Vi har taget chancen - og købt hus!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 103
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 2000

Re: Vi har taget chancen - og købt hus!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. jul 2018, 22:15

Artem skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Jep. Englænderne er ret glade for deres semidetached. Jeg er mere til detached, men du får ikke særlig meget for pengene på husmarkedet herovre :forvirret2:

De mål der angivet på plantegningen er dem der er oplyst fra bygherrens side, så jeg ved faktisk ikke om de er udvendige eller indvendige.

Ok nu bliver jeg nysgerrig, hvad koster sådan et nybygget dobbelthus? Ja altså hvis du vil ud med det her i tråden.

Er rimelig sikker på at de opgivne mål er selve rummene, og er på mange måde også mere reelt at oplyse den type af netto areal, end brutto areal som vi altid bruger her i landet.

Det er forskelligt alt efter hvor i landet det er - og hvad fase af byggeriet de er i. Vi har udelukkende kigget omkring Manchester og det er stortset samme layout hos alle selskaber. Størstedelen af dem ligger fra omkring £179,995-ish og op til £205,000.

Vi har givet £144,995 for vores i fase 2. Det er mest pga beliggenheden at det er så billigt. Det er tæt på M60, dagligvarer, skole (med gode anmeldelser) og kun 15 min fra central manchester. Dog har byen ikke verdens bedste ry, så der røg en del af prisen der.
Vi er dog ikke tæt på by centrum og andet skidt, så det gør os ikke så meget. Vi har fået mere værdi for pengene end vi havde regnet med :)
1
Finidut
Kort karma: 22
Likede indlæg: 221

Indlægaf Finidut » 30. jul 2018, 10:19

Hvor ser det bare hyggeligt og rummeligt ud! Jeg kan især godt lide udseendet med murstenene udenfor med forskellige farver og mønstre. Jeg glæder mig til at se, hvordan I får det indrettet. Tillykke med det!
0
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 110
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Stitch » 2. aug 2018, 08:48

Ej hvor ser det fint ud! Stort tillykke!
0
avdotja
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4111

Indlægaf avdotja » 2. aug 2018, 18:03

Artem skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Det føltes meget større, helt bestemt. De havde ikke show home af den husmodel vi valgte, så første gang vi satte fod i det var vi positivt overraskede. Specielt over størrelsen på køkken og stue. En smule mere lunken over master bed, men det er nok mere fordi at en-suite sagtens kunne have været mindre uden at det havde gjort noget. Tror dog ikke der bliver nogle problemer med størrelsen, der er trods alt kun to af os :lol:

Aha tror nok jeg er med nu. Det er reelt et halvt dobbelthus i køber?

Men ellers virker det da som en fornuftig rumfordeling :gogo:
Med hensyn til de m2 så regner du nok i netto areal? Normalt når man taler om hvor stort et hus er, så er det udvendige mål med vægge osv.

Jeg er ikke sikker på at det er så normalt at regne med bruttomål i andre lande. Jeg er i hvert fald flere gange i udlandet, blevet positivt overrasket over hvor stor en given lejlighed reelt er.
0
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1377

Indlægaf Artem » 2. aug 2018, 18:30

avdotja skrev:Jeg er ikke sikker på at det er så normalt at regne med bruttomål i andre lande. Jeg er i hvert fald flere gange i udlandet, blevet positivt overrasket over hvor stor en given lejlighed reelt er.

Du har helt ret. Det er os danskere som er mærkelige på det område. I de fleste andre lande bruger man indvendigt netto areal. Mens vi har i landet bruger brutto med vægge osv.
0
Utak er verdens løn
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 103
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 2000

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 2. aug 2018, 21:29

Det der med at skulle få alt til at fungere efter huskøb ikke? Det er noget røv.

Vi havde fået lovning på at vores gulve ville være lavet færdige onsdag, så vi kunne flytte ind onsdag aften. De ringer så kvart i fire og siger at de er løbet tør for adhesive, så gulvene bliver ikke lavet færdig før torsdag.
Da vi kommer derop om aftenen kan vi se at de har klargjort til at lægge gulvtæppe i entréen. What the fuck :nerve: . Det bekræfter de også selv, det havde vi jo bedt om...

Jeg sagde til gulvmanden "I don't want carpet anywhere downstairs" og han foreslog vinyl i stedet for laminat i stue+entré for at holde prisen nede. Jeg sagde at det var fint og han gjorde os opmærksomme på at vinylen i entréen ville lægge den modsatte vej af vinylen i stuen. Det var fint. Inden han gik bekræftede han at det var vinyl i hele underetagen og så gulvtæppe alle andre steder (trappe + landing + soveværelse) end badeværelserne ovenpå.
Hvordan fanen kan det blive til at vi vil have gulvtæppe i entréen? Og så har han fanme cheek nok til at forlange 2000 kr ekstra for den fejl han har lavet. Ej jeg synes det er til grin.

Men jeg nægter altså at have gulvtæppe i entré. Så nu skal vi vente til onsdag i næste uge før vi får lagt det sidste gulv. Så i stedet for at flytte ind onsdag aften, bliver det nu tidligst fredag eftermiddag/lørdag. Suk.

Til gengæld er stuegulvet og badeværelserne blevet vildt fine :dåne:
2

Tilbage til "Bolig"