Boligjæger-tråden

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf paint » 21. sep 2018, 09:45

1234 skrev:Som nogen af dem, der følger med i jobjæger tråden ved, har jeg søgt mit ultimative drømmejob i København. Og jeg fik det sgu! :banan: Men det betyder også vi skal finde et sted at bo i hovedstadsområdet :gisp: og samtidig forlade vores perfekte billige 3-værelseslejlighed i midtbyen. Og det er der jeg har brug for al det hjælp jeg kan få!

Jeg har fulgt med diverse tråde herinde gennem tiden og jeg har derfor gjort følgende:
- skrevet os op ved vores pensionselskaber, hvor vi allerede har fået det først tilbud dog som nr. 100 :lol:
- vi har 3 års anciennittet hos AAB i morgen får jeg os på deres fleksibel udlejningsliste.

Hvad andet skal vi gøre? Jeg tænker boligportalen eller lignede og selvfølgelig høre mig rundt ved venner og bekendte. Jeg har steder jeg ville kunne sove i starten, men hvis min mand hurtigt får job er det ikke særlig holdbart.

Fakta om os er, at vi gerne vil have minimum 2 værelser, 50 KVM til max 10.000 gerne inden for 10 km til min arbejdsplads på Østerbro, men vi er villige til at gå på kompromis med km'erne. Vi ved jo endnu ikke, hvor min mand vil få job.

Jeg tager imod alle råd med kys hånd. Vi har tænkt på andel, men ejer kommer ikke på tale.


Lejlighed i sidegade til Søerne i København Ø. 2 vær. 76kvm. Huslejen er dog 500 kr mere end dit max, nemlig 10.500 kr + aconto 400 kr. Til leje ubegrænset. Den er indrykket i dag og er måske allerede væk nu ;) . Men her er linket

https://www.boligportal.dk/lejebolig/dp ... id-5781582

Zinnsgade: https://www.google.com/maps/place/Zinns ... 12.5777871
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Pjeps » 21. sep 2018, 14:21

Jeg kan anbefale at tage en lejlighed over mindre attraktivt område/boligforening, så er i inde i varmen og kan begynde at søge internt i boligselskab. Men skal dog som regel have boet 2 år ilejelighedfør man kan få en ny. Men de områder harnemlig ofte brugt op af kvoten for folk der modtager socialeydelser og tager fra bunken med folk der har etjob (via fleksibel liste)
0
:ninja:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 21. sep 2018, 14:36

paint skrev:
1234 skrev:Som nogen af dem, der følger med i jobjæger tråden ved, har jeg søgt mit ultimative drømmejob i København. Og jeg fik det sgu! :banan: Men det betyder også vi skal finde et sted at bo i hovedstadsområdet :gisp: og samtidig forlade vores perfekte billige 3-værelseslejlighed i midtbyen. Og det er der jeg har brug for al det hjælp jeg kan få!

Jeg har fulgt med diverse tråde herinde gennem tiden og jeg har derfor gjort følgende:
- skrevet os op ved vores pensionselskaber, hvor vi allerede har fået det først tilbud dog som nr. 100 :lol:
- vi har 3 års anciennittet hos AAB i morgen får jeg os på deres fleksibel udlejningsliste.

Hvad andet skal vi gøre? Jeg tænker boligportalen eller lignede og selvfølgelig høre mig rundt ved venner og bekendte. Jeg har steder jeg ville kunne sove i starten, men hvis min mand hurtigt får job er det ikke særlig holdbart.

Fakta om os er, at vi gerne vil have minimum 2 værelser, 50 KVM til max 10.000 gerne inden for 10 km til min arbejdsplads på Østerbro, men vi er villige til at gå på kompromis med km'erne. Vi ved jo endnu ikke, hvor min mand vil få job.

Jeg tager imod alle råd med kys hånd. Vi har tænkt på andel, men ejer kommer ikke på tale.


Lejlighed i sidegade til Søerne i København Ø. 2 vær. 76kvm. Huslejen er dog 500 kr mere end dit max, nemlig 10.500 kr + aconto 400 kr. Til leje ubegrænset. Den er indrykket i dag og er måske allerede væk nu ;) . Men her er linket

https://www.boligportal.dk/lejebolig/dp ... id-5781582

Zinnsgade: https://www.google.com/maps/place/Zinns ... 12.5777871


Tak for tippet! 10.000 er dog yderst max så 11.000 kr. med forbrug er ikke aktuelt medmindre jeg får forhandlet en lønstigning på mandag.

Men folk må meget gerne komme med tips!
Jeg begynder alvor på boligportalen osv. på søndag, da vi lige har en polterabend i den tætte vennekreds i morgen at tage os af.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 21. sep 2018, 14:37

Pjeps skrev:Jeg kan anbefale at tage en lejlighed over mindre attraktivt område/boligforening, så er i inde i varmen og kan begynde at søge internt i boligselskab. Men skal dog som regel have boet 2 år ilejelighedfør man kan få en ny. Men de områder harnemlig ofte brugt op af kvoten for folk der modtager socialeydelser og tager fra bunken med folk der har etjob (via fleksibel liste)


Vi søger alt der bare er nogenlunde fornuftigt i forhold til mit arbejde og når vi ved det min mands.
Min mand har så heller ikke en ide om, hvad der er attraktivt :lol: , mens jeg kun har en svag anelse.

Men er det sådan social udlejning fungerer? At der skal være end vidst andel i job eller studerende og hvis der er for få bliver dem på fleksibel udlejnings listen tilbudt det? Jeg kan nemlig ikke helt læse mig frem til, hvordan man kommer foran.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Pjeps » 21. sep 2018, 14:48

1234 skrev:
Pjeps skrev:Jeg kan anbefale at tage en lejlighed over mindre attraktivt område/boligforening, så er i inde i varmen og kan begynde at søge internt i boligselskab. Men skal dog som regel have boet 2 år ilejelighedfør man kan få en ny. Men de områder harnemlig ofte brugt op af kvoten for folk der modtager socialeydelser og tager fra bunken med folk der har etjob (via fleksibel liste)


Vi søger alt der bare er nogenlunde fornuftigt i forhold til mit arbejde og når vi ved det min mands.
Min mand har så heller ikke en ide om, hvad der er attraktivt :lol: , mens jeg kun har en svag anelse.

Men er det sådan social udlejning fungerer? At der skal være end vidst andel i job eller studerende og hvis der er for få bliver dem på fleksibel udlejnings listen tilbudt det? Jeg kan nemlig ikke helt læse mig frem til, hvordan man kommer foran.


For at undgå ghetto dannelse er de begyndt på det. Her hvor jeg bor tager de pt kun folk ind (via fleksibel) hvor mindst den ene er i arbejde. Kommunen har dog anvisningsret til nogle boliger i hvert selskab.
0
:ninja:
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 21. sep 2018, 14:50

Pjeps skrev:For at undgå ghetto dannelse er de begyndt på det. Her hvor jeg bor tager de pt kun folk ind (via fleksibel) hvor mindst den ene er i arbejde. Kommunen har dog anvisningsret til nogle boliger i hvert selskab.


Okay det er da positivt altså for os. Min mand har også lige snakket med boligselskabet og han var meget positiv.
Vi havde åbenbart 4 og ikke 3 års anciennitet og så ment han vi søgt tilpas bredt til at få noget relativt hurtigt.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf avdotja » 21. sep 2018, 16:31

Jeg har ingen nye bud, men vil bare nævne at jeg også har fået min ganske fine 2-værelses lejlighed i København, via den fleksible venteliste og havde maks et års anciennitet.
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 21. sep 2018, 18:47

1234 skrev:
Jedi skrev:Er det en mulighed at bytte Jeres lejlighed til en i København?

Nej desværre ikke vores boligselskab har kun boliger i Jylland.


Når man bytter lejebolig, kan man altså sagtens bytte mellem selskaber :)
Der er siden https://www.bytbolig.dk/ hvor I kan lave en profil på jeres bolig og hvor I vil hen, og her kan den finde relevante andre bytteboliger til jer, eller I kan selv søge efter egnede bytteboliger.
Det er nok desværre ikke så ofte at folk flytter fra Kbh. til Nordjylland som den anden vej, men det er da en mulighed I skal holde åben :gogo:

EDIT: I skal have boet i jeres bolig i 3 år før I må bytte den til en anden, dog.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 21. sep 2018, 18:50

Velvet-Goldmine skrev:
1234 skrev:
Jedi skrev:Er det en mulighed at bytte Jeres lejlighed til en i København?

Nej desværre ikke vores boligselskab har kun boliger i Jylland.


Når man bytter lejebolig, kan man altså sagtens bytte mellem selskaber :)
Der er siden https://www.bytbolig.dk/ hvor I kan lave en profil på jeres bolig og hvor I vil hen, og her kan den finde relevante andre bytteboliger til jer, eller I kan selv søge efter egnede bytteboliger.
Det er nok desværre ikke så ofte at folk flytter fra Kbh. til Nordjylland som den anden vej, men det er da en mulighed I skal holde åben :gogo:

EDIT: I skal have boet i jeres bolig i 3 år før I må bytte den til en anden, dog.

Så er det ikke relevant for vi har ikke boet her i 3 år.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 23. sep 2018, 20:31

Nogle tips til hvad man skal skrive til folk på boligannocer? Eller sige når man ringer?
Jeg har som sagt kun boet i almenboliger, så har aldrig prøvet at gøre mig attraktiv for en udlejer.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf avdotja » 23. sep 2018, 21:45

Ingen tips til privat udlejning (udover selvfølgelig at nævne at du har job og ikke ryger), men tænker at I evt også kunne overveje at skrive jer op hos andre boligforeninger med fleksibel udlejning?
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Kalimsofie » 24. sep 2018, 00:12

Ift. beliggenhed så ligger din kommende arbejdsplads nok officielt på Østerbro, men det er altså klart på grænsen til Hellerup ;) Jeg har jo kommet der en del gennem tiden, og det har aldrig været mere bekvemt, end da jeg boede i Gentofte.

Derfor ville jeg klart kigge nord for København: Gentofte, Vangede, Dyssegård, Buddinge, Lyngby, Hellerup, Jægersborg, Charlottenlund osv. Derfra kan du sagtens cykle. Og ellers noget tæt ved en S-togslinje, så du kan tage over Svanemøllen. Men vær opmærksom på, at det hurtigt kan tage en krig at komme fra syd eller øst for København dertil.

Vi fik vores lejlighed i Gentofte ved at lave en søge-annonce på boligportal. Der er en del udlejere, der hellere vil se på, hvad folk søger og så kontakte udvalgte, end at slå lejligheden op og derefter blive lagt ned i dagevis af interesserede, der skriver. Så det er en rigtig god ide ide have en god søgeannonce derinde.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 24. sep 2018, 04:38

Kalimsofie skrev:Ift. beliggenhed så ligger din kommende arbejdsplads nok officielt på Østerbro, men det er altså klart på grænsen til Hellerup ;) Jeg har jo kommet der en del gennem tiden, og det har aldrig været mere bekvemt, end da jeg boede i Gentofte.

Derfor ville jeg klart kigge nord for København: Gentofte, Vangede, Dyssegård, Buddinge, Lyngby, Hellerup, Jægersborg, Charlottenlund osv. Derfra kan du sagtens cykle. Og ellers noget tæt ved en S-togslinje, så du kan tage over Svanemøllen. Men vær opmærksom på, at det hurtigt kan tage en krig at komme fra syd eller øst for København dertil.

Vi fik vores lejlighed i Gentofte ved at lave en søge-annonce på boligportal. Der er en del udlejere, der hellere vil se på, hvad folk søger og så kontakte udvalgte, end at slå lejligheden op og derefter blive lagt ned i dagevis af interesserede, der skriver. Så det er en rigtig god ide ide have en god søgeannonce derinde.


I know. Jeg har også kaldt det ydre Østerbro til alle ikke københavnere, men ved ikke om det en officielt anvendt term. Vi har skrevet os op til alt nordpå og i de andre retninger har vi kun taget ting inden for cykelafstand, fordi offentlige hurtigt tager langtid, fordi man skal skifte.

Det har min veninde også opfordret os til. Hun fik et billigt værelse i indre by på den måde. Jeg vil dog gerne lige vente til jeg har sagt op. Sandsynligjeden er nok ikke så stor, men vil alligevel gerne undgå risikoen for min chef eller kollegaer falder over vores profil.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Rapfisk » 24. sep 2018, 05:59

1234 skrev:
Kalimsofie skrev:Ift. beliggenhed så ligger din kommende arbejdsplads nok officielt på Østerbro, men det er altså klart på grænsen til Hellerup ;) Jeg har jo kommet der en del gennem tiden, og det har aldrig været mere bekvemt, end da jeg boede i Gentofte.

Derfor ville jeg klart kigge nord for København: Gentofte, Vangede, Dyssegård, Buddinge, Lyngby, Hellerup, Jægersborg, Charlottenlund osv. Derfra kan du sagtens cykle. Og ellers noget tæt ved en S-togslinje, så du kan tage over Svanemøllen. Men vær opmærksom på, at det hurtigt kan tage en krig at komme fra syd eller øst for København dertil.

Vi fik vores lejlighed i Gentofte ved at lave en søge-annonce på boligportal. Der er en del udlejere, der hellere vil se på, hvad folk søger og så kontakte udvalgte, end at slå lejligheden op og derefter blive lagt ned i dagevis af interesserede, der skriver. Så det er en rigtig god ide ide have en god søgeannonce derinde.


I know. Jeg har også kaldt det ydre Østerbro til alle ikke københavnere, men ved ikke om det en officielt anvendt term. Vi har skrevet os op til alt nordpå og i de andre retninger har vi kun taget ting inden for cykelafstand, fordi offentlige hurtigt tager langtid, fordi man skal skifte.

Det har min veninde også opfordret os til. Hun fik et billigt værelse i indre by på den måde. Jeg vil dog gerne lige vente til jeg har sagt op. Sandsynligjeden er nok ikke så stor, men vil alligevel gerne undgå risikoen for min chef eller kollegaer falder over vores profil.

Altså, det er ikke det indre Østrebro, men Ydre Østerbro ville jeg sige var den del ud mod NV.
0
Livslinjen: 70 201 201
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 24. sep 2018, 06:00

Rapfisk skrev:
1234 skrev:
Kalimsofie skrev:Ift. beliggenhed så ligger din kommende arbejdsplads nok officielt på Østerbro, men det er altså klart på grænsen til Hellerup ;) Jeg har jo kommet der en del gennem tiden, og det har aldrig været mere bekvemt, end da jeg boede i Gentofte.

Derfor ville jeg klart kigge nord for København: Gentofte, Vangede, Dyssegård, Buddinge, Lyngby, Hellerup, Jægersborg, Charlottenlund osv. Derfra kan du sagtens cykle. Og ellers noget tæt ved en S-togslinje, så du kan tage over Svanemøllen. Men vær opmærksom på, at det hurtigt kan tage en krig at komme fra syd eller øst for København dertil.

Vi fik vores lejlighed i Gentofte ved at lave en søge-annonce på boligportal. Der er en del udlejere, der hellere vil se på, hvad folk søger og så kontakte udvalgte, end at slå lejligheden op og derefter blive lagt ned i dagevis af interesserede, der skriver. Så det er en rigtig god ide ide have en god søgeannonce derinde.


I know. Jeg har også kaldt det ydre Østerbro til alle ikke københavnere, men ved ikke om det en officielt anvendt term. Vi har skrevet os op til alt nordpå og i de andre retninger har vi kun taget ting inden for cykelafstand, fordi offentlige hurtigt tager langtid, fordi man skal skifte.

Det har min veninde også opfordret os til. Hun fik et billigt værelse i indre by på den måde. Jeg vil dog gerne lige vente til jeg har sagt op. Sandsynligjeden er nok ikke så stor, men vil alligevel gerne undgå risikoen for min chef eller kollegaer falder over vores profil.

Altså, det er ikke det indre Østrebro, men Ydre Østerbro ville jeg sige var den del ud mod NV.


Så det område har ikke noget navn? Det var da alligevel upraktisk.
0

Tilbage til "Bolig"