Stitch søger bolig

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Stitch søger bolig

Indlægaf Stitch » 11. dec 2018, 13:12

Nogle gange former livet sig bare ikke, som vi troede, at det gjorde. Og pt. er mit liv helt anderledes end for bare 2 uger siden.

Men bare fordi livet er noget lort, så går det ikke i stå. Jeg søger nu derfor bolig. Enten andel eller ejer. Helst til max. 2mil. (så er banken glad). Min. 2 værelser. Helst på Nørrebro, Frederiksberg eller Kbh. K/V. Lav boligydelse.

Jeg spørger om mirakler, men er der nogen der kender til noget? Jeg er ikke desperat, for jeg har et sted at bo. Men vil bare gerne have mit eget.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Krølle » 11. dec 2018, 15:21

Hvis du kigger på ejer, kan der være penge at spare både ift anskaffelse og mdl udgifter, hvis du kigger efter 60’er/70’er-byggeri. Det er (i de flestes optik) mindre charmerende end de gamle bygninger og dermed billigere + ejerudgifterne er ofte lavere.
3
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12460

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf IrmaPigen » 11. dec 2018, 15:32

Ikke for at tage modet fra dig, men prøv at kigge på på boligsiden og filter på prisen og ejer og andel og så til Maks 2 mio og min 2 værelser. Jeg søgte hele kbh kommune.

Lidt er der, men det kan være, du må lidt længere ud end du brokvarterer du nævner og Frederiksberg.

Der er nogle andele - men jeg ved ikke om du så også må ligge i nærheden af de 2 mio kr. Boligafgiften på en andel er jo som regel højere end fællesudgifter og andelsboliglånet er også til en højere rente.
Senest rettet af IrmaPigen 11. dec 2018, 15:36, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Purple Haze » 11. dec 2018, 15:32

Jeg bor i en 2 værelses ejer på Østerbro og gav i sin tid 1.800.000 for den, så tænker det burde kunne lade sig gøre for dig at finde noget også.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Kattefjæs » 11. dec 2018, 15:40

Jeg skal snart saelge en 2v paa Noerrebro. Skriv evt privatbesked hvis det er. :)
6
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33983

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf JoyNips » 11. dec 2018, 15:51

6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2320

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Jadajada » 11. dec 2018, 16:30

JoyNips skrev:Det er næsten FOR oplagt :D
https://www.realmaeglerne.dk/bolig/156- ... de-4-1-207


Debatghettoen :sol:
3
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Stitch » 11. dec 2018, 16:38

Tak for råd og kommentarer. Jeg ved godt, at budgettet ikke lige er det bedste, når man gerne bare vil bo på Nørrebro. Men nogle år i udlandet smadrede lige økonomien lidt :D

Kan dog lægge en god udbetaling, så det burde gå. Jeg er heller ikke så krævende. Min. 2 vær. og beliggende på Nørrebro. Og eget toilet/bad. Alt andet går nok :)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Wizzze » 11. dec 2018, 16:40

Der er rigtig mange andele der aldrig kommer til salg "offentligt" de ryger så hurtigt til nogen der kender nogen, så det er virkelig om at udnytte sit netværk, ikke bare det nære, men venners venner og dem kollegaer kender osv.

Er Østerbro udelukket, eller kan det også gå an? Jeg ved godt speltmafiaen huserer og vi har seriøse bandeproblemer, især søndag morgen for Juno og lign. men vi er faktisk også nogen som bare er kedelige og almindelige :D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Stitch » 11. dec 2018, 16:44

Wizzze skrev:Der er rigtig mange andele der aldrig kommer til salg "offentligt" de ryger så hurtigt til nogen der kender nogen, så det er virkelig om at udnytte sit netværk, ikke bare det nære, men venners venner og dem kollegaer kender osv.

Er Østerbro udelukket, eller kan det også gå an? Jeg ved godt speltmafiaen huserer og vi har seriøse bandeproblemer, især søndag morgen for Juno og lign. men vi er faktisk også nogen som bare er kedelige og almindelige :D


Det har du helt ret i - også derfor jeg forsøger mig herinde. Det kunne jo være, at der var nogen, der havde noget eller kendte til noget (har faktisk allerede fået tips :) ).

Jeg er mest til Nørrebro, men Østerbro kan gå an. Hvis du (eller andre) kender til noget, må man i hvert fald meget gerne sige til.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Viskelæder » 11. dec 2018, 17:17

Jadajada skrev:
JoyNips skrev:Det er næsten FOR oplagt :D
https://www.realmaeglerne.dk/bolig/156- ... de-4-1-207


Debatghettoen :sol:


Jeg skulle LIGE til at skrive det.

Der er et par boliger til salg hos os (i Debathuset) :slem: :slem:
3
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Kattefjæs » 11. dec 2018, 17:24

Wizzze skrev:Der er rigtig mange andele der aldrig kommer til salg "offentligt" de ryger så hurtigt til nogen der kender nogen, så det er virkelig om at udnytte sit netværk, ikke bare det nære, men venners venner og dem kollegaer kender osv.


ER det seriøst så vildt som folk gør det til? Jeg har hørt nogle historier men jeg kan slet ikke forstå det!

Jeg købte min lejlighed for ti år siden og da var det selvfølgelig slet ikke sådan. :nej:

Jeg skal desværre af med den nu, og alle fortæller mig at den ryger på fjorten dage og at jeg garanteret bliver tilbudt penge under bordet. Men jeg forstår det stadig ikke helt.

Min forening bestemmer prisen, så der er ikke rigtig noget at rafle om jo. Jeg venter stadig på salgsopstillingen så jeg ved ikke hvad for en pris de sætter.

Jeg har lagt mærke til at jeg ingen lejligheder kan finde til salg i min gade, men jeg tror bestemt ikke at det er fordi der ikke handles. Nogle lejligheder går nok til den interne liste, men jeg spekulerer på om resten så går til netværk så hurtigt at de aldrig rammer salgssiderne? :forvirret:

Jeg har på fornemmelsen at det er spild af penge at bruge mægler, selvom det måske er nemmere når man bor i udlandet, men det virker også lidt som overkill hvis markedet er så nemt at afsætte til.

Nå men hvis ikke min ryger på intern liste, så kan Stitch jo overveje den. Jeg vil i så fald undgå at bede om 100.000kr i kolde kontanter under bordet. Consider it a debattjeneste. :lol:
1
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Lys » 11. dec 2018, 17:33

Kattefjæs skrev:
Wizzze skrev:Der er rigtig mange andele der aldrig kommer til salg "offentligt" de ryger så hurtigt til nogen der kender nogen, så det er virkelig om at udnytte sit netværk, ikke bare det nære, men venners venner og dem kollegaer kender osv.


ER det seriøst så vildt som folk gør det til? Jeg har hørt nogle historier men jeg kan slet ikke forstå det!

Jeg købte min lejlighed for ti år siden og da var det selvfølgelig slet ikke sådan. :nej:

Jeg skal desværre af med den nu, og alle fortæller mig at den ryger på fjorten dage og at jeg garanteret bliver tilbudt penge under bordet. Men jeg forstår det stadig ikke helt.

Min forening bestemmer prisen, så der er ikke rigtig noget at rafle om jo. Jeg venter stadig på salgsopstillingen så jeg ved ikke hvad for en pris de sætter.

Jeg har lagt mærke til at jeg ingen lejligheder kan finde til salg i min gade, men jeg tror bestemt ikke at det er fordi der ikke handles. Nogle lejligheder går nok til den interne liste, men jeg spekulerer på om resten så går til netværk så hurtigt at de aldrig rammer salgssiderne? :forvirret:

Jeg har på fornemmelsen at det er spild af penge at bruge mægler, selvom det måske er nemmere når man bor i udlandet, men det virker også lidt som overkill hvis markedet er så nemt at afsætte til.

Nå men hvis ikke min ryger på intern liste, så kan Stitch jo overveje den. Jeg vil i så fald undgå at bede om 100.000kr i kolde kontanter under bordet. Consider it a debattjeneste. :lol:



Ja, det er det. Jeg købte min andel for 10 år siden via mægler og forhandlede den godt under maxprisen i salgspris. Nu ville jeg kunne sælge til maxprisen og ville næppe have brug for mægler. Det er der i hvert fald ikke andre i min forening, der har brugt længe, når de skulle sælge. Vi har ingen venteliste.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Stitch » 11. dec 2018, 17:40

Kattefjæs skrev:
Wizzze skrev:Der er rigtig mange andele der aldrig kommer til salg "offentligt" de ryger så hurtigt til nogen der kender nogen, så det er virkelig om at udnytte sit netværk, ikke bare det nære, men venners venner og dem kollegaer kender osv.


ER det seriøst så vildt som folk gør det til? Jeg har hørt nogle historier men jeg kan slet ikke forstå det!

Jeg købte min lejlighed for ti år siden og da var det selvfølgelig slet ikke sådan. :nej:

Jeg skal desværre af med den nu, og alle fortæller mig at den ryger på fjorten dage og at jeg garanteret bliver tilbudt penge under bordet. Men jeg forstår det stadig ikke helt.

Min forening bestemmer prisen, så der er ikke rigtig noget at rafle om jo. Jeg venter stadig på salgsopstillingen så jeg ved ikke hvad for en pris de sætter.

Jeg har lagt mærke til at jeg ingen lejligheder kan finde til salg i min gade, men jeg tror bestemt ikke at det er fordi der ikke handles. Nogle lejligheder går nok til den interne liste, men jeg spekulerer på om resten så går til netværk så hurtigt at de aldrig rammer salgssiderne? :forvirret:

Jeg har på fornemmelsen at det er spild af penge at bruge mægler, selvom det måske er nemmere når man bor i udlandet, men det virker også lidt som overkill hvis markedet er så nemt at afsætte til.

Nå men hvis ikke min ryger på intern liste, så kan Stitch jo overveje den. Jeg vil i så fald undgå at bede om 100.000kr i kolde kontanter under bordet. Consider it a debattjeneste. :lol:



Jeg er i hvert fald interesseret. Og så ligger den jo i mit hood :lun: Jeg er opvokset lige rundt om hjørnet og bor 2 gader derfra. Det er meant to be!
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Kattefjæs » 11. dec 2018, 17:42

Lys skrev:Ja, det er det. Jeg købte min andel for 10 år siden via mægler og forhandlede den godt under maxprisen i salgspris. Nu ville jeg kunne sælge til maxprisen og ville næppe have brug for mægler. Det er der i hvert fald ikke andre i min forening, der har brugt længe, når de skulle sælge. Vi har ingen venteliste.


Hvad SKER der for markedet??? :panik:
0

Tilbage til "Bolig"