Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Artem
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1497

Re: Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Indlægaf Artem » 16. sep 2018, 20:55

Kedimifu skrev:
Artem skrev:
Kedimifu skrev:
Artem skrev:
Kedimifu skrev:Tak.
Man bakker ind. Det er ikke så svært som det ser ud til.

Interessant nok har ejendomsmægleren indikeret at prisen er sat lavt!!! Det eneste byd der har været er efter prisen er sat op.

Prisen er sat op?

For efter det jeg kan se er den justeret ned flere gange. Men ok sat 5000 kr op en gang?

Havde i flere mæglere ude fra start? og var de enige om salgsprisen?

Prisen her kun justeret 1 gang.

Du linker selv til boligsiden, som skriver det følgende under Pris og udvikling. Passer det ikke?

Prishistorik nuværende
22-05-2018 1.445.000 kr.
18-08-2017 1.395.000 kr.

Prishistorik samlet
22-05-2018 1.445.000 kr.
18-08-2017 1.395.000 kr.
03-03-2017 1.395.000 kr.

Jo. Det er også kun en justering.

Du er for hurtig. Har lige slettet mit indlæg igen.
Ved ikke hvad der er gået galt før, men der stod nogle andre priser. Hvor jeg troede det var dem jeg kopierede ind :gruble: :genert:
0
Fra bybo til thybo
SurSødSovs
Kort karma: 119
Likede indlæg: 810

Indlægaf SurSødSovs » 16. sep 2018, 20:56

Artem skrev:
Kedimifu skrev:
Artem skrev:
Kedimifu skrev:Tak.
Man bakker ind. Det er ikke så svært som det ser ud til.

Interessant nok har ejendomsmægleren indikeret at prisen er sat lavt!!! Det eneste byd der har været er efter prisen er sat op.

Prisen er sat op?

For efter det jeg kan se er den justeret ned flere gange. Men ok sat 5000 kr op en gang?

Havde i flere mæglere ude fra start? og var de enige om salgsprisen?

Prisen her kun justeret 1 gang.

Du linker selv til boligsiden, som skriver det følgende under Pris og udvikling. Passer det ikke?

Prishistorik nuværende
22-05-2018 1.445.000 kr.
18-08-2017 1.395.000 kr.

Prishistorik samlet
22-05-2018 1.445.000 kr.
18-08-2017 1.395.000 kr.
03-03-2017 1.395.000 kr.

Det er da også en justering frs 1,395 til 1,445?

Noget tyder på, der er noget om pris eller efterspørgsel i området, ejendomsmægleren ikke fortæller - tror ikke årsagen som sådan skal søges i huset og det derfor kan løses med et "smart trick"
0
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 16. sep 2018, 21:03

SurSødSovs skrev:Det er da også en justering frs 1,395 til 1,445?

Noget tyder på, der er noget om pris eller efterspørgsel i området, ejendomsmægleren ikke fortæller - tror ikke årsagen som sådan skal søges i huset og det derfor kan løses med et "smart trick"

I er for hurtige.
Prøvede på at slette det indlæg efter 1 min da jeg så det var nogle andre priser jeg havde kopiret ind end jeg tidligere havde set på.

Var vist endt på et andet hus for at se på priser i området, og troede at det var TS hus der havde haft flere prisnedsætter over 1½ år. :genert:

Beklager 1000 gange...
1
Fra bybo til thybo
SurSødSovs
Kort karma: 119
Likede indlæg: 810

Indlægaf SurSødSovs » 16. sep 2018, 21:08

Artem skrev:

I er for hurtige.
Prøvede på at slette det indlæg efter 1 min da jeg så det var nogle andre priser jeg havde kopiret ind end jeg tidligere havde set på.

Var vist endt på et andet hus for at se på priser i området, og troede at det var TS hus der havde haft flere prisnedsætter over 1½ år. :genert:

Beklager 1000 gange...

Ha ha. Har virkeligt stirret på den række tal og overvejet, om jeg var blevet talblind :lol:
1
Brugeravatar
Artem

Indlægaf Artem » 16. sep 2018, 21:13

SurSødSovs skrev:
Artem skrev:

I er for hurtige.

Beklager 1000 gange...

Ha ha. Har virkeligt stirret på den række tal og overvejet, om jeg var blevet talblind :lol:

Kan godt være at jeg bare skal gå i seng. :ninja:
1
Fra bybo til thybo
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 996
Likede indlæg: 8563

Indlægaf Rapfisk » 16. sep 2018, 21:22

Jeg kender ingen, der er tllfredse med deres mægler. Når det er sagt, synes jeg bestemt også, I har ret til at være skuffede.

Huset synes jeg er dejligt. Det kunne godt være noget for os, hvis vi var interesserede i området. Hvordan ser tilstandsrapporten ud? Den går vi som købere meget op i.

Den, og så liggetiden. Som en anden skiver om en lav pris kan vi også tænke om liggetiden. Hvilket kan være virkelig unfair, det kan jo være 1000 forhold, som ikke har med ejendommen at gøre.
1
#TeamFrederiksberg

Livslinjen: 70 201 201
Kedimifu
Kort karma: 4
Likede indlæg: 31

Indlægaf Kedimifu » 17. sep 2018, 05:50

Rapfisk skrev:Jeg kender ingen, der er tllfredse med deres mægler. Når det er sagt, synes jeg bestemt også, I har ret til at være skuffede.

Huset synes jeg er dejligt. Det kunne godt være noget for os, hvis vi var interesserede i området. Hvordan ser tilstandsrapporten ud? Den går vi som købere meget op i.

Den, og så liggetiden. Som en anden skiver om en lav pris kan vi også tænke om liggetiden. Hvilket kan være virkelig unfair, det kan jo være 1000 forhold, som ikke har med ejendommen at gøre.

Tilstandsrapporten er ret flot. Selvfølgelig er der noget på. Eks synlige ledninger vi har løbende til vores lamper i køkkenet. Det er ikke noget alvorligt.
0
Brugeravatar
Elfenben
Kort karma: 98
Likede indlæg: 604

Indlægaf Elfenben » 17. sep 2018, 06:21

Jeg synes det er er rigtigt fint hus, men det første jeg tænkte da jeg så billederne, var at det ser mørkt ud indvendigt. Det første billede af stuen giver ikke et godt indtryk. Generelt er jeres indretning meget med sorte ting og det synes jeg ikke passer til huset og gør sig ikke godt på billederne.

Om det er nok grund til huset er solgt? Nej det tror jeg ikke. Men det var de tanker jeg gjorde mig, da jeg så det. Måske det kan afholde nogen fra at komme og se det.

Ift de mæglertricks du efterspørger - så plejer de at få tager snedige billeder, hvor rummene synes større og lysere. I mit område gøres der en del ud af annoncering på facebook - er jeres på der?

Hvordan ser det ud med fremvisninger? Kommer der nogen til dem?
0
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1049

Indlægaf Tobywan » 17. sep 2018, 06:35

Kedimifu skrev:Selve prisen der tænker jeg at de lokale mæglere har styr på det.

Det tror jeg desværre du er nødt til at se en del mere kritisk på. Specielt hvis I kun har haft den ene mægler ude, så kan huset være prissat skævt.

Vi havde 3 mæglere ude, da vi på et tidspunkt skulle sælge en lejlighed. De 2 af dem lå ret ret ens, hvor den sidste var i hvert fald 30% over de 2 andre.. "for vi kunne vel godt bruge de ekstra penge". Lejligheden blev selvfølgelig sat til salg til en realtisktisk pris og også solgt indenfor en acceptabel tidshorisont. Havde vi jagtet pengene, ville den stadig være til salg her 8 år efter.

Ingen af os kender prisniveauet i dit område,og umiddelbart har du ikke så meget andet at skrue på en prisen, så den må simpelthen ligge for højt.
Huset ser pænt, præsentabelt og vedligeholdt ud, samt du siger tilstandsrapporten ikke skræmmer. Det og prisen er de parametre du har at skrue på.

Jeg ville kontakte minimum 2 andre mæglere i området og bedre om en realistisk salgspris/strategi. Personligt tror jeg du er nødt til at skrue på prisen før der sker noget.
5
Kedimifu

Indlægaf Kedimifu » 17. sep 2018, 07:10

Vi har haft 3 mæglere ude. De lå ens.

Der har været 15 fremvisninger. Det er vildt mange. En har meldt ud at det er trappen . En vejen. Ellers er der ikke meldt noget ud om hvorfor ikke.

Mht Facebook. Så ved jeg ikke om Facebook er blevet brugt.
Der har samlet været over 10.000 visninger af boligen på nettet.
0
Brugeravatar
Tobywan
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1049

Indlægaf Tobywan » 17. sep 2018, 07:23

Kedimifu skrev:Vi har haft 3 mæglere ude. De lå ens.

Der har været 15 fremvisninger. Det er vildt mange. En har meldt ud at det er trappen . En vejen. Ellers er der ikke meldt noget ud om hvorfor ikke.

Mht Facebook. Så ved jeg ikke om Facebook er blevet brugt.
Der har samlet været over 10.000 visninger af boligen på nettet.

Vejen og trappen er vel også på listen over ting det er svært eller umuligt at gøre noget ved. Så er vi tilbage til prisen.

Jov, du kan sætte et regulært støjhegn op, men så er det nok bedre at skrue prisen med de 100k+ i stedet.
0
Brugeravatar
heysamaysa
Kort karma: 32
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 225

Indlægaf heysamaysa » 17. sep 2018, 10:34

har I valgt at tage det af nu? jeg kan nemlig ikke få linket til at virke?
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 360
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Æble » 17. sep 2018, 10:41

Det er for sent nu, men måske kan det hjælpe hvis i skifter mægler eller hvis andre ser tråden

Få skrevet ind i kontrakten med mægler at de får en bonus ved hurtigt salg samt solgt eller gratis.

Vi havde skrevet ind at hvis de solgte inden 3 mdr til en aftalt pris så fik de 25% mere i salær. Solgt eller gratis efter 6 mdr. Huset blev solgt til den aftalte pris efter 1,5 mdr.
6
Kedimifu

Indlægaf Kedimifu » 17. sep 2018, 10:58

Jeg talte med ejendomsmægleren og nævnte vores forvirrede tanket. Han var meget hurtig på, vi ta'r det af hent nøglen.
Så jeg føler det var det rigtige, når han var så 'opgivende' så brænder de i hvert fald ikke for det.

Så lige nu har vi ikke huset til salg hvilket jo er totalt dumt når vi gerne vil sælge.

Jeg for besøg af en anden mægler på torsdag. Han sagde at de var meget på Facebook mv med reklame.
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 360
Likede indlæg: 4428

Indlægaf Æble » 17. sep 2018, 11:13

Kedimifu skrev:Jeg talte med ejendomsmægleren og nævnte vores forvirrede tanket. Han var meget hurtig på, vi ta'r det af hent nøglen.
Så jeg føler det var det rigtige, når han var så 'opgivende' så brænder de i hvert fald ikke for det.

Så lige nu har vi ikke huset til salg hvilket jo er totalt dumt når vi gerne vil sælge.

Jeg for besøg af en anden mægler på torsdag. Han sagde at de var meget på Facebook mv med reklame.

God ide med ny mægler. Tænk ikke så meget på hvordan de reklamerer osv. Det et deres “problem”. Dit problem er at du vil have solgt huset snarest til en god pris. Det skal du også gøre til mæglers “problem” ved at lave en aftale hvor de er afhængige af at sælge hurtigt og til en god pris.
4

Tilbage til "Bolig"