Farvel grimme køkken!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
superboa
Kort karma: 64
Likede indlæg: 606

Re: Farvel grimme køkken!

Indlægaf superboa » 28. jun 2018, 19:07

Tillykke med det kommende nye køkken :D

Når vi på et tidspunt skal have nyt køkken, er det et stort ønske, at underskabene bliver lavet om til dybe skuffer. Er så træt af at skulle tage alt ud af underskabene, for at få fat i de ting, der står aller bagerst - dybe skuffer, der lige kan trækkes ud, vil gøre det hele så meget lettere :love:
5
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 912
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9477

Indlægaf Rikke » 28. jun 2018, 19:09

superboa skrev:Tillykke med det kommende nye køkken :D

Når vi på et tidspunt skal have nyt køkken, er det et stort ønske, at underskabene bliver lavet om til dybe skuffer. Er så træt af at skulle tage alt ud af underskabene, for at få fat i de ting, der står aller bagerst - dybe skuffer, der lige kan trækkes ud, vil gøre det hele så meget lettere :love:

Samme her. Alt er skuffer i det jeg har sat sammen på IKEA. I hjørneskabet er begge hylder med udtræk :)
1
:whip:
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 122
Likede indlæg: 1793

Indlægaf TinaW » 28. jun 2018, 19:09

Rikke skrev:
TinaW skrev:
Rikke skrev:
Rikke skrev:
Krølle skrev:Køb. IKKE. Hårde. Hvidevarer. I. IKEA.

Det gør jeg heller ikke - de kan heldigvis vælges fra, men de bliver automatisk smidt på produkt- og prislisten i indretningsprogrammet. Jeg har tænkt at få et samlet tilbud et andet sted, som garanteret bliver til bedre pris.
Det var blot for at få overblikket :)

Alle hvidevarer pillet ud, er prisen 8.173 kr :genert:

Jeg vil gerne have en herrefed bordplade med underlimet vask, den fede emhætte øverst på siden her, glasmosaik langs hele bordet med vask og kogeplade og en Quooker selvfølgelig ;)

Vi har også glasmosaik mellem over- og underskabe. De er fine.

Jeg kunne sagtens se mit køkken med sådan noget her :)

De første ville jeg have elsket, men manden nedlagde veto mod farvet mosaik, så vores er “bare” sorte. Flest matte og så med blanke imellem, der giver et fint spil.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 28. jun 2018, 19:12

TinaW skrev:
Rikke skrev:
TinaW skrev:
Rikke skrev:
Rikke skrev:
Krølle skrev:Køb. IKKE. Hårde. Hvidevarer. I. IKEA.

Det gør jeg heller ikke - de kan heldigvis vælges fra, men de bliver automatisk smidt på produkt- og prislisten i indretningsprogrammet. Jeg har tænkt at få et samlet tilbud et andet sted, som garanteret bliver til bedre pris.
Det var blot for at få overblikket :)

Alle hvidevarer pillet ud, er prisen 8.173 kr :genert:

Jeg vil gerne have en herrefed bordplade med underlimet vask, den fede emhætte øverst på siden her, glasmosaik langs hele bordet med vask og kogeplade og en Quooker selvfølgelig ;)

Vi har også glasmosaik mellem over- og underskabe. De er fine.

Jeg kunne sagtens se mit køkken med sådan noget her :)

De første ville jeg have elsket, men manden nedlagde veto mod farvet mosaik, så vores er “bare” sorte. Flest matte og så med blanke imellem, der giver et fint spil.

Well. Der er kun én, der bestemmer herhjemme :D
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 628
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 9317

Indlægaf Delfin » 28. jun 2018, 19:14

Rikke skrev:Hvidt. Rykket lidt på nuværende placering af kogeplade og vaskemaskine, som giver plads til to skuffeelementer på 40 cm stykket OG et af IKEAS fantastiske hjørneskabe med udtræk der, hvor min opvaskemaskine er nu, og en ny smallere opvaskemaskine yderst til højre.

Produkt- og prislisten siger knapt 20.000.

Hvis det er muligt, ville jeg bytte om på opvasker og komfur, så opvaskeren er tættere på vasken, og der er mere plads at stille fra på ved tømning/fyldning.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 28. jun 2018, 19:15

Delfin skrev:
Rikke skrev:Hvidt. Rykket lidt på nuværende placering af kogeplade og vaskemaskine, som giver plads til to skuffeelementer på 40 cm stykket OG et af IKEAS fantastiske hjørneskabe med udtræk der, hvor min opvaskemaskine er nu, og en ny smallere opvaskemaskine yderst til højre.

Produkt- og prislisten siger knapt 20.000.

Hvis det er muligt, ville jeg bytte om på opvasker og komfur, så opvaskeren er tættere på vasken, og der er mere plads at stille fra på ved tømning/fyldning.

Opvaskeren er en smal model, så hvis jeg bytter om på de to, er der ikke plads til komfuret.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 742
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8885

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. jun 2018, 19:37

Det er jo et forholdsvis enkelt rum, det giver sig selv hvor elementerne kan og skal være, og hvor meget plads der er at gøre godt med.
Du vil ikke have overskabe eller hylder over mere?

Iøvrigt så kan man også indimellem finde nogle virkelig lækre udstillings køkkener på laurtiz.com
Det er måske et kig værd, om de skulle have noget der matcher det du ønsker, samt str :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 28. jun 2018, 19:41

Madam Pomfrey skrev:Det er jo et forholdsvis enkelt rum, det giver sig selv hvor elementerne kan og skal være, og hvor meget plads der er at gøre godt med.
Du vil ikke have overskabe eller hylder over mere?

Iøvrigt så kan man også indimellem finde nogle virkelig lækre udstillings køkkener på laurtiz.com
Det er måske et kig værd, om de skulle have noget der matcher det du ønsker, samt str :)

Jeg er meget lidt pjattet med overskabe. IKEAs er 37 cm dybe og jeg synes bare de virker voldsomme. Hvis de havde en model på 20-25 cm, var jeg på at sætte dem op hele vejen over på den lange væg (jeg ved godt at man selv kan skære dem ned i dybden. Min underbo er tømrermester og vil gerne gøre det for mig senere, hvis jeg ombestemmer mig) - men en udtræksemhætte skal bruge minimum 30 cm, og det er stadig for voldsomt for mine øjne.
1
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 28. jun 2018, 20:12

Hvis der kommer overskabe ind, kan de kun komme på noget af væggen. Mit køkkenvindue åbner indad og der kan max hænge noget der er 25 dybt. Hvis skabene bliver skåret ned til 30, som udtræksemhætten jo kræver, kan vinduet snildt sniges forbi skabet over vasken - men kommer det ikke til at blive en underlig væg, hvis overskabene slutter så "brat"?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 742
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8885

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. jun 2018, 20:20

Rikke skrev:Hvis der kommer overskabe ind, kan de kun komme på noget af væggen. Mit køkkenvindue åbner indad og der kan max hænge noget der er 25 dybt. Hvis skabene bliver skåret ned til 30, som udtræksemhætten jo kræver, kan vinduet snildt sniges forbi skabet over vasken - men kommer det ikke til at blive en underlig væg, hvis overskabene slutter så "brat"?

Det er jo smag og behag, og nødvendigheden også vurderet ud fra hvor meget skrammel der skal i skabe :fløjt:
Alt efter hvor meget "stegemad" du laver, så er åbne hylder måske mere vejen frem, for at holde det let og enkelt.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 476
Likede indlæg: 3928

Indlægaf Sophies-mor » 28. jun 2018, 20:21

Det ser da okay ud.
Jeg ville mangle opbevaringsplads uden overskabe, og jeg hader åbne hylder af en godt hjerte. Det ser nemt så rodet ud.
Det ville det gøre i mit køkken i hvert fald :lol:
For slet ikke at tale om støv og stegeos, der uanset emhætte, vil sætte sig overalt i køkkenet, så jeg skal gøre det rent, før jeg skal bruge det. No-go.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1289
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21521

Indlægaf LadyFox » 28. jun 2018, 20:22

Rikke skrev:Hvis der kommer overskabe ind, kan de kun komme på noget af væggen. Mit køkkenvindue åbner indad og der kan max hænge noget der er 25 dybt. Hvis skabene bliver skåret ned til 30, som udtræksemhætten jo kræver, kan vinduet snildt sniges forbi skabet over vasken - men kommer det ikke til at blive en underlig væg, hvis overskabene slutter så "brat"?

Måske det ville se mindre nødløsningsagtigt ud hvis overskabe sluttede før komfuret, så der bare var tre over køkkenbordet? Jeg er lidt træt i hovedet så jeg har svært ved lige at visualisere det for mig.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 28. jun 2018, 20:23

Madam Pomfrey skrev:

Det er jo smag og behag, og nødvendigheden også vurderet ud fra hvor meget skrammel der skal i skabe :fløjt:

:fløjt:
0
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 28. jun 2018, 20:25

Der kunne knaldes to-tre hvide hylder op i “hullet” til kogebøger og den slags, så det ikke ser så brat ud. Placeringen ift stegeos er nok okay der.
2
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 28. jun 2018, 20:27

LadyFox skrev:

Måske det ville se mindre nødløsningsagtigt ud hvis overskabe sluttede før komfuret, så der bare var tre over køkkenbordet? Jeg er lidt træt i hovedet så jeg har svært ved lige at visualisere det for mig.

Altså, så der ikke er noget over vaskemaskinen?
0

Tilbage til "Bolig"