Husejeri for dummies

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
JoyNips
Kort karma: 606
Likede indlæg: 9838

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 11. nov 2018, 20:25

Nu købte vi sgu lige lidt spontant en sofa! En ordentlig mothafucka hvor der er plads til os alle samtidig. Det har jeg pænt meget optur over.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 188
Likede indlæg: 2640

Indlægaf Stitch » 12. nov 2018, 05:54

Ej den er fin! Og pæn farve!
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 12. nov 2018, 11:24

Stitch skrev:Ej den er fin! Og pæn farve!

Tak. Jeg synes egentlig også den er ret pæn for sådan en stor fætter.
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 18. nov 2018, 18:26

Ikke verdens bedste billede, men: sofa in situ. Vi skal have et nyt sofabord, nogle farverige puder og en plaid, noget belysning, tæppe på gulvet og så skal der formentlig nogle murstensskaller som skal males hvide på endevæggen og noget kunst op over sofaen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 18. nov 2018, 19:42

Og så pottede keg lige min monstera om. Den ser helt lille og ret sølle ud i ny, stor potte, men når den lige retter sig og vokser lidt til bliver det så fint.
Og så klippede jeg for sjov lige en stikling med luftrod af for at se, om jeg kan formere den.

Dumme, mørke billeder...
1
godtnavn
Kort karma: 462
Likede indlæg: 3827

Indlægaf godtnavn » 18. nov 2018, 22:34

Samme form og størrelse sofa skal vi snart have :D VI har dog ikke lagt os endelig fast på hvilken, din er fin! Er især vild med at benene er "skæve" :)
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 23. nov 2018, 11:18

Nå, update på projekt pejseindsats: vi havde i går pejsemanden ude for at måle op og vejlede os. Det lader heldigvis til, at vi kan få XL modellen af den indsats, der i højden passer i vores pejs. Det vil gøre en stor forskel for os, for så får vi netop en front med meget glas. Til gengæld har vi besluttet at den ikke skal have glas på siden, for pejsens side vil dække halvdelen af glasset og udover at vi ikke synes det ser så godt ud, så vil det også være bøvlet hvis glasset revner og skal skiftes.

Fordi vi har været sløve i optrækket kan det desværre først blive til januar. Det havde ellers været hyggeligt at kunne tænde op juleaften...
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 366
Likede indlæg: 4584

Indlægaf Æble » 23. nov 2018, 13:48

JoyNips skrev:Nå, update på projekt pejseindsats: vi havde i går pejsemanden ude for at måle op og vejlede os. Det lader heldigvis til, at vi kan få XL modellen af den indsats, der i højden passer i vores pejs. Det vil gøre en stor forskel for os, for så får vi netop en front med meget glas. Til gengæld har vi besluttet at den ikke skal have glas på siden, for pejsens side vil dække halvdelen af glasset og udover at vi ikke synes det ser så godt ud, så vil det også være bøvlet hvis glasset revner og skal skiftes.

Fordi vi har været sløve i optrækket kan det desværre først blive til januar. Det havde ellers været hyggeligt at kunne tænde op juleaften...

Det er altid for varmt til at tænde op juleaften alligevel med en ovn der kører hele dagen, portvinsbrandert, stearinlys og juletræ ;)
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 23. nov 2018, 14:13

Æble skrev:
JoyNips skrev:Nå, update på projekt pejseindsats: vi havde i går pejsemanden ude for at måle op og vejlede os. Det lader heldigvis til, at vi kan få XL modellen af den indsats, der i højden passer i vores pejs. Det vil gøre en stor forskel for os, for så får vi netop en front med meget glas. Til gengæld har vi besluttet at den ikke skal have glas på siden, for pejsens side vil dække halvdelen af glasset og udover at vi ikke synes det ser så godt ud, så vil det også være bøvlet hvis glasset revner og skal skiftes.

Det er altid for varmt til at tænde op juleaften alligevel med en ovn der kører hele dagen, portvinsbrandert, stearinlys og juletræ ;)

Vi bruger ikke stearinlys... eller portvin...
0
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 5. dec 2018, 13:10

Se, now we're talking! Vi skal dog lige se om vi kan få med håndtag i højre side i stedet for venstre. Men ellers bliver det her simpelthen sådan, vores pejs kommer til at se ud. Inkl. brio-tog og anonymiseret arving :lol:
9
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 366
Likede indlæg: 4584

Indlægaf Æble » 5. dec 2018, 17:37

Det er flot. Men hvorfor skal håndtaget være i den anden side? Det ser ud til at i har brænde osv liggende på venstre side, så tænker det er nemmest at åbningen også er der.
3
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 5. dec 2018, 18:45

Æble skrev:Det er flot. Men hvorfor skal håndtaget være i den anden side? Det ser ud til at i har brænde osv liggende på venstre side, så tænker det er nemmest at åbningen også er der.

Fordi vi begge er højrehåndede, så det føles mere naturligt at lægge brændet ind med højre hånd og holde lågen med venstre.
0
Indomie
Kort karma: 0
Likede indlæg: 31

Indlægaf Indomie » 5. dec 2018, 19:07

JoyNips skrev:
Æble skrev:Det er flot. Men hvorfor skal håndtaget være i den anden side? Det ser ud til at i har brænde osv liggende på venstre side, så tænker det er nemmest at åbningen også er der.

Fordi vi begge er højrehåndede, så det føles mere naturligt at lægge brændet ind med højre hånd og holde lågen med venstre.

Jeg har ikke erfaring med brændeovn men jeg tror I på sigt vil være trætte af at have håndtaget i venstre side, når jeg luge forestiller mig det inde i hovedet så bliver det en mærkelig rækken rundt om lågen for at få brænde frem for bare at kunne smide det ind. Men igen ingen praktisk erfaring :)
1
JoyNips

Indlægaf JoyNips » 5. dec 2018, 20:08

Brændekurven kan vi stille hvorsomhelst, den står lige nu inde i pejsehullet og blev bare lige taget ud og stillet på gulvet mens der blev målt op.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 661
Likede indlæg: 6942

Indlægaf Pandesteg » 5. dec 2018, 21:10

Vi er også højrehåndede og har håndtaget i venstre side. Det ville være mærkværdigt for mig hvis det var omvendt, jeg kan bare ikke rigtig forklare hvorfor. Manden i pejsebiksen spurgte om vi var højre- eller venstrehåndede og håndtaget blev sat ud fra det.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.

Tilbage til "Bolig"