lån til andel

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: lån til andel

Indlægaf MOGA » 10. aug 2018, 14:37

Zombie skrev:
MOGA skrev:Og hvor længe man har lyst til at være gældsat.
Jeg vil gerne have lånet ud af verdenen, fordi det giver mig nogle andre muligheder senere, så jeg har valgt at afdrage over 20 år.


Vi afdrager over 25 år, men vi bliver ikke boende så længe. Vi har i stedet valgt at købe et sted og i en forening, hvor vi er sikre på at kunne sælge uden tab.

Og hele ræset med død og pine at skulle være gældfri i fast ejendom magter vi ikke. Vi køber senere hus når vi får børn og når de flytter hjemmefra, rykker vi til lejebolig. Jeg er skrevet op til lejeboliger allerede, så der kommer god anciennitet.

Hvis man eks kan leje et hus for okay penge, kunne vi godt gøre det. Det finder vi ud af.


Det var ikke en kommentar til dig, men en konstatering af, at lånets løbetid selvfølgelig også har indflydelse på hvad det koster hver måned.
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: lån til andel

Indlægaf Zombie » 11. aug 2018, 06:18

MOGA skrev:
Zombie skrev:
MOGA skrev:Og hvor længe man har lyst til at være gældsat.
Jeg vil gerne have lånet ud af verdenen, fordi det giver mig nogle andre muligheder senere, så jeg har valgt at afdrage over 20 år.


Vi afdrager over 25 år, men vi bliver ikke boende så længe. Vi har i stedet valgt at købe et sted og i en forening, hvor vi er sikre på at kunne sælge uden tab.

Og hele ræset med død og pine at skulle være gældfri i fast ejendom magter vi ikke. Vi køber senere hus når vi får børn og når de flytter hjemmefra, rykker vi til lejebolig. Jeg er skrevet op til lejeboliger allerede, så der kommer god anciennitet.

Hvis man eks kan leje et hus for okay penge, kunne vi godt gøre det. Det finder vi ud af.


Det var ikke en kommentar til dig, men en konstatering af, at lånets løbetid selvfølgelig også har indflydelse på hvad det koster hver måned.

Arh, ja - klart nok!

Vi har i øvrigt, til TS, fået en feature hvor vi kan vælge afdragsfrihed i et år hvis vi ønsker. Vi har valgt det bostedet for en løbetid på 30 år, da min kæreste er presset på sit job. Så jeg krævede, at det var muligt for ham at kunne sige op uden andet job på hånden, hvis han begyndte at udvise symptomer på stress.

Vi kunne altså have haft endnu lavere betaling hver måned, men valgte en lidt højere for denne mulighed.
Det er noget vi selv vælger til og fra i netbank.
1
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Bolig"