Mit nye køkken

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Mit nye køkken

Indlægaf heysamaysa » 13. jan 2019, 10:31

gro71 skrev:
heysamaysa skrev:super flot bordplade, den går også godt med køkkengulvet!

det skal nok blive så fint!


Tak :) Jeg er selv helt vild med de bordplader, fordi de er så tykke og massive.

Sjovt nok er det det gamle gulv, du kan se på billederne, så det kommer til at se helt anderledes ud, når vi er færdige. Gulvet bliver meget mørkt - næsten sort - så det bliver meget anderledes.




det så ellers ud til at mache fint med guld og bordplade :D

Vi har sorte klinker hold nu op det er svært at holde. ALT ses derpå. Så jeg håber jeres bliver nemmere at holde end vores! :blush:
1
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Mit nye køkken

Indlægaf IrmaPigen » 13. jan 2019, 10:52

gro71 skrev:De sidste bordplader ankom i går (yay!) - denne gang uden fejl og mangler (da vi i november måned fik bordpladen til køkkenøen, var den knækket 2 steder..). Nåede lige at tage et enkelt billede af den ene plade:



Eftersom vi fortsat venter på gulvfolkene, er bordpladerne bare lagt ovenpå nogle elementer, så de kan nå at akklimatisere lidt, inden de skal sættes fast. De skal desuden også have 3 gange olie her henover de næste dage.


Flot bordplade. Hvad træ er bordpladen lavet af? Hvor er den købt?

Jeg går ud fra, den er massiv træ af en art?

Jeg var i Vordingborg køkkenet i går. De havde slet ingen massive træborplader. Da jeg spurgte om det, sagde han at det skulle jeg ikke købe, for det var upraktisk og krævede alt for meget vedligeholdelse.

Tak du, men jeg skal nok selv bestemme hvad jeg skal have. Jeg sagde til han, at det havde jeg skam haft før, og jeg ikke anså det for at være et problem, at oliere sådan en plade.

Hvorfor er køkkensælgere så emsige?

Anyway, jeg drømmer om en bordplade af massiv eg. Desværre skal jeg bruge noget der er længere end de gængse mål, de har i byggemarked. Så det blir nok dyrt.
Senest rettet af IrmaPigen 13. jan 2019, 18:45, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29900

Re: Mit nye køkken

Indlægaf TinaW » 13. jan 2019, 11:34

I hth kunne vi godt have valgt massivt træ bordplade.
Vi valgte så laminat.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Mit nye køkken

Indlægaf TomKah » 13. jan 2019, 17:03

Ej hvor vildt hvis træbordplader går af mode så meget at de slet ikke kan købes.

Vi har også en 40 mm massiv egetræsbordplade. Den er fra dansk hårdttræ - det var ca halv pris af køkkenfirmaer men selvfølgelig dyrere end byggemarkedet.
I byggemarkedet kan man godt få bordplader tilpasset hvis man ikke kan gøre det selv.

Flot køkken i øvrigt. Elsker at følge projekter.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Mit nye køkken

Indlægaf IrmaPigen » 13. jan 2019, 21:24

TomKah skrev:Ej hvor vildt hvis træbordplader går af mode så meget at de slet ikke kan købes.

Vi har også en 40 mm massiv egetræsbordplade. Den er fra dansk hårdttræ - det var ca halv pris af køkkenfirmaer men selvfølgelig dyrere end byggemarkedet.
I byggemarkedet kan man godt få bordplader tilpasset hvis man ikke kan gøre det selv.

Flot køkken i øvrigt. Elsker at følge projekter.


Jeg ku da godt smide fotos af mit projekt for at glæde dig :-D, men nu er det jo ikke min tråd.

Nænej, det er jo stadig kun en total skrællet betonskal - forhåbentlig står badeværelset klar om et par måneder.
0
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Mit nye køkken

Indlægaf gro71 » 14. jan 2019, 07:23

IrmaPigen skrev:
gro71 skrev:De sidste bordplader ankom i går (yay!) - denne gang uden fejl og mangler (da vi i november måned fik bordpladen til køkkenøen, var den knækket 2 steder..). Nåede lige at tage et enkelt billede af den ene plade:



Eftersom vi fortsat venter på gulvfolkene, er bordpladerne bare lagt ovenpå nogle elementer, så de kan nå at akklimatisere lidt, inden de skal sættes fast. De skal desuden også have 3 gange olie her henover de næste dage.


Flot bordplade. Hvad træ er bordpladen lavet af? Hvor er den købt?

Jeg går ud fra, den er massiv træ af en art?

Jeg var i Vordingborg køkkenet i går. De havde slet ingen massive træborplader. Da jeg spurgte om det, sagde han at det skulle jeg ikke købe, for det var upraktisk og krævede alt for meget vedligeholdelse.

Tak du, men jeg skal nok selv bestemme hvad jeg skal have. Jeg sagde til han, at det havde jeg skam haft før, og jeg ikke anså det for at være et problem, at oliere sådan en plade.

Hvorfor er køkkensælgere så emsige?

Anyway, jeg drømmer om en bordplade af massiv eg. Desværre skal jeg bruge noget der er længere end de gængse mål, de har i byggemarked. Så det blir nok dyrt.


Bordpladerne er af massiv eg - 4 cm tykke. De er fra IKEA, som altså stadigvæk producerer bordplader af massivt træ. Også efter specialmål :) Vi har købt 3 bordplader i alt, inkl. pladen til øen, og ingen af pladerne havde standardmål. Jeg vil tro, vi har betalt omkring 15.000 for alle tre plader.
0
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Mit nye køkken

Indlægaf gro71 » 14. jan 2019, 07:28

[/quote]Hvad er det for et gulv I har valgt?[/quote]

Det er det her:

Gulv.PNG


Der var laminatgulv før, så forsikringen dækker kun udgiften til et nyt laminatgulv, så vi var lidt begrænsede i vores valgmuligheder (vi kunne selvfølgelig have valgt noget helt andet, men ville gulvet pludselig have været en ekstra post i køkkenbudgettet - og det synes vi alligevel ikke, der var råderum til).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29900

Re: Mit nye køkken

Indlægaf TinaW » 14. jan 2019, 07:40

gro71 skrev:
Hvad er det for et gulv I har valgt?[/quote]

Det er det her:

Gulv.PNG


Der var laminatgulv før, så forsikringen dækker kun udgiften til et nyt laminatgulv, så vi var lidt begrænsede i vores valgmuligheder (vi kunne selvfølgelig have valgt noget helt andet, men ville gulvet pludselig have været en ekstra post i køkkenbudgettet - og det synes vi alligevel ikke, der var råderum til).[/quote]

Tak.
Vi har også laminat (er lagt oven på det originale plankegulv) og det skal skiftes. Enten til et kork- eller andet laminat.
Dog har vi gråsort bordplade, så vi er nok nærmere ude i, at vores gulv skal hen af jeres bordplade i farven, for at få lidt varme og glød ind i rummet.
1
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Mit nye køkken

Indlægaf gro71 » 15. jan 2019, 13:12

Seneste melding fra gulvmanden er, at de formentlig kommer og lægger gulvet på torsdag. Han har i hvert fald fået gulvet leveret nu. Så vi krydser, hvad der kan krydses i håb om, at det rent faktisk sker :dance:

Vi har brugt tiden på at slibe og oliere bordpladerne, så de nu er silkeglatte og helt perfekte, så forhåbentlig kan vi komme et stort skridt videre her i løbet af den kommende weekend.
3
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Mit nye køkken

Indlægaf gro71 » 16. jan 2019, 14:01

Og SÅ er vi klar til gulvfolkene (igen)! Nu har vi fået lovning på, at de dukker op, 2 mand høj, i morgen. Kæft, hvor jeg glæder mig!

Køkken 3.PNG


Køkken 4.PNG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29900

Re: Mit nye køkken

Indlægaf TinaW » 16. jan 2019, 14:15

gro71 skrev:Og SÅ er vi klar til gulvfolkene (igen)! Nu har vi fået lovning på, at de dukker op, 2 mand høj, i morgen. Kæft, hvor jeg glæder mig!

Køkken 3.PNG


Køkken 4.PNG


Lægger de det nye gulv ovenpå det gamle?
0
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Mit nye køkken

Indlægaf gro71 » 16. jan 2019, 14:35

TinaW skrev:
gro71 skrev:Og SÅ er vi klar til gulvfolkene (igen)! Nu har vi fået lovning på, at de dukker op, 2 mand høj, i morgen. Kæft, hvor jeg glæder mig!

Køkken 3.PNG


Køkken 4.PNG


Lægger de det nye gulv ovenpå det gamle?


Det gulv, du kan se, er det helt originale gulv, som bare er vinyl ovenpå nogle store plader. Så ja, de lægger det ovenpå, men med et lag lyddæmpende skum imellem.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29900

Re: Mit nye køkken

Indlægaf TinaW » 16. jan 2019, 16:48

gro71 skrev:
TinaW skrev:
gro71 skrev:Og SÅ er vi klar til gulvfolkene (igen)! Nu har vi fået lovning på, at de dukker op, 2 mand høj, i morgen. Kæft, hvor jeg glæder mig!

Køkken 3.PNG


Køkken 4.PNG


Lægger de det nye gulv ovenpå det gamle?


Det gulv, du kan se, er det helt originale gulv, som bare er vinyl ovenpå nogle store plader. Så ja, de lægger det ovenpå, men med et lag lyddæmpende skum imellem.


Ja okay. Det giver mening.
Her er der også lagt laminat ovenpå det originale plankegulv og så ligger der sådan noget gråt skumdims, som vel skal være isolerende og lyddæmpende.
Vi har kigget på berry alloc, hvor det lyddæmpende er forinstalleret på bagsiden af laminaten.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Mit nye køkken

Indlægaf Depeche_Mama » 16. jan 2019, 18:26

TinaW skrev:
gro71 skrev:
TinaW skrev:
gro71 skrev:Og SÅ er vi klar til gulvfolkene (igen)! Nu har vi fået lovning på, at de dukker op, 2 mand høj, i morgen. Kæft, hvor jeg glæder mig!

Køkken 3.PNG


Køkken 4.PNG


Lægger de det nye gulv ovenpå det gamle?


Det gulv, du kan se, er det helt originale gulv, som bare er vinyl ovenpå nogle store plader. Så ja, de lægger det ovenpå, men med et lag lyddæmpende skum imellem.


Ja okay. Det giver mening.
Her er der også lagt laminat ovenpå det originale plankegulv og så ligger der sådan noget gråt skumdims, som vel skal være isolerende og lyddæmpende.
Vi har kigget på berry alloc, hvor det lyddæmpende er forinstalleret på bagsiden af laminaten.


Vi har Berry Alloc i hele huset, det var nemt at lægge for os newbies - og så er det ret smart, at brædderne har det lyddæmpende lag indbygget.
1
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Mit nye køkken

Indlægaf gro71 » 18. jan 2019, 07:32

Endelig blev det nye gulv lagt - og jeg er SÅ tilfreds :klap:

Gulv 1.PNG
Gulv 2.PNG
Gulv 3.PNG
Gulv 4.PNG


Manden har en fridag i dag, så han er straks gået i gang med at installere elementer (som vi for længe siden har samlet og har haft stående i stuen). Det bliver vildt fedt at se det hele sammen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
15

Tilbage til "Bolig"