Husejeri for dummies

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 26. jul 2018, 17:39

Og kælderen, som er lidt svær at fange (også fordi sælger har sat pærer med mange forskellige nuancer i de grimme bivalamper. Nogle af dem er meget grøngule i lyset...). Her er malet med “birkehvid”, som er en helt lys grå.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Sof » 26. jul 2018, 18:59

Jeg synes det lyder mega fint med dørene malet blå!
- Kunne på en måde også godt se for mig at de var forskellige blå, fx en på hver af jeres plan, der er lidt 3 ik? Det var min første tanke at det var det, der var din plan, indtil jeg så “eller” mellem farverne :fløjt: Nåede lige at tænke at set lød ret sejt :genert:

Vi havde St Pauls blue i vores gamle soveværelse, den er ret fin malet, synes jeg

Jeg har indtil videre kun “fået lov” til at vi kan male indersiden af hoveddøren. Også blå. Men min Pinterest har et board med farvede døre og jeg arbejder lige nu på at få lov til at male indersiden af døren på gæstetoilettet, som er vores projekt pt. Vi er ikke så enige om døre kan være andet end hvide eller træfarvede, herhjemme :lol:
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 26. jul 2018, 19:39

Sof skrev:Jeg synes det lyder mega fint med dørene malet blå!
- Kunne på en måde også godt se for mig at de var forskellige blå, fx en på hver af jeres plan, der er lidt 3 ik? Det var min første tanke at det var det, der var din plan, indtil jeg så “eller” mellem farverne :fløjt: Nåede lige at tænke at set lød ret sejt :genert:

Vi havde St Pauls blue i vores gamle soveværelse, den er ret fin malet, synes jeg

Jeg har indtil videre kun “fået lov” til at vi kan male indersiden af hoveddøren. Også blå. Men min Pinterest har et board med farvede døre og jeg arbejder lige nu på at få lov til at male indersiden af døren på gæstetoilettet, som er vores projekt pt. Vi er ikke så enige om døre kan være andet end hvide eller træfarvede, herhjemme :lol:


Jo, vi havde faktisk talt lidt om at køre 2 forskellige farver. I stueplan er der kun to rigtige døre, den til kontoret og den til gæstebadeværelset, så der ville vi enten have samme farve som til værelserne eller som på dørene i kælderen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Juki » 28. jul 2018, 01:41

Tillykke med huset!

Må vi ikke se en plantegning? Bare for at få en fornemmelse af indretningen og rumfordelingen :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 28. jul 2018, 19:31

Juki skrev:Tillykke med huset!

Må vi ikke se en plantegning? Bare for at få en fornemmelse af indretningen og rumfordelingen :D


Jo, det kan du tro. Jeg kan se, at jeg ikke lige har fået gemt den helt flade plantegning, så jeg har kun den her lidt dumme én fra salgsopstillingen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Miss_no_More » 28. jul 2018, 19:45

Virkelig fedt hus!
Og glæder mig til at se dørene, hvis I får dem malet i en farve. Det er sjovt, det har aldrig faldet mig ind, at man kunne det :lol2:
Men fine blå farver :lun: Jeg overvejer selv en lignende til en væg herhjemme. Mangler bare at overbevise kæresten :genert:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Juki » 28. jul 2018, 22:26

JoyNips skrev:
Juki skrev:Tillykke med huset!

Må vi ikke se en plantegning? Bare for at få en fornemmelse af indretningen og rumfordelingen :D


Jo, det kan du tro. Jeg kan se, at jeg ikke lige har fået gemt den helt flade plantegning, så jeg har kun den her lidt dumme én fra salgsopstillingen.

Tak for det :D

Det ser ud til at der er en god rumfordeling og nogle gode, anvendelige rum. Jeg kan godt lide at de fleste værelser er "for sig" og hævet lidt i niveau fra bl.a stue og køkken.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 30. jul 2018, 13:56

Men nu blev jeg lige inspireret af den her blogpost: https://boligcious.dk/2018/07/25/h-j-e- ... enografen/

I kontoret (værelset med indgang fra entréen) er planen nu at male (farve endnu ukendt) på samme måde som i soveværelset fra bloggen, dvs samme farve, men kalkmaling forneden og almindelig vægmaling foroven.

Entréen har vi (...jeg) også besluttet skal have en anden farve end den kridhvide vi har i resten af huset. Her har vi heller ikke besluttet farve endnu.

Ja, der sker ikke så meget, men der er mange overvejelser!
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 30. jul 2018, 13:58

Juki skrev:
JoyNips skrev:
Juki skrev:Tillykke med huset!

Må vi ikke se en plantegning? Bare for at få en fornemmelse af indretningen og rumfordelingen :D


Jo, det kan du tro. Jeg kan se, at jeg ikke lige har fået gemt den helt flade plantegning, så jeg har kun den her lidt dumme én fra salgsopstillingen.

Tak for det :D

Det ser ud til at der er en god rumfordeling og nogle gode, anvendelige rum. Jeg kan godt lide at de fleste værelser er "for sig" og hævet lidt i niveau fra bl.a stue og køkken.


Lige netop det er vi også rigtig glade for. Det giver huset noget sjæl.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Artem » 31. jul 2018, 16:22

JumboJette skrev:
Artem skrev:Tillykke med huset, det ser jo generelt meget godt ud, og lige til at flytte ind i :gogo:

Men har du ikke nogle flere billeder ude fra hvor man rigtig kan se selve huset? For jeg sidder mest og undrer mig over at det er et 70'er hus inde, men ligner et 60'er hus ude...



Det synes jeg nu ikke - der er da adskillige 70'er-huse, som har delvis kælder. :) Og den gule mursten er jo ikke til at tage fejl af. :D

På et 60'er-hus havde et gult murstenshus nok haft de der sorte "klatter" i. :tie:

En af de ting der kendetegner et 70'er hus i min del af landet er den gennemgående og synlige limtræsrem hen over vinduerne. Ja og så har jeg aldrig set et 70'er hus med forskudte plan. Er derfor jeg godt ville have set et foto af selve huset, da jeg faktisk synes det virker lidt specielt.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 1. aug 2018, 08:39

Huset er indiskutabelt bygget i 1972.
EOD.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
BirdReynolds
Indlæg: 170
Tilmeldt: 27. aug 2015, 11:37
Kort karma: 32
Likede indlæg: 163

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf BirdReynolds » 1. aug 2018, 10:35

Er det er Furesøhus? Det ligner den større version af vores :)
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 1. aug 2018, 10:54

BirdReynolds skrev:Er det er Furesøhus? Det ligner den større version af vores :)


Jeg var ikke klar over navnet, men det vil jeg næsten tro efter at have set fig. 10 her: http://www.academia.edu/8686184/Typehus ... kne_boform

Det minder i hvert fald meget om.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 3. aug 2018, 20:30

Shit mand, lamper er svære. Jeg synes virkelig, der er mange grimme. Og så kompliceres det yderligere af, at min kæreste ikke kan lide lamper. Overhovedet (seriøst, WTF?! :lol: )

Nå, men nu er der indkøbt to af disse til over køkkenbordet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf 1234 » 5. aug 2018, 06:16

JoyNips skrev:Shit mand, lamper er svære. Jeg synes virkelig, der er mange grimme. Og så kompliceres det yderligere af, at min kæreste ikke kan lide lamper. Overhovedet (seriøst, WTF?! :lol: )

Nå, men nu er der indkøbt to af disse til over køkkenbordet.

Lamper er vanvittigt svære. Der hjælper ikke engang rigtig at være villig til betale mere for dem synes jeg. Så vi har stadig sådan nogen grimme fra da vi var studerende :lol:
0

Tilbage til "Bolig"