Oprydningstråden 2019

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Spjaerten » 7. jan 2019, 15:10

jeg har 1 kælderrum og det eneste der står dernede er min grill (man må kun grille med gas her), tomme flyttekasser og 1 stol.
Med vilje jeg ikke skal ha andet sat derned. Har rigelig ting fordelt, på min plads i lejligheden og der skal ikke mere til hen af vejen.
1
Tryk på * :slem:
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40745

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Akehurst2 » 7. jan 2019, 15:19

Spjaerten skrev:jeg har 1 kælderrum og det eneste der står dernede er min grill (man må kun grille med gas her), tomme flyttekasser og 1 stol.
Med vilje jeg ikke skal ha andet sat derned. Har rigelig ting fordelt, på min plads i lejligheden og der skal ikke mere til hen af vejen.


Hvis du en dag smider den selvdisciplin ned på genbrugspladsen er jeg den først i kø til at overtage den!
2
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf TomKah » 8. jan 2019, 20:44

Lige nu er mit største problem LEGO. Jeg elsker legoet men vi har sindssygt meget og jeg kan slet ikke overskue tanken om at bygge det/sortere det. Nogen der har givet sig i kast med noget i den dur?
Vi har nok omkring 4-5 bedrollerS af de helt store med LEGO
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Planten » 8. jan 2019, 21:42

Jeg har løjet for jer.... jeg havde mere end jeg troede på loftet. Det har jeg ikke mere - jeg har kasseret halvdelen af det. Meget af det var studieting. Jeg har beholdt 2/5. Noget kommer med på arbejde - jeg kan bruge det i min undervisning. Men ellers er det ryddet grundigt ud i souvenirs - og i take that samlingen :lol:
4
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Planten » 8. jan 2019, 21:45

TomKah skrev:Lige nu er mit største problem LEGO. Jeg elsker legoet men vi har sindssygt meget og jeg kan slet ikke overskue tanken om at bygge det/sortere det. Nogen der har givet sig i kast med noget i den dur?
Vi har nok omkring 4-5 bedrollerS af de helt store med LEGO

Hvordan er det opbevaret nu? Jeg er typen, der gerne farvesorterer ting - eller jeg synes i hvert fald godt om det :)
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf TomKah » 8. jan 2019, 21:50

Planten skrev:
TomKah skrev:Lige nu er mit største problem LEGO. Jeg elsker legoet men vi har sindssygt meget og jeg kan slet ikke overskue tanken om at bygge det/sortere det. Nogen der har givet sig i kast med noget i den dur?
Vi har nok omkring 4-5 bedrollerS af de helt store med LEGO

Hvordan er det opbevaret nu? Jeg er typen, der gerne farvesorterer ting - eller jeg synes i hvert fald godt om det :)

I store smartbokses. Der er nok ingen anden vej frem men der er virkelig mange forskellige farver og størrelser. Så det er lidt svært. Går altid død i processen før jeg kommer i gang. Vi har brugt alt for mange penge på LEGO
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Planten » 8. jan 2019, 21:53

TomKah skrev:
Planten skrev:
TomKah skrev:Lige nu er mit største problem LEGO. Jeg elsker legoet men vi har sindssygt meget og jeg kan slet ikke overskue tanken om at bygge det/sortere det. Nogen der har givet sig i kast med noget i den dur?
Vi har nok omkring 4-5 bedrollerS af de helt store med LEGO

Hvordan er det opbevaret nu? Jeg er typen, der gerne farvesorterer ting - eller jeg synes i hvert fald godt om det :)

I store smartbokses. Der er nok ingen anden vej frem men der er virkelig mange forskellige farver og størrelser. Så det er lidt svært. Går altid død i processen før jeg kommer i gang. Vi har brugt alt for mange penge på LEGO

Jeg ville elske det! :love:
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Filipai » 8. jan 2019, 21:59

Planten skrev:
TomKah skrev:
Planten skrev:
TomKah skrev:Lige nu er mit største problem LEGO. Jeg elsker legoet men vi har sindssygt meget og jeg kan slet ikke overskue tanken om at bygge det/sortere det. Nogen der har givet sig i kast med noget i den dur?
Vi har nok omkring 4-5 bedrollerS af de helt store med LEGO

Hvordan er det opbevaret nu? Jeg er typen, der gerne farvesorterer ting - eller jeg synes i hvert fald godt om det :)

I store smartbokses. Der er nok ingen anden vej frem men der er virkelig mange forskellige farver og størrelser. Så det er lidt svært. Går altid død i processen før jeg kommer i gang. Vi har brugt alt for mange penge på LEGO

Jeg ville elske det! :love:


Jeg hader også at rydde op, lige på nær ting der skal farvesorteres og inddeles. Det er den vilde terapi :D

Billede
Billede
2
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf missme » 8. jan 2019, 22:19

Persnikedy skrev:
missme skrev:Nu ville jeg lige have sat et billede ind af min skuffe som jeg lige har organiseret "the Marie Kondo way". Det er skide godt ud. Men altså, jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind her på debatten. Nogen som kan forklare mig hvordan jeg skal gøre?


Fra mobil eller computer?


Fra computeren:

Gå ind under "komplet skrivefelt og vis prøve"

Under kassen hvor manskriver i er der 2 faner, Handling og vedhæft filer. Vælg vedhæft filer. Tryk på "Tilføj filer" og vælg det billede du vil have. Skal det være et bestemt sted i teksten vælger du "Placer inline" og kommer det skrift der dukker op ind i din tekst. Ellers så kommer det bare for neden i indlægget.

Håber det hjalp

Tak for hjælpen, så lærte jeg også det. Filen er bare for stor desværre. Jeg er faktisk aldrig på debatten på mobilen, er det via app, eller skal jeg via chrome for at bruge debatten på mobilen?
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Persnikedy » 9. jan 2019, 03:39

missme skrev:
Persnikedy skrev:
missme skrev:Nu ville jeg lige have sat et billede ind af min skuffe som jeg lige har organiseret "the Marie Kondo way". Det er skide godt ud. Men altså, jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind her på debatten. Nogen som kan forklare mig hvordan jeg skal gøre?


Fra mobil eller computer?


Fra computeren:

Gå ind under "komplet skrivefelt og vis prøve"

Under kassen hvor manskriver i er der 2 faner, Handling og vedhæft filer. Vælg vedhæft filer. Tryk på "Tilføj filer" og vælg det billede du vil have. Skal det være et bestemt sted i teksten vælger du "Placer inline" og kommer det skrift der dukker op ind i din tekst. Ellers så kommer det bare for neden i indlægget.

Håber det hjalp

Tak for hjælpen, så lærte jeg også det. Filen er bare for stor desværre. Jeg er faktisk aldrig på debatten på mobilen, er det via app, eller skal jeg via chrome for at bruge debatten på mobilen?


Der må jeg være dig svar skyldig, for jeg har aldrig prøvet fra mobilen
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Fræksak » 9. jan 2019, 13:16

Jeg er gået i gang med mit eget tøjskab :tie: Det er ikke specielt stort, så jeg har ikke tænkt, at jeg havde sådan super meget tøj. Jeg tog muligvis fejl - det fylder i hvert fald ret meget, når man smider det på sengen i sådan en Marie Kondo-bunke :deer:.
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf englishchannel » 9. jan 2019, 16:21

Jeg vil også gerne være med! Vi flyttede for halvandet år siden og kom godt i bund dengang, da vi gik fra at have kælderrum til kun at have et walk-in closet (som jeg selv sagt gerne ville bruge til andre ting :D ). Men nu har bunkerne langsomt sneget sig ind igen, og vi skal i gang her i weekenden Konmari-style!

Vores største udfordringer er tøj, dullegrej og smykker (mig) og vores walk-in closet, så jeg håber at det kan klares på en weekend.

Men... er der andre end mig, der har svært ved følelsen af "spild" i det her projekt? Jeg har intet problem med at smide gammelt tøj eller lignende ud, men f.eks. har jeg i årevis fået bodylotioner i gave som står uåbnede i mit skab (fordi jeg aldrig bruger bodylotion) og som jeg har svært ved bare at smide ud. I modsætning til tøj, er der vel intet sted man kan donere den slags?
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Planten » 9. jan 2019, 16:25

englishchannel skrev:Jeg vil også gerne være med! Vi flyttede for halvandet år siden og kom godt i bund dengang, da vi gik fra at have kælderrum til kun at have et walk-in closet (som jeg selv sagt gerne ville bruge til andre ting :D ). Men nu har bunkerne langsomt sneget sig ind igen, og vi skal i gang her i weekenden Konmari-style!

Vores største udfordringer er tøj, dullegrej og smykker (mig) og vores walk-in closet, så jeg håber at det kan klares på en weekend.

Men... er der andre end mig, der har svært ved følelsen af "spild" i det her projekt? Jeg har intet problem med at smide gammelt tøj eller lignende ud, men f.eks. har jeg i årevis fået bodylotioner i gave som står uåbnede i mit skab (fordi jeg aldrig bruger bodylotion) og som jeg har svært ved bare at smide ud. I modsætning til tøj, er der vel intet sted man kan donere den slags?

Jeg smider helst heller ikke noget ud. Jeg giver meget til genbrug. Men selvfølgelig ikke af personlig pleje ting. Dem giver jeg gerne til veninder fx.
1
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40745

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Akehurst2 » 9. jan 2019, 16:26

englishchannel skrev:Jeg vil også gerne være med! Vi flyttede for halvandet år siden og kom godt i bund dengang, da vi gik fra at have kælderrum til kun at have et walk-in closet (som jeg selv sagt gerne ville bruge til andre ting :D ). Men nu har bunkerne langsomt sneget sig ind igen, og vi skal i gang her i weekenden Konmari-style!

Vores største udfordringer er tøj, dullegrej og smykker (mig) og vores walk-in closet, så jeg håber at det kan klares på en weekend.

Men... er der andre end mig, der har svært ved følelsen af "spild" i det her projekt? Jeg har intet problem med at smide gammelt tøj eller lignende ud, men f.eks. har jeg i årevis fået bodylotioner i gave som står uåbnede i mit skab (fordi jeg aldrig bruger bodylotion) og som jeg har svært ved bare at smide ud. I modsætning til tøj, er der vel intet sted man kan donere den slags?


Jeg mener at have hørt, at fx Reden og kvindekrisecentre gerne modtager uåbnet dullegrej.
1
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf englishchannel » 9. jan 2019, 16:28

Akehurst2 skrev:
englishchannel skrev:Jeg vil også gerne være med! Vi flyttede for halvandet år siden og kom godt i bund dengang, da vi gik fra at have kælderrum til kun at have et walk-in closet (som jeg selv sagt gerne ville bruge til andre ting :D ). Men nu har bunkerne langsomt sneget sig ind igen, og vi skal i gang her i weekenden Konmari-style!

Vores største udfordringer er tøj, dullegrej og smykker (mig) og vores walk-in closet, så jeg håber at det kan klares på en weekend.

Men... er der andre end mig, der har svært ved følelsen af "spild" i det her projekt? Jeg har intet problem med at smide gammelt tøj eller lignende ud, men f.eks. har jeg i årevis fået bodylotioner i gave som står uåbnede i mit skab (fordi jeg aldrig bruger bodylotion) og som jeg har svært ved bare at smide ud. I modsætning til tøj, er der vel intet sted man kan donere den slags?


Jeg mener at have hørt, at fx Reden og kvindekrisecentre gerne modtager uåbnet dullegrej.


Tak, det vil jeg undersøge nærmere. Jeg har meget lettere ved at rydde ud, hvis jeg ved at andre får glæde af det.
1

Tilbage til "Bolig"