Hvordan gør i toilettet rent?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
JoyNips
Kort karma: 580
Likede indlæg: 9011

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf JoyNips » 15. aug 2018, 08:09

hotlips skrev:Noget giftigt i kummen der får lov til at stå i noget tid, vi har så meget kalk at man dårligt tror sine egne øjne til tider så det er jeg nødt til at gøre et par gange om ugen og så bliver det også tørret over med noget på spray.

Men jeg giver det en tur med bruseren når jeg er i bad hver dag, det er nu mest det jeg regner med betyder noget, jeg havde rengøring på sosuskolen og der læste vi undersøgelser af hvad der var mest effektivt og selvom diverse sæbeting er meget effektive så er det stadig ikke så godt som at blive skyllet helt over med varmt vand og vores står på omkring 85 grader, og så kommer jeg jo hele vejen rundt.

85 grader varmt vand fra bruseren?
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2212
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 21262

Indlægaf kidkomb » 15. aug 2018, 08:11

Annione skrev:Jeg gør ugentligt mit toilet rent med op opvaskemiddel, det bruger jeg konsekvent til rengøring. Jeg sæber det ind, spuler efter med bruseren og tørrer af med en klud. Nogle gange bruger jeg grundrens i kummen. Andre gange vasker jeg det af med Rodalon (1. gang rengør - 2. gang desinficerer (og det fjerner lugt)).

Når det kommer til daglig eller ugentlig desinfektion : det er der altså ingen grund til, medmindre man har været meget syg.
Klorin uden foregående rengøring med sæbe - de desinficerer ikke. Det samme med sprit. Skal man desinficere med sprit er 70% mere effektivt end husholdningssprit. Det er typisk det man bruger i et laboratorie.
Vinduesrens desinficerer ikke.

Skoldning med rigelige mængder vand er mindst lige så effektivt som sprit eller klorin.

Men er der ikke netop 70% sprit i vinduesrens?
0
Don't give up
'Cause you have friends
-P. Gabriel
Undtagelsen
Kort karma: 75
Likede indlæg: 954

Indlægaf Undtagelsen » 15. aug 2018, 08:23

fisken80 skrev:
Confucius skrev:
HappyPaww skrev:Du tager simpelthen låget og sædet helt af? Hvorfor dog det :blush: ? Aner ikke engang hvordan man gør det, men det virker noget besværligt...

Det er slet ikke besværligt. Toilettet er designet med to huller til sædet.

wc1.JPG

Under mit toiletsæde er der to plastikpropper, der passer til de to huller.

wc3.JPG

Jeg skal bare slå sædet op, tage fat i begge sider og så trække lodret op. Så er sædet og låget taget af på 0,5. Når det skal på igen, trykker jeg bare propperne ned i hullet.

Jeg gør det, fordi jeg ellers ikke kan komme til at gøre rent i mellemrummet mellem sæde og låg, og mellem sæde og cisterne. Og der er sygt snasket med bakterier, møg og hår, som man kun kan gisne om hvor/hvem det kommer fra!

wc2.JPG

Det er nemlig meganemt og smart

Jeg fik lige testet mit toilet imorgen og det er så åbenbart sådan en type. Skal SÅ meget hjem og gøre det rent i eftermiddag :afro:
1
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 196
Likede indlæg: 3557

Indlægaf Confucius » 15. aug 2018, 09:23

Undtagelsen skrev:
Jeg fik lige testet mit toilet imorgen og det er så åbenbart sådan en type. Skal SÅ meget hjem og gøre det rent i eftermiddag :afro:

Forbered dig på et kinderæg-moment. Der er noget der er hvidt, og noget der er mørkt, og der er som regel også en overraskelse, når man taget låg og sæde af første gang.
3
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.
Brugeravatar
missme
Kort karma: 20
Likede indlæg: 324

Indlægaf missme » 15. aug 2018, 09:45

Jeg får helt lyst til at gøre badeværelserne rene nu. Mon ikke det nok skal gå over, når først jeg står derinde med en klud
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 692
Likede indlæg: 6332
Kontakt:

Indlægaf Annione » 15. aug 2018, 16:08

kidkomb skrev:
Annione skrev:Jeg gør ugentligt mit toilet rent med op opvaskemiddel, det bruger jeg konsekvent til rengøring. Jeg sæber det ind, spuler efter med bruseren og tørrer af med en klud. Nogle gange bruger jeg grundrens i kummen. Andre gange vasker jeg det af med Rodalon (1. gang rengør - 2. gang desinficerer (og det fjerner lugt)).

Når det kommer til daglig eller ugentlig desinfektion : det er der altså ingen grund til, medmindre man har været meget syg.
Klorin uden foregående rengøring med sæbe - de desinficerer ikke. Det samme med sprit. Skal man desinficere med sprit er 70% mere effektivt end husholdningssprit. Det er typisk det man bruger i et laboratorie.

Skoldning med rigelige mængder vand er mindst lige så effektivt som sprit eller klorin.

Men er der ikke netop 70% sprit i vinduesrens?[/

No clue. Er det i så fald 70% sprit og 30% vand? Jeg har aldrig brugt det - ved at det ikke er at betragte som desinfektion, men som netop : vinduesrens.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2212
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 21262

Indlægaf kidkomb » 15. aug 2018, 16:13

Annione skrev:
kidkomb skrev:

No clue. Er det i så fald 70% sprit og 30% vand? Jeg har aldrig brugt det - ved at det ikke er at betragte som desinfektion, men som netop : vinduesrens.

Det var bare fordi du sagde at 70% sprit er mere effektivt og så havde jeg svært ved at forstå hvorfor vinduesrens, såfremt det er ca 70% sprit ikke desinficerer? Altså jeg kan da godt forstå at man ikke skal bruge det i laboratorier og i køkkener, men det er vel ligegyldigt på et privat toilet om det hedder det rigtige navn, hvis det faktisk desinficerer.
0
Don't give up
'Cause you have friends
-P. Gabriel
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 533
Likede indlæg: 2787

Indlægaf Falstria » 15. aug 2018, 19:37

kidkomb skrev:
Annione skrev:
kidkomb skrev:

Det var bare fordi du sagde at 70% sprit er mere effektivt og så havde jeg svært ved at forstå hvorfor vinduesrens, såfremt det er ca 70% sprit ikke desinficerer? Altså jeg kan da godt forstå at man ikke skal bruge det i laboratorier og i køkkener, men det er vel ligegyldigt på et privat toilet om det hedder det rigtige navn, hvis det faktisk desinficerer.

Der er ikke noget der hedder "standard vinduesrens".

Nogle produkter indeholder opvaskemiddel, andre indeholder salmiakspiritus og nogen indeholder sprit, alt sammen i varierende koncentrationer og blandinger.

Men har du en type vinduesrens med 70% sprit, så virker det jo som alt andet med 70% sprit.
1
Brugeravatar
mindrekreativtnavn
Kort karma: 10
Likede indlæg: 126

Indlægaf mindrekreativtnavn » 15. aug 2018, 19:52

Jeg bruger en wc skurestick til at rengøre kummen med. Sjældent en lille slat klorin. Men ellers ikke, for de fleste rengøringsmidler ødelægger i længden rørene.

Toiletsædet og det ydre får en omgang sprit og ellers alm. rengøringsmidler.
0
I always carry a knife in my purse, just in case we're having cake. :gris:
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 187
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 3545

Indlægaf ExCoastal » 15. aug 2018, 19:54

Det er noget, som vi betaler os fra :devil:
0
Neverkont
Kort karma: 13
Likede indlæg: 385

Indlægaf Neverkont » 16. aug 2018, 11:10

Jeg starter med, at hælde en halv spand vand i toilettet, for at få vandet ud. Derpå kommer jeg wc-rens op under kanten (og lidt nederst på kanten), og ned af siderne indvendig i wc-et.

Så gør jeg resten af badeværelset rent med ajax (sæbevand), bortset fra spejl og glashylden under spejlet.

Derpå vasker jeg wc'et af med ajax, alle udvendige flader og wc-bræt. På det wc jeg har nu er rimeligt nemt at komme rundt i kanter og hjørner.

Så tager jeg wc-børsten og "skrubber" wc-kummen, op under kanten og ned i bunden så godt jeg kan.

Til allersidst gør jeg spejlet og glashylden under spejlet rent med vindues-rens på et stykke papir, og med dette papir fjerner jeg også evt. vandstænk på wc'et inden jeg smider det i toilettet.

Når jeg, med lange mellemrum, har en grydesvamp (en af dem af skumgummi med et grønt lag) jeg vil kassere, så gør den lige en allersidste gavn ved, at jeg bruger den op under kanten på wc'et.
Forrest på wc'et er stikker jeg svampen op under kanten, kører den hele vejen rundt, og så vender jeg den om (så den grove/grønne side også tager den anden side) og kører rundt igen.
Jeg kan ikke huske, om det er en idé jeg selv fik, eller om jeg læste det som et godt råd, men første gang jeg gjorde det blev jeg meget overrasket over alt det skidt der kom med.
0
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 219
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 4006

Indlægaf Mistermor » 16. aug 2018, 12:41

Jeg starter med at putte toiletrens i et par timer før rengøringen. .... Først pudser jeg spejl og hylde med vinduesrens og en fra start ren klud. Så gør jeg vasken ren med en svamp eller børste, bagefter bliver den tørret af med førnævnte klud. Så vasker jeg flisevæggene med sæbevand, - jeg bruger brun sæbe. Somme tider vasker jeg også dørkarme, dør og håndtag. Så gør jeg toilettet rent med toiletbørsten, derefter vasker jeg det af udvendigt med samme klud, som jeg brugte til væggene. Så skifter jeg vand og vasker gulvet med en moppe.

Selve toilettet er gammelt, og jeg gider slet ikke bruge energi på at forsøge at få det rent indvendigt. Jeg ved, at jeg holder det rent løbende, og at jeg gør det grundigt rent med mellemrum. Det er nok for mig, men jeg bor jo også alene.
0

Tilbage til "Bolig"