Er det ikke dumt? Ang. garderobe

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Trappestige
Kort karma: 29
Likede indlæg: 550

Er det ikke dumt? Ang. garderobe

Indlægaf Trappestige » 19. okt 2018, 13:54

Jeg kæmper simpelthen en evig kamp herhjemme om at få plads til ungernes tøj. Da de var mindre kunne jeg snildt have det hele i de almindelige Malm kommoder fra IKEA. Men nu har de ikke plads i dem mere og heller ikke plads til tøjopbevaring på værelset. Vi har ingen steder at placere et kæmpe garderobeskab, så jeg besluttede at inddrage noget af entréen til nogle højskabe. For at vi skal kunne komme ordentligt rundt, måtte de maximalt være 45 cm. i dybden, helst ikke over 40. Jeg fandt så højskabe på 37 cm. i dybden i IKEA og er lige kommet hjem med dem. De havde dem ikke i udstilling, og jeg tænkte først over at det måske lige var smalt nok, på vej hjem. :genert: Hvad siger I? Er det overhovedet muligt at have foldede bukser i str. voksen, så de kan være på hylderne uden at lågen gaber? Store hættetrøjer osv. kan vi have andetsteds, så det er kun almindeligt tøj og undertøj. :gruble: Er fuldstændig grædefærdig over min dumhed, efter at have slæbt det hele op på første sal, og tør ikke pakke ud og samle dem, før jeg har (fået hjælp til) tænkt det igennem. :rulle:
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 335
Likede indlæg: 3323

Re: Er det ikke dumt? Ang. garderobe

Indlægaf Neenah » 19. okt 2018, 13:58

Er det pax? Den havde jeg som klædeskab. Jeg elskede det :love:

Edit: det er det nok ikke, når det er højskabe. Men 37 cm var fint til mig - jeg havde dog trådkurve til at holde styr på det hele.
Senest rettet af Neenah 19. okt 2018, 13:59, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 915
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 9497

Indlægaf Rikke » 19. okt 2018, 13:59

Jeg har en hel væg fra IKEA i den dybde. Jeg har fint sammenlagte bukser og bluser på hylderne :)
Jeg ELSKER de skabe, fordi alt ligger lige foran mig - jeg skal ikke ind bag stakke af tøj for at finde noget.
3
:whip:
Trappestige

Indlægaf Trappestige » 19. okt 2018, 14:02

Neenah skrev:Er det pax? Den havde jeg som klædeskab. Jeg elskede det :love:

Edit: det er det nok ikke, når det er højskabe. Men 37 cm var fint til mig - jeg havde dog trådkurve til at holde styr på det hele.

Nej, Pax var for dyrt, når jeg var så usikker. Det er Metod køkkenhøjskabe med en masse hylder i. :blush2:
0
Trappestige

Indlægaf Trappestige » 19. okt 2018, 14:06

Rikke skrev:Jeg har en hel væg fra IKEA i den dybde. Jeg har fint sammenlagte bukser og bluser på hylderne :)
Jeg ELSKER de skabe, fordi alt ligger lige foran mig - jeg skal ikke ind bag stakke af tøj for at finde noget.

Altså, jeg elsker virkelig at I svarede så hurtigt. Jeg sidder rent faktisk og tuder fordi jeg frygtede at jeg skulle bære hele lortet ned igen og skaffe kørsel tilbage til IKEA. - Og hvad skulle jeg så gøre med det bjerg af tøj?! :panik:

Nu kan jeg bare ærgre mig over at jeg fik IKEA-spat og glemte at få benene til dem med. Og de hylder jeg egentlig skulle i IKEA efter. :stoned: Det må jeg klare en anden dag, der ikke er en fredag i efterårsferien på en børnepengedag. :tie:
0
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 131
Likede indlæg: 1984

Indlægaf twinkle » 19. okt 2018, 14:07

Vi vil bruge den dybde, når vi på et tidspunkt skal lave vores væg til væg garderobeskab i soveværelset om.
Vi har et ret lille soveværelse, og de tidligere ejere af huset har installeret 60 cm dybe garderobeskabe (og så skydedøre udenpå). Det fylder simpelthen så meget, og jeg synes dybden er upraktisk, da mit foldede/sammenlagte tøj skal ligge i to kolonner for at udnytte pladsen optimalt. Så på 37 cm kan der sagtens være almindeligt voksentøj :-D
1
Trappestige

Indlægaf Trappestige » 19. okt 2018, 14:12

twinkle skrev:Vi vil bruge den dybde, når vi på et tidspunkt skal lave vores væg til væg garderobeskab i soveværelset om.
Vi har et ret lille soveværelse, og de tidligere ejere af huset har installeret 60 cm dybe garderobeskabe (og så skydedøre udenpå). Det fylder simpelthen så meget, og jeg synes dybden er upraktisk, da mit foldede/sammenlagte tøj skal ligge i to kolonner for at udnytte pladsen optimalt. Så på 37 cm kan der sagtens være almindeligt voksentøj :-D

Det er faktisk rigtig nok, det der med at det er pisse irriterende at have det hele lagt i dobbelte bunker på hver hylde. Det havde de også i Malm kommoden og det gør bare at man er mest tilbøjelig til at bruge det samme tøj om og om igen, da det er det der kommer til at ligge yderst hele tiden. Jeg fik i hvert fald et mindre hjerteanfald da jeg smed alt deres tøj på gulvet for at sortere i aftes. Det meste er nyt og ubrugt, fordi det hele tiden har lagt inderst/nederst.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2302
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22125

Indlægaf kidkomb » 20. okt 2018, 21:07

Vi bruger BESTÅ reoler med låger til tøjskabe herhjemme. De er 40cm dybe. Jeg elsker, elsker, elsker, som de andre, at mit tøj er overskueligt og i een række indad. Jeg får simpelthen spat af 60cm dybe tøjskabe.
1
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 628
Likede indlæg: 4719

Indlægaf Filipai » 20. okt 2018, 21:20

60 cm er kun en fordel hvis man har udtræksskuffer så man kan få overblik, kombineret med meget bøjletøj.
Vi får 60 i walkin fordi vi ikke skal have hylder overhovedet, men begge to mest af alt har bøjletøj, resten af huset skal vi have 40 cm, da det simpelthen fungerer bedre i forhold til hylder (og sko opbevaring)
1
Brugeravatar
Misantropen
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1477

Indlægaf Misantropen » 21. okt 2018, 00:07

Kan du ikke prøve at folde noget tøj og måle om det passer? :genert:

Umiddelbart vil jeg vurdere at mit almindelige hverdagstøj sagtens vil kunne være der, men ellers kommer det vel bare an på hvordan det bliver lagt sammen. Hvis bukserne fx er for lange kan de måske ligge på den anden led.

PS. Jeg har også dybe, integrerede tøjskabe i soveværelset og jeg hader det! Til sengetøj og lignende gør det ikke så meget, men til tøj der jævnligt bruges er det sindssygt irriterende. Det er svært at få et ordentligt overblik og tit skygger skabslågerne for lyset fra henholdsvis vinduet og loftslampen :sarkasme: Jeg hader dybden på det skab!
1

Beklager savefejl. Mine biller er i stykker.

Billede
Brugeravatar
Tiger
Kort karma: 28
Likede indlæg: 247

Indlægaf Tiger » 21. okt 2018, 06:08

Vi har køkkenhøjskabe (den gamle model) i vores gang i den dybde. Vi bruger det dog til sengetøj, håndklæder osv.

Der kan også stå klodskasser fra fx Silvan i dem. To stk på hver hylde, vores skabe er 60 cm i bredden. Så jeg bruger dem også til trusser osv. i kasser.

Jeg tror sagtens du kan bruge det til jeans og hættetrøjer osv. Måske du skal skal lægge helt store ting sammen på en lidt anden måde, hvis det fx er en speciel “fyldig” ting :D

Jeg eeeeelsker mine skabe :lun:
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Trappestige

Indlægaf Trappestige » 21. okt 2018, 06:43

Jeg tog i IKEA igen i går, manglede jo de der ben til skabene og havde også kun købt et sæt greb. :rulle: Denne gang havde jeg mere tid, der var næsten ingen mennesker og jeg fandt flere skabe der havde 37/40 cm. i dybden. Det var faktisk en helt tilpas dybde, synes jeg nu. Jeg fandt også kasser der kan være der, til undertøj og strømper. :gogo: Det skal nok blive godt. Gid jeg havde gjort det da vi flyttede ind, i stedet for det kæmpe skrummel af Malm der fyldte på deres værelse- og som alligevel kun kunne rumme halvdelen af deres tøj.
1
Indomie
Kort karma: 0
Likede indlæg: 30

Indlægaf Indomie » 21. okt 2018, 07:06

Hvilke skabe har du købt?
Jeg lurer nemlig også på at skifte mine ungers malm kommode ud da specielt den store trænger til noget større men jeg synes deciderede garderobeskabe er for meget bøjle og for lidt hylder
0
Trappestige

Indlægaf Trappestige » 21. okt 2018, 08:28

Indomie skrev:Hvilke skabe har du købt?
Jeg lurer nemlig også på at skifte mine ungers malm kommode ud da specielt den store trænger til noget større men jeg synes deciderede garderobeskabe er for meget bøjle og for lidt hylder

Jeg kiggede nemlig også længe hos både jysk, idémøbler osv. før jeg fandt en model med kun hylder. Vi har ikke brug for den der bøjlestang, der ofte fylder det meste af et skab.
Jeg har købt denne model og har købt lædergreb til. Låger kan man selv vælge i drop-down menuen.
https://m2.ikea.com/dk/da/p/metod-hojsk ... s59920902/
0
Indomie
Kort karma: 0
Likede indlæg: 30

Indlægaf Indomie » 21. okt 2018, 09:07

Fedt tak, så har jeg lidt at gå efter
1

Tilbage til "Bolig"