Husejeri for dummies

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Kirstenkp » 23. okt 2018, 18:14

JoyNips skrev:Hov, noget er der da sket! Jeg har fået et manipuleret billede af pejsen med indsats. Jeg ved sgu ikke rigtig hvad jeg synes... jeg havde jo forestillet mig noget med nærmest kun glas, men det kan ikke lade sig gøre. Medmindre man bygger pejsen helt om og det gør vi ikke. Det har vi ikke selv evnerne til og vi har heller ikke pengene lige pt.

Det er selvfølgelig meget simpelt hvis der vitterligt kun ER den her mulighed...


Jeg synes det er pænt :D
Men det hjælper jo ikke, hvis I ikke er til
det.....
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Pandesteg » 23. okt 2018, 19:39

JoyNips skrev:Hov, noget er der da sket! Jeg har fået et manipuleret billede af pejsen med indsats. Jeg ved sgu ikke rigtig hvad jeg synes... jeg havde jo forestillet mig noget med nærmest kun glas, men det kan ikke lade sig gøre. Medmindre man bygger pejsen helt om og det gør vi ikke. Det har vi ikke selv evnerne til og vi har heller ikke pengene lige pt.

Det er selvfølgelig meget simpelt hvis der vitterligt kun ER den her mulighed...


Jeg synes pejsen er flot (den ligner også næsten den vi lige har fået :-D), men jeg ved ikke rigtig om jeg synes den passer ind. Det er et meget “uroligt” område med murstensoverfladen og de mange kanter og hak ind og ud og det bliver lidt meget for øjet med sort pejs også :gruble: men jeg tænker måske, at den i stål vil passe bedre?
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 23. okt 2018, 20:55

Pandesteg skrev:
JoyNips skrev:Hov, noget er der da sket! Jeg har fået et manipuleret billede af pejsen med indsats. Jeg ved sgu ikke rigtig hvad jeg synes... jeg havde jo forestillet mig noget med nærmest kun glas, men det kan ikke lade sig gøre. Medmindre man bygger pejsen helt om og det gør vi ikke. Det har vi ikke selv evnerne til og vi har heller ikke pengene lige pt.

Det er selvfølgelig meget simpelt hvis der vitterligt kun ER den her mulighed...


Jeg synes pejsen er flot (den ligner også næsten den vi lige har fået :-D), men jeg ved ikke rigtig om jeg synes den passer ind. Det er et meget “uroligt” område med murstensoverfladen og de mange kanter og hak ind og ud og det bliver lidt meget for øjet med sort pejs også :gruble: men jeg tænker måske, at den i stål vil passe bedre?


Jeg synes også den er pæn, men det er bare ikke helt det vi drømte om. Så er det lige før jeg hellere vil gå i en anden retning, a la den uden glas i siden fra den her tråd:
viewtopic.php?f=4&t=11360
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Pandesteg » 23. okt 2018, 20:56

JoyNips skrev:
Pandesteg skrev:
JoyNips skrev:Hov, noget er der da sket! Jeg har fået et manipuleret billede af pejsen med indsats. Jeg ved sgu ikke rigtig hvad jeg synes... jeg havde jo forestillet mig noget med nærmest kun glas, men det kan ikke lade sig gøre. Medmindre man bygger pejsen helt om og det gør vi ikke. Det har vi ikke selv evnerne til og vi har heller ikke pengene lige pt.

Det er selvfølgelig meget simpelt hvis der vitterligt kun ER den her mulighed...


Jeg synes pejsen er flot (den ligner også næsten den vi lige har fået :-D), men jeg ved ikke rigtig om jeg synes den passer ind. Det er et meget “uroligt” område med murstensoverfladen og de mange kanter og hak ind og ud og det bliver lidt meget for øjet med sort pejs også :gruble: men jeg tænker måske, at den i stål vil passe bedre?


Jeg synes også den er pæn, men det er bare ikke helt det vi drømte om. Så er det lige før jeg hellere vil gå i en anden retning, a la den uden glas i siden fra den her tråd:
viewtopic.php?f=4&t=11360


Ja det ville være virkelig flot!
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf TinaW » 24. okt 2018, 08:08

Jeg synes også den er pæn, men igen hjælper det jo ikke så meget, hvis det ikke er det I har forestillet jer og som I ønsker.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf TomKah » 24. okt 2018, 15:34

Er der ikke plads til den bredere model så den bedre passer i hullet?
Vi har den samme men den brede model
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 24. okt 2018, 17:34

TomKah skrev:Er der ikke plads til den bredere model så den bedre passer i hullet?
Vi har den samme men den brede model


Desværre ikke. Problemet er både højden, som er lidt knap og så at den i venstre side er halvt “fri”, halvt inde i muren.

Men nu foreslog jeg min kæreste at vi istedet rev pejsen ned, fik muret væggen op bag den, smidt klinker på gulvet og sat en brændeovn op i stedet. Det tror jeg faktisk kunne fungere ret okay også. Og selvom vi ikke selv er handy, så er min kærestes bror murer, så han kan hjælpe med det praktiske. Tror vi skal have en ud fra pejsecenteret og vejlede os lidt i de forskellige muligheder.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf TomKah » 24. okt 2018, 18:38

JoyNips skrev:
TomKah skrev:Er der ikke plads til den bredere model så den bedre passer i hullet?
Vi har den samme men den brede model


Desværre ikke. Problemet er både højden, som er lidt knap og så at den i venstre side er halvt “fri”, halvt inde i muren.

Men nu foreslog jeg min kæreste at vi istedet rev pejsen ned, fik muret væggen op bag den, smidt klinker på gulvet og sat en brændeovn op i stedet. Det tror jeg faktisk kunne fungere ret okay også. Og selvom vi ikke selv er handy, så er min kærestes bror murer, så han kan hjælpe med det praktiske. Tror vi skal have en ud fra pejsecenteret og vejlede os lidt i de forskellige muligheder.


Det lyder også som en rigtig god ide.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 5. nov 2018, 11:56

Forleden dag var der en ræv på besøg i haven. Idag har der så været en gravko! :banan:

Farvel til buskads og elefantgræs! Nu skal det bare jævnes, der skal sættes et hegn op ved terrassen og til foråret kommer der også et drivhus.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 11. nov 2018, 20:25

Nu købte vi sgu lige lidt spontant en sofa! En ordentlig mothafucka hvor der er plads til os alle samtidig. Det har jeg pænt meget optur over.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Stitch » 12. nov 2018, 05:54

Ej den er fin! Og pæn farve!
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 12. nov 2018, 11:24

Stitch skrev:Ej den er fin! Og pæn farve!


Tak. Jeg synes egentlig også den er ret pæn for sådan en stor fætter.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 18. nov 2018, 18:26

Ikke verdens bedste billede, men: sofa in situ. Vi skal have et nyt sofabord, nogle farverige puder og en plaid, noget belysning, tæppe på gulvet og så skal der formentlig nogle murstensskaller som skal males hvide på endevæggen og noget kunst op over sofaen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 18. nov 2018, 19:42

Og så pottede keg lige min monstera om. Den ser helt lille og ret sølle ud i ny, stor potte, men når den lige retter sig og vokser lidt til bliver det så fint.
Og så klippede jeg for sjov lige en stikling med luftrod af for at se, om jeg kan formere den.

Dumme, mørke billeder...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf godtnavn » 18. nov 2018, 22:34

Samme form og størrelse sofa skal vi snart have :D VI har dog ikke lagt os endelig fast på hvilken, din er fin! Er især vild med at benene er "skæve" :)
0

Tilbage til "Bolig"