Oprydningstråden 2019

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf TomKah » 13. jan 2019, 20:19

Jeg har været i IKEA. Det er sgu altid dyrt at gå i IKEA - selv når man prøver at køre minimaliststilen :/

Jeg savner ideer til opbevaring af mine viskestykker. Hvordan folder man dem smartest? Hvis jeg nu vil have dem i en klassisk klodsklasse. Lige pt har jeg dem bare foldet i fjerdedele i en klassisk plastikkurv (i ægte 70er orange fra mit barndomshjem), men for det første vælter de ud over siderne i den og for det andet har kurven nok i de flestes øjne for længst opgivet. Den ene side er gået helt af.
En moderne plastikkurv kan desværre ikke være i skabet. Det har en bredde på kun 40 cm (udvendigt), så måske 37 indvendigt.

Er der nogen der har et godt forslag?
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf TomKah » 13. jan 2019, 20:41

Maanii skrev:
TomKah skrev:Jeg har været i IKEA. Det er sgu altid dyrt at gå i IKEA - selv når man prøver at køre minimaliststilen :/

Jeg savner ideer til opbevaring af mine viskestykker. Hvordan folder man dem smartest? Hvis jeg nu vil have dem i en klassisk klodsklasse. Lige pt har jeg dem bare foldet i fjerdedele i en klassisk plastikkurv (i ægte 70er orange fra mit barndomshjem), men for det første vælter de ud over siderne i den og for det andet har kurven nok i de flestes øjne for længst opgivet. Den ene side er gået helt af.
En moderne plastikkurv kan desværre ikke være i skabet. Det har en bredde på kun 40 cm (udvendigt), så måske 37 indvendigt.

Er der nogen der har et godt forslag?


Personligt ville jeg overveje hvor mange man i virkeligheden har brug for.

Vi har kun 2, som er i brug og hænger på knager – Dem bruger vi til de ikke kan mere, og så køber vi nye.


? Meget forundret? Vasker du dem så hver anden dag og hænger dem op til tørre på knagen eller hvordan gør du?
4
MOGA
Indlæg: 4029
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf MOGA » 13. jan 2019, 20:47

TomKah skrev:Jeg har været i IKEA. Det er sgu altid dyrt at gå i IKEA - selv når man prøver at køre minimaliststilen :/

Jeg savner ideer til opbevaring af mine viskestykker. Hvordan folder man dem smartest? Hvis jeg nu vil have dem i en klassisk klodsklasse. Lige pt har jeg dem bare foldet i fjerdedele i en klassisk plastikkurv (i ægte 70er orange fra mit barndomshjem), men for det første vælter de ud over siderne i den og for det andet har kurven nok i de flestes øjne for længst opgivet. Den ene side er gået helt af.
En moderne plastikkurv kan desværre ikke være i skabet. Det har en bredde på kun 40 cm (udvendigt), så måske 37 indvendigt.

Er der nogen der har et godt forslag?


Jeg folder først i tredjedele på langs og så igen i tredjedele. Jeg har dem liggende på en hylde, men umiddelbart, tror jeg, det passer meget godt med målene på en klodskasse.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf TomKah » 13. jan 2019, 20:55

Maanii skrev:
TomKah skrev:
Maanii skrev:
TomKah skrev:Jeg har været i IKEA. Det er sgu altid dyrt at gå i IKEA - selv når man prøver at køre minimaliststilen :/

Jeg savner ideer til opbevaring af mine viskestykker. Hvordan folder man dem smartest? Hvis jeg nu vil have dem i en klassisk klodsklasse. Lige pt har jeg dem bare foldet i fjerdedele i en klassisk plastikkurv (i ægte 70er orange fra mit barndomshjem), men for det første vælter de ud over siderne i den og for det andet har kurven nok i de flestes øjne for længst opgivet. Den ene side er gået helt af.
En moderne plastikkurv kan desværre ikke være i skabet. Det har en bredde på kun 40 cm (udvendigt), så måske 37 indvendigt.

Er der nogen der har et godt forslag?


Personligt ville jeg overveje hvor mange man i virkeligheden har brug for.

Vi har kun 2, som er i brug og hænger på knager – Dem bruger vi til de ikke kan mere, og så køber vi nye.


? Meget forundret? Vasker du dem så hver anden dag og hænger dem op til tørre på knagen eller hvordan gør du?


Vi bruger dem slet ikke så meget, at det er nødvendigt at vaske dem så ofte. Vi bruger opvaskeren til det meste.

Jeg tænker heller ikke man behøver have så få.
Jeg har bare selv følt det som en stor lettelse at skære mine ejendele ned til den mængde jeg har brug for, og så ikke gemme på en masse unødvendig.

Mest fordi du skriver at mange af dem i virkeligheden måske er over and done.

Det var plastikkassen fra 70erne der var over.
Vi har måske 10-15 viskestykker. En enkelt plastkurv fyldt.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Spjaerten » 13. jan 2019, 21:04

Solgte 2 ting idag, i forbindelse med omrokering i mit alrum/stue.
Det også en slags oprydning :lol:

Næste step er at få ryddet min tv bænk som også ryger, når jeg får tv’et væghængt.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Pandesteg » 13. jan 2019, 21:05

TomKah skrev:
Maanii skrev:
TomKah skrev:
Maanii skrev:
TomKah skrev:Jeg har været i IKEA. Det er sgu altid dyrt at gå i IKEA - selv når man prøver at køre minimaliststilen :/

Jeg savner ideer til opbevaring af mine viskestykker. Hvordan folder man dem smartest? Hvis jeg nu vil have dem i en klassisk klodsklasse. Lige pt har jeg dem bare foldet i fjerdedele i en klassisk plastikkurv (i ægte 70er orange fra mit barndomshjem), men for det første vælter de ud over siderne i den og for det andet har kurven nok i de flestes øjne for længst opgivet. Den ene side er gået helt af.
En moderne plastikkurv kan desværre ikke være i skabet. Det har en bredde på kun 40 cm (udvendigt), så måske 37 indvendigt.

Er der nogen der har et godt forslag?


Personligt ville jeg overveje hvor mange man i virkeligheden har brug for.

Vi har kun 2, som er i brug og hænger på knager – Dem bruger vi til de ikke kan mere, og så køber vi nye.


? Meget forundret? Vasker du dem så hver anden dag og hænger dem op til tørre på knagen eller hvordan gør du?


Vi bruger dem slet ikke så meget, at det er nødvendigt at vaske dem så ofte. Vi bruger opvaskeren til det meste.

Jeg tænker heller ikke man behøver have så få.
Jeg har bare selv følt det som en stor lettelse at skære mine ejendele ned til den mængde jeg har brug for, og så ikke gemme på en masse unødvendig.

Mest fordi du skriver at mange af dem i virkeligheden måske er over and done.

Det var plastikkassen fra 70erne der var over.
Vi har måske 10-15 viskestykker. En enkelt plastkurv fyldt.


Vi har også opvasker, men bruger nu tit viskestykker. Til de ting som ikke kan komme i opvaskeren, til når vi skyller grøntsager osv., til når man pudser spejle og tørrer støv af, ja synes jeg bruger dem til tusind ting :)

Har du prøvet den japanske vidunderdames foldeteknik?
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf TomKah » 13. jan 2019, 21:34

Ja jeg har foldet efter hendes teknik, men kan ikke få det til at give mening i en kasse i et skab.

Har prøvet tredjedele nu og det er heller ikke en optimal størrelse til klodskassen
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Mani » 14. jan 2019, 11:27

Jeg har afleveret 40 bøger i en genbrugsbutik. Derudover sendt 3 aflagte pc'er og 2 mobiler til et projekt, som bruger dem til skolebørn i Afrika.
Og så endnu en sæk smidt på lossepladsen. Hvor kommer al det skrammel fra? :blush:
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Lykke » 14. jan 2019, 11:32

En pose er afleveret i genbrugscontainer og to puslespil til genbrugspavillionen.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Jedi » 14. jan 2019, 12:24

Pandesteg skrev:Jeg har ryddet op i min krydderi skuffe. Næsten ærgerligt jeg ikke har et før-billede, men plejede at have to kurve stående i skuffen med forskellige krydderibøtter og poser i.


:worship: :worship: :worship:
0
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Maoam » 16. jan 2019, 14:37

Jeg har lagt en skæv tallerken, nogle skåle og en spatel i kassen, der skal til genbrugsbutik eller på genbrugsplads. Jeg har også nogle katteting, jeg skal af med.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Planten » 16. jan 2019, 15:05

Jeg har vedtaget med mig selv, at jeg vil prøve at bruge ting op, inden jeg køber nyt. Undtagen nogle få ting, der er nødvendigt for mig at have hele tiden. Jeg tror, det bliver godt :)
1
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf computermus » 16. jan 2019, 21:55

6 små glasskåle , 2 bordskånere i filt , 1 drikkedunk , og 2 lysestager samt et sæt joggingtøj er lagt i en pose til genbrugsbutikken .
2
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Mani » 17. jan 2019, 09:33

Teenagerne ryddede op på værelserne i weekenden. Det resulterede i 3 flyttekasser med legetøj, sportudstyr og gadgets som små droner etc. i går blev afleveret til et sted der hjælper flygtninge når de flytter ud fra centre til boliger i vores by.

Derudover røg der 1 ½ kasse på lossepladsen, da det var for slidt eller ikke virkede mere.
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf computermus » 18. jan 2019, 09:43

computermus skrev:6 små glasskåle , 2 bordskånere i filt , 1 drikkedunk , og 2 lysestager samt et sæt joggingtøj er lagt i en pose til genbrugsbutikken .
Så blev posen afleveret til genbrug, og udover det allerede nævnte , røg der også lige 1 stk.skål, 1 stks. gør det selv julepynt, 2 tørklæder, som aldrig har været brugt, og et lille nøgleskab, som var beregnet til at sætte et broderi eller billede ind i lågen .
0

Tilbage til "Bolig"