Husejeri for dummies

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Rapfisk » 4. jul 2018, 14:28

Hvor er det dejligt - det skal I nok få noget smukt ud af.

JoyNips skrev:Værelser. Her skal selvfølgelig også males. Og udskiftes lamper!

På sigt skal de indbyggede skabe også have en opdatering, men i første omgang maler vi nok bare lågerne og smider nogle nye greb på.

Hvis I ikke skal bruge de greb, må jeg så få eller købe dem?
0
Livslinjen: 70 201 201
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 4. jul 2018, 16:00

Rapfisk skrev:Hvor er det dejligt - det skal I nok få noget smukt ud af.

JoyNips skrev:Værelser. Her skal selvfølgelig også males. Og udskiftes lamper!

På sigt skal de indbyggede skabe også have en opdatering, men i første omgang maler vi nok bare lågerne og smider nogle nye greb på.

Hvis I ikke skal bruge de greb, må jeg så få eller købe dem?


Ja da, intet problem. Jeg ved dog ikke lige om vi når skabene inden vi flytter ind eller om det bliver et hen-ad-vejen-projekt...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 4. jul 2018, 16:02

thomassneum skrev:Nøj en dejlig lille perle.
Har I sauna.. :dåne: (læste lige at den skal væk! :lol: )

Tillykke med huset... jeg følger lidt med på sidelinjen her. :)


Selve sauna-ovnen er afmonteret, så nu er det bare et... rum. Planen er at indrage noget af det i badeværelset og lave resten til et dybt skab med adgang fra kældergangen.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 4. jul 2018, 16:44

Sof skrev:Det er et fint hus! Som Girl_beat skriver, masser af potentiale.

Den bogreol er virkelig fed! Og enig i at man godt kan undre sig lidt over nogle menneskers (manglende) smag i fx lamper :-D


Vores hus er på alder med jeres og det ligner dørene er magen til, vi har måtte tage en nødløsning ift. at få hvide døre og er ved at male dem, da nye døre har en anden tykkelse, end de gamle standarder. Vi har kigget på Genbyg o.lig., men nogle af mulighederne var simpelthen så sindssygt dyre, prisen var fleredoblet, så vi endte med malervejen, selvom det også kan være lidt af et hyr.

Måske jeres har den “rigtige” størrelse, men jeg vild godt have vidst inden, at det overhovedet kunne være et issue.


Tak for tip, det må vi lige dobbelttjekke. Højde og bredde har vi målt og det passer fint med nye døre, men vi har ikke overvejet at måle tykkelsen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 4. jul 2018, 16:48

Artem skrev:Tillykke med huset, det ser jo generelt meget godt ud, og lige til at flytte ind i :gogo:

Men har du ikke nogle flere billeder ude fra hvor man rigtig kan se selve huset? For jeg sidder mest og undrer mig over at det er et 70'er hus inde, men ligner et 60'er hus ude...


Det er et typehus, så det er ret standard anno 1972.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 4. jul 2018, 16:51

musling skrev:Skønt hus! :D
Er vild med stuen - med pejsen og bogreolen. Totalt herskabeligt. Kan også godt lide den buede halvvæg i køkkenet, som umiddelbart ser funktionelt og fint ud - men kan godt forstå, at I gerne vil sætte jeres eget præg på det rum også.
Og så er jeg helt vild med den delte trappe. Jeg synes det giver huset et særpræg, at det ikke bare er en lige-op-og-ned-løsning.

Synes det ser spændende ud og med stor mulighed for at sætte sit eget præg på rummene. Kan godt forstå I faldt for huset! :D


Lige den buede halvvæg er jeg ikke så vild med, men stuen med pejsen og bogreolen er :love2:

Og netop det med at værelserne er hævet lidt og kælderen kun er lidt sænket er vi ret vilde med. De fleste af den her type huse er etplans med temmelig ens plantegning, men vores får lige lidt mere personlighed af trappen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 4. jul 2018, 16:52

Lykke skrev:Uh hvor er det fint!
Elsker de der blå klinker på badeværelset! Og den blå radiator er seriøst også for fed!


Nejnejnej. De turkis klinker i kælderbadeværelset synes jeg egentlig er ret charmerende, men hvem maler sin radiator blå?! I et helt nyt badeværelse?!
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Lykke » 4. jul 2018, 16:55

JoyNips skrev:
Lykke skrev:Uh hvor er det fint!
Elsker de der blå klinker på badeværelset! Og den blå radiator er seriøst også for fed!


Nejnejnej. De turkis klinker i kælderbadeværelset synes jeg egentlig er ret charmerende, men hvem maler sin radiator blå?! I et helt nyt badeværelse?!


Haha. Ej jeg synes Hvidt er kedeligt, og sådanne detaljer med en blå radiator kan jeg godt lide.
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Panton » 4. jul 2018, 17:40

Kæmpe tillykke med huset, ser fedt ud og jeg er helt på linie når du siger biva lamper :lol:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf superboa » 4. jul 2018, 19:06

Tillykke med huset - det ser super dejligt ud :) Og den der bogreol altså :dåne:
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 16. jul 2018, 09:23

Shiiit mand. Så er vi flyttet ind. Vi nåede at male i stue, kontor, soveværelse og kælder, dvs. at vi mangler entre, 2 værelser og gæstetoilet. Det viste sig naturligvis at tage noget mere tid end forventet at male... :rulle:

Nu skal vi så bare lige pakke 80 flyttekasser ud... Og have malet de sidste rum. Efterfølgende står haven for tur, der skal sættes noget hegn og et drivhus op, så dyr og afkom bliver på egen matrikel.
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf twinkle » 16. jul 2018, 14:25

Ja, det tager for evigt at male! Min svigermor er uddannet maler og malede derfor for os, inden vi flyttede i hus. Tror hun brugte noget nær 50 timer på vægge, radiatorer, lofter og lister + karme, og vi mangler stadig et børneværelse + bryggers. Men skønt, at i nu er flyttet ind :gogo:
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 26. jul 2018, 11:31

Jeg er lidt en sløv banan til at få taget billeder, men vi er også lidt i undtagelsestilstand. Vi skal have købt en del nye møbler, så det føles meget midlertidigt lige nu. Men det har pyntet at få malet!

Her er lige et par hurtige billeder fra da vi malede stuen
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 26. jul 2018, 11:38

Og så er det jo sjovt, som tings prioritet ændrer sig. Vi tænkte at klædeskabe og skabe i gang bare skulle have en gang maling og så ville vi lave dem helt om om nogle år. men de er faktisk ret dumt indrettet og vi mangler skuffeplads, så det bliver helt sikkert rykket op. Det er også rigtig fint at prøve at bo med køkkenet før vi begynder at ændre på det, for her har vi også allerede fundet nogle ting, vi íkke vil gentage, når det skal laves om en dag.

Derudover er vi - takket være dørtip her i tråden! - nået frem til at vi spartler og maler dørene. De er nemlig kun 34 mm tykke, så at skifte dem vil være lidt besværligt. Enten ville vi skulle have nye karme, gerigter og hele moletjavsen, eller også skulle vi købe ubeslåede døre og så bruge penge på at en snedker kunne æh... beslå dem? Jeg ved ikke, hvad det hedder.
Anyway, de skal males og nu leger jeg lidt med tanken om at male dem gråblå. Væggene er blevet meget hvide - egentlig ville vi have haft en pudder undertone fremfor den gule de havde før, men vi endte med at male dem i Dyrups 800 hvid, som vist er ca. så kridhvid som man kan få det. Så lidt farve på dørene er måske meget fint, uden at det skal blive alt for kulørt.

Jeg er ude i at dørene måske bliver noget 4618 Kveldshimmel, 5030 St Pauls blue eller 4477 Deco Blue fra Jotun Lady.
I soveværelset overvejer vi at smide noget 5180 Oslo eller 4638 Byge på, også Jotun Lady. Man kan se farverne in action her: http://lady.inspirationsblog.jotun.dk/v ... aa-farver/

Og i køkkenet skal endevæggen nok også have noget kulør, men her er vi (jeg) lidt mere i tvivl om hvilken retning vi skal i.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 26. jul 2018, 17:36

Lidt rodede billeder, bare lige for at bevise at vi har malet (stue, kontor, køkken).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Bolig"