Husejeri for dummies

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
JoyNips
Kort karma: 599
Likede indlæg: 9525

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 23. aug 2018, 12:25

Elfenben skrev:
JoyNips skrev:Nåmen, der sker da lidt hist og pist. Det går pænt langsomt med to fuldtidsjob og en lille nysgerrig størrelse. I dag så han sit snit til helt lynbørge at løbe ind og stikke hele den ene lille pote i en spand maling :rulle:

Vi har dog malet i gangen og det lille børneværelse. Og sat lamper op i gangen. Det skal jeg lige have taget et billede af i dagslys. Børneværelset mangler lige fejelister, men de er indkøbt og skal bare lige have lidt maling.

Vi har fået et tæppe under køkkenbordet, hvilket hjælper lidt på akustikken i køkkenet. Det er bare et IKEA-tæppe i polypropylen (praktisk med barn og katte!), men jeg synes faktisk det er helt pænt. Bord og stole skal skiftes ud, men vi lever med dem indtil videre.

Vi har til gengæld ikke fået sat lamper op over køkkenbordet endnu. Gamle udtag og sådan noget. Det gider vi egentlig ikke at bøvle med. Så vi skal have en elektriker ud og fikse udtag i nogle rum. Det bliver sgu meget fedt at få lys... :lol:

Vi skal også have sat billeder op. Det er på programmet og vi har styr på hvad der skal hænge hvor. Vi skal bare liiiige finde tiden.

Jeg synes også det ser smadderpænt ud med det gulvtæppe!! Vil du linke? Går ud fra det der materiale er noget som er lige til at tørre af? :)

Det kan du tro, det er det her: https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60320715/
(hvis du klikker ind under udendørstekstiler kan du se deres andre tæpper i samme materiale). Ja, det er faktisk et tæppe lavet af plastic, så det er nemt at holde rent. Det kan også bruges udendørs, da det jo kan holde til fugt. Drønsmart! Og jeg synes faktisk det er okay at gå på, jeg går altid med bare tæer og det føles ikke hårdt eller koldt.
1
Brugeravatar
Elfenben
Kort karma: 98
Likede indlæg: 604

Indlægaf Elfenben » 24. aug 2018, 14:05

Mange tak :D
0
Brugeravatar
alfe
Kort karma: 101
Likede indlæg: 457

Indlægaf alfe » 14. sep 2018, 17:58

Det er jo, med enkelte ændringer, mine bedsteforældres hus :love:
Ligegyldig bonusinfo - min bedstefars onkel er arkitekten bag Furesøhusene :D
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 14. okt 2018, 08:43

Der sker da lidt i ny og næ, selvom vi er udfordret af at det er temmelig besværligt at lave noget fornuftigt med afkommet vågent...

Jeg har sat lamper op over køkkenbordet - min kæreste opgav og ville have elektriker på, jeg insisterede på at jeg lige gav det et forsøg og... ja, så behøvede vi jo så ikke en elektriker. Det taler vi ikke så meget om...! :lol:

Derudover har vi klippet vores buskads helt ned og der kommer en fyr næste uge og rodfræser bedet, så det er klar til drivhus osv. Min bedre halvdel er netop nu ved at køre alle grene osv på genbrugspladsen - så er det fandme søndag i provinsen!

Og så har vi startet projekt pejseindsats. Held i uheld viser det sig at vores pejs har lidt dumme mål, så der er kun én indsats der passer i størrelsen. Det gør jo valget lidt nemmere. Og den er rimelig pæn og langt billigere end dem, jeg havde kigget på.
Jeg venter pt på at få et manipuleret billede af hvordan det vil komme til at se ud.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 23. okt 2018, 16:20

Intet stort nyt her, men idag har vi fået sat nyt alarmsystem op. Og jeg kan virkelig anbefale at forhandle, for der er vildt meget at hente på prisen. Vi endte med (hold nu fast!) 270 kr for installation og 330 kr om måneden. De første 3 mdr får vi gratis. Startpris var 8000 for installation og 379 om måneden...
4
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 23. okt 2018, 16:29

Hov, noget er der da sket! Jeg har fået et manipuleret billede af pejsen med indsats. Jeg ved sgu ikke rigtig hvad jeg synes... jeg havde jo forestillet mig noget med nærmest kun glas, men det kan ikke lade sig gøre. Medmindre man bygger pejsen helt om og det gør vi ikke. Det har vi ikke selv evnerne til og vi har heller ikke pengene lige pt.

Det er selvfølgelig meget simpelt hvis der vitterligt kun ER den her mulighed...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Kirstenkp
Kort karma: 7
Likede indlæg: 150

Indlægaf Kirstenkp » 23. okt 2018, 18:14

JoyNips skrev:Hov, noget er der da sket! Jeg har fået et manipuleret billede af pejsen med indsats. Jeg ved sgu ikke rigtig hvad jeg synes... jeg havde jo forestillet mig noget med nærmest kun glas, men det kan ikke lade sig gøre. Medmindre man bygger pejsen helt om og det gør vi ikke. Det har vi ikke selv evnerne til og vi har heller ikke pengene lige pt.

Det er selvfølgelig meget simpelt hvis der vitterligt kun ER den her mulighed...

Jeg synes det er pænt :D
Men det hjælper jo ikke, hvis I ikke er til
det.....
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 646
Likede indlæg: 6727

Indlægaf Pandesteg » 23. okt 2018, 19:39

JoyNips skrev:Hov, noget er der da sket! Jeg har fået et manipuleret billede af pejsen med indsats. Jeg ved sgu ikke rigtig hvad jeg synes... jeg havde jo forestillet mig noget med nærmest kun glas, men det kan ikke lade sig gøre. Medmindre man bygger pejsen helt om og det gør vi ikke. Det har vi ikke selv evnerne til og vi har heller ikke pengene lige pt.

Jeg synes pejsen er flot (den ligner også næsten den vi lige har fået :-D), men jeg ved ikke rigtig om jeg synes den passer ind. Det er et meget “uroligt” område med murstensoverfladen og de mange kanter og hak ind og ud og det bliver lidt meget for øjet med sort pejs også :gruble: men jeg tænker måske, at den i stål vil passe bedre?
1
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 23. okt 2018, 20:55

Pandesteg skrev:

Jeg synes pejsen er flot (den ligner også næsten den vi lige har fået :-D), men jeg ved ikke rigtig om jeg synes den passer ind. Det er et meget “uroligt” område med murstensoverfladen og de mange kanter og hak ind og ud og det bliver lidt meget for øjet med sort pejs også :gruble: men jeg tænker måske, at den i stål vil passe bedre?

Jeg synes også den er pæn, men det er bare ikke helt det vi drømte om. Så er det lige før jeg hellere vil gå i en anden retning, a la den uden glas i siden fra den her tråd:
viewtopic.php?f=4&t=11360
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 646
Likede indlæg: 6727

Indlægaf Pandesteg » 23. okt 2018, 20:56

JoyNips skrev:
Pandesteg skrev:

Jeg synes også den er pæn, men det er bare ikke helt det vi drømte om. Så er det lige før jeg hellere vil gå i en anden retning, a la den uden glas i siden fra den her tråd:
viewtopic.php?f=4&t=11360

Ja det ville være virkelig flot!
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1847

Indlægaf TinaW » 24. okt 2018, 08:08

Jeg synes også den er pæn, men igen hjælper det jo ikke så meget, hvis det ikke er det I har forestillet jer og som I ønsker.
0
TomKah
Kort karma: 64
Likede indlæg: 927

Indlægaf TomKah » 24. okt 2018, 15:34

Er der ikke plads til den bredere model så den bedre passer i hullet?
Vi har den samme men den brede model
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 24. okt 2018, 17:34

TomKah skrev:Er der ikke plads til den bredere model så den bedre passer i hullet?

Desværre ikke. Problemet er både højden, som er lidt knap og så at den i venstre side er halvt “fri”, halvt inde i muren.

Men nu foreslog jeg min kæreste at vi istedet rev pejsen ned, fik muret væggen op bag den, smidt klinker på gulvet og sat en brændeovn op i stedet. Det tror jeg faktisk kunne fungere ret okay også. Og selvom vi ikke selv er handy, så er min kærestes bror murer, så han kan hjælpe med det praktiske. Tror vi skal have en ud fra pejsecenteret og vejlede os lidt i de forskellige muligheder.
0
TomKah
Kort karma: 64
Likede indlæg: 927

Indlægaf TomKah » 24. okt 2018, 18:38

JoyNips skrev:
TomKah skrev:Er der ikke plads til den bredere model så den bedre passer i hullet?

Desværre ikke. Problemet er både højden, som er lidt knap og så at den i venstre side er halvt “fri”, halvt inde i muren.

Men nu foreslog jeg min kæreste at vi istedet rev pejsen ned, fik muret væggen op bag den, smidt klinker på gulvet og sat en brændeovn op i stedet. Det tror jeg faktisk kunne fungere ret okay også. Og selvom vi ikke selv er handy, så er min kærestes bror murer, så han kan hjælpe med det praktiske. Tror vi skal have en ud fra pejsecenteret og vejlede os lidt i de forskellige muligheder.

Det lyder også som en rigtig god ide.
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 5. nov 2018, 11:56

Forleden dag var der en ræv på besøg i haven. Idag har der så været en gravko! :banan:

Farvel til buskads og elefantgræs! Nu skal det bare jævnes, der skal sættes et hegn op ved terrassen og til foråret kommer der også et drivhus.
2

Tilbage til "Bolig"