Tiny hus på 20 m2

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16913
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1073
Likede indlæg: 21025

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf Misantropen » 4. nov 2018, 11:34

Hewlett skrev:
Filipai skrev:Min anden lejlighed var 30 kvm, og var virkeligt godt udnyttet, men selv det bliver man altså træt af, især når man bor flere sammen. Man kan ikke være alene, og man har gæster oven i sit soveværelse..
Jeg elsker ting og jeg elsker at have plads til mine ting. Vi bygger 191 kvm om lidt, og jeg ville gerne have haft det større :genert:


Jeg er med på den her. Jeg elsker ting og jeg har meget af det. Makeup, tøj, parfumer, bøger, planter - jeg er ret materiel og ville savne at være omgivet af de ting jeg har anskaffet mig i løbet af mit liv.

Jeg tror at én af de afgørende faktorer for, om man kan leve småt er, at man er i stand til kun at omgive sig med det allermest nødvendige.

Der er nu noget særligt ved at komme ind i et hjem med en afslappet stemning, der oser af liv og personlighed fordi man kan se der bor nogen og hjemmet/tingene bliver holdt af og brugt.

Jeg kunne sagtens undvære mange af mine ting hvis jeg skulle, men jeg har dem jo fordi de betyder noget for mig, selvom noget måske vil blive betegnet som luksus i andres øjne.

Jeg er ikke til store, halvtomme, anonyme boliger i sig selv, selvom de måske ser godt ud på billeder, men ellers ligner så mange andre hjem og er uden tegn på beboelse.

Materielle ting er selvfølgelig med til at skabe et hjem, men det er ikke mængden, mærket eller prisen der gør det for mig. Jeg hader at komme ind i et hjem hvor ejerne er så ømme omkring deres ting at man knapt nok tør sidde i møblerne eller bruge deres service, men det skal selvfølgelig heller ikke være sådan at det er totalt rodet og beskidt.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8928
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1516
Likede indlæg: 25572

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. nov 2018, 12:55

nej tak...

Jeg har set en del af de der tinyhouses på nettet, og bliver facineret af hvor meget folk kan få ind på få kvadratmeter, og hvor funktionelt det umiddelbart kan være.
men det ville være for småt til mig, ganske enkelt - også selvom jeg bare var mig.

Jeg har boet i delelejlighed hvor jeg havde et værelse på 16-18 kvm, delt køkken og bad, og det følte jeg var småt, og jeg var glad for at komme videre i noget andet. Jeg kan rigtig godt li at have plads omkring mig.

Bare tanken om en uges ferie i en campingvogn fremkalder nervøse trækninger :lol:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Bolig"