Hvordan gør i toilettet rent?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Sangius » 14. aug 2018, 07:32

Jeg ser ikke grunden til at desinficere et toiletbræt. Jeg holder det bare rent med samme rengøringsmiddel som jeg bruger til resten af badeværelset. Slutter af med toilettet, og smider kluden ud.
16
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Spjaerten » 14. aug 2018, 07:33

Toilet rens i kummen.

Dettol wipes eller dettol spray. Som fjerner bakterier og rengører naturligvis også
0
Tryk på * :slem:
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8894

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf D.itsen » 14. aug 2018, 07:41

Jeg kunne aldrig overveje at desinficere medmindre nogen i husstanden havde Roskildesyge eller lignende
19
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf HappyPaww » 14. aug 2018, 08:08

Har aldrig overvejet at spritte af eller bruge klorin :lol:

Den orange Cilit Bang spray vasket over med vand og så toiletrens i toilettet.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Planten » 14. aug 2018, 08:39

Trappestige skrev:
Planten skrev:Toiletrens i kummen og lidt op på kanten, (altså ikke ud over kanten), toiletbørste til at skrubbe med, tørrer af med toiletpapir. Så bruger jeg vinduesspray på overside af låg, inderside af låg, overside af bræt, underside af bræt og tørrer af med toiletpapir samme retning. Jeg kan ikke se, hvorfor jeg skulle desinficere mere. Medmindre jeg har været syg.

Gør nøjagtigt det samme. Det var sådan jeg lærte at kundetoiletterne skulle vaskes ned, som teen på de caféer jeg arbejdede i. Sådan gjorde jeg også da jeg en overgang arbejdede med rengøring. En gang i mellem, nok en gang pr. måned, vasker jeg det ned i klorin. Bare fordi jeg er vokset op i et sterilt hjem der konstant stank af klorin og diverse andre skrappe sager, så jeg føler mig faktisk som lidt af en gris, fordi jeg ikke bruger det. Men det er altså ikke nødvendigt.

Nemlig :) Jeg er meget lidt fan af klorin generelt - men bruger dog klorin-wcrens :genert:
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52049

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf fisken80 » 14. aug 2018, 09:41

IrmaPigen skrev:
TinaW skrev:Toiletrens i kummen efter behov og så bliver bræt og selve toilettet rengjort med hvad jeg end bruger til at gøre resten af badeværelset rent, også efter behov.


Desinficerer du aldrig brættet med klorin el sprit?


Jeg gør ikke. Jeg gør det rent med almindeligt rengøringsmiddel når jeg gør badeværelset rent. Det er det. Ingen er døde endnu.

Selve kummen får en omgang toiletrens og en tur med børsten, thats it.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52049

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf fisken80 » 14. aug 2018, 09:43

Jeg har aldrig desinficeret noget i mit badeværelse :blush: nogensinde.
14
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf TinaW » 14. aug 2018, 09:44

fisken80 skrev:
IrmaPigen skrev:
TinaW skrev:Toiletrens i kummen efter behov og så bliver bræt og selve toilettet rengjort med hvad jeg end bruger til at gøre resten af badeværelset rent, også efter behov.


Desinficerer du aldrig brættet med klorin el sprit?


Jeg gør ikke. Jeg gør det rent med almindeligt rengøringsmiddel når jeg gør badeværelset rent. Det er det. Ingen er døde endnu.

Selve kummen får en omgang toiletrens og en tur med børsten, thats it.


Den del af ens krop, der normalvis er i berøring med selve brættet er vel heller ikke mere beskidt end alle andre dele af kroppen?

Jeg kan dog godt finde på, hvis vi har haft gæster over flere dage, lige at gøre mere grundigt rent, da toilettet så bruges en del mere.
2
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Lulu » 14. aug 2018, 09:54

TinaW skrev:
fisken80 skrev:
IrmaPigen skrev:
TinaW skrev:Toiletrens i kummen efter behov og så bliver bræt og selve toilettet rengjort med hvad jeg end bruger til at gøre resten af badeværelset rent, også efter behov.


Desinficerer du aldrig brættet med klorin el sprit?


Jeg gør ikke. Jeg gør det rent med almindeligt rengøringsmiddel når jeg gør badeværelset rent. Det er det. Ingen er døde endnu.

Selve kummen får en omgang toiletrens og en tur med børsten, thats it.


Den del af ens krop, der normalvis er i berøring med selve brættet er vel heller ikke mere beskidt end alle andre dele af kroppen?

Jeg kan dog godt finde på, hvis vi har haft gæster over flere dage, lige at gøre mere grundigt rent, da toilettet så bruges en del mere.



Min ældste dreng er 4 og nogle gange kommer de ting i berøring med toiletbrættet som burde være forbeholdt kummen. Det er derfor jeg renser med anti bac med jævne mellemrum på brættet.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf TinaW » 14. aug 2018, 09:56

Lulu skrev:
TinaW skrev:
fisken80 skrev:
IrmaPigen skrev:
TinaW skrev:Toiletrens i kummen efter behov og så bliver bræt og selve toilettet rengjort med hvad jeg end bruger til at gøre resten af badeværelset rent, også efter behov.


Desinficerer du aldrig brættet med klorin el sprit?


Jeg gør ikke. Jeg gør det rent med almindeligt rengøringsmiddel når jeg gør badeværelset rent. Det er det. Ingen er døde endnu.

Selve kummen får en omgang toiletrens og en tur med børsten, thats it.


Den del af ens krop, der normalvis er i berøring med selve brættet er vel heller ikke mere beskidt end alle andre dele af kroppen?

Jeg kan dog godt finde på, hvis vi har haft gæster over flere dage, lige at gøre mere grundigt rent, da toilettet så bruges en del mere.



Min ældste dreng er 4 og nogle gange kommer de ting i berøring med toiletbrættet som burde være forbeholdt kummen. Det er derfor jeg renser med anti bac med jævne mellemrum på brættet.


Ja klart med børn, der jo er mindre, men tænkte mere på sådan en almindelig gennemsnitsstørrelse voksen...
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf kidkomb » 14. aug 2018, 10:11

Planten skrev:Toiletrens i kummen og lidt op på kanten, (altså ikke ud over kanten), toiletbørste til at skrubbe med, tørrer af med toiletpapir. Så bruger jeg vinduesspray på overside af låg, inderside af låg, overside af bræt, underside af bræt og tørrer af med toiletpapir samme retning. Jeg kan ikke se, hvorfor jeg skulle desinficere mere. Medmindre jeg har været syg.

Det er faktisk præcis sådan jeg også gør.
Jeg skulle ikke nyde noget af at den klud jeg bruger til at tørre støv osv af med på badeværelset også blev brugt på toilettet.
Ligesom det er en anden klud der bliver brugt til at vaske gulv med end den jeg tørrer vægge og overflader af med.
Jeg er nok lidt sart.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52049

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf fisken80 » 14. aug 2018, 10:15

kidkomb skrev:
Planten skrev:Toiletrens i kummen og lidt op på kanten, (altså ikke ud over kanten), toiletbørste til at skrubbe med, tørrer af med toiletpapir. Så bruger jeg vinduesspray på overside af låg, inderside af låg, overside af bræt, underside af bræt og tørrer af med toiletpapir samme retning. Jeg kan ikke se, hvorfor jeg skulle desinficere mere. Medmindre jeg har været syg.

Det er faktisk præcis sådan jeg også gør.
Jeg skulle ikke nyde noget af at den klud jeg bruger til at tørre støv osv af med på badeværelset også blev brugt på toilettet.
Ligesom det er en anden klud der bliver brugt til at vaske gulv med end den jeg tørrer vægge og overflader af med.
Jeg er nok lidt sart.


Jeg slutter altid med at tørre toilettet af, og så bliver kluden smidt til vask. Der har jeg ret stortiltro til, at vaskemaskinen klarer hvad der måtte være af bakterier. Så kluden bruges efterfølgende til både vask osv. på badeværelset.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Wizzze » 14. aug 2018, 10:21

Er der ingen af jer, der afkalker toilettet med mellemrum?

Ellers synes jeg der kommer rande der hvor vandet står, og også rundt oppe i kanten hvor vandet løber ud?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf ina » 14. aug 2018, 10:35

Wizzze skrev:Er der ingen af jer, der afkalker toilettet med mellemrum?

Ellers synes jeg der kommer rande der hvor vandet står, og også rundt oppe i kanten hvor vandet løber ud?


Hvordan gør man det? Vi har dumme rande vi ikke kan komme af med.
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf missme » 14. aug 2018, 11:06

fisken80 skrev:Jeg har aldrig desinficeret noget i mit badeværelse :blush: nogensinde.


Du er ikke alene :lol:
1

Tilbage til "Bolig"