Farvel grimme køkken!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 910
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9465

Re: Farvel grimme køkken!

Indlægaf Rikke » 28. jun 2018, 20:29

Skærmbillede 2018-06-28 kl. 22.29.00.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
:whip:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 742
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8881

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. jun 2018, 20:35

overskabe vil jo også altid kunne købes og tilføjes hvis du vurderer at du savner dem for meget :)
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Sof
Kort karma: 35
Likede indlæg: 1047

Indlægaf Sof » 28. jun 2018, 20:38

Vi(jeg) valgte overskabe fra, vores køkken er en smule større end dit, men har virkelig ikke savnet overskabene. Heller ikke min kæreste, som ellers ikke var vild med at de skulle dø.

Vi har skuffer over det hele, har valgt en skuffemodel med helt vinkelrette sider, så de udnytter pladsen bedst muligt. Oplever at der kan være meget mere i skufferne, fordi man netop kan komme til det hele, på en anden måde end i skabe.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 475
Likede indlæg: 3918

Indlægaf Sophies-mor » 28. jun 2018, 20:41

Rikke skrev:
Skærmbillede 2018-06-28 kl. 22.29.00.png

Ehm... Personligt synes jeg ikke, at det er pænt, at det skab til venstre mangler.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Kort karma: 742
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 8881

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. jun 2018, 20:41

Sof skrev:Vi(jeg) valgte overskabe fra, vores køkken er en smule større end dit, men har virkelig ikke savnet overskabene. Heller ikke min kæreste, som ellers ikke var vild med at de skulle dø.

Vi har skuffer over det hele, har valgt en skuffemodel med helt vinkelrette sider, så de udnytter pladsen bedst muligt. Oplever at der kan være meget mere i skufferne, fordi man netop kan komme til det hele, på en anden måde end i skabe.

Jeg savner virkeligt mig gamle skuffe køkken... Meget bedre overblik og udnyttelse af pladsen. ^
Og et nyt køkken giver vel også anledning til at få lavet en sortering i "nice to have - need to have" og en kategori for "har overhoved ikke brugt det..:"
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 28. jun 2018, 20:42

Sof skrev:Vi(jeg) valgte overskabe fra, vores køkken er en smule større end dit, men har virkelig ikke savnet overskabene. Heller ikke min kæreste, som ellers ikke var vild med at de skulle dø.

Der ER bare ikke meget plads hos mig, og der skal være plads til både opvasker og vaskemaskine (vi har ikke fællesvaskeri i ejendommen), så der er reelt to skuffeelementer på hver 40 cm og så hjørneskabet.
Hvis køkkenet var en halv meter bredere, var der U-løsningen med skuffer overalt og ingen overskabe :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1287
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 21482

Indlægaf LadyFox » 28. jun 2018, 20:43

Rikke skrev:
LadyFox skrev:
Rikke skrev:Hvis der kommer overskabe ind, kan de kun komme på noget af væggen. Mit køkkenvindue åbner indad og der kan max hænge noget der er 25 dybt. Hvis skabene bliver skåret ned til 30, som udtræksemhætten jo kræver, kan vinduet snildt sniges forbi skabet over vasken - men kommer det ikke til at blive en underlig væg, hvis overskabene slutter så "brat"?

Måske det ville se mindre nødløsningsagtigt ud hvis overskabe sluttede før komfuret, så der bare var tre over køkkenbordet? Jeg er lidt træt i hovedet så jeg har svært ved lige at visualisere det for mig.

Altså, så der ikke er noget over vaskemaskinen?

Og også over komfuret, og så en anden type Em-hætte der ikke er afhængig af et skab. Ud fra hvordan det andet billede ser ud tror jeg dog ikke det vil blive helt godt, jeg tænkte bare at det måske ville se mere symmetrisk ud når det følger nogle linjer fra skabene under på begge sider.
0
"For fucks sake, I'm talking dangerous. Don't nobody talk dangerous anymore? Jesus!"
godtnavn
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3729

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2018, 20:46

Rikke skrev:To ovne kommer ikke til at ske i det lillebitte køkken :lol:

Induktion er en selvfølgelge - det kan jeg slet ikke undvære efter at have haft det de sidste 7-8 år. Quooker havde jeg allerede på ønskelisten :)

Jeg har haft to ovne i et lige så lille køkken, og det er virkelig en ting jeg sætter pris på. Men det er så også i modellen en alm ovn og en lille, har dette komfur (eller dette er sikkert en nyere model) det fylder som et almindeligt men har 2 ovne og induktionskogeplader :) https://koelemoeller.dk/produkt/electro ... ki6763aox/
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2018, 20:50

Du kan ikke lade bordplade fortsætte over vaskemaskinen så det er det mere bordplads?
0
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 28. jun 2018, 20:51

godtnavn skrev:Du kan ikke lade bordplade fortsætte over vaskemaskinen så det er det mere bordplads?

Jojo, det er også meningen. IKEAs program kan bare ikke finde ud af at illustrere bordpladen korrekt, fordi jeg har sat "min egen" vaskemaskine ind :)
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 28. jun 2018, 20:54

Rikke skrev:
godtnavn skrev:Du kan ikke lade bordplade fortsætte over vaskemaskinen så det er det mere bordplads?

Jojo, det er også meningen. IKEAs program kan bare ikke finde ud af at illustrere bordpladen korrekt, fordi jeg har sat "min egen" vaskemaskine ind :)

Synes også det så mærkeligt ud, men jeg har aldrig lavet køkken og tænkte der måske var en grund :lol: Dog står vores vaskemaskine under en bordplade på toilettet og blev helt nervøs for om man ikke måtte det når nu du ikke havde plade over :lol:
0
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 28. jun 2018, 20:56

godtnavn skrev:
Rikke skrev:

Synes også det så mærkeligt ud, men jeg har aldrig lavet køkken og tænkte der måske var en grund :lol: Dog står vores vaskemaskine under en bordplade på toilettet og blev helt nervøs for om man ikke måtte det når nu du ikke havde plade over :lol:

:lol:

På allerførstebillede af mit nuværende køkken, kan du se at min vaskemaskine lige nu står fint og putter under bordpladen :D
0
Brugeravatar
Rikke

Indlægaf Rikke » 28. jun 2018, 20:58

I øvrigt. Hvis jeg ender med den her L-løsning vil jeg helt klart betale mig fra at få en bordplade, der føres helt ud i vinduesåbningen.
1
gro71
Kort karma: 21
Likede indlæg: 561

Indlægaf gro71 » 29. jun 2018, 09:22

Hvorfor er konsensus, at hårde hvidevarer fra IKEA er crap? Jeg har et IKEA-køkken, hvor de 2 ovne (almindelig og kombi-ovn) og induktionskogepladen er fra IKEA, og det hele virker da helt fremragende her godt 5 år efter, vi installerede det? Der har kun været et lille issue med en LED-pære i et display på ovnen, og det kom der en reparatør ud og skiftede under garantien.
2
Buller
Kort karma: 66
Likede indlæg: 1249

Indlægaf Buller » 29. jun 2018, 09:59

Vi har et af IKEAs køkkener og er virkelig godt tilfredse med det. Hvis man køber højglans eller en af de andre lidt dyrere modeller så holder de virkelig godt. Hvidevarerne giver heller ikke problemer, ellers er der jo 5 års garanti på dem.

Hvad med overskabe? Så længe man bare sørger for at føre dem helt til loft ender de ikke med at være en fedtfælde. Man kan evt. give dem vitrinelåger for at gøre dem lidt lettere.
0

Tilbage til "Bolig"