor har en Dyson, og udover at den kan kan skilles ad i flere dele, og dermed opbevares i et mindre skab, så slår min den på alle parametre. Til gengæld var Dysonen endnu dyrere....


Kan du lokkes til at afsløre modelnavnene på din og din mors? Dysons nyeste modeller V7 og navnlig V8 skulle være ret vilde ift sugekraft, så hvis det er sådan en, din mor har, må jeg klart undersøge din Electrolux :-D

Min mors er vist snart 8-9 år gammel, og hun bor på Fyn, så den kan jeg ikke lige fixe.
Men jeg går lige ud og ser på min egen.



Tak! :love:

Hvis Dysonen er 8-9 år gammel, er den næppe sammenlignelig med de nyere. Heldigvis, for de er dæleme dyre :tie:

Jeg har en veninde, der lige har købt en Dyson V7. Den har jeg fået lov til at prøve - det er ren voksenluksus at lave støvsugertest-venindedate :love: :lol:
0

Tilbage til "Bolig"