Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf JoyNips » 23. jan 2019, 18:19

Neenah skrev:
JoyNips skrev:
Neenah skrev:
JoyNips skrev:Spændende! Tillykke med købet!

Mht bogreol, så tjek instagrammeren Livingonabudget ud, de har lavet en DIY indbygget og det ser faktisk rimelig overskueligt ud. Alternativt så jeg forleden nogen, der havde bygget skabsplads rundt om hivedgærdet på deres seng og de havde bare brugt IKEAs køkkenmoduler (fordi køkkenmoduler er skidegode ifht overskabe). Tror godt at I kunne have en indbygget bogreol ved væggen ind mod soveværelset uden at det bliver for voldsomt. Hvis det er til ren bogsamling kunne I jo også overveje at lave den i halv dybde?

Vi er vildt glade for vores indbyggede bogreol. Selvom vi ikke rigtig bruger den til bøger, vi har bogsamlingen på kontoret og bruger mere reolen til dekoration. I kan jo også overveje, hvis I skal bruge et af værelserne til kontor, så at bygge en bogreol dér og så holde stuen fri for alt for meget opbevaring?


Tak :kys: Jeg har været omkring hendes løsning :gogo: Pt. har vi bare en stor bogreol i vores hobbyrum/gæsteværelse, og der kunne den i princippet godt blive ved med at være, men jeg synes der er noget æstetisk fint over sådan en stor reol - men måske netop også mere til dekoration (og til pladespilleren). Måske man kunne lave noget hvor de nederste hylder/skabe er dybere end de øverste?

Jeg tror at sofaen skal stå forholdsvist tæt på væggen ind til soveværelset, for væggen overfor er det eneste sted hvor der er plads til et fjernsyn, så jeg tror måske det vil se lidt crowded ud?


Åh ja, det kan jeg godt se. Jeg tror, jeg ville være lidt varsom med alt for meget "åben" opbevaring i stuen, den ser ikke så stor ud?

Vores skabe er lidt dybere end hylderne, jeg kan lige måle når jeg kommer hjem.


Det er også det jeg er lidt betænkelig ved. Det kan hurtigt komme til at se alt for voldsomt ud. Den er kun et par og tyve kvadratmeter.

Tak, det må du gerne :kys: Har nemlig lige luret på jeres bogreol i din tråd - den er så fin :lun:


Vores hylder er 26,5 og skabene 40 cm dybe.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Stitch » 24. jan 2019, 12:43

Tillykke! :blomst:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Neenah » 21. apr 2019, 12:35

Så er det ved at være tæt på :love:

Vi er så småt begyndt at pakke flyttekasser, og vi har indkøbt et par ting til det nye hus. Vi endte ikke med en stor reolvæg - det ville komme til at se for klemt ud i den forholdsvist kompakte stue. I stedet har vi været ude at investere i en (brugt) skænk fra Mistral i eg, som skal hænge under en stringreol, som vi købte i ILVA sidste gang vi flyttede (billede - vores hylder er dog eg)

Billede

Derudover har vi købt to elevationsbunde brugt for 400 kr. til to Tempur-madrasser, som vi har overtaget fra mine forældre.

Når vi overtager om halvanden uge går det i første omgang løs med maling. De fleste rum skal være hvide, men vi overvejer at kaste os ud i at male hele vores soveværelse en anden farve - måske noget a la den her?

Billede

I stuen tænker vi at male en enkelt eller to vægge (vinklen, der er op mod soveværelset) en lidt mørkere farve. Her er vi også ude i noget blå-grønligt.

Er der nogen der har inputs til det der med farver? Vi spiller meget safe, og har aldrig boet i noget før med andre farver end standard hvid.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf JoyNips » 21. apr 2019, 14:51

Vi har lige malet en væg i vores soveværelse i farven st. Pauls blue fra Jotun. Superflot blå-grå med en grønlig tone.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Neenah » 21. apr 2019, 16:28

JoyNips skrev:Vi har lige malet en væg i vores soveværelse i farven st. Pauls blue fra Jotun. Superflot blå-grå med en grønlig tone.

Er den meget mørk? Det synes jeg det ligner.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf JoyNips » 21. apr 2019, 19:01

Neenah skrev:
JoyNips skrev:Vi har lige malet en væg i vores soveværelse i farven st. Pauls blue fra Jotun. Superflot blå-grå med en grønlig tone.

Er den meget mørk? Det synes jeg det ligner.


Jeg synes den er sådan mellem-blå. Den er ikke lys, men heller ikke mørk. Men den er svær at fange på billeder fordi den både er blålig og grålig og grønlig alt efter lyset og resten af rummet.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Pandesteg » 21. apr 2019, 19:23

Neenah skrev:
JoyNips skrev:Vi har lige malet en væg i vores soveværelse i farven st. Pauls blue fra Jotun. Superflot blå-grå med en grønlig tone.

Er den meget mørk? Det synes jeg det ligner.


Jeg malede med den farve i vores soveværelse sidste år og ja den er meget mørk synes jeg - og vores har absolut ingen grønlige undertoner :) der ligger en del billeder på vores Instagram mener jeg, sig til hvis du vil have linket.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Sof » 21. apr 2019, 19:52

Vi har også St Pauls Blue. Eller ikke lige den, for det er bare Jotuns navn og vores er fra Beckers, men samme farvekode.

Den kan godt, specielt i morgensolen, have lidt grønne undertoner, men farvekoden siger også at den er blå tonet en smule grønt, så det er ikke så underligt :-D

Vi har den i et rum med vinduer mod nordøst og den er lidt mørk.

Hvis det skal være lysere har vi også Beckers Kyla (S 3010-R80B) https://beckers.dk/farver/indendorsfarver/kyla%20741 og Isglass (2215-R86B) https://beckers.dk/farver/indendorsfarver/isglass%20738 begge er super flotte i virkeligheden. Hvis jeg selv skal sige det :D

Fordi vi åbenbart er meget vilde med blå har vi også et par vægge med Lady Minerals maling i farven Nordic Breeze https://www.malgodt.dk/lady-minerals-no ... -2-7-liter
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Neenah » 1. maj 2019, 18:35

Vi fik nøglerne i dag :banan:

Men hold nu kæft, sælger er en spassernar, altså. Stedet sejler fuldstændigt. For det første måtte vi til at tømme hans klamme hårrester ud af afløbet fordi det var totalt stoppet :tie: Han har efterladt madrester i både køleskab og fryser, masser af indbo og skrammel i skuret, ovnen er helt groet til i skidt og madrester og så er vaskemaskinen, som vi har overtaget, groet helt til med mug og skimmel i bakken :puke: Men toppen af det bjerg er alligevel at han har efterladt fisk i den dam, der er i haven - uden at oplyse at de er der - og pillet filteret til dammen fra, så de stakkels dyrs vand ikke bliver renset. Og vi kan ikke rigtig gøre noget ved det lige nu.

Materielt er det værste trægulvet i stuen. Vi har ikke lagt mærke til det til fremvisningerne, fordi der har stået en stor stueplante, men et sted er gulvet fugtskadet så meget så gulvet er revnet og buer opad i kanterne. Argh, hvor er det irriterende.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Charly » 1. maj 2019, 20:09

Mht gulvet, kan I så ikke prøve om det er noget jeres ejerskifte forsikring kan dække?
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Neenah » 1. maj 2019, 20:29

Charly skrev:Mht gulvet, kan I så ikke prøve om det er noget jeres ejerskifte forsikring kan dække?

I første omgang har vi påpeget manglen overfor mægleren. Så må vi se om det bliver sælgers hovedpine. Men ellers tager vi den klart til ejerskifteforsikringen.
2
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Tux » 1. maj 2019, 20:52

Neenah skrev:Vi fik nøglerne i dag :banan:

Men hold nu kæft, sælger er en spassernar, altså. Stedet sejler fuldstændigt. For det første måtte vi til at tømme hans klamme hårrester ud af afløbet fordi det var totalt stoppet :tie: Han har efterladt madrester i både køleskab og fryser, masser af indbo og skrammel i skuret, ovnen er helt groet til i skidt og madrester og så er vaskemaskinen, som vi har overtaget, groet helt til med mug og skimmel i bakken :puke: Men toppen af det bjerg er alligevel at han har efterladt fisk i den dam, der er i haven - uden at oplyse at de er der - og pillet filteret til dammen fra, så de stakkels dyrs vand ikke bliver renset. Og vi kan ikke rigtig gøre noget ved det lige nu.

Materielt er det værste trægulvet i stuen. Vi har ikke lagt mærke til det til fremvisningerne, fordi der har stået en stor stueplante, men et sted er gulvet fugtskadet så meget så gulvet er revnet og buer opad i kanterne. Argh, hvor er det irriterende.

Hold nu op en kæmpe idiot..

Indbo og skrammel skal I give ham en frist for at afhente, og hvis han ikke gør det kan I afkræve ham for bortskaffelsen. Fremgangsmåden ville jeg tage med advokaten.
5
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Neenah » 2. maj 2019, 05:58

Tux skrev:
Neenah skrev:Vi fik nøglerne i dag :banan:

Men hold nu kæft, sælger er en spassernar, altså. Stedet sejler fuldstændigt. For det første måtte vi til at tømme hans klamme hårrester ud af afløbet fordi det var totalt stoppet :tie: Han har efterladt madrester i både køleskab og fryser, masser af indbo og skrammel i skuret, ovnen er helt groet til i skidt og madrester og så er vaskemaskinen, som vi har overtaget, groet helt til med mug og skimmel i bakken :puke: Men toppen af det bjerg er alligevel at han har efterladt fisk i den dam, der er i haven - uden at oplyse at de er der - og pillet filteret til dammen fra, så de stakkels dyrs vand ikke bliver renset. Og vi kan ikke rigtig gøre noget ved det lige nu.

Materielt er det værste trægulvet i stuen. Vi har ikke lagt mærke til det til fremvisningerne, fordi der har stået en stor stueplante, men et sted er gulvet fugtskadet så meget så gulvet er revnet og buer opad i kanterne. Argh, hvor er det irriterende.

Hold nu op en kæmpe idiot..

Indbo og skrammel skal I give ham en frist for at afhente, og hvis han ikke gør det kan I afkræve ham for bortskaffelsen. Fremgangsmåden ville jeg tage med advokaten.


Det er ikke nok skrammel til at vi gider at bøvle med det. Ifølge mægler har sælger været "ret vanskelig" at have med at gøre, så uanset hvad vi gør, så ender det i tovtrækkeri. Det vigtigste for os er faktisk at det gulv ikke kommer til at hænge på os, for det kommer til at koste knaster at udbedre.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Charly » 2. maj 2019, 06:38

Men i øvrigt: stort tillykke med huset :)
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Voksenpoint +10000: Vi har købt et hus!

Indlægaf Neenah » 2. jun 2019, 17:02

Vi flyttede ind for to uger siden, og det har taget al vores tid. Nu er vi endelig ved at være på plads i huset, så i denne uge tog vi hul på havearbejdet.

Der er blandt andet en kæmpe træterasse, som trængte til en kærlig hånd. Det gav vi den så - her er før og efter i et billede.

Det var en gang med højtryksrenser, nu mangler vi bare at slibe og give en omgang.træbeskyttelse.
IMG_20190602_185929.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14

Tilbage til "Bolig"