Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9485
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 990
Likede indlæg: 26525

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Santa » 19. maj 2018, 06:40

Krølle skrev:
Santa skrev:
Krølle skrev:
Santa skrev:Jeg har en electrolux, som vi er meget glade for! Den suger meget kraftigt, men kan heldigvis indstilles til fem forskellige niveauer (ellers kunne jeg sq nok ikke få den af gulvet igen!!).
Den er handy, praktisk og nem at tømme.
Når jeg skal købe en mere inden så længe til sommerhuset, så vil jeg klart lede efter samme model (men gerne på tilbud, den var dyr) eller en lillebror af modellen.

Min mor har en Dyson, og udover at den kan kan skilles ad i flere dele, og dermed opbevares i et mindre skab, så slår min den på alle parametre. Til gengæld var Dysonen endnu dyrere....


Kan du lokkes til at afsløre modelnavnene på din og din mors? Dysons nyeste modeller V7 og navnlig V8 skulle være ret vilde ift sugekraft, så hvis det er sådan en, din mor har, må jeg klart undersøge din Electrolux :-D

Min mors er vist snart 8-9 år gammel, og hun bor på Fyn, så den kan jeg ikke lige fixe.
Men jeg går lige ud og ser på min egen.



Tak! :love:

Hvis Dysonen er 8-9 år gammel, er den næppe sammenlignelig med de nyere. Heldigvis, for de er dæleme dyre :tie:

Jeg har en veninde, der lige har købt en Dyson V7. Den har jeg fået lov til at prøve - det er ren voksenluksus at lave støvsugertest-venindedate :love: :lol:


Ja, det er åndssvagt som ens prioriteter ændrer sig....jeg køber kun elektronik og hårde hvidevarer efter grundig research og helst "bedst i test" (Tænks tester!) nu, førhen købte jeg bare den jeg lige kom forbi!

Min mors Dyson er sådan en mini-model, som er købt til kun at bruges på førstesalen, fordi hun ikke kan holde til at slæbe en støvsuger op og ned af trappen. Så hun har en på hver etage... :lol:
Den hun har i stuen er en vildt særlig en, som er over 25 år gammel og som kostede en mindre formue (over 10!!). Men det er fordi hun har ret kraftig støvallergi, og min far syntes at kun det bedste var godt nok. Jeg kan desværre ikke huske havd den hedder, men den er osse poseløs. Det er ikke en dyson dog.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. maj 2018, 06:52

Vi har en ergo et eller andet fra Electrolux og den er super. Men som eneste støvsuger tror jeg ikek jeg gad. Både fordi den larmer mega meget, men jeg gider heller ikke ned på knæ for at få den helt under sofaen. Men kombineret med vores robot er det ret godt. Jeg bruger sjældent den almindelige støvsuger mere, som er en super silent en- hader larm.

Vi havde en Bosch til sommerhuset. Det var noget skrammel.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Krølle » 19. maj 2018, 06:53

Jeg er netop megasippet med støvsugere, fordi jeg er sådan et allergiskravl, og jeg betaler hjertens gerne for ren luft og glade luftveje :lun:

Som studerende købte jeg for 15 år siden Nilfisks topmodel - godt nok på tilbud, men 2.000 var stadig virkelig mange penge, når SU’en var på godt 4.000 før skat :tie:
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf PaleSeptember » 19. maj 2018, 09:33

Jeg har kun hørt godt om Dyson V8, og jeg ønsker mig selv sådan en. Vi har en almindelig Dyson Animal Pro nu, og den er fantastisk. Den anden skulle bare være til supplement.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Krølle » 19. maj 2018, 10:17

PaleSeptember skrev:Jeg har kun hørt godt om Dyson V8, og jeg ønsker mig selv sådan en. Vi har en almindelig Dyson Animal Pro nu, og den er fantastisk. Den anden skulle bare være til supplement.


...men hvis du skulle nøjes med en, ville du såvælge Animal Pro over V8?
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Krølle » 24. jun 2018, 08:12

Min veninde, der er en smule kræsen, har købt en V7 og er meget tilfreds. Jeg tænker, at det i så fald næppe kan være skidt at gå efter en V8 :-D

Det står på listen, men jeg får næppe købt en før august, da jeg først flytter der og ikke gider slæbe mere end højest nødvendigt fra den ene bolig til den anden.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Wizzze » 24. jun 2018, 11:48

Dittemus skrev:Krølle, har du mon fået købt en endnu?

Jeg har lige solgt min monsterdyre iRobot videre til halv pris. :( Det var godt nok rigtig mange penge ud af vinduet! :tie: Jeg kunne bare ikke med at det tog den en evighed at støvsuge 117 kvm. Når jeg vil ha’ det rent, skal det være NU-NU så jeg kan få vasket gulv lige efter og slappe af igen. :lol:
Nå, men nu har jeg så til en V8, ca., men jeg er i tvivl om jeg vil investere i en. Jeg har en sindssygt god Philips, som også kostede en del, da jeg købte den for 8-10 år siden. Den er fuldstændig som ny stadig og ingen støvsugere har nogensinde kunnet hamle op med den. Men den kræver at jeg får min tweenie til at køre rundt med den pga. min ryg, og det har nogen gange også lange udsigter. ;) Dét gider jeg heller ikke, jeg er fan af rene gulve!
Hvad er forskellen på de forskellige V8’ere? Der er en Absolute, en Fluffy+ og en Absolute Pro. Der står ingen steder hvad deres forskelle er. :gruble:


Der er ingen forskelle på støvsugeren, alle V8 bruger samme motor, samme batteri, samme oplader, samme beholder med filter osv.
Den eneske forskel er hvor mange ekstra mundstykker der følger med. Absolute Pro har flest, så Absolute og Fluffy+ færrest. Så kig på hvilke mundstykker som du har brug for og vælg den billigste pakke, hvor de mundstykker er med.

PS. Man skal ikke bruge en iRobot som støvsuger når man er hjemme og vil gøre rent. Den skal arbejde selv, når man ikke er hjemme. Den arbejder mens man også selv arbejder, og dermed sparer tid, og man kan komme tilbage til et rent hjem og bare skal tømme boksen. Så behøver man ikke gøre rent i hverdagen, for det klarer den, og så kan man selv komme de steder hvor Robert ikke kommer, i weekenden.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Panton » 24. jun 2018, 17:53

Jeg har en dyson allergy parket mener jeg den hedder. Den er snart 14 år og den er ligeså fantastisk nu som ved start. Intet tilbehør er gået i stykker og det er den bedste støvsuger jeg har haft.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Panton » 24. jun 2018, 17:55

Nå sorry, den er ikke ledningsfri :)
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Lumin » 27. jun 2018, 21:29

Har en dyson v8. Den støvsuger hele vores stueetage på 80 kvm på en opladning. Hvis jeg tænder på power funktionen når jeg ikke så langt men det er tilgengæld super ved daglige touch ups Jeg knus elsker den og den er alle pengene værd. Før var det altid min mand som støvsugede, han har nærmest aldrig prøvet den nye. Den er også super i bilen. Ovenpå har vi lige nu væg til væg tæppe og der er tæppe hovedet genialt. Vi har kat og jeg er langhåret, den klarer begge dele fint.
Jeg tømmer nok beholderen en enkelt gang undervejs, det er fint for mig. Meget sjovt at se hvor meget snavs man egentlig lige får væk.
Elsker at den kan hænges i opladeren på en væg, så er den ligesom væk.
Eneste minus er at den ikke er så fleksibelt hvis man liiiige skal bag et møbel et kringlet sted . Enten har du den lange stav eller også bare maskinen som jo har en hvis størrelse. Dog har jeg ikke taget den gamle støvsuger frem siden jeg fik min dyson.
1
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf JoyNips » 28. jun 2018, 08:32

Lumin skrev:Eneste minus er at den ikke er så fleksibelt hvis man liiiige skal bag et møbel et kringlet sted . Enten har du den lange stav eller også bare maskinen som jo har en hvis størrelse. Dog har jeg ikke taget den gamle støvsuger frem siden jeg fik min dyson.


Følger der ikke sådan et hoved på en flex-slange med? Det gjorde der til min Dyson V6 animalpro. De fleste steder kan jeg sagtens nå normalt, men de kringlede steder sætter jeg bare lige flex-slangen på.

Kan se, der også følger en med i det her kit til v7/v8: https://shop.dyson.dk/mundstykker/v7-v8 ... -967768-02
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Lumin
Indlæg: 169
Tilmeldt: 5. okt 2015, 14:26
Kort karma: 13
Likede indlæg: 180

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Lumin » 28. jun 2018, 12:20

JoyNips skrev:
Lumin skrev:Eneste minus er at den ikke er så fleksibelt hvis man liiiige skal bag et møbel et kringlet sted . Enten har du den lange stav eller også bare maskinen som jo har en hvis størrelse. Dog har jeg ikke taget den gamle støvsuger frem siden jeg fik min dyson.


Følger der ikke sådan et hoved på en flex-slange med? Det gjorde der til min Dyson V6 animalpro. De fleste steder kan jeg sagtens nå normalt, men de kringlede steder sætter jeg bare lige flex-slangen på.

Kan se, der også følger en med i det her kit til v7/v8: https://shop.dyson.dk/mundstykker/v7-v8 ... -967768-02

Ikke til den model jeg har, men ja det kan tilkøbes :)
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf DenBruneMunk » 28. jun 2018, 12:53

Jeg har en kombineret hånd og almindelig(måske ikke) støvsuger fra Miele , hvor den som håndstøvsuger virker men også kun lige. Den er til de hurtige små snavsheder og ikke noget vildt.

Jeg har derudover en almindelig lednings poseløs støvsuger fra lidl, som har i mange år fungeret upåklageligt og har dog nu overvejet efter at have set Miele reklamer, om jeg skulle opgradere når glæden nu har været så stor for noget til 300,- :) Så håber jeg den bliver endnu bedre med en større poseløs Miele løsning. Jeg ved ikke hvorfor jeg springer Dyson over, måske bare mærket men jeg undgår det i hvert fald, måske ubegrundet.
0
Nicolai12345
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24. sep 2018, 07:56
Kort karma: 0

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf Nicolai12345 » 24. sep 2018, 08:00

Dyson V8 Absolute er testvinder i nærmest alle test så det er klart en af de absolut bedste støvsugere, men prisen er også ret høj. Jeg syntes du skulle overveje også at kigge på Philips Performer Expert støvsugeren, den er mere klassisk og vinder ligeledes tests.

Læs eventuelt mere om støvsugerne her https://testavisen.dk/stoevsuger-test/
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11454
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18448

Re: Erfaring med ledningsfri/poseløs støvsuger?

Indlægaf PaleSeptember » 25. sep 2018, 15:38

Krølle skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg har kun hørt godt om Dyson V8, og jeg ønsker mig selv sådan en. Vi har en almindelig Dyson Animal Pro nu, og den er fantastisk. Den anden skulle bare være til supplement.


...men hvis du skulle nøjes med en, ville du såvælge Animal Pro over V8?


Nu har jeg fået en V10 siden ovenstående indlæg. Og jeg ville helt klart vælge den over en med ledning.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Bolig"