Stel fra Royal Copenhagen

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Stel fra Royal Copenhagen

Indlægaf ina » 25. dec 2015, 13:00

Jeg er lidt forelsket i hvid halvblonde stellet fra Royal Copenhagen. Også hvid element lidt, men mere til den anden.

Det forvirrer mig dog med alle de tallerkenstørrelser - nogen der har stel derfra, som vil fortælle lidt om valg af størrelser?
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Stel fra Royal Copenhagen

Indlægaf Aquadorable » 25. dec 2015, 13:32

Jeg har 22 cm frokosttallerkener og 27 cm middagstallerkener. Kagetallerkenerne er typisk 19 cm. Jeg har ikke dybe tallerkener derfra, så med dem kender jeg ikke de optimale størrelser.
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Stel fra Royal Copenhagen

Indlægaf ina » 25. dec 2015, 14:45

Aquadorable skrev:Jeg har 22 cm frokosttallerkener og 27 cm middagstallerkener. Kagetallerkenerne er typisk 19 cm. Jeg har ikke dybe tallerkener derfra, så med dem kender jeg ikke de optimale størrelser.


Tak for svar. :)

Lidt OT, men hvad for nogle dybe tallerkner har du så? :genert: Der er kun en størrelse dyb i halvblonde - 21 cm - men kan se at nogle af de andre serier har flere størrelser.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Stel fra Royal Copenhagen

Indlægaf Aquadorable » 25. dec 2015, 14:53

ina skrev:
Aquadorable skrev:Jeg har 22 cm frokosttallerkener og 27 cm middagstallerkener. Kagetallerkenerne er typisk 19 cm. Jeg har ikke dybe tallerkener derfra, så med dem kender jeg ikke de optimale størrelser.


Tak for svar. :)

Lidt OT, men hvad for nogle dybe tallerkner har du så? :genert: Der er kun en størrelse dyb i halvblonde - 21 cm - men kan se at nogle af de andre serier har flere størrelser.


IKEA :D Vil dog gerne have dybe tallerkener i megamussel, men så langt er jeg ikke lige kommet endnu :blush2:
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Stel fra Royal Copenhagen

Indlægaf ina » 25. dec 2015, 14:57

Aquadorable skrev:
ina skrev:
Aquadorable skrev:Jeg har 22 cm frokosttallerkener og 27 cm middagstallerkener. Kagetallerkenerne er typisk 19 cm. Jeg har ikke dybe tallerkener derfra, så med dem kender jeg ikke de optimale størrelser.


Tak for svar. :)

Lidt OT, men hvad for nogle dybe tallerkner har du så? :genert: Der er kun en størrelse dyb i halvblonde - 21 cm - men kan se at nogle af de andre serier har flere størrelser.


IKEA :D Vil dog gerne have dybe tallerkener i megamussel, men så langt er jeg ikke lige kommet endnu :blush2:


Der er ikke noget galt med IKEA. :D

Blander du serierne eller samler du en bestemt? Altså, indenfor RC?

(sikke jeg pludselig kan stille spørgsmål :genert: )
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Stel fra Royal Copenhagen

Indlægaf Aquadorable » 25. dec 2015, 15:01

ina skrev:
Aquadorable skrev:
ina skrev:
Aquadorable skrev:Jeg har 22 cm frokosttallerkener og 27 cm middagstallerkener. Kagetallerkenerne er typisk 19 cm. Jeg har ikke dybe tallerkener derfra, så med dem kender jeg ikke de optimale størrelser.


Tak for svar. :)

Lidt OT, men hvad for nogle dybe tallerkner har du så? :genert: Der er kun en størrelse dyb i halvblonde - 21 cm - men kan se at nogle af de andre serier har flere størrelser.


IKEA :D Vil dog gerne have dybe tallerkener i megamussel, men så langt er jeg ikke lige kommet endnu :blush2:


Der er ikke noget galt med IKEA. :D

Blander du serierne eller samler du en bestemt? Altså, indenfor RC?

(sikke jeg pludselig kan stille spørgsmål :genert: )


Jeg blander hvidriflet, musselmalet og megamussel - synes det er rigtig pænt. Vi har middagstallerkener i mega, frokosttallerkener i hvidriflet og blandede kagetallerkener. Vi har RC contrast som kaffekopper, og så har jeg en række skåle i både mega, hvidriflet og almindelig musselmalet :)

Jeg har lige fået en megamussel smørkrukke i julegave og ønsker mig altid et par nye ting hvert år. Det er hyggeligt at samle på :lun:

Helt ok med flere spørgsmål :D
1
K - 12.06.18 :love:
Siamo
Indlæg: 97
Tilmeldt: 17. dec 2015, 18:06
Kort karma: 4
Likede indlæg: 82

Re: Stel fra Royal Copenhagen

Indlægaf Siamo » 25. dec 2015, 16:10

Jeg kunne ikke helt nøjes med kun en slags Royal Copenhagen så jeg har:

Frokosttallerkner (22 cm) i både Hvid, Farvet og Blå Elements - 4 af hver
Middagstallerkner (25 cm) i Halvblonde da jeg synes det er en fin størrelse til aftensmadsbrug

Og istedet for dybe tallerkner (som jeg synes ikke helt duer) så har jeg de der såkaldte morgenmadsskåle fra Blå og Hvid Elements da jeg synes de fungerer perfekt i størrelsen til suppe, en lille salat, risotto etc.

Og så overvejer jeg små 17 cms tallerkner til småting i Mussel eller eventuelt Halvblonde, synes det er fint at blande og det kan man snildt i min optik da der alligevel er en del ligheder.
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Stel fra Royal Copenhagen

Indlægaf ina » 25. dec 2015, 19:19

Tak for jeres svar! :kys:

Havde også overvejet om jeg skulle blande det, men kunne ikke helt se hvordan og hvor mange af hver. :genert: Jeg har svært ved at visualisere det, og er nervøs for at det bliver grimt, hvis jeg blander for meget. Jeg skal have til 16 personer, da vi er så mange til fødselsdage fx, så det bliver mange tallerkner der skal stå på bordet - ser det rodet ud, hvis det er forskellige? Lyder ellers smart at sige 4 af hver eller halv-halv eller sådan noget.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Stel fra Royal Copenhagen

Indlægaf Aquadorable » 25. dec 2015, 20:45

ina skrev:Tak for jeres svar! :kys:

Havde også overvejet om jeg skulle blande det, men kunne ikke helt se hvordan og hvor mange af hver. :genert: Jeg har svært ved at visualisere det, og er nervøs for at det bliver grimt, hvis jeg blander for meget. Jeg skal have til 16 personer, da vi er så mange til fødselsdage fx, så det bliver mange tallerkner der skal stå på bordet - ser det rodet ud, hvis det er forskellige? Lyder ellers smart at sige 4 af hver eller halv-halv eller sådan noget.


Jeg synes, det ser rigtig flot ud med fx hvidriflet og så enkelte med blomster på rundt på bordet, eksempelvis 10 hvide og seks blomstrede i dit tilfælde. Det giver et rigtig godt spil (min mor har gjort det på denne måde) :)
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Stel fra Royal Copenhagen

Indlægaf Rapfisk » 26. dec 2015, 00:44

ina skrev:
Aquadorable skrev:Jeg har 22 cm frokosttallerkener og 27 cm middagstallerkener. Kagetallerkenerne er typisk 19 cm. Jeg har ikke dybe tallerkener derfra, så med dem kender jeg ikke de optimale størrelser.


Tak for svar. :)

Lidt OT, men hvad for nogle dybe tallerkner har du så? :genert: Der er kun en størrelse dyb i halvblonde - 21 cm - men kan se at nogle af de andre serier har flere størrelser.


Jeg har Ø 21 cm i Mussel Mega, og de er rigtig fine. Der er kant på, så modsat middagstallerkenerne er de ikke overdimensionerede.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Stel fra Royal Copenhagen

Indlægaf Wizzze » 26. dec 2015, 06:27

Rapfisk skrev:
ina skrev:
Aquadorable skrev:Jeg har 22 cm frokosttallerkener og 27 cm middagstallerkener. Kagetallerkenerne er typisk 19 cm. Jeg har ikke dybe tallerkener derfra, så med dem kender jeg ikke de optimale størrelser.


Tak for svar. :)

Lidt OT, men hvad for nogle dybe tallerkner har du så? :genert: Der er kun en størrelse dyb i halvblonde - 21 cm - men kan se at nogle af de andre serier har flere størrelser.


Jeg har Ø 21 cm i Mussel Mega, og de er rigtig fine. Der er kant på, så modsat middagstallerkenerne er de ikke overdimensionerede.


Helt enig de 21cm dybe tallerkner i mega er de perfekte dybe tallerkner til at sætte på middagsbordet. Vi har 2 af 24cm versionerne og dem bruger vi som fade, fordi de har skrå udadvendte kanter, så de bliver for store og upraktiske at spise af. Og så har vi også morgenmadsskålene fra elements og de mere lige op ned små skåle fra mega, til hverdagsbrug.
synes fint man kan blande elements med både mega og alm hvid riflet. Men kig også på den nye serie blå palmette, den synes jeg er fin, og den der godt begynde at flytte ting fra, ind hos os.
1
Do as I say! :whip:
Juliet
Indlæg: 341
Tilmeldt: 15. aug 2015, 16:07
Kort karma: 44
Likede indlæg: 298

Re: Stel fra Royal Copenhagen

Indlægaf Juliet » 26. dec 2015, 08:03

Jeg har 27 i middagstallerkener, 22 til frokost og 21 i dyb, alt sammen hvid riflet. Jeg skulle lige vende mig til at middagstallerkenerne er ret store og tunge, men er nu godt tilfreds.
Har lige fået nogle 25 mussel til at bryde lidt med det hvide, så afhængigt af situationen kan de enten bruges som middag med 22 som forret eller som forret med 27 som middag. Ved at gøre det sådan er de kombineret men uden at det bliver rodet (selvom jeg på andres borde synes mere blanding ser pænt ud, men vil ikke have for meget hos mig selv).
Mine forældre har 25 til middag og de er også fine. Mine ene søster foretrækker 25, mens den anden foretrækker 27. Tror virkelig bare det er et spørgsmål om hvad man har.

Det eneste jeg tænker man skal være obs på er at nogle opvaskemaskiner (de små af slagsen), kan have svært ved at rumme 27 tallerkenerne.

Mht at blande med hvid halvblonde kan du jo kigge lidt på prinsesse og halvblonde mussel, der går kantmønsteret igen fra det hvide.
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Stel fra Royal Copenhagen

Indlægaf ina » 26. dec 2015, 12:06

Tusind tak for alle jeres svar. Det har da givet mig lidt at overveje. :) Tror jeg tager ind og kigger på det i morgen, så jeg kan prøve at sætte det lidt sammen osv. :)

Dejligt at høre at de dybe i 21 cm er gode! Og gode ide mht at blande 10 hvide med 6 blomstrede - skal lige have kigget på prinsesse, den har jeg vist ikke set. :gruble:
0
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Stel fra Royal Copenhagen

Indlægaf Akehurst2 » 26. dec 2015, 13:04

Vi har Multifarvet Elements, som jeg elsker højt, men som desværre ikke har så mange forskellige dele.

Vi bruger 26 cm middagstallerken og 22 cm frokost/desserttallerken, indimellem det lille fad her til forretter eller dessert: https://www.royalcopenhagen.com/dk/da/P ... /p/1017502

Den dybe tallerken i Elements er ret stor, men jeg synes, den er så flot og man anrette rigtig fint i den - og så bruger jeg den også til salater og pastaretter, hvor jeg synes det er helt perfekt med en stor tallerken med god dybde.
3
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Stel fra Royal Copenhagen

Indlægaf FrøkenM » 28. dec 2015, 21:17

Jeg har 27 i middagstallerkener, 22 til frokost og 21 i dyb, alt sammen hvid riflet. Derudover har jeg krus, skåle og snart en tekande i sort megamusel, så lidt en blanding, men dog skal alle mine tallerkner være hvid riflet, da de er til at komme i nærheden af, rent økonomisk og fordi det kan matches med det hele. Elsker min begyndende samling :love2:

Jeg overvejer at blande det hvide riflet med sort megamusel og evt. sort riflet :)
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Bolig"