Henstilling fra kommune

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Soffi
Indlæg: 23
Tilmeldt: 25. mar 2016, 17:35
Kort karma: 0
Likede indlæg: 11

Henstilling fra kommune

Indlægaf Soffi » 27. nov 2018, 09:34

Vi bor i hus, flyttede ind for over 11 år siden, og i går eftermiddag tikkede der så en henstilling ind om at vi havde lavet en asfaltrampe ind til vores indkørsel, og den skulle være fjernet inden d. 6/12.

Øh, okay..?!
Det er ikke os, der har lavet den. Vi har faktisk aldrig tænkt over, at den er der, men nu skal den så væk?

Jeg kommer selvfølgelig til at skulle ringe til teknisk forvaltning og høre, hvordan og hvorledes vi skal forholde os. Er ikke sikker på, at det er noget vi lige selv har kompentencerne til. At banke asfalt op. Og hvis vi skal have folk udefra er d. 6/12 en noget kort frist. Og vores biler skraber lidt på under, når vi triller ned. Fjernes den “rampe”, forværres det højst sandsynligt...

Er der nogen, der har oplevet noget lignende, har erfaring, gode råd eller juridisk viden?
Det er en privat fællesvej, vi bor på, hvis det har betydning?
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7095
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13318

Re: Henstilling fra kommune

Indlægaf Rapfisk » 27. nov 2018, 09:42

JoyNips skrev:Tag

Er det noget, du ved noget om, Nips?
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Henstilling fra kommune

Indlægaf Madam Pomfrey » 27. nov 2018, 09:44

Det lyder lidt sært, det er da meget normalt at man har sådan en asfalt rampe op til fortov/indkørsel...
Har øvrige huse på vejen ikke dette?
Jeg ville nok kontakte naboerne for at høre om de havde fået en lignende henvendelse.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Henstilling fra kommune

Indlægaf JoyNips » 27. nov 2018, 09:46

Rapfisk skrev:
JoyNips skrev:Tag

Er det noget, du ved noget om, Nips?


Intet, det er temmelig langt fra mit felt.

Jeg ville starte med at ringe til Teknisk Forvaltning og høre lidt mere om hvorfor rampen er ulovlig og om den evt. kan lovliggøres i stedet for at fjernes - og i øvrigt forklare, at rampen har været der i 11+ år.
Der må også være en hjemmelshensvisning i brevet fra kommunen? Klagevejledning?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Henstilling fra kommune

Indlægaf IrmaPigen » 27. nov 2018, 16:34

Altså I får jo påbuddet(?) fra kommunen, hvis noget er ulovligt, uanset om I har lavet det selv eller om det er en tidligere ejer. Det vil altid være den til enhver tid værende ejer der står til ansvar i forholdet til kommunen.

Jeg ville så konkret undersøge hvad det nærmere er ved den omtalte rampe der er ulovligt eller gør den ulovlig. Find ud af hvad deres hjemmel er.

Du skriver det er en henstilling og ikke et påbud, er det korrekt? Normalt vil jeg jo mene man får et påbud om lovliggørelse. Er der en klagevejledning som der jo skal være i en forvaltningsretlig afgørelse? (i øvrigt bør hjelmen også klart og tydeligt fremgå, dvs hvad er det for en regel, jeres rampe ikke lever op til)

Man skulle måske så også lige undersøge, om det er noget der er lavet lovligt engang i tidens morgen, for så bliver det jo ikke sådan lige ulovligt efterfølgende.
Senest rettet af IrmaPigen 28. nov 2018, 16:21, rettet i alt 1 gang.
0
bralle
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. okt 2015, 08:33
Kort karma: 5
Likede indlæg: 76

Re: Henstilling fra kommune

Indlægaf bralle » 27. nov 2018, 20:46

Er der to ramper/indkørsler ind til jeres hus? Eller er rampen ud til en anden vej, end den hvor I har adresse? Det har jeg hørt i andre tilfælde. Men kommunen kan helt sikkert rådgive. De plejer at være ganske flinke og tidsfristen kan sikkert fraviges, hvis du spørger.
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Henstilling fra kommune

Indlægaf Artem » 27. nov 2018, 21:19

Som bralle er inde på er det også min første tanke om den indkørsel er til en anden vej end i har adresse på?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Bolig"