Boligjæger-tråden

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 30. sep 2018, 19:39

Jeg har en optimistisk tro på at mit Facebook opslag og det at folk lige har opsagt bolig her omkring den første bringer os den rette lejlighed.

Jeg er i hvert fald glad for se, hvor mange der deler ens opslag.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf godtnavn » 30. sep 2018, 20:28

1234 skrev:
godtnavn skrev:Jeg var nummer 130 til min første lejlgihed via aab, og jeg fik den! Den er så på ydre Østerbro, den del mod Nørrebro ;) Det var så med 25 års anciennitet dog uden fleksible kriterier, men en fin 3 værelses lejlighed til lige omkring 7.000 kr/mnd. Jeg er siden flyttet internt og vi bor nu på 85 kvm med have og giver 7200 kr inkl forbrug (vand, varme og tv, el kommer udover). Vi kunne dog godt bruge en større lejlighed, og håber at få tilbud til foråret, men det er svært når man ønsker Østerbro, med have, billig og stor. Alternativt venter vi 5 år med at flytte og sparer op til at kunne købe noget, men her bliver trængt med to børn i lejligheden :)


Jamen jeg kender også andre heldige, men kender ligeså mange uheldige.

Det er også sjovt at høre folk forskellige syn på det med bolig :lol: man kan blive helt rundforvirret efter at have snakket med et par stykker.
Jeg havde aldrig troet at ting som Herlev og antal kvadratmeter kunne få sindene så meget i kog :lol:


Det var mere at det godt kan betale sig at se lejligheder selvom man umiddelbart har et urealistisk højt nummer. Og især hvis det er en af de lejligheder hvor vedligeholdelsesreglerne gør at lejligheden er malet og istandsat inden man flytter ind, man kan blive skræmt af en hærget lejlighed og derfor takke nej, men det er jo lige meget hvis den er istandsat før man flytter ind ;) Jeg er ret sikker på vi fik vores fordi tidligere ejer havde forskellige farver på alle vægge (og ikke kun én farve per væg) tunge mørkløgningsgardiner, forskellige væg-til-væg tæpper i alle rum, og lejligheden virkede bitte lille af den grund, så jeg tror mange takkede nej fordi de ikke kunne forstille sig det, eller tnkte der var meget arbejde i det. Da vi flyttede ind var væggene malet hvide, trægulvet nyslebet og gardinerne væk, og vores lejlighed var fantastisk!
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 30. sep 2018, 20:30

godtnavn skrev:
1234 skrev:
godtnavn skrev:Jeg var nummer 130 til min første lejlgihed via aab, og jeg fik den! Den er så på ydre Østerbro, den del mod Nørrebro ;) Det var så med 25 års anciennitet dog uden fleksible kriterier, men en fin 3 værelses lejlighed til lige omkring 7.000 kr/mnd. Jeg er siden flyttet internt og vi bor nu på 85 kvm med have og giver 7200 kr inkl forbrug (vand, varme og tv, el kommer udover). Vi kunne dog godt bruge en større lejlighed, og håber at få tilbud til foråret, men det er svært når man ønsker Østerbro, med have, billig og stor. Alternativt venter vi 5 år med at flytte og sparer op til at kunne købe noget, men her bliver trængt med to børn i lejligheden :)


Jamen jeg kender også andre heldige, men kender ligeså mange uheldige.

Det er også sjovt at høre folk forskellige syn på det med bolig :lol: man kan blive helt rundforvirret efter at have snakket med et par stykker.
Jeg havde aldrig troet at ting som Herlev og antal kvadratmeter kunne få sindene så meget i kog :lol:


Det var mere at det godt kan betale sig at se lejligheder selvom man umiddelbart har et urealistisk højt nummer. Og især hvis det er en af de lejligheder hvor vedligeholdelsesreglerne gør at lejligheden er malet og istandsat inden man flytter ind, man kan blive skræmt af en hærget lejlighed og derfor takke nej, men det er jo lige meget hvis den er istandsat før man flytter ind ;) Jeg er ret sikker på vi fik vores fordi tidligere ejer havde forskellige farver på alle vægge (og ikke kun én farve per væg) tunge mørkløgningsgardiner, forskellige væg-til-væg tæpper i alle rum, og lejligheden virkede bitte lille af den grund, så jeg tror mange takkede nej fordi de ikke kunne forstille sig det, eller tnkte der var meget arbejde i det. Da vi flyttede ind var væggene malet hvide, trægulvet nyslebet og gardinerne væk, og vores lejlighed var fantastisk!


Altså vi siger ja til hvad som helst som opfylder vores krav til beliggenhed, budget og størrelse :lol:
Vi skal sådan set bare have et sted at bo, så vi ikke skal sove på diverse sofaer i flere måneder.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf godtnavn » 30. sep 2018, 20:35

1234 skrev:
godtnavn skrev:
1234 skrev:
godtnavn skrev:Jeg var nummer 130 til min første lejlgihed via aab, og jeg fik den! Den er så på ydre Østerbro, den del mod Nørrebro ;) Det var så med 25 års anciennitet dog uden fleksible kriterier, men en fin 3 værelses lejlighed til lige omkring 7.000 kr/mnd. Jeg er siden flyttet internt og vi bor nu på 85 kvm med have og giver 7200 kr inkl forbrug (vand, varme og tv, el kommer udover). Vi kunne dog godt bruge en større lejlighed, og håber at få tilbud til foråret, men det er svært når man ønsker Østerbro, med have, billig og stor. Alternativt venter vi 5 år med at flytte og sparer op til at kunne købe noget, men her bliver trængt med to børn i lejligheden :)


Jamen jeg kender også andre heldige, men kender ligeså mange uheldige.

Det er også sjovt at høre folk forskellige syn på det med bolig :lol: man kan blive helt rundforvirret efter at have snakket med et par stykker.
Jeg havde aldrig troet at ting som Herlev og antal kvadratmeter kunne få sindene så meget i kog :lol:


Det var mere at det godt kan betale sig at se lejligheder selvom man umiddelbart har et urealistisk højt nummer. Og især hvis det er en af de lejligheder hvor vedligeholdelsesreglerne gør at lejligheden er malet og istandsat inden man flytter ind, man kan blive skræmt af en hærget lejlighed og derfor takke nej, men det er jo lige meget hvis den er istandsat før man flytter ind ;) Jeg er ret sikker på vi fik vores fordi tidligere ejer havde forskellige farver på alle vægge (og ikke kun én farve per væg) tunge mørkløgningsgardiner, forskellige væg-til-væg tæpper i alle rum, og lejligheden virkede bitte lille af den grund, så jeg tror mange takkede nej fordi de ikke kunne forstille sig det, eller tnkte der var meget arbejde i det. Da vi flyttede ind var væggene malet hvide, trægulvet nyslebet og gardinerne væk, og vores lejlighed var fantastisk!


Altså vi siger ja til hvad som helst som opfylder vores krav til beliggenhed, budget og størrelse :lol:
Vi skal sådan set bare have et sted at bo, så vi ikke skal sove på diverse sofaer i flere måneder.


Så krydser jeg fingre for at en af lejlighederne ligner lort så alle med lavere nummer takker nej :lol:

(og at den selvfølgelig blvier sat i stand før I flytter ind ;) )
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 30. sep 2018, 20:38

godtnavn skrev:Så krydser jeg fingre for at en af lejlighederne ligner lort så alle med lavere nummer takker nej :lol:

(og at den selvfølgelig blvier sat i stand før I flytter ind ;) )


Den må også gerne ligne lort og ikke være gjort i stand, hvis den er billig nok eller få km fra mit arbejde :lol:
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12973

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf godtnavn » 30. sep 2018, 20:41

1234 skrev:
godtnavn skrev:Så krydser jeg fingre for at en af lejlighederne ligner lort så alle med lavere nummer takker nej :lol:

(og at den selvfølgelig blvier sat i stand før I flytter ind ;) )


Den må også gerne ligne lort og ikke være gjort i stand, hvis den er billig nok eller få km fra mit arbejde :lol:


Ja men så krydser jeg fingre for en total skodlejlighed til dig :lol:

Ej håber du finder noget hurtigt :)
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 30. sep 2018, 20:45

godtnavn skrev:
Ja men så krydser jeg fingre for en total skodlejlighed til dig :lol:

Ej håber du finder noget hurtigt :)


Tak ;)
Jeg tror vi har brug for alt det held vi kan få :-D :-D
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 1. okt 2018, 10:16

Nej hvor jeg ikke orker fremmed mennesker skriver på vores facebookopslag, at vi aldrig finder en bolig til den pris i København. Jeg ved sgu da godt det er svært, men der er sgu da ingen grund til at tage modet fra folk.
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Sof » 1. okt 2018, 10:27

I har et bedre budget end de fleste af den slags opslag, som jeg ser delt!

Overvej evt. at slet de kommentarer, medmindre de er delt måske. Ej jeg ville sgu nok slette alligevel, for det er da virkelig en irriterende vibe at sætte i verden. Klap kaje, hvis du ikke har noget brugbart eller positivt at sige.
3
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4882
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6468

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Stars » 1. okt 2018, 12:25

Der burde være en andel til salg i "Thorsgaard" på Frederiksberg (lige ved Peter Bangs Vej station)

Jeg kan dog ikke lige finde den på nettet, og jeg har ikke hørt ordentlig efter, hvor stor den er, men den trænger vist meget til en kærlig hånd - til gengæld er huslejen (eller hvad det hedder i andel) billig
Andelen er på 2 mio, ved ikke om I kan låne så meget.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf alfe » 1. okt 2018, 13:05

1234 skrev:Nej hvor jeg ikke orker fremmed mennesker skriver på vores facebookopslag, at vi aldrig finder en bolig til den pris i København. Jeg ved sgu da godt det er svært, men der er sgu da ingen grund til at tage modet fra folk.


Pøjpøj! Krydser fingre for at det lykkedes. Og selvfølgelig er det muligt. Har selv en udlejet 2V til under 5000 i København.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 1. okt 2018, 16:12

Bare et kort spørgsmål? Når en bolig man har søgt om, bliver sat til reserveret. Skal det så tolkes som den er afsat eller som, at de er ved at gennemgå dem, der har søgt og ikke gider flere ansøgninger? Har bare lige søgt om den mest fantastisk lejlighed på findbolig.nu, der nu står som reserveret.
0
MissB
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf MissB » 1. okt 2018, 20:03

1234 skrev:Bare et kort spørgsmål? Når en bolig man har søgt om, bliver sat til reserveret. Skal det så tolkes som den er afsat eller som, at de er ved at gennemgå dem, der har søgt og ikke gider flere ansøgninger? Har bare lige søgt om den mest fantastisk lejlighed på findbolig.nu, der nu står som reserveret.


Jeg ville forstå det som om at de gennemgår ansægningerne.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 2. okt 2018, 19:30

MissB skrev:
1234 skrev:Bare et kort spørgsmål? Når en bolig man har søgt om, bliver sat til reserveret. Skal det så tolkes som den er afsat eller som, at de er ved at gennemgå dem, der har søgt og ikke gider flere ansøgninger? Har bare lige søgt om den mest fantastisk lejlighed på findbolig.nu, der nu står som reserveret.


Jeg ville forstå det som om at de gennemgår ansægningerne.


Det havde du ret i.
De kommer senere med en besked om de havde tilbudt fremvisning til de 10 hurtigst.

Jeg synes godt nok det er svært at finde ud af, hvad det rigtige er at gøre.
Vi fået tilbudt endnu en fin andel den her gang 10 kvm større med tilgengæld uden altan.
Og på den ene side kan jeg virkelig godt se meningen i at have en bolig man sparer op i istedet for bruge 10.000 kr om måneden man aldrig ser igen.
Men samtidig er jeg også nervøs for investerer i noget der ikke opfylder vores behov, så vi ender med at bruge en masse penge på omkostninger eller har svært ved at komme af med den fordi boligmarked falder. Buuh at være voksen er virkelig besværligt.
0
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Kirstenkp » 2. okt 2018, 19:59

1234 skrev:
MissB skrev:
1234 skrev:Bare et kort spørgsmål? Når en bolig man har søgt om, bliver sat til reserveret. Skal det så tolkes som den er afsat eller som, at de er ved at gennemgå dem, der har søgt og ikke gider flere ansøgninger? Har bare lige søgt om den mest fantastisk lejlighed på findbolig.nu, der nu står som reserveret.


Jeg ville forstå det som om at de gennemgår ansægningerne.


Det havde du ret i.
De kommer senere med en besked om de havde tilbudt fremvisning til de 10 hurtigst.

Jeg synes godt nok det er svært at finde ud af, hvad det rigtige er at gøre.
Vi fået tilbudt endnu en fin andel den her gang 10 kvm større med tilgengæld uden altan.
Og på den ene side kan jeg virkelig godt se meningen i at have en bolig man sparer op i istedet for bruge 10.000 kr om måneden man aldrig ser igen.
Men samtidig er jeg også nervøs for investerer i noget der ikke opfylder vores behov, så vi ender med at bruge en masse penge på omkostninger eller har svært ved at komme af med den fordi boligmarked falder. Buuh at være voksen er virkelig besværligt.


Ja :træt:
Men det er andele, ikk? Jeg har handlet andele for mellem 9000 og 23000 i omkostninger (elrapport, vurdering, administation osv) så det er vitterlig ikke det dyreste.
Hvis det er "gode" foreninger er det enormt attraktivt at bo i en af dem og I kan senere købe en større i foreningen eller nytte den væk.
Jeg ville slå til hvis jeg fik mulighed for at komme ind i en god andelsforening i Kbh/Frb, det er nærmest som at vinde i lotteriet herovre :lol:
3

Tilbage til "Bolig"