Mit hussalg og købsovervejelser

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Mit hussalg og købsovervejelser

Indlægaf MOGA » 25. feb 2019, 15:32

Neenah skrev:
Tricolette skrev:De har budt 145 tkr. under udbudspris - på en hus som blev totalistandsat i 2011/12, og er set vedligeholdesfrit de næste mange år. Plus de få K'er, der er, er ikke nogle som koster en bondegård at udbedre, eller er livsnødvendige at udbedre.

Det synes jeg ikke lyder som et skambud.


Det synes jeg heller ikke, med mindre huset koster noget under 1 million.
1
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Mit hussalg og købsovervejelser

Indlægaf Aquadorable » 25. feb 2019, 15:35

Neenah skrev:
Tricolette skrev:De har budt 145 tkr. under udbudspris - på en hus som blev totalistandsat i 2011/12, og er set vedligeholdesfrit de næste mange år. Plus de få K'er, der er, er ikke nogle som koster en bondegård at udbedre, eller er livsnødvendige at udbedre.

Det synes jeg ikke lyder som et skambud.


Enig. Selvfølgelig skal der forhandles lidt, og jeg tænker, at man i de fleste tilfælde som sælger bør forvente at slå 100.000 kroner af i sidste ende :)
1
K - 12.06.18 :love:
Seance
Indlæg: 382
Tilmeldt: 5. jan 2016, 09:45
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1904

Re: Mit hussalg og købsovervejelser

Indlægaf Seance » 25. feb 2019, 15:40

Mit modbud som sælger ville være 25.000 ned
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Mit hussalg og købsovervejelser

Indlægaf Tricolette » 25. feb 2019, 15:52

Jeg siger ikke, det er et skambud, men for mig, som sælger, er det alt for langt under prisen. Jeg står ikke og SKAL sælge, kan sagtens vente et halvt år eller mere.
Der er stort set ingen udgifter for køber på huset, udover lidt maling på væggene i forbindelse med indflytning.

Jeg overvejer mit modspil og snakker lige en ekstra gang med mægler - velvidende at der stadigvæk er 2-3 yderligere interesserede købere.
3
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Mit hussalg og købsovervejelser

Indlægaf Lulu » 25. feb 2019, 16:21

Tricolette skrev:Jeg siger ikke, det er et skambud, men for mig, som sælger, er det alt for langt under prisen. Jeg står ikke og SKAL sælge, kan sagtens vente et halvt år eller mere.
Der er stort set ingen udgifter for køber på huset, udover lidt maling på væggene i forbindelse med indflytning.

Jeg overvejer mit modspil og snakker lige en ekstra gang med mægler - velvidende at der stadigvæk er 2-3 yderligere interesserede købere.


Hvis du vil udspille et modbud synes jeg sagtens du kan forblive meget tæt på din pris. Huset er lækkert og relativt nyistandsat uden mange mangler og næsten kun lige kommet på markedet.
2
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 198
Likede indlæg: 2725

Re: Mit hussalg og købsovervejelser

Indlægaf Frandsen » 26. feb 2019, 09:44

Dit hus har været til salg så kort tid, at jeg sagtens tænker, du kan sige nej tak til buddet uden at komme med modbud. Der er meget aktivitet på boligen, så der skal nok være nogen, der vil betale prisen.

Jeg bliver voldsomt irriteret over den dér 'jamen, der SKAL da være et afslag'-holdning. Hvorfor skal der absolut det? Huse bliver prissat efter standen, så hvis det kræver en masse vedligehold, så er det jo tænkt ind i salgsprisen.

ALtså jeg kan virkelig ikke se, hvorfor man absolut skal se udbudsprisen som et prisforslag og ikke som en fast pris.
7
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Mit hussalg og købsovervejelser

Indlægaf Tricolette » 26. feb 2019, 12:45

Jeg har givet mægler besked på, at jeg synes, budet er så langt fra virkeligheden, at jeg ikke ser nogen grund til et modbud. Dette giver mægler mig helt ret i.

Så må de interesserede køber, komme med et nyt bud tættere på, hvis de fortsat er interesserede.
0
hyben
Indlæg: 381
Tilmeldt: 23. feb 2016, 12:53
Kort karma: 55
Likede indlæg: 911

Re: Mit hussalg og købsovervejelser

Indlægaf hyben » 26. feb 2019, 14:20

Jeg ville også undlade at komme med et modbud. Vi gav selv et bud på 100 under prisen på vores hus for et par år siden. Der var radiotavshed fra sælger og det lærte vi noget af. I løbet af nogle måneder blev klart for os, at vi virkelig gerne ville have lige netop det hus. Derfor spurgte vi mægler om sælger på nogen måde kunne komme os i møde. Efter lidt snik/snak endte vi på 40 under prisen.

Huset havde været til salg i 14 måneder og jeg tror sælger var træt :-) Du er jo ikke træt - så bare klø på med at ville sælge til prisen eller nogenlunde deromkring.
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Mit hussalg og købsovervejelser

Indlægaf Tricolette » 26. feb 2019, 14:32

hyben skrev:Jeg ville også undlade at komme med et modbud. Vi gav selv et bud på 100 under prisen på vores hus for et par år siden. Der var radiotavshed fra sælger og det lærte vi noget af. I løbet af nogle måneder blev klart for os, at vi virkelig gerne ville have lige netop det hus. Derfor spurgte vi mægler om sælger på nogen måde kunne komme os i møde. Efter lidt snik/snak endte vi på 40 under prisen.

Huset havde været til salg i 14 måneder og jeg tror sælger var træt :-) Du er jo ikke træt - så bare klø på med at ville sælge til prisen eller nogenlunde deromkring.


Det er også min tanke - jeg skal ikke sælge af nødvendighed, bare bekvemmelighed - orker ikke havearbejdet og vil gerne tættere på mine veninder.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Mit hussalg og købsovervejelser

Indlægaf Tux » 26. feb 2019, 16:16

Tricolette skrev:De har budt 145 tkr. under udbudspris - på en hus som blev totalistandsat i 2011/12, og er set vedligeholdesfrit de næste mange år. Plus de få K'er, der er, er ikke nogle som koster en bondegård at udbedre, eller er livsnødvendige at udbedre.

Uden at kende udbudsprisen er det tal jo meningsløst.. Hvis det nu kostede 8 millioner var det ikke meget, men hvis det koster 500 tkr er det meget ;)
2
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Mit hussalg og købsovervejelser

Indlægaf IrmaPigen » 27. feb 2019, 09:58

Frandsen skrev:Dit hus har været til salg så kort tid, at jeg sagtens tænker, du kan sige nej tak til buddet uden at komme med modbud. Der er meget aktivitet på boligen, så der skal nok være nogen, der vil betale prisen.

Jeg bliver voldsomt irriteret over den dér 'jamen, der SKAL da være et afslag'-holdning. Hvorfor skal der absolut det? Huse bliver prissat efter standen, så hvis det kræver en masse vedligehold, så er det jo tænkt ind i salgsprisen.

ALtså jeg kan virkelig ikke se, hvorfor man absolut skal se udbudsprisen som et prisforslag og ikke som en fast pris.


Ikke altid. Bestemt ikke altid. Sælger kan ofte have en urealistisk forventning til, hvad de kan få for deres ejendom. Og mange mæglere hopper med fordi de gerne vil have varen ind, og ikke har nosser nok til at forklare den kære sælger at den pris er for høj. De ved godt, at hvis de ikke tager varen ind til en for høj pris, så er der da bare en konkurrent, der gør det.

Det er desværre en trist udvikling, og jeg synes personligt det er trist, at mæglere ikke vil stå mere ved deres egen faglighed og at de ikke har mere integritet.
4
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Mit hussalg og købsovervejelser

Indlægaf Tricolette » 27. feb 2019, 10:18

Jaja, det går den rigtige retning nu.

De er kommet med et nyt bud - 45.000 under udbudsprisen, og jeg bestemmer overtagelsedatoen. :gruble: :gruble: :gruble:
5
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Mit hussalg og købsovervejelser

Indlægaf Tricolette » 27. feb 2019, 18:41

I mangel på bobler, må jeg i aften nøjes med rødvin.

Boblerne kommer på bordet på fredag, når underskrifterne er i hus.

Solgt med et afslag på 20 tkr.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
35
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Mit hussalg og købsovervejelser

Indlægaf Lulu » 27. feb 2019, 18:44

Sejt. Og godt gået.

Tillykke med det. Hvornår overtager køber så huset, hvis alt går efter planen?
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Mit hussalg og købsovervejelser

Indlægaf Studsgaard » 27. feb 2019, 18:57

Tricolette skrev:I mangel på bobler, må jeg i aften nøjes med rødvin.

Boblerne kommer på bordet på fredag, når underskrifterne er i hus.

Solgt med et afslag på 20 tkr.

Tillykke med det, det er gået hurtigt. Men det er jo også et dejligt hus.
0

Tilbage til "Bolig"