Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Krølle » 3. dec 2015, 18:28

Københavnerlampe med wireophæng og stofledning.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf HappyPaww » 3. dec 2015, 19:38

Krølle skrev:
HappyPaww skrev:
HappyPaww skrev:Hos min familie i 90'erne (selvfølgelig) havde alle rummene i vores relativt store villa vægge i hver deres farve:

Mit værelse var mørk bordeaux (jeg var lidt wannbe-goth og syntes det var SÅ fedt med et mørkt rum)!
Min søsters havde sådan noget mønstret tapet i pastelfarver
Køkkenet var laksefarvet
Soveværelset var lavendel
Badeværelset lyserødt
Dagligstuen turkis-aqua grøn
Spisestuen lilla-lyserød

:tie: Vi havde dog ikke svampemalede gule vægge - det var alligevel for kliché :lol:

Nu bor vi "desværre" ret kedeligt - moderne lejlighed, hvide vægge, parketgulve og ikke særlig kreativ indretning... Det mest "specielle" er vist en "gadelampe" over spisebordet, som denne:


Fik et kort på, om jeg ikke vil poste den rigtige lampe - den er her :) Wireophænget er ikke lavet vildt pænt - men ellers er vi glade for den!


De kan købes på Lauritz, hvis man ikke er i Kbh. Vores har et par år på bagen herhjemme, finder lige et billede senere.

Lampen på billedet er min :D Og ja - de fås fuldt renoveret fx med guldbelægning indvendigt og med pænere og mere enkel finish til ophæng - vi købte den relativt billigt på Trendsales af en gut der bare renser dem og gør dem klar, men beholder det originale rustikke udtryk :)
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Krølle » 3. dec 2015, 19:41

^
Det er jeg med på - jeg elsker netop de uspolerede, hvor man kan se, hvilken vej de har hængt :-)
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14767

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf avdotja » 4. dec 2015, 20:40

Krølle skrev:Københavnerlampe med wireophæng og stofledning.

Hvordan fungerer det at have bænke til spisebordet? Kan godt lide det rene, enkle udtryk man får (og det ville passe så godt til mit, nye specialfremstillede spisebord :D), men overvejer om at det bliver træls i længden ikke at have ryglæn (hvis man f.eks. har gæster siddende en hel aften)?
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Krølle » 4. dec 2015, 21:35

avdotja skrev:
Krølle skrev:Københavnerlampe med wireophæng og stofledning.

Hvordan fungerer det at have bænke til spisebordet? Kan godt lide det rene, enkle udtryk man får (og det ville passe så godt til mit, nye specialfremstillede spisebord :D), men overvejer om at det bliver træls i længden ikke at have ryglæn (hvis man f.eks. har gæster siddende en hel aften)?


Jeg synes, det er perfekt! De er fleksible ift antal gæster (læs: mere effektive end stole), og jeg kan snildt sidde der en hel aften. Har ikke fået klager fra gæster, så jeg tror, de enige med min sarte ryg i vurderingen. Kunne dog forestille mig, at kvaliteten af puderne har en del at sige. Vores er tilpas tykke til at man kan sidde på dem længe, og læderet gør, at man ikke skøjter rundt.

Vores er i egetræ og lavet på mål fra Homeworks i Århus. Vi har en tilsvarende i entreen, som passer i et indhak derude. Det giver altså lige det ekstra lækkerhed, at det er lavet på mål og passer perfekt :dåne:
2
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf didas » 4. dec 2015, 21:54

Bl.a. min stue er et studie i stilforvirring, men det er meget mig :P Et lille udpluk:

Hot pink gardiner. Når de er trukket for i dagslys, bliver hele stuen pink og ligner et russisk bordel.
Fiberoptisk snebold-lampe
Filt-rensdyr
Digtet Flugten til Amerika illustreret i korssting

(Og så er der også lige et rensdyrskind på gulvet. Og min stue er ikke stor, hele lejligheden er 43 m2 :-D )

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Aquadorable » 5. dec 2015, 06:14

Mine forældre malede Dannebrogsflag i spisestuen. To hvide og to røde vægge :D Det er heldigvis 20 år siden nu.
Senest rettet af Aquadorable 7. dec 2015, 13:48, rettet i alt 1 gang.
2
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7088
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13308

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Rapfisk » 5. dec 2015, 08:48

Allmost_Famous skrev:Man sidder skidegodt ved Krølles spisebord, ved jeg :gogo:


Og jeg er en fattig, fedtet studerende, så mine vildeste påfund er mest i form af opfriskning af gamle møbler og den slags, så jeg skrider bare ud af tråden igen... :genert:

Årh jeg vil også prøve at sidde ved Krølles spisebord :blush2: :genert:
0
Livslinjen: 70 201 201
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14767

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf avdotja » 5. dec 2015, 09:00

Krølle skrev:
avdotja skrev:
Krølle skrev:Københavnerlampe med wireophæng og stofledning.

Hvordan fungerer det at have bænke til spisebordet? Kan godt lide det rene, enkle udtryk man får (og det ville passe så godt til mit, nye specialfremstillede spisebord :D), men overvejer om at det bliver træls i længden ikke at have ryglæn (hvis man f.eks. har gæster siddende en hel aften)?


Jeg synes, det er perfekt! De er fleksible ift antal gæster (læs: mere effektive end stole), og jeg kan snildt sidde der en hel aften. Har ikke fået klager fra gæster, så jeg tror, de enige med min sarte ryg i vurderingen. Kunne dog forestille mig, at kvaliteten af puderne har en del at sige. Vores er tilpas tykke til at man kan sidde på dem længe, og læderet gør, at man ikke skøjter rundt.

Vores er i egetræ og lavet på mål fra Homeworks i Århus. Vi har en tilsvarende i entreen, som passer i et indhak derude. Det giver altså lige det ekstra lækkerhed, at det er lavet på mål og passer perfekt :dåne:

Tak for virkelig brugbar info :) Jeg sammenligner med mine nuværende stole som heller ikke har ryglæn, men det er selvfølgelig høje barstole og det gør nok en forskel at man ikke har samme "gulvstøtte" her :gruble: Det må jeg lige gå i tænkeboks over, for synes virkelig det samlede indtryk er flot :love:
1
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Mulan » 11. dec 2015, 20:34

Jeg tror det mest mærkelig i mit hjem er alle mine illustrationer og malerier, som hænger alle vegne. Ellers føler jeg mig ikke hjemme.
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2971
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6611

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Sophaya » 12. dec 2015, 10:17

Jeg kan virkelig ikke lide ophængte billeder, så de billeder jeg har står på mit bord og mit gulv. Det på gulvet skal op at hænge en dag, men jeg tager stadig tilløb til at komme mig over ophængt-delen.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10727

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf BlueBunny » 12. dec 2015, 10:20

I min første lejlighed havde jeg en ide om at grønne vægge og lyseblåt loft ville gøre soveværelset hyggeligt. Sådan lidt skov og himmel.

Det fungerede ikke :-/
6
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf sigge » 14. dec 2015, 13:08

Sophaya skrev:Jeg kan virkelig ikke lide ophængte billeder, så de billeder jeg har står på mit bord og mit gulv. Det på gulvet skal op at hænge en dag, men jeg tager stadig tilløb til at komme mig over ophængt-delen.


Hvad så med sådan en galleriliste? Så kan den hænge på væggen og billederne stå på den. Eller det er måske samme problematik?
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2971
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6611

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Sophaya » 29. dec 2015, 08:15

sigge skrev:
Sophaya skrev:Jeg kan virkelig ikke lide ophængte billeder, så de billeder jeg har står på mit bord og mit gulv. Det på gulvet skal op at hænge en dag, men jeg tager stadig tilløb til at komme mig over ophængt-delen.


Hvad så med sådan en galleriliste? Så kan den hænge på væggen og billederne stå på den. Eller det er måske samme problematik?


Tak for forslaget både fra dig og Kitkat i grønt kort :P det er desværre endnu værre for mig. Jeg kan heller ikke med hylder på væggen, så det ville være dobbelt op på ting jeg ikke kan med :lol: jeg er sgu sær.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4926
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7914

Re: Hvilke sjove/sære valg har du truffet indretningsmæssigt.

Indlægaf Nicolait » 30. dec 2015, 01:12

Jeg bor i en 1 værelses, men det til trods har jeg prioriteret at have et surround-anlæg med store gulvhøjtalere, samt lærred og projektor.
Særligt projektoren er iøjenfaldende, da den mere eller mindre hænger som en stor sort klods over mit spisebord.q
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Bolig"