Mit nye køkken

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Mit nye køkken

Indlægaf MOGA » 16. mar 2019, 11:45

Tiden går - alt for hurtigt!

Det gamle køkken er blevet revet nu uden alt for ubehagelige overraskelser, der er blevet lavet nye vandrør og snart bliver der fjernet en dum radiator. På torsdag kommer elektrikeren og ordner alt det han kan før køkkenet står, inkl. fugtstyret ventilator på badeværelset. Jeg har gået og nølet lidt omkring den åndssvage vindueskarm, men til sidst fik min veninde vist nok af at høre på mig - hun kom i hvert fald og hjalp mig i gang :D

Så nu er den skrå vindueskarm med fliser væk og alle mosaikker på væggen er banket ned.
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Mit nye køkken

Indlægaf MOGA » 16. mar 2019, 12:01

Billeder af dagens projekt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Mit nye køkken

Indlægaf MOGA » 17. mar 2019, 20:13

Efter lidt startvanskeligheder ser mit køkken nu sådan ud, takket være min seje veninde!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Mit nye køkken

Indlægaf MOGA » 17. mar 2019, 20:15

Jeg har også fået købt vaskemaskine og ser virkelig ikke frem til at skulle slæbe den ind! Jeg må indrømme, at denne weekend kan mærkes i kroppen...
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Mit nye køkken

Indlægaf kidkomb » 17. mar 2019, 20:15

Lys skrev:
MOGA skrev:
Lys skrev:
MOGA skrev:
Lys skrev:
MOGA skrev:
avdotja skrev:Er det ikke en mulighed at få lagt en form på plade på vindueskarmen, så den kommer op i niveau 94 cm?


Det er det, jeg gerne vil.
Problemet er, at den forreste kant nu er knap 93 cm., og vindueskarmen er skrånende opad ud mod vinduet. Så spm den er lige nu, kan man ikke uden videre lægge noget oven på.

Ideelt set vil jeg gerne på en eller anden måde have skåret ned, så fladen bliver plan og 92 cm. høj, men jeg ved ikke helt hvordan man gør, når det er murværk. Kvikmanden kommer og laver de endelige opmålinger på torsdag, så må jeg se, om han har et bud. Men jeg tager også meget gerne imod bud i tråden.


Hvad er der under fliserne på karmen, tror du? Dem ville jeg prøve at fjerne og så se hvad der kommer frem. mon ikke man kan rette det op?


Jeg er 99% sikker på, at der er murstensvæg op til der, hvor den begynder at skråne - altså ved knap 93 cm. Men jeg vil jo gerne have den ned i 92...



Det sviner sikkert helt vildt, men en murstensvæg må også kunne skæres lidt ned.


Hvad skærer man med? :genert:



Det ved jeg ikke :genert:. En slags sav :genert: Jeg tænker bare, at mursten jo også bliver skåret til, når man bygger et hus, så det må jo kunne lade sig gøre :)

Man bruger som regel en vinkelsliber (det hedder det, den sliber altså ikke vinkler :lol:) og ja, det sviner helt nådesløst. Men det kan sagtens lade sig gøre.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Mit nye køkken

Indlægaf MOGA » 17. mar 2019, 20:24

kidkomb skrev:
Lys skrev:
MOGA skrev:
Lys skrev:
MOGA skrev:
Lys skrev:
MOGA skrev:
avdotja skrev:Er det ikke en mulighed at få lagt en form på plade på vindueskarmen, så den kommer op i niveau 94 cm?


Det er det, jeg gerne vil.
Problemet er, at den forreste kant nu er knap 93 cm., og vindueskarmen er skrånende opad ud mod vinduet. Så spm den er lige nu, kan man ikke uden videre lægge noget oven på.

Ideelt set vil jeg gerne på en eller anden måde have skåret ned, så fladen bliver plan og 92 cm. høj, men jeg ved ikke helt hvordan man gør, når det er murværk. Kvikmanden kommer og laver de endelige opmålinger på torsdag, så må jeg se, om han har et bud. Men jeg tager også meget gerne imod bud i tråden.


Hvad er der under fliserne på karmen, tror du? Dem ville jeg prøve at fjerne og så se hvad der kommer frem. mon ikke man kan rette det op?


Jeg er 99% sikker på, at der er murstensvæg op til der, hvor den begynder at skråne - altså ved knap 93 cm. Men jeg vil jo gerne have den ned i 92...



Det sviner sikkert helt vildt, men en murstensvæg må også kunne skæres lidt ned.


Hvad skærer man med? :genert:



Det ved jeg ikke :genert:. En slags sav :genert: Jeg tænker bare, at mursten jo også bliver skåret til, når man bygger et hus, så det må jo kunne lade sig gøre :)

Man bruger som regel en vinkelsliber (det hedder det, den sliber altså ikke vinkler :lol:) og ja, det sviner helt nådesløst. Men det kan sagtens lade sig gøre.


Der var en masse mørtel ovenpå murstene, det kom væk med en pneumatisk borehammer. Nu er der vandret mørtel ovenpå, præcis som ønsket :D
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Mit nye køkken

Indlægaf kidkomb » 17. mar 2019, 20:26

MOGA skrev:
kidkomb skrev:Man bruger som regel en vinkelsliber (det hedder det, den sliber altså ikke vinkler :lol:) og ja, det sviner helt nådesløst. Men det kan sagtens lade sig gøre.


Der var en masse mørtel ovenpå murstene, det kom væk med en pneumatisk borehammer. Nu er der vandret mørtel ovenpå, præcis som ønsket :D

Det ville have været mit forslag at tage klinkerne væk og se hvor meget mørtel/fliseklæb der var brugt. Nogle gange er man heldig at det er så meget at det ville være nok.
Men jeg kunne se at det var blevet løst. Ville bare oplyse om vinkelsliberen, hvis der nu var nogle der kunne drage nytte af at vide det :genert:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Mit nye køkken

Indlægaf MOGA » 30. mar 2019, 12:23

Nå, der er sket meget siden sidst.

Elektrikeren fræsede mange huller i væggen, så der skulle mures igen. Og slibes, slibes, slibes. Og så skulle jeg fuldspartle for første gang. Jeg fik vist hvordan man gjorde og så ellers i gang, spartle, slibe, spartle, slibe. Jeg er ret tilfreds med mig selv :cool:

Nu har det fået forankringsgrunder og er klar til at blive malet. Jeg har valgt ikke at sætte væv op. Der er tilsyneladende delte meninger om det, men mine to lokale farvehandlere sige begge, at hvis materialerne er gode og forarbejdet gjort ordentligt, er det lige så godt som at sætte væv op.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Mit nye køkken

Indlægaf MOGA » 30. mar 2019, 12:24

Hov, billederne kommer, så de ældste er nederst.
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Mit nye køkken

Indlægaf MOGA » 30. mar 2019, 12:25

Jeg har også fået slæbt min nye vaskemaskine ind. Hjælp siger jeg bare, 71 kg.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Mit nye køkken

Indlægaf TomKah » 31. mar 2019, 19:20

Hvor er du dygtig!!! Sejt gået!
1
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Mit nye køkken

Indlægaf MOGA » 2. apr 2019, 15:43

Efter en forsinkelse hos leverandøren er Kvik i dag gået i gang med at sætte mit køkken op.
Der er kasser, skabe og hvidevarer i hele lejligheden!

Lidt “stemningsbilleder”:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Mit nye køkken

Indlægaf TomKah » 3. apr 2019, 16:36

Fremgang?
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Mit nye køkken

Indlægaf MOGA » 4. apr 2019, 16:44

Er der nogle som har en Siemens vaskemaskine?

Jeg har købt en iQ 500 i Elgiganten. De skriver, at der er vandsikring på maskinen. Siemens selv skriver, at der er flertrins vandsikring. Alligevel har jeg fået maskinen leveret med en helt almindelig slange, se billedet.
Er der nogen som ved hvad Siemens flertrins vandsikring består af? I brugsanvisning står der, at modellen findes både som standard, med vandsikring og med aquastop, men jeg kan ikke se hvordan man ser forskel eller hvilken maskine jeg har...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Mit nye køkken

Indlægaf MOGA » 4. apr 2019, 16:47

Køkkenet nærmer sig færdigt, og overordnet er jeg fint tilfreds, men ikke med bordpladen :wacko:

På den side med kogepladen er den fin, men på den anden er der ikke noget udhæng. Dels er det ikke pænt uden udhæng, dels skal det da være ens. Kvik har målt op, men det bliver nok ikke noget nemt slagsmål.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Bolig"