Bliver mit skrald sorteret??

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Bliver mit skrald sorteret??

Indlægaf Lys » 13. dec 2018, 10:16

kidkomb skrev:
Lys skrev:
kidkomb skrev:
Lys skrev:Det tror jeg godt, du kan regne med. Læs fx her om at anlægget i Glostrup også sorterer bioposerne fra: https://www.google.dk/amp/s/www.tv2lorry.dk/amp/593097


Hvor er det smart! Tak for link :kys:

Dog står der også:

"...siger Lotte Stächer til TV 2 Lorry og forklarer, hvorfor det alligevel er en god idé fortsat at uddele de gratis bioposer til københavnerne frem for at aflevere affaldet i almindelige plasticposer:
- Når poserne sorteres fra affaldet, bliver de revet i stykker, og hvis det er plasticposer, ville der komme plastic i gødningen, som vi kører ud på markerne, og det vil vi ikke have, siger Teknik- og miljøforvaltningens centerchef."

Så i vores kommune gøder de med plastrester? :shock:


Det kommer jo an på, hvordan jeres bioaffald behandles og hvad det anvendes til. Jeg ville trække vejret dybt, tælle til 10 og spørge kommunen ad :)

Lyder jeg vred? :forvirret: Jeg er ikke vred? Jeg prøver bare at finde ud af om jeg skal have 5 eller 6 skraldespande i mit nye køkken.



Den der chok-smiley indikerer i hvert fald ikke en åben, nysgerrig og rolig indstilling til spørgsmålet:)
1
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Bliver mit skrald sorteret??

Indlægaf gro71 » 13. dec 2018, 10:34

kidkomb skrev:
Pandesteg skrev:
kidkomb skrev:Vi nåede ikke skraldebilen, men jeg glemte at fortælle en ting:

I vores kommune findes der ikke poser til bioaffald. Det skal bare i almindelige plastikposer :shock:

Tror I stadig at det bliver sorteret?


Ja. Indholdet hældes ud af poserne. Det står der i hvertfald i vores sorteringsvejledning :)

Det står simpelthen nogen på genbrugsstationen og har til opgave at tømme poser??


Jeg er netop flyttet til en kommune, der også går vældig meget op i affaldssortering, så vi skal sortere i 6 skraldebøtter. Jeg undrede mig netop over det der med de manglende bioposer og kontaktede renovationsselskabet. Og de svarede, at bioaffald bare skal i plasticposer, fordi affaldet bliver tromlet ud af poserne, når det når til anlægget.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bliver mit skrald sorteret??

Indlægaf kidkomb » 5. feb 2019, 09:23

Jeg hiver lige denne op igen, fordi:

https://www.tveast.dk/artikel/bioposen- ... cebook.com
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Bliver mit skrald sorteret??

Indlægaf kidkomb » 5. feb 2019, 11:48

Vi skal i øvrigt have lavet have her til foråret og jeg påtænker at lave noget kompost-halløj, fordi det da giver bedre mening at gøre det selv end at putte i poser og lade en lastbil tranportere det hen til et anlæg der skal skylle det for plastikrester og derefter kompostere det. Så kan vi sortere grønt/æggeskaller/madrester for sig og så kan skraldemanden få alt vores køkkenrulle som bio.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Bolig"