Hvordan gør i toilettet rent?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 158
Likede indlæg: 2458

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Skorstenen » 14. aug 2018, 15:42

Wizzze skrev:
Myth skrev:
ina skrev:
Wizzze skrev:Er der ingen af jer, der afkalker toilettet med mellemrum?

Ellers synes jeg der kommer rande der hvor vandet står, og også rundt oppe i kanten hvor vandet løber ud?

Hvordan gør man det? Vi har dumme rande vi ikke kan komme af med.

Jeg kommer efter de kalkrande med sådan en kniv man får til et keramisk komfur. Den er effektiv. Den skal jo bare køres forsigtigt henover, så forsvinder kalkrande let og enkelt.

Jeg plejer at skubbe lidt vand ud af vandlåsen, så randen er afdækket, og så bruger jeg vat eller tp vædet i eddike eller kalkfjerner og sætter rundt langs kanten, og lader det sidde i nogle timer og skyller så efter med toiletrens og vand.

Jeg smider en opvasketabs ned i toilettet med jævne mellemrum og lader det ligge, helst i mange timer. Så det siger sig selv, at det bliver gjort hvis vi fx skal på weekendtur.
Har ikke haft problemer med rande siden.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 477
Likede indlæg: 3937

Indlægaf Sophies-mor » 14. aug 2018, 16:36

Vasker uden på først. Inklusiv foden og toppen af cisternen. Siderne vaskes.
Bruger bare universal rengøring.

Til sidst vasker jeg brættet af, bruger en pimpsten til at fjerne gule tismærker og vasker inden i til sidst.
Koger bomuldskluden.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
fisken80
Kort karma: 280
Likede indlæg: 9700

Indlægaf fisken80 » 14. aug 2018, 16:59

HappyPaww skrev:
Confucius skrev:Jeg tager først låg og sæde af.
Så får ydersiden en tur med Ajax Universalrengøring.
Så pumper jeg vandet ud i vandlåsen. Jeg har to toiletbørster - en til daglig brug og en til rengøringsbrug.
Så hælder jeg noget toiletrens på indersiden af toilettet - der hvor der kommer vand + dellen lige over.
Lader det virke i et kvarters tid og skurer med børsten og skyller efter.
Gentager efter behov.
Så får låg og sæde en tur med Ajax, og så sætter jeg det på.

Du tager simpelthen låget og sædet helt af? Hvorfor dog det :blush: ? Aner ikke engang hvordan man gør det, men det virker noget besværligt...

Det gør jeg nu også. Vi har sådan et smart kliksæde, der kan tages af på nul komma fem. Og det er skidesmart, fordi man meget nemmere kan fjerne skidt, der sætter sig der, hvor toiletbrættet sidder fast.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4069

Indlægaf Confucius » 14. aug 2018, 18:08

HappyPaww skrev:Du tager simpelthen låget og sædet helt af? Hvorfor dog det :blush: ? Aner ikke engang hvordan man gør det, men det virker noget besværligt...

Det er slet ikke besværligt. Toilettet er designet med to huller til sædet.

wc1.JPG

Under mit toiletsæde er der to plastikpropper, der passer til de to huller.

wc3.JPG

Jeg skal bare slå sædet op, tage fat i begge sider og så trække lodret op. Så er sædet og låget taget af på 0,5. Når det skal på igen, trykker jeg bare propperne ned i hullet.

Jeg gør det, fordi jeg ellers ikke kan komme til at gøre rent i mellemrummet mellem sæde og låg, og mellem sæde og cisterne. Og der er sygt snasket med bakterier, møg og hår, som man kun kan gisne om hvor/hvem det kommer fra!

wc2.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 645
Likede indlæg: 8066

Indlægaf Dmitra » 14. aug 2018, 18:10

Efter den her tråd har jeg (bare for at afprøve dem) købt de sticks der skal i cisternen.

Men øeh, kan ikke se noget på pakken og tænker det handler om antal skyl, men hvor længe holder sådan en stick mon +/-?
0
Life is the bitch, and death is her sister.
Sleep is the cousin, we're a fuckin' family picture :deer:
fisken80

Indlægaf fisken80 » 14. aug 2018, 18:11

Dmitra skrev:Efter den her tråd har jeg (bare for at afprøve dem) købt de sticks der skal i cisternen.

Men øeh, kan ikke se noget på pakken og tænker det handler om antal skyl, men hvor længe holder sådan en stick mon +/-?

Til vandet ikke er blåt længere. (Jeg bruger de blå)
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
fisken80

Indlægaf fisken80 » 14. aug 2018, 18:12

Confucius skrev:
HappyPaww skrev:Du tager simpelthen låget og sædet helt af? Hvorfor dog det :blush: ? Aner ikke engang hvordan man gør det, men det virker noget besværligt...

wc1.JPG

wc3.JPG

Jeg skal bare slå sædet op, tage fat i begge sider og så trække lodret op. Så er sædet og låget taget af på 0,5. Når det skal på igen, trykker jeg bare propperne ned i hullet.

Jeg gør det, fordi jeg ellers ikke kan komme til at gøre rent i mellemrummet mellem sæde og låg, og mellem sæde og cisterne. Og der er sygt snasket med bakterier, møg og hår, som man kun kan gisne om hvor/hvem det kommer fra!

wc2.JPG

Det er nemlig meganemt og smart
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 301
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 5332

Indlægaf Purple Haze » 14. aug 2018, 18:18

Confucius skrev:

wc1.JPG

wc3.JPG

wc2.JPG

Smart!
Får næsten lyst til at gå ud og gøre toilet rent. :P
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4069

Indlægaf Confucius » 14. aug 2018, 18:24

Purple Haze skrev:Smart!

Så må du håbe, du har den rigtige type. Andre sæder er med skruer og gevind, som skal skrues løs først..
1
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 301
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 5332

Indlægaf Purple Haze » 14. aug 2018, 18:27

Confucius skrev:
Purple Haze skrev:Smart!

Så må du håbe, du har den rigtige type. Andre sæder er med skruer og gevind, som skal skrues løs først..

Kan godt være kæresten kikker noget, hvis jeg har splittet det hele ad, når han kommer hjem.

"Men skat! Se det er rent! :D "
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Shmartiesh
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1170

Indlægaf Shmartiesh » 14. aug 2018, 18:55

Toiletrens i kummen og udenpå bruger jeg dettol eller vanish wipes. Det er sikkert dyrt og miljøskadeligt, men jeg fik en idé, mens jeg læste til sygeplejerske, at det jeg bruger til at tørre toilettet af i, det skal smides ud bagefter. :genert:
Wipes er desinficerende, men det er ligeså meget fordi de er nemme at bruge jeg bruger dem. Det er ikke fordi jeg tænker det er nødvendigt at desinficere sit toilet, men jeg kan stadig godt lide tanken om det :D Jeg bruger også engangshandsker når jeg gør rent.

Jeg synes så min mand er mærkelig. Han skyller toiletrensen ud af toilettet, før han skrubber med børsten :ticks: Jeg ser det lidt som at putte sæbe på tallerkner, skylle sæben af, og først derefter skrubbe tallerknerne.
0
Lykke
Kort karma: 158
Likede indlæg: 3553

Indlægaf Lykke » 14. aug 2018, 19:27

Men alt det der sprit, klorin og fancy klude - når man næste gang bruger toilettet, så er der jo bakterier igen. Er det ikke sådan lidt, ja ligegyldigt?
2
Brugeravatar
KIM K
Kort karma: 8
Likede indlæg: 441

Indlægaf KIM K » 15. aug 2018, 04:50

ina skrev:
Wizzze skrev:Er der ingen af jer, der afkalker toilettet med mellemrum?

Ellers synes jeg der kommer rande der hvor vandet står, og også rundt oppe i kanten hvor vandet løber ud?

Hvordan gør man det? Vi har dumme rande vi ikke kan komme af med.

Det gøres mest effektivt ved at fylde hele WC-kummen op med et afkalkningsmiddel, hele vejen op til randen/kanten hvor vandet kommer ud fra cisternen og løber ned i kummen. Derefter lader du WC-kummen stå i blød natten over eller mens du er på arbejde.
Det er efter samme princip som når man ville afkalke et brusehoved, dysen eller sien fra en vandhane etc, det lægger man jo almindeligvis også i blød for at afkalkningsmiddelet kan virke mest effektivt.

For at kunne fylde et toilet helt op og lægge det i blød kræver det dog man sætter en prop i vandlåsen først.
Det har et dansk firma opfundet et let løsning på:

https://toiee.dk/shop/toiee-toilet-plug-175p.html
0
Lulu
Kort karma: 92
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 1335

Indlægaf Lulu » 15. aug 2018, 06:53

vulpesVelox skrev:Jeg låser kæresten inde på badeværelset indtil duften af fyrrenåle begynder at brede sig. Next question please.

Det er sgu aldrig fyrrenåle det dufter af, hvis jeg låser manden ind derude :gruble:
2
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 261
Likede indlæg: 4810

Indlægaf hotlips » 15. aug 2018, 07:02

Noget giftigt i kummen der får lov til at stå i noget tid, vi har så meget kalk at man dårligt tror sine egne øjne til tider så det er jeg nødt til at gøre et par gange om ugen og så bliver det også tørret over med noget på spray.

Men jeg giver det en tur med bruseren når jeg er i bad hver dag, det er nu mest det jeg regner med betyder noget, jeg havde rengøring på sosuskolen og der læste vi undersøgelser af hvad der var mest effektivt og selvom diverse sæbeting er meget effektive så er det stadig ikke så godt som at blive skyllet helt over med varmt vand og vores står på omkring 85 grader, og så kommer jeg jo hele vejen rundt.
0

Tilbage til "Bolig"