Badekar: Skift til bruser virker ikke

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: Badekar: Skift til bruser virker ikke

Indlægaf vandmelon » 19. sep 2018, 00:17

Hvis du ikke har gjort det endnu, har jeg noget liggende, som du måske kan bruge.
Hvis du derimod har gjort alt nu, så se bort fra det skrevne.

Men jeg ville gøre sådan her:

1) Du køber denne her: https://www.jemogfix.dk/standard-karbru ... 0/9015113/
2) Du modtager en gratis hane fra mig der passer til.
3) Du slukker for vandet i hele huset.
4) Du tager en stor svensknøgle, lån en af din nabo, og skruer den gamle af, hvor du skruer mod uret lige over de flade metaldiske, så der kun stikker 2 rør ud af væggen til sidst efter at du har taget det hele af og det ligger på gulvet og drypper. De rør stikker nu ca. 2-5 cm ud, kan du se hvor pæne og hvide de er som nye :)) https://www.google.com/search?hl=da&biw ... Jhnm8ykRjM:

Du propper en finger ind i hver af dem og kan mærke en masse slam, det skal ud med en saviet eller noget. Du får dem nok ikke så pæne som på billedet, men jo mere du får ud af det skidt der sidder inde i dem, jo bedre er det. Ud i skraldespanden med det :)

5) Du skruer nu det nye fra jern og fix på og strammer den med svensknøglen men uden at overstramme. Altså det fra jern og fix skal direkte på de der pæne hvide rør du nu har renset. Så lang så godt. Tag en pause, sig jubiii.

6) Hanen fra mig skruer du neden under det stykke du har købt i jern og fix eller silvan til de der 350 kr. tag billedet med så du ikke køber det forkerte i jern og fix.

7) Din egen bruser skruer du oven på, hvis den ikke kan, skruer du den på, jeg har sendt. Den er ikke super, men den virker.
8) Du tænder for vandet i hele huset og afprøver systemet. Hvis det sprøjter til alle sider, har du samlet det forkert, selvom det er meget enkelt. Du slukker for vandet og ringer til en vvs mand og siger jeg har det hele, bare saml det for mig.

Skriv en privatbesked med mail og adresse hvis du er interesseret, så sender jeg hanen med gls, tracking ser du på mailen.
2
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Badekar: Skift til bruser virker ikke

Indlægaf Annione » 19. sep 2018, 05:08

vandmelon skrev:Hvis du ikke har gjort det endnu, har jeg noget liggende, som du måske kan bruge.
Hvis du derimod har gjort alt nu, så se bort fra det skrevne.

Men jeg ville gøre sådan her:

1) Du køber denne her: https://www.jemogfix.dk/standard-karbru ... 0/9015113/
2) Du modtager en gratis hane fra mig der passer til.
3) Du slukker for vandet i hele huset.
4) Du tager en stor svensknøgle, lån en af din nabo, og skruer den gamle af, hvor du skruer mod uret lige over de flade metaldiske, så der kun stikker 2 rør ud af væggen til sidst efter at du har taget det hele af og det ligger på gulvet og drypper. De rør stikker nu ca. 2-5 cm ud, kan du se hvor pæne og hvide de er som nye :)) https://www.google.com/search?hl=da&biw ... Jhnm8ykRjM:

Du propper en finger ind i hver af dem og kan mærke en masse slam, det skal ud med en saviet eller noget. Du får dem nok ikke så pæne som på billedet, men jo mere du får ud af det skidt der sidder inde i dem, jo bedre er det. Ud i skraldespanden med det :)

5) Du skruer nu det nye fra jern og fix på og strammer den med svensknøglen men uden at overstramme. Altså det fra jern og fix skal direkte på de der pæne hvide rør du nu har renset. Så lang så godt. Tag en pause, sig jubiii.

6) Hanen fra mig skruer du neden under det stykke du har købt i jern og fix eller silvan til de der 350 kr. tag billedet med så du ikke køber det forkerte i jern og fix.

7) Din egen bruser skruer du oven på, hvis den ikke kan, skruer du den på, jeg har sendt. Den er ikke super, men den virker.
8) Du tænder for vandet i hele huset og afprøver systemet. Hvis det sprøjter til alle sider, har du samlet det forkert, selvom det er meget enkelt. Du slukker for vandet og ringer til en vvs mand og siger jeg har det hele, bare saml det for mig.

Skriv en privatbesked med mail og adresse hvis du er interesseret, så sender jeg hanen med gls, tracking ser du på mailen.


Hvorfor har jeg ikke én som dig i mit liv?
Jeg betalte 600,- for at skifte amatur i køkkenet. Vurderede at det, trods egne evner, var for vanskeligt at skifte selv.
0
Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: Badekar: Skift til bruser virker ikke

Indlægaf vandmelon » 19. sep 2018, 14:52

"Hvorfor har jeg ikke én som dig i mit liv?"

Det er stadig ikke for sent :)) Forstår du hentydningen, *host *host *host *host :P
1
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Badekar: Skift til bruser virker ikke

Indlægaf avdotja » 20. sep 2018, 10:47

Stadig ingen bruser, men projektet i aften er at lokalisere og slukke for hovedvandhanen. Har været i byggemarkedet og finde en hane der ligner den jeg har i forvejen til en pris på knap 400 kr, så den tror jeg bare jeg investerer i. Hvis det går helt galt, sætter jeg mig ned og tuder og venter på at Annoine kommer i næste uge :D
0
Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: Badekar: Skift til bruser virker ikke

Indlægaf vandmelon » 20. sep 2018, 19:08

Helt ok, du tager bare det der er nemmest for dig :-) Grunden til, at jeg skriver at jeg gerne sender mit gratis, er sådan så du kan se, hvordan det er samlet inden du selv samler dit. Det er nemmere når man har et færdigt sæt foran sig. Man kan præcist se, hvor gummiringene sidder mellem ledende fx, så man ikke skal gætte selv. Du skal bare pille vandhanen af min og evt bruser hvis din bruser ikke passer. Det er den ene ting, den anden ting er, at hvis du bor på sjælland/lolland/falster, så er der så meget kalk i vandet, at de der flotte nye "vandhanearmaturer" hvor man ganske smart kan blande vandet, som den du har, kalker så ufatteligt hurtigt til, at det er brug og smid væk med det samme. Det er lidt lettere med en der koster 350 kr og samtidig ikke blander vandet "automatisk" og dermed holder længere selv hvis det er kbh, hvor det står så slemt til med kalk at i burde få masserabat på haner, dem der læser med her :))
0
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Badekar: Skift til bruser virker ikke

Indlægaf avdotja » 21. sep 2018, 16:03

Jeg har nu en bruser der virker :banan:

Skiftede hele hanen, noget jeg helt sikkert ikke havde haft mod på uden debattens hjælp (og hvis jeg havde, havde jeg helt sikkert ikke lige overvejet det med at slukke for hovedvandhanen...).

Og nu har jeg så også en papegøjetang til fremtidig brug. Den har jeg manglet flere gange, uden at vide at den fandtes :D
3
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Badekar: Skift til bruser virker ikke

Indlægaf Artem » 21. sep 2018, 16:14

avdotja skrev:Jeg har nu en bruser der virker :banan:

Skiftede hele hanen, noget jeg helt sikkert ikke havde haft mod på uden debattens hjælp (og hvis jeg havde, havde jeg helt sikkert ikke lige overvejet det med at slukke for hovedvandhanen...).

Og nu har jeg så også en papegøjetang til fremtidig brug. Den har jeg manglet flere gange, uden at vide at den fandtes :D

Fedt :gogo:

Selv om jeg ikke kan lide at du bruger en papegøjetang til det, da den giver ridser, man skal helst bruge en svensknøgle. ;)
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Badekar: Skift til bruser virker ikke

Indlægaf avdotja » 21. sep 2018, 16:18

Artem skrev:
avdotja skrev:Jeg har nu en bruser der virker :banan:

Skiftede hele hanen, noget jeg helt sikkert ikke havde haft mod på uden debattens hjælp (og hvis jeg havde, havde jeg helt sikkert ikke lige overvejet det med at slukke for hovedvandhanen...).

Og nu har jeg så også en papegøjetang til fremtidig brug. Den har jeg manglet flere gange, uden at vide at den fandtes :D

Fedt :gogo:

Selv om jeg ikke kan lide at du bruger en papegøjetang til det, da den giver ridser, man skal helst bruge en svensknøgle. ;)


Ja, det kunne jeg godt se da jeg skulle spænde den gamle tilbage på (ville lige prøve om jeg overhovedet kunne tage den af, før jeg gik ud og købte en ny) og have den til at blive tæt igen :genert:

En svensknøgle må så komme på ønskesedlen til jul :D
1

Tilbage til "Bolig"