Boligjæger-tråden

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40718

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Akehurst2 » 24. sep 2018, 07:03

1234 skrev:
Rapfisk skrev:
1234 skrev:
Kalimsofie skrev:Ift. beliggenhed så ligger din kommende arbejdsplads nok officielt på Østerbro, men det er altså klart på grænsen til Hellerup ;) Jeg har jo kommet der en del gennem tiden, og det har aldrig været mere bekvemt, end da jeg boede i Gentofte.

Derfor ville jeg klart kigge nord for København: Gentofte, Vangede, Dyssegård, Buddinge, Lyngby, Hellerup, Jægersborg, Charlottenlund osv. Derfra kan du sagtens cykle. Og ellers noget tæt ved en S-togslinje, så du kan tage over Svanemøllen. Men vær opmærksom på, at det hurtigt kan tage en krig at komme fra syd eller øst for København dertil.

Vi fik vores lejlighed i Gentofte ved at lave en søge-annonce på boligportal. Der er en del udlejere, der hellere vil se på, hvad folk søger og så kontakte udvalgte, end at slå lejligheden op og derefter blive lagt ned i dagevis af interesserede, der skriver. Så det er en rigtig god ide ide have en god søgeannonce derinde.


I know. Jeg har også kaldt det ydre Østerbro til alle ikke københavnere, men ved ikke om det en officielt anvendt term. Vi har skrevet os op til alt nordpå og i de andre retninger har vi kun taget ting inden for cykelafstand, fordi offentlige hurtigt tager langtid, fordi man skal skifte.

Det har min veninde også opfordret os til. Hun fik et billigt værelse i indre by på den måde. Jeg vil dog gerne lige vente til jeg har sagt op. Sandsynligjeden er nok ikke så stor, men vil alligevel gerne undgå risikoen for min chef eller kollegaer falder over vores profil.

Altså, det er ikke det indre Østrebro, men Ydre Østerbro ville jeg sige var den del ud mod NV.


Så det område har ikke noget navn? Det var da alligevel upraktisk.


Jeg betragter området omkring Svanemøllen (fra krydset Jagtvej/Strandboulevarden og nordpå) som Ydre Østerbro. Både langs vandet og indad.
4
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Rapfisk » 24. sep 2018, 07:19

Akehurst2 skrev:Jeg betragter området omkring Svanemøllen (fra krydset Jagtvej/Strandboulevarden og nordpå) som Ydre Østerbro. Både langs vandet og indad.

Sjovt. Jeg ville nok kalde det Svanemøllen eller "den nordlige del". Men jeg kan godt se, at man skal være varsom med "Ydre Østerbro" :)
0
Livslinjen: 70 201 201
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 24. sep 2018, 07:23

Rapfisk skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg betragter området omkring Svanemøllen (fra krydset Jagtvej/Strandboulevarden og nordpå) som Ydre Østerbro. Både langs vandet og indad.

Sjovt. Jeg ville nok kalde det Svanemøllen eller "den nordlige del". Men jeg kan godt se, at man skal være varsom med "Ydre Østerbro" :)

Jeg må vidst hellere bare sige Østerbro den del, som grænser op til Hellerup :lol:
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 28. sep 2018, 17:04

Jeg synes virkelig det københavnsk boligmarked er svært :lol:
Jeg har lige nu kig på en ret lækker 2 værelses med terrasse, men den er 500 kr. over budget plus det er uden el.
Og så er den i Valby så en anelse for langt væk fra mit arbejde. S-togs forbindelsen er dog rimelig.
Jeg har virkelig ikke lyst til at sætte os for hårdt i det, men vil virkelig også gerne have os etableret, men samtidig ved jeg vi ikke orker at flytte lige med det samme igen.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43966

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf paint » 28. sep 2018, 17:36

Rapfisk skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg betragter området omkring Svanemøllen (fra krydset Jagtvej/Strandboulevarden og nordpå) som Ydre Østerbro. Både langs vandet og indad.

Sjovt. Jeg ville nok kalde det Svanemøllen eller "den nordlige del". Men jeg kan godt se, at man skal være varsom med "Ydre Østerbro" :)


Som noget nær nedgroet østerbroer, ville jeg også betegne det som Svanemøllen eller Svanemølle-kvarteret. Betegnelsen 'Ydre Østerbro', er normalt noget der anvendes om den del der støder op til, eller er tæt på Nørrebro eller NV.

Jeg er stensikker på, at dem der bor i Svanemøllekvarteret, helt sikkert gerne vil have sig frabedt betegnelsen 'Ydre Østerbro' ;)

Men Østerbro, er en mærkelig størrelse, rent geografisk. Dele af Hellerup, hører også ind under Østerbro. Det samme gør dele af Ryvangs Allé. Sidstnævnte, kaldes normalt 'Ryvangs-kvarteret' (absolut ikke at forveksle med Ryparken)
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
MissB
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf MissB » 28. sep 2018, 18:58

paint skrev:
Rapfisk skrev:
Akehurst2 skrev:Jeg betragter området omkring Svanemøllen (fra krydset Jagtvej/Strandboulevarden og nordpå) som Ydre Østerbro. Både langs vandet og indad.

Sjovt. Jeg ville nok kalde det Svanemøllen eller "den nordlige del". Men jeg kan godt se, at man skal være varsom med "Ydre Østerbro" :)


Som noget nær nedgroet østerbroer, ville jeg også betegne det som Svanemøllen eller Svanemølle-kvarteret. Betegnelsen 'Ydre Østerbro', er normalt noget der anvendes om den del der støder op til, eller er tæt på Nørrebro eller NV.

Jeg er stensikker på, at dem der bor i Svanemøllekvarteret, helt sikkert gerne vil have sig frabedt betegnelsen 'Ydre Østerbro' ;)

Men Østerbro, er en mærkelig størrelse, rent geografisk. Dele af Hellerup, hører også ind under Østerbro. Det samme gør dele af Ryvangs Allé. Sidstnævnte, kaldes normalt 'Ryvangs-kvarteret' (absolut ikke at forveksle med Ryparken)


Enig. Østerbro er en svær størrelse med de forskellige kvarterer. Der er også Ø-gadekvarteret fra Jagtvej og Østerbrogade ned til Christiansmindevej og Tåsingeplads. Som er inden Svanrmøllekvarteret.

Også som indfødt Østerbroer og med flere generationer her, så har vi altid bare kaldt alt under “2100” for Østerbro.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 30. sep 2018, 17:59

Når man bliver tilbudt at købe en andelsbolig på Frederiksberg, der bare er lidt for lille til at have udsigter til mere end et år :(
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf MOGA » 30. sep 2018, 18:59

1234 skrev:Når man bliver tilbudt at købe en andelsbolig på Frederiksberg, der bare er lidt for lille til at have udsigter til mere end et år :(


Køb den og håb på at kunne købe internt?
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 30. sep 2018, 19:05

MOGA skrev:
1234 skrev:Når man bliver tilbudt at købe en andelsbolig på Frederiksberg, der bare er lidt for lille til at have udsigter til mere end et år :(


Køb den og håb på at kunne købe internt?

Det var også det min ven ment. Jeg tror dog min mand er ret skeptisk, fordi han gerne vil forsøge at få børn om et års tid, så er en så lille lejlighed ret meget en hindring.
0
MissB
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf MissB » 30. sep 2018, 19:07

1234 skrev:
MOGA skrev:
1234 skrev:Når man bliver tilbudt at købe en andelsbolig på Frederiksberg, der bare er lidt for lille til at have udsigter til mere end et år :(


Køb den og håb på at kunne købe internt?

Det var også det min ven ment. Jeg tror dog min mand er ret skeptisk, fordi han gerne vil forsøge at få børn om et års tid, så er en så lille lejlighed ret meget en hindring.


Man kan ikke indrette sig så der er plads til 1. barn?
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 30. sep 2018, 19:08

MissB skrev:
1234 skrev:
MOGA skrev:
1234 skrev:Når man bliver tilbudt at købe en andelsbolig på Frederiksberg, der bare er lidt for lille til at have udsigter til mere end et år :(


Køb den og håb på at kunne købe internt?

Det var også det min ven ment. Jeg tror dog min mand er ret skeptisk, fordi han gerne vil forsøge at få børn om et års tid, så er en så lille lejlighed ret meget en hindring.


Man kan ikke indrette sig så der er plads til 1. barn?


Den er 43 kvm også selvom den er godt indrettet er det nok optimistisk.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Sof » 30. sep 2018, 19:10

Det giver jer 2 år plus, før man siger at de kan sove for sig selv (omkring de 6 måneder), så det er måske ikke så galt igen.

Vi flyttede mens jeg var gravid, fordi jeg ikke kunne overskue at have et barn i en 2-værelses lejlighed, men kender dog en del det fungerer fint for. Gad ikke selv.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 30. sep 2018, 19:16

Sof skrev:Det giver jer 2 år plus, før man siger at de kan sove for sig selv (omkring de 6 måneder), så det er måske ikke så galt igen.

Vi flyttede mens jeg var gravid, fordi jeg ikke kunne overskue at have et barn i en 2-værelses lejlighed, men kender dog en del det fungerer fint for. Gad ikke selv.

Altså jeg har intet mod børn i en 2 værelses lejlighed overhovedet. Vil nok bare gerne op på 60-70 kvm.

Men altså den er ikke helt droppet. Vi er nok bare også lidt skeptiske.
0
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf godtnavn » 30. sep 2018, 19:22

Jeg var nummer 130 til min første lejlgihed via aab, og jeg fik den! Den er så på ydre Østerbro, den del mod Nørrebro ;) Det var så med 25 års anciennitet dog uden fleksible kriterier, men en fin 3 værelses lejlighed til lige omkring 7.000 kr/mnd. Jeg er siden flyttet internt og vi bor nu på 85 kvm med have og giver 7200 kr inkl forbrug (vand, varme og tv, el kommer udover). Vi kunne dog godt bruge en større lejlighed, og håber at få tilbud til foråret, men det er svært når man ønsker Østerbro, med have, billig og stor. Alternativt venter vi 5 år med at flytte og sparer op til at kunne købe noget, men her bliver trængt med to børn i lejligheden :)
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 30. sep 2018, 19:34

godtnavn skrev:Jeg var nummer 130 til min første lejlgihed via aab, og jeg fik den! Den er så på ydre Østerbro, den del mod Nørrebro ;) Det var så med 25 års anciennitet dog uden fleksible kriterier, men en fin 3 værelses lejlighed til lige omkring 7.000 kr/mnd. Jeg er siden flyttet internt og vi bor nu på 85 kvm med have og giver 7200 kr inkl forbrug (vand, varme og tv, el kommer udover). Vi kunne dog godt bruge en større lejlighed, og håber at få tilbud til foråret, men det er svært når man ønsker Østerbro, med have, billig og stor. Alternativt venter vi 5 år med at flytte og sparer op til at kunne købe noget, men her bliver trængt med to børn i lejligheden :)


Jamen jeg kender også andre heldige, men kender ligeså mange uheldige.

Det er også sjovt at høre folk forskellige syn på det med bolig :lol: man kan blive helt rundforvirret efter at have snakket med et par stykker.
Jeg havde aldrig troet at ting som Herlev og antal kvadratmeter kunne få sindene så meget i kog :lol:
Senest rettet af 1234 30. sep 2018, 20:00, rettet i alt 1 gang.
0

Tilbage til "Bolig"