Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Balletdanserinde
Indlæg: 50
Tilmeldt: 12. maj 2016, 14:03
Kort karma: 8
Likede indlæg: 45

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Balletdanserinde » 30. mar 2019, 09:00

Daine skrev:
Balletdanserinde skrev:Min mand og jeg har købt hus, som vi først overtager til juli... men det kribler i os for at forberede og lægge planer... Sjovt som listen af drømme om forbedringer vokser :D I starten var det på ingen måde et must for mig, at loftet blev ændret.. Men NU er jeg blevet lun på, at det skal være hvidt!

I nogle af rummene er der profillofter, ludbehandlede, så de skal bare males helt hvide, så man ikke kan se knaster igennem. Men i de større rum, er der disse, som mest liiigneeer noget birk, finérplader-agtigt måske? :gruble: Håber billedet måske er til at aflure for folk..!

Huset er fra 70'erne, men ved dælme ikke helt om disse loftsplader er fra dengang.. Men først da jeg kom i tanke om, at det meget gerne måtte blive hvidt, konkluderede vi, at det ikke ku males ligesom profilloftet. Men hvis det afvaskes, grundes og slibes så kan det måske med den rette maling? :gruble: Nogen med en anelse om det? :genert:

Ku' bare være SÅ fedt, da budgettet ikke vokser så hurtigt som drømmene om forbedringer! :P :klap: :fløjt: :genert: :genert:

Det ligner lidt en lysere udgave af det loft min faster havde, og hun har fået det malet hvidt. Hvordan det blev gjort ved jeg ikke, hun havde en maler til at gøre det. Men det blev rigtig pænt! :)


Arh jamen det lyder da lovende så! :) Må ku finde ud af nærmere præcis hvad det er og få talt med en maler om det så ;)
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf TinaW » 1. apr 2019, 06:21

Vi fik lagt gulv i køkkenet. Lørdag arbejdede vi i 3 timer og nåede ca 20-25 %, vi skulle lige finde fidusen.
I går knoklede vi så på i samlet knap 8 timer og blev færdige. Der skal selvfølgelig fodpaneler og fejelister på.
Vi har til entreen også, nu må vi se, hvornår vi får det lagt derude.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30224

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf TinaW » 17. apr 2019, 05:08

Så er der også blevet lagt nyt gulv i entréen.
Der skal stadig sættes nyt tapet op og males og faktisk også sættes noget loft op.
Trappen skal vi også have gjort noget ved, så den matcher det nye gulv bedre.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. jun 2019, 20:07

I erkendelse af at vi formegentlig rykker til DK om 1,5 år og skal købe bolig til den tid, så bliver resten af sommerhuset smukseret fremfor total renovering.

Vi skulle derfor denne sommer tage tapet ned i stuen, sætte filt op, male Hvidt og male lofterne hvide. Plus lige lægge beton på gulvet i køkkenet, evt også bordpladen og så fikse skabslåger også. Så deeeet...

Jeg ville så tage alt tapet ned inden at min mand kommer hjem på torsdag og skal sætte filt op. Der er sådan noget skumstruktur tapet på, noget mellemagtigt et-eller-andet tapet og så grønstribet tapet sat direkte på gipspladerne. De første to lag er easy peasy. Det grønne...not a chance in hell. Det tog mig 20 min og en hel tank damp at få 25x25 cm af. Så nu bliver der knaldet gipsplader op på det hele istedet. Det gider jeg sgu ikke bøvle med. Men jeg glæder mig SÅ meget til at få det hele ordnet.

Jeg hsr også lige 3 møbler der skal slibes og males :D
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf FormerlyKnownAs » 1. jul 2019, 08:42

Vi er igang.

Vi er ret trætte af de store vinduer i stuen, de er grimme, i plastik, store og desuden punkterede. Vi har så kigger på løsninger nu når vi alligevel var igang. Døre og vinduer koster hurtigt 8-10-12.000 og det var kun en her og nu tanke fordi at vi jo er igang. Naboen er ved at bygge hus og han havde lige en dobbelt dør i rette mål stående som ellers bare skulle ud. YAY! Så den sætter vi i istedet for vinduerne.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf RavenClaw » 23. jul 2019, 10:51

Smiling_Goat skrev:Min kæreste har fået talt sig selv ind i at købe et nedrivningsmodent hus, på en god grund i et godt postnummer og gennemrenovere det. Jeg er ved at sk*** grønne grise :genert:

Jeg kan sagtens følge hans gode argumenter, og han har tidligere renoveret en lejlighed, så det er da ikke udelukket, at han ved hvad han laver, men... Jeg så ham ikke gøre det, og hvem har tid til at gennemrenovere et hus? :panik:

Jeg mener, fuldtidsjobs, fritidsinteresser (skole i nogens tilfælde).. Hvor skal tiden komme fra?

Vi er simpelthen hinandens modstykker på nogle punkter. Man kan vist roligt kalde mig analytisk og velovervejet. Jeg gør ikke noget, der ikke er baseret på et velinformeret grundlag. Min kæreste derimod.. Han spiller lotto. Og nu køber han tilsyneladende også faldefærdige, gamle skure.

Jeg ved simpelthen ikke, om han har mistet forstanden eller om det er mig, der er for forsigtig her. Jeg har altid selv drømt om at købe et håndværkertilbud og gøre det pænt, men det er ret så overvældende at få muligheden. Jeg har insisteret på, at vi skal vende tingene med både håndværkere og mæglere, før vi gør noget som helst, og han synes vist mest bare jeg er lidt træls og kedelig, men det er simpelthen grænsende til vanvid for mig det her.

Man køber da ikke bare en ruin og gør den pæn :panik:


Jeg kunne nemt finde på det samme :D

Primært, fordi jeg har mange idéer til, hvordan mit fremtidige bliv-gammel-i-hjem skal se ud.

Jeg ville nok - hvis du kommer helt med på idéen - sikre mig, at husets fire ydrevægge står så stabilt og godt, at de i det mindste ikke er en bekymring. Og de bærende elementer indenfor, naturligvis.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf RavenClaw » 23. jul 2019, 11:34

EDIT: Jeg ved ikke, hvorfor den bytter rundt på billederne....... Men I kan jo nok tænke jer til den rigtige rækkefølge.

Vi er langt om længe nået til bryggerset. Det er blevet brugt til gem-væk-rum i rigtig mange år efterhånden, men nu ville vi gerne have et bryggers, hvor man kan tillade sig at lukke gæster ind. Det er desuden det rum, hvor vi har vores primære dør ud til.

Jeg starter med ikke at lægge låg på standen af rummet, da det giver et bedre billede både af rummets tidligere funktion, og hvordan ændringerne bliver.
Før1.jpg


Før2.jpg


Super kønt, ik'?

Nå, men planen er, at der skal klædeskab (IKEA Pax) op derude til alt tøjet. Men det bliver senere, når der er lidt flere penge at gøre godt med. Og så skal der nye køkkenskabsmodul, da de andet er fra 70'erne, da tilbygningen med bryggerset blev lavet. Det skal nok blive meget lækkert. Hvis det kan lade sig give sig med den nuværende rørføring og strøm, så bliver vaskemaskinen også flyttet over i den anden side, så den står i forlængelse af bordet.

Vi (læs: primært undertegnede) startede med at rydde hele molevitten, og det tog en hel weekend. Vi kørte døde i at sortere under rydningen, så alt er flyttet ud i carporten i første omgang, til kattenes store morskab. De hopper rundt i skoreolerne og ned i støvlerne, mine små nuserdyr :lun:

Så det så således ud. Dejligt stort rum egentlig.
Ryddet1.jpg


Ryddet2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf RavenClaw » 23. jul 2019, 11:41

Sidenhen har jeg spartlet en hel del huller og ujævnheder efter knagerækker mm.
Spartel.jpg


Og malet loftet hvidt igen.
Loft.jpg


Væggene lysegrå og fjernet køkkenskabene (og gulvet).
Inventarvæk.jpg


Og der er blevet lagt nyt gulv.
Gulv.jpg


Så langt så godt. Nu skal vi bare finde ud af køkkenskabe. De skulle helst være, så bordpladen kommer til at flugte med vindueskarmen, som er præcis 80 cm over gulvet. Vi var egentlig på en IKEA løsning, men de har kun skabe i 80 cm uden sokkel, og det er for højt. Lige nu kigger vi lidt på Elgiganten, som har 70 cm skabe. Det var en meget flink ansat i IKEA Gentofte, der anbefalede det. Soklen er vi ude i selv at lave, da gulvet er mere ujævnt end de københavnske brostensgader.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf Neverkont » 23. jul 2019, 12:20

RavenClaw skrev:Så langt så godt. Nu skal vi bare finde ud af køkkenskabe. De skulle helst være, så bordpladen kommer til at flugte med vindueskarmen, som er præcis 80 cm over gulvet. Vi var egentlig på en IKEA løsning, men de har kun skabe i 80 cm uden sokkel, og det er for højt. Lige nu kigger vi lidt på Elgiganten, som har 70 cm skabe. Det var en meget flink ansat i IKEA Gentofte, der anbefalede det. Soklen er vi ude i selv at lave, da gulvet er mere ujævnt end de københavnske brostensgader.


Waauuuw, du har været effektiv. :gogo:
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf RavenClaw » 23. jul 2019, 12:28

Neverkont skrev:
RavenClaw skrev:Så langt så godt. Nu skal vi bare finde ud af køkkenskabe. De skulle helst være, så bordpladen kommer til at flugte med vindueskarmen, som er præcis 80 cm over gulvet. Vi var egentlig på en IKEA løsning, men de har kun skabe i 80 cm uden sokkel, og det er for højt. Lige nu kigger vi lidt på Elgiganten, som har 70 cm skabe. Det var en meget flink ansat i IKEA Gentofte, der anbefalede det. Soklen er vi ude i selv at lave, da gulvet er mere ujævnt end de københavnske brostensgader.


Waauuuw, du har været effektiv. :gogo:


Noget skal man jo bruge sin ferie på :D

Ej, jeg havde fået ordnet det hele på en uge (oprydning, maling osv.), inden jeg tog en uge til udlandet. Da jeg kom hjem, var min bror gået i gang med at lægge gulvet. Han er tømrer, så det lader vi ham om. Døren ind til resten af huset skal skiftes, da rammen er helt smadret, og når det er gjort, skal væggene lige have en sidste gang og panelerne males hvide.

Jeg har købt en hylde og en bøjlestang til at sætte under hylden, som skal bruges til vaskepulver og bøjler til tørring. Lige nu er det det multifarvede kurvesystem på førbillederne, der bliver brugt. Det er SÅ grimt, men min mor insisterer på, at det skal tilbage. Det skal det så ikke, så det går tilfældigvis i stykker, når møblerne bliver flyttet væk fra carporten :lol2: Vi har et gammelt vandrør hængende i loftet fra væg til væg, som vi tørrer tøj på normalt, og den bliver sat op igen. Resten skal udskiftes eller helt fjernes.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf RavenClaw » 23. jul 2019, 12:30

RavenClaw skrev:
Neverkont skrev:
RavenClaw skrev:Så langt så godt. Nu skal vi bare finde ud af køkkenskabe. De skulle helst være, så bordpladen kommer til at flugte med vindueskarmen, som er præcis 80 cm over gulvet. Vi var egentlig på en IKEA løsning, men de har kun skabe i 80 cm uden sokkel, og det er for højt. Lige nu kigger vi lidt på Elgiganten, som har 70 cm skabe. Det var en meget flink ansat i IKEA Gentofte, der anbefalede det. Soklen er vi ude i selv at lave, da gulvet er mere ujævnt end de københavnske brostensgader.


Waauuuw, du har været effektiv. :gogo:


Noget skal man jo bruge sin ferie på :D

Ej, jeg havde fået ordnet det hele på en uge (oprydning, maling osv.), inden jeg tog en uge til udlandet. Da jeg kom hjem, var min bror gået i gang med at lægge gulvet. Han er tømrer, så det lader vi ham om. Døren ind til resten af huset skal skiftes, da rammen er helt smadret, og når det er gjort, skal væggene lige have en sidste gang og panelerne males hvide.

Jeg har købt en hylde og en bøjlestang til at sætte under hylden, som skal bruges til vaskepulver og bøjler til tørring. Lige nu er det det multifarvede kurvesystem på førbillederne, der bliver brugt. Det er SÅ grimt, men min mor insisterer på, at det skal tilbage. Det skal det så ikke, så det går tilfældigvis i stykker, når møblerne bliver flyttet væk fra carporten :lol2: Vi har et gammelt vandrør hængende i loftet fra væg til væg, som vi tørrer tøj på normalt, og den bliver sat op igen. Resten skal udskiftes eller helt fjernes.


Det er forresten ikke min egen bolig, men vores familiegård, som mine forældre bor fast i :)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf RavenClaw » 23. jul 2019, 18:16

Smiling_Goat skrev:
RavenClaw skrev:
RavenClaw skrev:
Neverkont skrev:
RavenClaw skrev:Så langt så godt. Nu skal vi bare finde ud af køkkenskabe. De skulle helst være, så bordpladen kommer til at flugte med vindueskarmen, som er præcis 80 cm over gulvet. Vi var egentlig på en IKEA løsning, men de har kun skabe i 80 cm uden sokkel, og det er for højt. Lige nu kigger vi lidt på Elgiganten, som har 70 cm skabe. Det var en meget flink ansat i IKEA Gentofte, der anbefalede det. Soklen er vi ude i selv at lave, da gulvet er mere ujævnt end de københavnske brostensgader.


Waauuuw, du har været effektiv. :gogo:


Noget skal man jo bruge sin ferie på :D

Ej, jeg havde fået ordnet det hele på en uge (oprydning, maling osv.), inden jeg tog en uge til udlandet. Da jeg kom hjem, var min bror gået i gang med at lægge gulvet. Han er tømrer, så det lader vi ham om. Døren ind til resten af huset skal skiftes, da rammen er helt smadret, og når det er gjort, skal væggene lige have en sidste gang og panelerne males hvide.

Jeg har købt en hylde og en bøjlestang til at sætte under hylden, som skal bruges til vaskepulver og bøjler til tørring. Lige nu er det det multifarvede kurvesystem på førbillederne, der bliver brugt. Det er SÅ grimt, men min mor insisterer på, at det skal tilbage. Det skal det så ikke, så det går tilfældigvis i stykker, når møblerne bliver flyttet væk fra carporten :lol2: Vi har et gammelt vandrør hængende i loftet fra væg til væg, som vi tørrer tøj på normalt, og den bliver sat op igen. Resten skal udskiftes eller helt fjernes.


Det er forresten ikke min egen bolig, men vores familiegård, som mine forældre bor fast i :)


Det virker ellers også som noget af et projekt. Hvor meget skal der laves sådan samlet set?


Jeg ordnede køkkenet for 2 eller 3 år siden. Så har vi skiftet gulv i det meste af hytten. Entréen fiksede jeg sidste efterår, og førstesalen løbende. Denne gang var det så bryggerset, så nu er der snart styr på alt, som gæster kommer i nærheden af.

Der er 250 kvm, og det er ikke rigtig blevet rørt de sidste 10-15 år.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. jul 2019, 18:22

Vi er så småt ved at være færdige. Der mangler at blive spartler skruehuller, malet vitrine færdig, malet døre- både indvendige og terassedøre og så loft op i udestuen.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. jul 2019, 18:24

Og so far so Good

Jeg har malet skænk, stuebord og reol og vitrinen venter på sidste omgang. Hvide indvendige døre og hvide terassedøre. Billeder op og lamper op. Skal have malet en lampe guld indvendig og vil også give stuebord guld på de nederste 10 cm på hvert ben
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5421
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13986

Re: Fælles istandsættelsestråd - med billeder og snik snak

Indlægaf RavenClaw » 23. jul 2019, 21:53

Smiling_Goat skrev:
RavenClaw skrev:
Smiling_Goat skrev:Det virker ellers også som noget af et projekt. Hvor meget skal der laves sådan samlet set?


Jeg ordnede køkkenet for 2 eller 3 år siden. Så har vi skiftet gulv i det meste af hytten. Entréen fiksede jeg sidste efterår, og førstesalen løbende. Denne gang var det så bryggerset, så nu er der snart styr på alt, som gæster kommer i nærheden af.

Der er 250 kvm, og det er ikke rigtig blevet rørt de sidste 10-15 år.


Det lyder da ellers også som noget af en omgang.

Har du håndværksmæssig baggrund eller er du bare god til den slags?

(jeg forsøger at regne ud, om man nødvendigvis behøver være håndværker for at fikse et hus :D)


Næh, jeg har bare undersøgt en masse på nettet, og så har jeg ellers kastet mig ud i det. Min lillebror er tømrer, og min storebror er elektriker, så vi har selvfølgelig en fordel der. Men hvis man kan leve med, at alt ikke nødvendigvis skal være snorlige og perfekt, så synes jeg, det er noget helt andet at have lavet tingene selv. Det giver meget mere sjæl til huset. Og gården er fra før krigens tid, så skævheder mv. følger naturligt med :D

For 10 år siden byggede min far og farbror en havestue på 35 kvm. Den holder endnu og er blevet vores absolutte favoritsted i huset.

Men generelt er vi opdraget med, at kan man fikse tingene selv, så gør man det også. Så kan man altid lære finesserne hen ad vejen.

(Jeg kan lige se, om jeg kan fremtrylle billeder af køkkenet)
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?

Tilbage til "Bolig"