Etablering af køkken-alrum

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Etablering af køkken-alrum

Indlægaf Mirabella » 17. aug 2018, 23:32

Skal se på en andelslejlighed imorgen

Overvejer om man kan rive køkkenet ned for at lave soveværelse og så lave et køkkenalrum i stuen.

Skal sådan et projekt først godkendes af bestyrelsen.
Er det meget kompliseret i forhold til vand/afløb

Min tanke er at døren til det oprindelige køkken skal blændes og at køkkenet så skal være nede i den ende
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: Etablering af køkken-alrum

Indlægaf Mirabella » 18. aug 2018, 03:06

Mistermor skrev:Hvis det er etagebyggeri, gætter jeg på, at dit køkkenafløb og afløb fra badeværelset går på samme faldstamme, og at det er derfor, at køkkenet er indrettet, som det er, og også der hvor det er.

Så hvis du skal have sluttet køkkenafløbet til faldstammen, ville du skulle bryde gulvet i badeværelset op.

Jeg ved ikke noget om, hvorvidt man skal have tilladelse, men det er i alt fald ikke ukompliceret.

Har du noget bud hvad sådan noget ville koste...
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Etablering af køkken-alrum

Indlægaf Lys » 18. aug 2018, 05:50

Du skal tjekke vedtægterne, men ja, jeg vil tro at det er en ændring, som bestyrelsen skal godkende. Måske også kommunen, når du flytter vand etc?

Er det døren mellem stue og nuværende køkken, du vil blænde? I så fald vil det så ikke være upraktisk, at skulle gennem det andet værelse for at komme til det “nye” værelse?
0
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Etablering af køkken-alrum

Indlægaf MOGA » 18. aug 2018, 05:54

Mirabella skrev:
Mistermor skrev:Hvis det er etagebyggeri, gætter jeg på, at dit køkkenafløb og afløb fra badeværelset går på samme faldstamme, og at det er derfor, at køkkenet er indrettet, som det er, og også der hvor det er.

Så hvis du skal have sluttet køkkenafløbet til faldstammen, ville du skulle bryde gulvet i badeværelset op.

Jeg ved ikke noget om, hvorvidt man skal have tilladelse, men det er i alt fald ikke ukompliceret.

Har du noget bud hvad sådan noget ville koste...


I alle de andelsboligforeninger, jeg kender til, vil du skulle have tilladelse, og et kvalificeret bud er, at du ikke vil få det. Prisen ville i givet fald være adskillige hundrede tusinder.

I min andelsboligforening er rigtig mange lejligheder ændret i forhold til plantegningen, men to ting ingen har flyttet, er køkken og bad. Formentlig på grund af faldstammer.
1
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: Etablering af køkken-alrum

Indlægaf Mirabella » 18. aug 2018, 13:54

det endte med at jeg fravalgte boligen af flere årsager, tak for svarene dog :)
0

Tilbage til "Bolig"