frakoble vaskemaskine

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

frakoble vaskemaskine

Indlægaf Neverkont » 18. nov 2018, 22:04

Jeg er ved at rydde op i boet efter min bror, og kom i tanker om, at jeg jo nok hellere må frakoble vaskemaskinen inden flyttemændene skal fjerne den. :fløjt:
Jeg var lidt usikker på, om jeg kunne gøre det selv, men da jeg fik set på installationen synes jeg det ligner noget jeg burde kunne selv. Men kan alligevel komme lidt i tvivl, jeg vil jo nødig risikere, at lave en gevaldig vandskade.

Har jeg ret i, at den sorte "hane" skal drejes med uret, for at lukke for vandet?
Og derefter skrue den hvide "dims" under hanen af?

Derudover går jeg ud fra, at jeg "bare" skal fjerne spændebåndet, som sidder rundt om afløbsslangen, er det korrekt?

Er der andet jeg skal være obs på?

Den der hvide "beholder", er det en form for et filter?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: frakoble vaskemaskine

Indlægaf Jadajada » 18. nov 2018, 22:11

Det lyder som en fin plan - det er også sådan jeg ville gøre.

Den hvide dims ligner en vandlås.
Hvis den skal stå længe kan du proppe den af i toppen, ellers kan det godt komme til at lugte.
Hvis der ikke går ret længe inden der bliver monteret en ny maskine er det lige meget.


Edit: og så er der også noget strøm et sted. Det kan være lavet som alm. stikprop, men kan også være som en fast installation.
0
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: frakoble vaskemaskine

Indlægaf Neverkont » 18. nov 2018, 22:20

Jadajada skrev:Det lyder som en fin plan - det er også sådan jeg ville gøre.

Den hvide dims ligner en vandlås.
Hvis den skal stå længe kan du proppe den af i toppen, ellers kan det godt komme til at lugte.
Hvis der ikke går ret længe inden der bliver monteret en ny maskine er det lige meget.


Edit: og så er der også noget strøm et sted. Det kan være lavet som alm. stikprop, men kan også være som en fast installation.


"Proppe den af i toppen" ?? :gruble:

Strømmen har jeg styr på. :gogo:
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: frakoble vaskemaskine

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 19. nov 2018, 08:40

Du kan bare tape noget henover hullet eller stikke et stykke isolering i hullet så det ikke lugter. Vi har haft et afløb stående den sidste måned med et stykke isolering i, og det har ikke lugtet.
1

Tilbage til "Bolig"